Зараз в ефірі:
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

«Ритмопластика – інноваційний метод роботи в рамках здоров’язбережувальних музично-освітніх технологій»

Я у світі

Для кого: Дошкільнята (5-6 років)

31.03.2020

1000

32

0

Опис документу:
Чи дбаєте Ви про рухову активність своїх вихованців в епоху тотального малорухливого способу життя? Ритмопластика - подарунок для дітей радості руху! Запасіться досвідом - дізнайтеся, як організувати та провести педагогічний полілог з музичними керівниками з теми "Ритмоплатика"
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Педагогічний полілог

«Ритмопластика – інноваційний метод роботи в рамках

здоров’язбережувальних музично-освітніх технологій»

Останні дослідження медиків свідчать про те, що сучасні діти здебільшого відчувають руховий дефіцит, тобто кількість рухів вироблених ними, нижче вікової норми, так як, навіть, дошкільнята більшу частину часу проводять у статичному положенні (за столами, телевізорами, комп'ютерами). Це викликає стомлення певних м'язових груп, що тягне за собою порушення постави, викривлення хребта, плоскостопість, затримку вікового розвитку основних фізичних якостей: швидкості, спритності, координації рухів.

  • Які здоров’язберегаючі технології в музичній діяльності сприяють оптимізації рухової активності дітей в закладі дошкільної освіти?

Одна з форм здоров’язберегаючих технологій заняття з ритмопластики, головною метою якої є - розвиток рухової активності дитини. Ритмопластика - це спеціальне комплексне заняття, на якому засобами музики і спеціальних рухових вправ відбувається розвиток рухових функцій, поліпшуються якісні характеристики руху, розвиваються особистісні якості, саморегуляція та довільність рухів і поведінки. Це не тільки можливість для дитини добре провести час і виплеснути накопичену енергію, але й освоєння життєво необхідних умінь та навичок, закладка фундаменту майбутнього фізичного та психічного здоров'я, а також створення передумов свідомого ведення здорового способу життя. Специфічною особливістю даної методики є органічний зв'язок мови рухів з мовою музики, співвіднесення пластичних засобів виразності з музичними.

  • Які музично-творчі здібності прозиваються під час заняття ритмопластикою?

Ритмопластика розвиває музичний слух, моторику, координацію рухів, пам'ять, почуття ритму, активізують сприйняття музики, допомагає засвоїти основні музично-теоретичні поняття (темп, динаміка, ритм). Розвиток музичного образу, зіставлення контрастних і схожих музичних побудов, ладова забарвленість, особливості ритмічного малюнка, динамічних відтінків, темпу - все це може відбиватися в русі.

  • Чим ритмопластика відрізняється від хореографії, аеробіки, ритмічної гімнастики?

Ритмопластика – сприяє розвитку особистості дошкільника засобами танцювально-ігрової гімнастики. В ній взаємопов’язані фізичне та музичне виховання

дошкільнят. Основна мета ритмопластики направлена на: зміцнення здоров’я, розвиток опорно-рухового апарату, профілактику плоскостопості, формування правильної постави, розвиток і функціональне вдосконалення органів дихання, кровообігу, серцево-судинної та нервової систем організму, формування навичок емоційного вираження рухів під музику, розкутість і творчість в рухах. Рух і танець допомагають швидко і легко встановлювати дружні зв’язки з іншими дітьми що дає психотерапевтичний ефект.

Структура занять

 

1 частина - вступна. Вона включає в себе вправи, що впливають на весь організм дитини. Найчастіше це різні види ходьби.

 

2 частина - основна. Серія вправ різного характеру:

1. Вправи за позиціями рук і ніг.

2. Ритмічна частина проходить у швидкому динамічному темпі. Ця частина потребує найбільшої витрати енергії, вправи призначені на розвиток гнучкості хребта, зміцнення м'язів спини і черевного преса, м'язів ніг.

3. Вправи на розслаблення. Мета цих вправ - забезпечити максимальний відпочинок дітей. Найчастіше це плавні рухи і вправи на дихання.

 

3 заключна частина. У цій частині використовується хореографічна композиція. Побудована на раніше вивчених вправи, обов'язково використовуються дихальні вправи. Релаксаційні вправи, мета яких забезпечити максимальний відпочинок дітей.

Заняття з ритмопластики проходять 2 рази на тиждень. Загальна тривалість занять для дітей 5-6 років - 25 хвилин, для дітей 6 -7 років - 30 хвилин. Слід враховувати умови проведення занять з ритмопластики:

- музичний зал з дзеркалами і хореографічним верстатом.

- для занять у дітей повинна бути форма, яка не заважала б їх руху, відповідала естетичним вимогам. Для дівчаток - короткі спіднички, футболки або гімнастичні купальники, білі шкарпетки. Шорти Для хлопчиків, футболки.

- педагог продумує форму свого одягу таким чином, щоб діти могли спостерігати його еталонну пластику.

У комплексах з ритмопластики використовуються такі засоби рухового дії:

1. Музично - ритмічні рухи.

2. Вправи з предметами (стрічки, м'ячі, султанчики та ін)

3. Елементи хореографії (основні позиції рук та ніг).

4. Елементи спортивного танцю.

5. Вправи коригуючої гімнастики.

6. Дихальні вправи.

Всі ці засоби об'єднуються в комплекси у певній послідовності і використовуються у хореографічних композиціях.

Ігри та вправи, використовувані для розвитку та корекції основних видів рухів, спрямовані на:

- нормалізацію м'язового тонусу, позиційна постановка рук і ніг;

- вироблення правильної постави, почуття рівноваги;

- розвиток точності, координації, плавності;

- подолання рухового автоматизму рухів.

Ігри та вправи, використовувані для розвитку та корекції психічних функцій, спрямовані на:

- розвиток швидкості, точності реакції на звукові або вербальні сигнали;

- розвиток різних якостей уваги;

- розвиток усіх видів пам'яті.

Ігри та вправи, використовувані для розвитку здатності орієнтуватися в просторі, спрямовані на:

- орієнтування у власному тілі, просторової організації рухів;

- зорову орієнтування у просторі;

- здатність до словесного вираження просторових відносин (вправо, вліво,...)

Ігри та вправи, використовувані для розвитку емоційно-вольової сфери та особистісних якостей, спрямовані на:

формування здатності розуміння різних емоційних станів на основі сприйняття невербальних стимулів (міміка, пластика);

- розвиток здатності до створення виразного образу з допомогою невербальних коштів;

- розвиток уміння виконувати спільні дії, а також на розвиток комунікативних навичок.

  Творчі завдання, спрямовані на розвиток уяви, дитячої фантазії.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.