Рідна мово, рідне слово калиновобарвінкове.

Опис документу:
На уроках позакласного читання є можливість поглибити знання учнів початкових класів про рідну мову , розвивати вміння вживати в своїй мові стійкі звороти,виховувати повагу до мови та виявляти бажання вивчати її.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок позакласного читання

РІДНА МОВО, РІДНЕ СЛОВО КАЛИНОВОБАРВІНКОВЕ

МЕТА. Поглибити знання учнів про рідну мову,розвивати вміння вживати в мові стійкі звороти, виховувати повагу до мови та виявити бажання вивчати її.

Обладнання. Розгортка з віршами про мову, дитячі презентації, аудіо запис колискової, ляльки для інсценізації, модель дерева.

1.Організаційний момент.

Любіть Україну у сні й наяву,

Вишневу свою Україну,

Красу її вічно живу і нову.

І мову її солов’їну.

(В. Сосюра)

2.Мотивація навчальної діяльності.

Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій,мальовничій землі – на нашій славній Україні. Тут жили наші прадіди, діди, тут живуть ваші батьки – тут корінь роду українського, що сягає сивої давнини. Наша країна стала рідним домом для людей різних національностей.

Для кожного народу дорога його мова, а нам українцям, найближча до серця – українська. Яка вона?

Учні (заздалегідь підготовлені).

  • Ой яка чудова українська мова!

Де береться все це, звідкіля і як?

Є в ній ліс, лісочок, пуща,гай,діброва,

Бір,перелісок,чорноліс. Є іще й байрак!

І така ж розкішна і гнучка, як мрія…

  • Є в ній хурделиця,віхола, завія,

Завірюха,хуртовина,хуга,заметіль…

Та не в тому справа,що така багата.

Помагало слово нам у боротьбі,

І за все це, мово,дякуєм тобі.

(О. Підсуха)

3.Вивчення нового матеріалу.

Прослухавши вірші та маючи власний досвід,що можна сказати, яка ж українська мова? (Чудова,розкішна,гнучка,багата,…)(Слова надруковані на листочках ,які прикріплює вчитель на зображення дерева з підписом Мова.)

Любов до рідної мови починається ще з колиски,з маминої пісні. Народні колискові пісні зачаровують усіх, хто їх чує, надзвичайною ніжністю і простотою. У них – материнська ласка і любов, світ добра, краси і справедливості,щира віра в магічну силу слова…

Прослуховування і виконання колискової «Ходить сон коло вікон ».

Немає у світі людини, яка б не любила казок або не чула їх. То ж першим представляє домашнє завдання «З якої це казки?» ляльковий театр.

І група

  1. Я по засіку метений,

Я на яйцях спечений,

Я від баби втік,я від діда втік,

Та й від тебе,зайчику,втечу. («Колобок»)

2.Ішов дід лісом,а за ним бігла собачка. Та й загубив дід…

(«Рукавичка»)

3.Я… за три копи куплена,упівбока луплена,тупу- тупу ногами,сколю тебе рогами…

(«Коза - дереза»)

4.Гуси –гуси, гусенята!

Візьміть мене на крилята… («Івасик - Телесик»)

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА (дитяча гра «Подоляночка»)

А тепер настав час для загадок. Знаю,що ви їх любите. Це один з найдавніших і найбільш поширених видів усної народної творчості.

ІІ група (Перегляд презентації із загадками)

1.Біле поле,чорне насіння,хто не вміє, той не посіє.(Письмо)

2.Мовчить, а багато людей навчить. (Книга)

3.Кожний ,скільки хочеш бере,а все лишається (Книга).

4.Що у світі найшвидше?(Думка)

5.На базарі не купиш, на вагах не зважиш.(Знання) і ін..

ІІІ група. Виразне читання учнями уривків з поетичних творів.

Хто написав ці рядки та з яких творів?

1.Садок вишневий коло хати,

Хрущі над вишнями гудуть,

Плугатарі з плугами йдуть…

2.Тече вода з-під явора,

Яром на долину,

Пишається над водою

Червона калина.

3.Там батько,плачучи з дітьми

(А ми були малі і голі),

Не витерпів лихої долі

Умер на панщині…(«Якби ви знали паничі..»)

4.Ще треті півні не співали,

Ніхто ніде не гомонів,

Сичі в гаю перекликались

Та ясен раз у раз скрипів.(«Реве та стогне Дніпр…») Т.Г.Шевченко

ІV група (Презентація)

А я ще хочу нагадати про найдавніші перлини народної творчості – прислів’я та приказки. Прислів'я – це короткий образний вислів із повчальним змістом .

  • Гостре словечко коле сердечко.

  • Не кидай слова на вітер.

  • Один скаже, а другий прикаже.

  • Коня керують уздами, а чоловіка – словами.

  • Як овечка: не мовить ні словечка. І ін..

Свою шану та любов до рідної мови і зараз у своїх віршах передають поети. Це вчителька початкових класів Білозерського району,наша землячка, О. Конькова. Ми з ними зараз ознайомимося. (Додаток 2)

4.Підсумок уроку.

Погляньте на дерево, воно росте розвивається. Якщо його доглядати,то воно буде нас радувати, зігрівати душу.

Я була б дуже рада і щаслива, якби від сьогоднішнього уроку ви залишили в серці хоча б одну краплину любові до рідної мови.

Дом.завд. Підготувати жарт або гумореску.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

До ЗНО з ІСПАНСЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
3
міс.
1
2
дн.
1
2
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!