і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
Взяти участь

Різноманітність і значення Ссавців у природі і житті людини

Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №YV564697
За публікацію цієї методичної розробки Пилипчук Тамара Дмитрівна отримав(ла) свідоцтво №YV564697
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок 23

Різноманітність ссавців, роль у природі та значення в житті людини.

Мета.

Освітня. Розширити знання учнів про клас Ссавці; ознайомити із різноманітністю ссавців; дати характеристику таким групам як: Першозвірі (Яйцекладні), Сумчасті та Плацентарні; розкрити їх пристосування до певних умов існування та сезонні явища; особливості поведінки у період розмноження та турботи про потомство; розкрити значення у екологічних системах та у житті людини; забезпечити засвоєння знань про біологічну роль ссавців на планеті.

Розвиваюча. Розвивати уміння учнів порівнювати організми різних класів, знаходити риси подібності та відмінності; уміння порівнювати життєві процеси різних вивчених тварин та аналізувати поведінку у різних сезонах; уміння використовувати знання у повсякденному житті; розвивати пам’ять, увагу, спостережливість, логічне мислення та уяву.

Виховна. Виховувати бережливе ставлення до тварин, що мешкають поруч із житлом людини; сприяти екологічному вихованню та природоохоронній діяльності.

Тип уроку. Засвоєння нових знань.

Місце уроку в навчальній темі. Поточний.

Методи і методичні прийоми:

1.Інформаційно-рецептивні:

а) словесний:  розповідь-пояснення, опис, бесіда, повідомлення учнів, робота з підручником.

б) наочний: ілюстрація, демонстрація, ТЗН.

 Прийоми навчання: виклад інформації, пояснення, активізація уваги та  мислення, одержання з тексту та ілюстрацій нових знань, робота з роздатковим матеріалом.

2.Репродуктивний. 

 Прийоми навчання: подання матеріалу в готовому вигляді, конкретизація і закріплення вже набутих знань.

3. Проблемно - пошуковий: постановка проблемного питання.

 Прийоми навчання: постановка взаємопов’язаних проблемних запитань, активізація уваги та мислення.

4.Інтерактивні: мозковий штурм, дерево рішень.

5.Креативні: метод аглютинації, метод гіперболізації.

6. Візуальний: складання таблиці.

7.Сугестивний: застосування різних видів мистецтва.

8.Релаксопедичний: фізкультхвилинка.

Міжпредметні зв язки: історія, література, географія.

Матеріали та обладнання: схеми, малюнки, таблиці, м\м дошка.

Основні поняття та терміни: першозвірі, яйцекладні, сумчасті, плацента, плацентарні, фенологія, сплячка, линяння, нагул, сезонні явища.

ХІД  УРОКУ

І. Актуалізація опорних знань та чуттєвого досвіду учнів.

Знайти вірні твердження.

1.Серце ссавців має неповну перегородку.

2.Зуби ссавців диференційовані на різці, ікла та кутні.

3.Тіло має голову, шию та тулуб з кінцівками.

4.Шкіра має розвинені залози: сальні, потові, пахучі, молочні.

5.У дихальній системі наявні повітряні мішки.

6.У кровоносній системі два кола кровообігу.

7.Задні кінцівки мають 5 пальців, а передні – 4.

8.Очі приймають учать у ковтанні їжі.

9.Добре розвинені органи чуття.

ІІ. Мотивація навчально-пізнавальної діяльності учнів.

Повідомити тему, мету та завдання уроку.

Поставити проблемне запитання: 

- завдяки чому ссавці займають панівне становище на планеті?

ІІІ. Сприймання та засвоювання учнями нового матеріалу.

Розповідь про Першозвірів (Яйцекладних), Сумчастих та Плацентарних. До плацентарних належать такі ряди:

-комахоїдні;

-рукокрилі;

-гризуни;

-зайцеподібні;

-хижі;

-ластоногі;

-китоподібні;

-копитні;

-примати.

Значення ссавців:

-беруть участь у колообігу речовин на планеті;

-база живлення для інших тварин;

-об’єкти промислу;

-джерело харчування для людини;

-використовують м’ясо, хутро, шкіру, …;

-регулюють чисельність інших видів;

-знищують шкідників;

-сприяють поширенню плодів і насіння;

-є "санітарами” у природі;

-беруть участь у ґрунтоутворенні;

-помічники людини у господарстві;

-мишовидні гризуни завдають шкоди;

-є переносниками збудників небезпечних захворювань;

-хижі знищують багатьох свійських тварин;

-естетичне значення;

-……………………..

ІV. Осмислення об‘єктивних зв’язків та взаємозалежностей у вивченому матеріалі.

Розгляд ссавців на різних ілюстраційних матеріалах.

По сторінках Червоної книги: перегляд списку тварин України, які потребують охорони та збереження чисельності.

V. Узагальнення та систематизація знань.

Заповнити таблицю.

  Ряд                                      Представники                               Значення

Комахоїдні

Рукокрилі

Гризуни

Зайцеподібні

Хижі

Ластоногі

Китоподібні

Копитні

Примати

VІ. Підведення підсумків уроку.

Експрес – тести:

1.Відкладанням яєць розмножуються: а) кріт;  б) качкодзьоб;

в)павіан;  г) бегемот;  д) дельфін.

2.Більшість ссавців має шийні хребці у кількості: а) чотири;  

б) п’ять; в) шість;  г) сім;  д) вісім;  е) дев’ять.

3.До непарнокопитних належать:  а) дика свиня;  б) бегемот;

в) архар;  г) зебра;  д) кінь;  е) носоріг.

4.Представники гризунів:  а) кажан;  б) землерийка;

в) білка;  г) кріт;  д) ондатра.

5.шлунок із 4 відділів складається у таких тварин:  а) лось;  

б) дика свиня; в) кінь;  г) велика рогата худоба;  д) носоріг.

VІІ. Надання та пояснення домашнього завдання.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Повна розробка матеріалів і готова до використання на уроках біології у 7класі за оновленою програмою
  • Додано
    24.02.2018
  • Розділ
    Біологія
  • Клас
    7 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    6894
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    YV564697
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1200 грн
360 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №YV564697
За публікацію цієї методичної розробки Пилипчук Тамара Дмитрівна отримав(ла) свідоцтво №YV564697
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Осінь – 2018»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти