Біологія 7 клас
Тема: Рептилії. Визначальні ознаки будови, біологічні особливості, середовища існування. Різноманітність рептилій
Мета: дати загальну характеристику рептиліям (плазунам), розкрити особливості організації та процеси життєдіяльності плазунів як справжніх наземних тварин; показати складність будови плазунів порівняно із земноводними; продовжувати формувати вміння роботи з текстом підручника та малюнками; розвивати логічне та критичне мислення, культуру спілкування; виховувати бережливе ставлення до природи,презентація.
Очікувані результати: учні називають середовища існування рептилій; ознаки будови, які вирізняють цих тварин серед інших; характеризують особливості способу життя, розмноження і розвитку рептилій; пристосування цих тварин до середовища існування; визначають риси пристосованості тварин до середовища існування; наводять приклади рептилій; розпізнають тварин на зображеннях; характеризують роль рептилій в екосистемах та значення в житті людини.
Обладнання: схеми, малюнки, зошит, підручник, роздавальний матеріал
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Структура уроку, основний зміст і методи роботи
І.Перевірка домашнього завдання.
Вкажіть правильну відповідь («так» чи «ні»).
1. У земноводних шкіра гола, багата на залози.
2. Між пальцями передніх кінцівок жаби є плавальні перетинки.
3. Амфібії мають завжди один шийний хребець.
4. Травна система жаби закінчується клоакою.
5. Органами дихання дорослої жаби є зябра.
6. Пуголовок дихає зябрами.
7. У дорослої жаби одне коло кровообігу.
8. Самки амфібій відкладають ікру у воду.
9. Розвиток жаби відбувається з перетворенням.
10. Саламандри і тритони належать до безхвостих земноводних.
11. Для кровоносної системи земноводних характерне двокамерне серце і одне коло кровообігу.
12. Активність амфібій не залежить від умов навколишнього середовища