Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

«Рішення задач і вправ з теми «Вектори»

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №VT520412
За публікацію цієї методичної розробки Марух Інна Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №VT520412
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Департамент освіти Маріупольської міської ради

Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №68

Сучасний урок математики з використанням інноваційних технологій

Урок з геометрії у 9 класі з теми:

«Рішення задач і вправ з теми «Вектори»

Марух Інна Миколаївна,

учитель математики

І кв. категорії

м. Маріуполь,

2018 рік

Зміст

Титульний лист

1

Зміст

2

Вступ (передмова) - опис методики проведення уроку

3

Основна частина (розробка уроку):

4

1.

Організаційний момент

5

2.

Формування цілей і завдань уроку

5

3.

Актуалізація знань і умінь

6

4.

Фізкультхвилинка

7

5.

Закріплення знань і умінь

8

6.

Підсумки уроку

9

Бібліографія (список використаних джерел)

11

Вступ

Основною провідною метою уроку стало виховування любові та поваги до традицій своєї країни.

Педагогічні завдання:

Форми і методи роботи на уроці були спрямовані на виховування інформаційної культури учнів, сприяння вихованню інтересу до математики і її додатків, активності, мобільності, вміння спілкуватися, загальній культурі учнів;

Передмова:

Урок № 26 з геометрії на тему: «Рішення задач і вправ з теми «Вектори» був проведений, як урок підготовки учнів до контрольної роботи. На уроці були повторені питання теорії, узагальнення і систематизації матеріалу за темою "Вектори"; створені умови контролю (самоконтролю) засвоєння знань і умінь учнів. На уроці активно використовується робота в парах, індивідуальна, фронтальна види роботи.

Прикраса уроку українським колоритом дозволила урізноманітнити таку стриману тему, як «Вектори».

Урок № 26 з геометрії на тему: «Рішення задач і вправ з теми «Вектори».

Мета:

освітня:

- повторити з учнями питання теорії, узагальнити і систематизувати матеріал за темою "Вектори".

- створити умови контролю (самоконтролю) засвоєння знань і умінь учнів.

розвиваюча:

- інтелектуальний, емоційний, особистісний розвиток учня;

- активізувати самостійну діяльність учня;

- виділення головного, перенесення знань у нову ситуацію, розвитку математичного кругозору, мислення й мови, уваги і пам'яті.

виховні:

- виховувати інформаційну культуру учнів;

- сприяти вихованню інтересу до математики і її додатків, активності, мобільності, вміння спілкуватися, загальної культури;

- виховати математичну культуру, грамотність;

- формувати активність, уважність, спостережливість;

- виховувати любов до своєї країни та її традицій.

Форма навчальної діяльності: колективна форма роботи.

Обладнання: картки - завдання; тест; бланки відповіді тесту

Тип уроку: урок узагальнення і систематизації знань.

Структура уроку

1.

Організаційний момент

1 хв

2.

Формування цілей і завдань уроку

2 хв

3.

Актуалізація знань і умінь

15 хв

4.

Фізкультхвилинка.

2 хв

5.

Закріплення знань і умінь.

22 хв

6.

Підсумок уроку.

3 хв

Хід уроку

1. Організаційний момент

2. Формування цілей і завдань уроку

Вишиванка — символ Батьківщини,

Дзеркало народної душі,

В колисанці купані хвилини,

Світло і тривоги у вірші.

Вишиванка – дитинча кирпате,

Що квітки звиває в перепліт,

Материнські ласки, усміх тата,

Прадідів пророчий заповіт.

Вишиванка – писанка чудова,

Зірка ясна, співи та вертеп.

Вишита сльозою рідна мова,

Думами дорога через степ.

Вишиванка – біль на п’єдесталі,

Слава, воля, єдність, віра – ми.

Журавлем курличе, кличе далі,

Стелить вирій взорами - крилами.

Біля річки дитинча кирпате,

Кинуло віночок в часу тлінь –

В плетиві надії, мрії, злато,

Загойдалась пісня поколінь.

Колисанки не забудь дитино,

В серці вишиванку залиши…

Не зліпити болем Батьківщину,

Як розбите дзеркало душі.

Юрій Лазірко

Учитель: На минулому уроці ми з вами склали схему вишиванки. Сьогодні продовжимо роботу над схемою. Крім того, на карті України розглянемо особливості вишиванки кожної області. А ще ми повторимо властивості і визначення вектора і підготуємося до контрольної роботи.

3. Актуалізація знань і умінь.

1. Перевірка домашнього завдання. Одне з домашніх завдань у вас було творче. За старих часів і понині символам, які зображували на вишиванці надають особливого значення, тому що вона була забарвленням роду. Жінки майстерно зображували спеціальними знаками на них стихії вогню, води, землі і повітря. Також вишивали своє ім'я та прізвище. Крім того, вишивання, як національна традиція, сприяло формуванню у дівчат і жінок терпіння, відчуття краси. Дівчина мала вишивати милому сорочку, хустину, весільні рушники. Вишитий своїми руками одяг був одним із головних показників працьовитості дівчини.

Ви будували схему для вишиванки, використовуючи символи свого імені. (Учитель відкриває плакат, де розташовані схеми учнів, Фото 1)

Я так само склала схему вишиванки, використовуючи дату свого народження, ім'я. (Учитель показує, Фото 2)

2. Другою частиною домашнього завдання була домашня самостійна робота. Оцінки за два домашніх завдання ви можете бачити в картці для оцінювання.

Картка оцінювання.

П.І. __________________

Завдання

Оцінка взаємоперевірки

Підсумкова оцінка учителя

1.Схема вишиванки

2.Дом. самостійна

3. Правила

4. Побудова

Після кожного завдання учні зачитують про вишиванки по етнографічним зонам.

3. Повторення теорії (робота з ключем: ∩ так, - ні). Один з учнів на закритій дошці пише відповіді.

Виберіть один з варіантів відповіді "так" чи "ні" на наступні питання:

1.Можно вважати, що нульовий вектор може бути коллінеарним будь-якому вектору? (Да)

2. Чи вірно, що будь-які два рівних ненульових вектора колінеарні? (Ні)

3. Два вектора, сонаправлені з ненульовим вектором, сонаправлені? (Да

4. Чи вірно, що вектори і і протилежно направлені? (Да)

5. Два вектора, колінеарні ненульовим векторам, сонаправлені? (Ні)

6. Чи справедливо твердження: Будь-які два сонаправлені вектори рівні? (Ні)

7. Чи згодні ви, що будь-які два протилежно-спрямовані вектори колінеарні? (Ні)

8. Абсолютна величина може бути величиною від'ємною. (Ні)

9. Якщо скалярний добуток векторів дорівнює нулю, то вони перпендикулярні. (Да).

відповіді: ∩-∩∩- - - - ∩

4. Фізкультхвилинка.

На дошці висить плакат із зображенням паралелограму. Вчитель називає вектори, а учні водять очима від початку вектора до його кінця.

Наприклад, , і т.д.

5. Закріплення знань і умінь.

1. Побудувати. Кожному варіанту - своє креслення. Спочатку всі будують самостійно. Потім представник від кожного варіанта коментує відповідь, а на місці відбувається взаємоперевірка. Після перевірки оцінка виставляється в картку, а решта креслення заноситься в зошит. Після цього, завдання на картках збираються.

Учитель. Далі ми вирішимо завдання, аналогічні тим, що будуть на контрольній роботі.

(Завдання лежать перед учнями) Виконуються завдання №4, №6, №7, №9.

Завдання.

1. Знайдіть координати вектора , де А(4; 9), В(-3; -8).

2. Знайти довжину вектора (2; -8).

3. Знайти суму векторів (4; -8) і (5; 7).

4. Чи колінеарні вектори (8; -4) і (-2; -1).

5. Знайдіть скалярний добуток векторів (3; 2) і (-2; 1).

6. Знайдіть скалярний добуток векторів і , якщо │с│ = 3, │d│ = 6, кут між векторами дорівнює 1350.

7. Чи перпендикулярні вектори (3, 2) і (-4; 6).

8. Знайти кут між векторами (-2; 2) і (0; -2).

9. Знайти косінус кута між векторами (3; 1) і (3, 4).

10. Вектор має координати (-9; 10), точка С має координати (4; -3). Знайти координати точки К.

У кожного учня на парті лежить «сітка» (Додаток 4), на якій він позначає вектори. Правильно побудовані вектори дають зображення герба Маріуполя. Учитель: Тепер ми будемо з вами малювати герб міста Маріуполя за допомогою векторів: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , .

6. Підсумки уроку

1. Що ми робили?

Сьогодні на уроці ми повторювали додавання та віднімання векторів; властивості перпендикулярності і колінеарності векторів; скалярний добуток векторів і знаходження косінуса кута. Ми познайомилися з особливостями вишивки по етнографічним регіонам.

Вишивка сьогодні живе, розвивається, збагачується новими аспектами. Сьогоднішня українська вишивка – це результат унікальної духовно-матеріальної еволюції нашого народу. Протягом багатьох століть в українській вишивці знаходять відображення думки і настрій людини, краса навколишнього світу, їх мрійливі сподівання на кращу добру долю, людські вірування, обереги, позначені дотиком голкою з ниткою.

2. З якою метою?

Ми готувалися до контрольної роботи. А також розглянули особливості вишиванки кожної області України.

3. Які результати нашої діяльності?

Результат діяльності - це знання та практичні навички, які ви отримали протягом вивчення теми.

4. Як ми цього досягли?

Вивчали, повторювали матеріал, закріплювали його вправами.

5. Чи можна було зробити це краще?

Можна, якщо завжди прагнути до кращого. У нашому випадку добре вчитися. І все буде добре.

6. А зараз вам потрібно оцінити себе на уроці:

Урок

Я на уроці

Підсумок

1. цікаво

1. працював

1. зрозумів матеріал

2. нудно

2. відпочивав

2. дізнався більше, ніж знав

3. байдуже

3. допомагав іншим

3. не зрозумів

7. Домашнє завдання.

Повторити формули та означення, №16.29; 16.30

Бібліографія (список використаних джерел)

  1. Геометрия: учебник для 9 кл. общеобразовательных учебных заведений/А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонский – Х.:Гимназия, 2017.

  2. Геометрія 8 клас: Навчальний посібник – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2002.

  3. Збірник завдань для тематичних і підсумкових атестацій з геометрії для 7-9 класів: Методичний посібник. – Донецьк: «Каштан», 2009.

  4. Сборник задач и контрольных работ по геометрии для 9 классов/А.Г.Мерзляк, В.Б.Полонский – Х.: Гимназия, 2009.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Основною провідною метою уроку стало виховування любові та поваги до традицій своєї країни. Прикраса уроку українським колоритом дозволила урізноманітнити таку стриману тему, як «Вектори».
  • Додано
    28.02.2018
  • Розділ
    Геометрія
  • Клас
    9 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    192
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    VT520412
  • Вподобань
    0
Курс:«Інтернет-ресурси для опитування і тестування»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №VT520412
За публікацію цієї методичної розробки Марух Інна Миколаївна отримав(ла) свідоцтво №VT520412
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти