Річки. Практична робота. «Замальовки схеми річки. Робота з картосхемами річки».

Опис документу:
План-конспект уроку на заявлену тему, навчальна мета якого – поглиблення та систематизація знань про річки, отриманих у початковій школі та на уроках природознавства; формування знань про частини річки, основні фази водного режиму та роботу річок;розкрити значення річок у природі та господарській діяльності людини.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

План – конспект уроку з географії №39 6-А клас

39 6-Б клас

Тема уроку: Річки (виток, гирло, русло, лівий і правий береги, притоки). Практична робота. «Замальовки схеми річки. Робота з картосхемами річки».

Мета уроку: сформувати поняття річка, знання про будову річки, сформувати вміння визначати ліві і праві притоки; працювати з картографічним матеріалом, сприяти розвитку та корекції зв'язного мовлення, пам'яті, логічного мислення, розширенню кругозору, виховувати інтерес до предмету, любов до рідного краю.

Очікувані результати: знає про річки, її частини, вміє знаходити на карті річки, дає елементарний фізико-географічний опис річок за схемою.

Обладнання: підручник , фізична карта України, атлас, схема будови річки

Словникова робота: річка, виток, гирло, русло, притоки

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організаційний момент

1.1 Перевірка готовності до уроку

1.2 Нервово-психологічна підготовка

1.3. Перевірка домашнього завдання

1.Фронтальне опитування

1. Що таке острів?

2. Що таке півострів?

2. Картографічний практикум

Назвіть і покажіть на карті острови, півострови.

1.4. Повторення пройденого матеріалу

1.5. Мотивація навчальної діяльності

Подивіться на карту. Річкові системи нагадують кровоносні судини людського організму. Недаремно за річками закріпилася назва «блакитні артерії планети». Дуже різні та не схожі одна на одну, всі річки — великі працівниці: вони транспортують воду на величезні відстані, зрошують земельні угіддя, постачають водою населені пункти, беруть участь у створенні нових форм рельєфу та мають величезні запаси енергії. Річку можна порівняти з істотою: вона народжується, дорослішає, працює, старіє, має свій характер, іноді спокійний, подеколи норовистий. Сьогодні ви поближче познайомитесь із цими дивовижними витворами природи, а також з’ясуєте, що являють собою річки та як вони «живуть».

ІІ Основна частина

2.1. Вивчення нового матеріалу.

Річка та її частини.

Розповідь учителя з елементами бесіди. Робота з підручником. Робота в зошиті.

Немає такої людини, яка б ніколи не бачила річки. Вони є різні: великі й малі, глибокі й мілкі, швидкі й повільні.

1.Само по собі виникає запитання: що таке річка?

Запис у зошитах терміну, використовуючи текст підручника

Річка-це потік води, що тече заглибиною, яку називають річищем, або руслом.

Робота зі схемою «Річкова система».

2. З яких частин складається річка?

Складові річки:

Виток

Русло

Дельта Гирло

Притоки

Кожна річка має початок і кінець. Одні річки починаються з джерел, які виходять з-під землі. Другі річки починаються не з джерел, а беруть свій початок з болота чи трясовини, з озера або високо в горах при таненні льодовиків.

Початок річки називається витоком.

Річка бере свій початок з:

Озеро болото джерело льодовик

Те місце, де річка впадає в море, озеро чи іншу річку, називають гирлом.

Запис у зошитах

Виток,гирло,русло, притоки,дельта.

Будь - яка річка тече по звивистому заглибленню, що простягається від витоку до гирла. Це річкова долина.

3. Що таке річкова долина?

Запис у зошитах

Річище розташоване на дні широкої заглибини в рельєфі, яку називають річковою долиною.

4. . З яких частин складається річкова долина?

Робота зі схемою «Річкова долина». Запис у зошитах

Складові річкової долини:

-русло -заплава -тераси

Та хоч би де починалася річка, вона приймає до себе багато невеликих річок-приток. Усі найбільші річки впадають у моря або затоки океану. Але більшість є притоками інших річок.

5. Що таке притоки?

Запис у зошитах

Притоки – водні потоки, що зазвичай коротші за головну річку.

Притоки можуть бути: ліві та праві.

6. Як визначити ліву і праву притоки річки?

Робота з картою. Індивідуальна робота з учнями.

Щоб визначити, права чи ліва притока річки, треба стати обличчям до гирла річки (вниз за течією). Тоді з правого боку буде права притока, а з лівого-ліва.

Запис у зошитах

Головна річка з притоками утворює річкову систему.

Територія, з якої річка збирає свої води, називається басейном річки.

При впаданні в море або інший водний простір річка утворює дельту.

7. Що таке дельта?

Запис у зошитах

Дельта – це рівнинний простір, складений річковими відкладеннями.

2.2. Фізкульхвилинка

2.3. Робота в зошиті

Річка-це потік води, що тече заглибиною, яку називають річищем, або руслом.

Практична робота. «Замальовки схеми річки. Робота з картосхемами річки».

Складові річки:

Виток Русло Дельта Гирло Притоки

Річка бере свій початок з:

Озеро болото джерело льодовик

Притоки – водні потоки, що зазвичай коротші за головну річку.

Притоки можуть бути: ліві та праві.

2.4. Індивідуальна робота

6-А

6-Б

2.5.Фізкультпауза

2.6. Робота з методичною літературою.

2.7. Завдання

1. Практичне завдання. Складання характеристики річки за планом:

1.Назва річки

2.В якій частині, якого материка протікає

3.До басейну якого океану належить

4. Місце витоку

5.Куди впадає

6.Напрянок плину

7.Основні притоки

2. Робота з картою, відповіді на запитання.

1.Що таке річка?

2.З яких частин складається річка?

3.Що таке притоки? Які бувають притоки?

4.Назвати і показати на карті найбільші річки України.

ІІІ. Заключна частина

3.1. Рефлексія

3.2.Яку тему вивчали на уроці? Що більше запам’яталось?

3.3 Оцінювання навчальних досягнень учнів.

3.4. Домашнє завдання

І група Читати § с. , відповідати на запитання.

ІІ група Читати § с.

3.5. Підготовка до перерви. Правила поведінки

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»