.Репродуктивне здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків.

Опис документу:
Ознайомити учнів із поняттям репродуктивного здоров’я. Довести, що репродуктивне здоров’я – це основна цінність життя. Ознайомити учнів із негативними наслідками впливу шкідливих речовин на репродуктивне здоров’я. Продовжувати формувати відповідальне ставлення до свого здоров’я.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Урок з основ здоров’я з елементами тренінгу у 9 класі.

Тема.Репродуктивне здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків.

Мета.Ознайомити учнів із поняттям репродуктивного здоров’я.

Довести, що репродуктивне здоров’я – це основна цінність життя.

Ознайомити учнів із негативними наслідками впливу шкідливих речовин на репродуктивне здоров’я.

Продовжувати формувати відповідальне ставлення до свого здоров’я.

Обладнання і матеріали: А-4, стікери, олівці, фломастери, маркери, ножиці, скотч.

Підготувати заздалегідь: плакат «Правила групи», плакат «Очікувань»; стікери у формі хмаринок та квіточок (для написання очікувань учнів).

Хід уроку

І. Актуалізація теми

Привітання, оголошення теми й завдань уроку.

- Я рада привітати вас на уроці основ здоров’я з елементами тренінгу «Репродуктивне здоров’я молоді в Україні. Негативні наслідки ранніх статевих стосунків».

З назви теми ви розумієте, що мова піде про здоров’я, до того ж про здоров’я, яке пов’язане з головним сенсом кожної людини. Прошу назвати своє ім’я та продовжити речення: «Головним сенсом людського життя є…» та передати сусіду гарний настрій, який, я сподіваюсь залишиться до кінця уроку.

Основні тези ми можемо побачити на слайді.

І все це неможливо, якщо немає здоров’я.

Давайте пригадаємо приказки, які стосуються здоров’я і родини.

Скажіть є щось спільне у цих приказках?

Про здоров’я

Про сім’ю

Весела думка — половина здоров’я.

Будинок з дітьми – базар, без дітей – могила.

Гнила дошкацвяха не приймає.

Якийбатько, такі і діти.

Здоровий злидарщасливіший від хворого багача.

Кому народити, тому і годувати.

Люди часто хворіють, боберегтися не вміють.

Яблуко від яблуні недалеко падає.

Бережиодяг, доки новий, а здоров’я — доки молодий.

Від лося – лосенята, від свині – поросята.

Дивлячись на ці приказки можна зробити висновок, що без здоров’я не можливо створити повноцінну сім’ю.

Що у вашому розумінні повноцінна сім’я?

Правила роботи в групі.

Для того щоб наша робота була ефективною давайте ще раз повторимо правила роботи в групі.

Очікування. А що ви чекаєте від сьогоднішньої зустрічі? (Очікування учасників записуються на клейких папірцях у вигляді хмаринок, котрі на плакаті закривають зображення сонця).

ІІ. Вивчення нового матеріалу

Вступне слово вчителя.

Звичайно, повноцінна родина- це родина в якій є діти! Після того як юнаки та дівчата досягають біологічної та соціальної зрілості вони здатні створити власну родину, у них народяться діти… або не народяться. Від чого це залежить? Звичайно від стану репродуктивної системи.

Репродуктивне здоровя – це стан психологічного, розумового та соціального благополуччя, а не просто відсутність хвороб чи недуг в усіх сферах, що стосуються репродуктивної системи, її функцій і процесів.(згідно рекомендаціям Програми дій Міжнародної конференції з питань народонаселення і розвитку(Каїр, 1994 р.).

Вправа «Мозковий штурм»

Учитель.Хотілося б поцікавитися:знаєте ви, що саме впливає на стан репродуктивного здоров’я молодої людини?( Учні висловлюють свої думки щодо зазначеної проблеми, думки висвічуються на плакаті).

Учитель. Дякую вам за активність. Звичайно тема уроку надзвичайно актуальна для молоді. Більшість з вас вважає, що народження дітей в родині, це цілком закономірний процес, тобто « результат» статевого життя людей у шлюбі.

Обізнаність людей щодо репродуктивного здоров’я наведена на наступному слайді. Ви бачите, що розуміння наслідків безвідповідального відношення до свого здоров’я люди розуміють після 25 років, але ж розвиток і становлення репродуктивної системи відбувається у підлітковому віці.

Але в деяких сім’ях виникають проблеми, пов’язані з неможливістю народити дитину. І найчастіше ця проблема виникає у той час, коли в когось із подружжя були певні проблеми в підлітковому віці зі здоров’ям або у зв’язку зі вживанням шкідливих речовин. Як ви вважаєте, чи можуть ці проблеми призвести до серйозних захворювань репродуктивної системи або порушень її функціонування?

Вправа «Мозковий штурм»

Учитель. Отже, які, на ваш погляд, чинники можуть впливати на стан здоров’я репродуктивної системи?

На плакаті « Вплив на репродуктивне здоров’я»: вчитель занотовує всі вислови, які пропонують учні (наприклад, вони можуть бути такими: екологічні, нераціональне харчування, спадкові хвороби, захворювання статевої системи, шкідливі звички тощо).

Визначення поінформованості учнів щодо впливу негативних факторів на організм (3 хв.)

Скористаємось прийомом критичного мислення «Плакат думок». Учні поділяються на групи, перед тим тягнуть заготовки, на яких зображені цигарка, шляшка з алкоголем, листочок коноплі, раннє статеве життя. По середині плакату прикріплюють позначки, в різні боки учні малюють стрілочки, вказуючи як саме впливає той чи інший негативний фактор.

Учитель. Вочевидь, що ваші уявлення про здоров’я репродуктивної системи потребують певних знань.

Стан репродуктивного здоров’ямолоді в Українісьогодні не є найкращим. Йогонизькийрівеньвизначаєтьсясоціальним становищем громадян, недостатньоюувагою до інститутусім’ї, незадовільним станом здоров’япідлітків, на яке негативно впливаєпоширення таких шкідливихзвичок, як тютюнокуріння, вживання алкоголю, наркотиків. Підлітки, яківживають наркотики й алкоголь, ризикуютьзалишитисябезплідними. До такого ж результатупризводятьранністатеві стосунки, венерологічнізахворювання, небажанівагітності й аборти — штучніперериваннявагітності. 

Робота в групах.

Учитель. Щоб ми попрацювали ефективно, пропоную об’єднатися в чотири групи: кожна група опрацьовує надану інформацію та готує проек-презентацію. Перша група знайомить нас із впливом на репродуктивне здоров’я алкоголю; друга – тютюнового диму; третя- наркотичних речовин; четверта – вплив раннього статевого життя.

Для підготовки презентації на ваших робочих місцях є все необхідне: папір, фломастери, олівці, стікери, ножиці. Протягом 15 хвилин ви працюєте, а результати наданої інформації будете презентувати у своїх проектах. Таким чином всі присутні ознайомляться з вищезазначеними проблемами. (презентація груп)

Учитель. Дякую всім. Усі групи добре працювали – підтвердження цього є ваші проекти.

Учитель.

Давайте визначимо з вами основі правила, які допоможуть зберегти репродуктивне здоров’я з малечку:

  1. Загартовуванняорганізму;

  2. Фізичнівправи;

  3. Налагодження режиму праці та відпочинку;

  4. Помірнеспоживаннясолі, спецій, органічноїжирноїїжі.

Та визначимо як саме той чи інший фактор допоможе вам зберегти репродуктивне здоров’я.

ІІІ. Завершення тренінгу

Учитель. Пропоную закінчити речення: « На тренінгу сьогодні я дізнався, що ….»

Дякую. У вас на столах лежать квіточки. На початку уроку ви висловили свої очікування, які написали на хмаринках. Якщо ваші очікування виправдалися та ви отримали бажану інформацію - прикріпіть квіточку на вашу хмаринку.

Подивіться, яке чудове квіткове поле ми з вами отримали! Бажаю вам такого ж квітучого здоров’я!

Наш тренінг закінчено.

До побачення.

Використана література:

  1. Джерело: http://dovidka.biz.ua/prisliv-ya-pro-zdorov-ya/ Довідник цікавих фактів та корисних знань © dovidka.biz.ua

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Активізація творчого потенціалу вчителів шляхом використання ігрових форм організації учнів на уроці»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.