Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Римовані рядки, як альтернатива правил для молодших школярів.

Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі WordPress»
Левченко Ірина Михайлівна
24 години
1000 грн
249 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №XT395900
За публікацію цієї методичної розробки Носова Наталія Василівна отримав(ла) свідоцтво №XT395900
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Римовані рядки, як альтернатива правил

для молодших школярів.

(інформатика)

В сучасному світі інформаційних технологій – новинок , доросла людина не завжди встигає все збагнути, а дитина відчуває себе як риба в воді. Зазвичай дітям простіше пристосовуватись до всього нового, в них немає ніяких стереотипів та рамок. В силу цього сучасна дитина щодня пропускає через себе безліч різної інформації – мультфільми з вигаданими чудернацькими героями, ігри на планшеті, смартфоні та інших гаджетах. Маленького учня дуже важко здивувати, його вже не так приваблює показ презентації на уроці як це було 5 чи тим паче 10 років тому, а розповідь вчителя, чи читання параграфа підручника дуже важко збуджують допитливість учня.

Але діти завжди залишаються дітьми – малювати, замальовувати вирізати та запам’ятовувати якісь невеличкі римовані рядки їм подобається. Тому, я вважаю, що віршовані рядки, які несуть в собі перефразовані означення, правила, поняття допоможуть легше засвоїти матеріал на уроках інформатики у молодшій школі, а також можуть стати в нагоді дошкільнятам батьки яких займаються розвитком власних дітей, або креативним вихователям дитячих садків, які йдуть в ногу з часом і прагнуть розвивати малюків та готувати їх до сучасного світу.

Заучування віршів позитивно впливає на розвиток дитини. Вважають, що запам’ятовування віршів – це інтенсивна та корисна гімнастика для мозку, яка розвиває пам’ять та увагу. Метод заучування невеличких «римованих означень», на мою думку, позитивно вплине не лише на вивчення дитиною інформатики, але й допоможе їй легше запам’ятовувати та розуміти інші, більш складніші, науково сформульовані означення. Робота такого виду не змушує дитину зазубрювати, а навпаки в вигляді гри запам’ятовувати інформацію легше та на довше.

Щодня батьки та вчителі пояснюють дітям, що навчатись потрібно, знання корисні і вони допоможуть віднайти своє місце в світі. Гадаю, що деякі з таких висловів можна замінити на:

Щоб прославить рідний край

Інформатику вивчай!

Такий собі «слоган» звучить, на мою думку, більш переконливіше.

Часто дітям доводиться чути слово інформатика ще в першому класі (де інформатика, як предмет ще не вивчається), дитсадочку. Звичайно, що в першу чергу, це слово в них асоціюється з комп’ютером, але дітям потрібно пояснювати, що комп’ютер це лише інструмент, а для пояснення поняття інформатика, як науки можна скористатись таким віршиком:

Інформатика – наука

Дуже гарна й непроста,

Інформацію вивчає,

Обробляє, зберігає.

Для поняття інформація пропоную ось такі римовані рядки:

Інформація - це те,

Що і як, чому і де?

Що навколо нас в цей час і

Чи світить сонце в клас.

Ось і перший урок інформатики, вчитель чи вчителька приводять дітей до класу. Найпершим завданням є навчити учнів правильно поводитись в класі, дотримуючись правил техніки безпеки. Ось, що я пропоную використати на початках.

Як заходиш в кабінет,

Не забудь про етикет.

***

Щоб зайти до кабінету

Ти постукать не забудь,

Подивись чи руки чисті

Сядь за парту й чемним будь.

Для вивчення будови стаціонарного комп’ютера можна використати такі рядки, (до речі слово «будова» вдало, на мій погляд, замінює слово «структура», яке для діток теж нове, але досить зрозуміле).

Монітор, системний блок,

Мишка і клавіатура…

Головні це складові,

Це комп’ютера структура.

Дуже часто зустрічаються учні, які досить непогано володіють комп’ютером, а от як його ввімкнути чи вимкнути не знають. Вони довго шукають цю чарівну кнопку. Інколи буває так, що вмикають чи вимикають лише монітор. Така невеличка віршована пам’ятка стане в нагоді саме в такій ситуації.

Якщо спить твій друг комп’ютер,

А ти хочеш працювати,

Не забудь про кнопку Power

Яку треба натискати.

Опанувавши навичку вмикати та вимикати комп’ютер діти переходять до вивчення робочого столу та того, що розміщено на ньому.

Ось прокинувся комп’ютер

Личко своє засвітив,

Те що бачиш на екрані

Зветься це « робочий стіл».

***

Є картинки на екрані –

На робочому столі,

Звуться вони піктограми

Пам’ятайте це усі.

Розпочинаючи вивчати тему Інтернет, діти дуже радіють і, звичайно, впевнені в тому, що прекрасно все знають і все вміють. Але перше ж запитання: «За допомогою чого ви здійснюєте вхід в Інтернет?» або «Як називається програма для входу в Інтернет?» ставить їх в тупик. Загальна назва, тобто слово «браузер» виявляється для більшості учнів незнайомим, або незрозумілим. Тому саме для пояснення чи розуміння можна розповісти дітям такий вірш.

Швидко браузер ти відкрий,

В Інтернет потрап худчій.

Там знайдеш все що захочеш,

Пісню, мультик, одяг, гроші….

Як згадувалось раніше діти полюбляють малювати, тому за програмою вони вивчають можливості різних графічних редакторів, одним з яких є Paint. Для швидкої та зрозумілої характеристики вищезгаданого графічного редактора можна скористатись ось такими рядками:

Щоб малюнки малювати

Треба Paint всім вивчати

Це редактор наш графічний,

Інтерфейс у нього звичний:

Є там пензлик,олівці,

Кольори веселки всі.

Однією з важливих тем в інформатиці є Алгоритми, які передують розумінню та вивчення програмування. Для вивчення теми алгоритми можна скористатись такими словами:

Крок за кроком дії йдуть

Алгоритмом їх зовуть.

Чітко їх виконуй ти

І дістанешся мети.

***

Розгалужені, циклічні,

Змішані й лінійні

Види різні алгоритмів,

Але всі надійні.

Звичайно ці римовані рядки не зможуть стати заміною правил та означень, але, гадаю, вони зможуть набагато простіше запам’ятатись та допомогти скласти пазли в дитячій голові, щодо того чи іншого поняття та означення. Дитина і творчість дуже близькі, дитяча уява малює свої шедеври з простих і доступних слів. Нехай наші учні стануть розумнішими за нас!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Стаття спрямована на полегшення запам'ятовування та розуміння деяких понять з інформатики
  • Додано
    23.02.2018
  • Розділ
    Інформатика
  • Клас
    1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас
  • Тип
    Стаття
  • Переглядів
    7386
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    2
  • Номер матеріала
    XT395900
  • Вподобань
    0
Курс:«Google сервіси в роботі вчителя»
Левченко Ірина Михайлівна
16 годин
700 грн
190 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №XT395900
За публікацію цієї методичної розробки Носова Наталія Василівна отримав(ла) свідоцтво №XT395900
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти