Рекомендації щодо складання звіту про краєзнавчу експедицію

Опис документу:
Наведено рекомендації щодо складання звіту про краєзнавчу експедицію (Всеукраїнські конкурси «Моя Батьківщина Україна» та «Мій рідний край»). Детально розбираються положення та наводяться приклади з кращих робіт обласних етапів конкурсів.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Доповідач: Янущенко Дмитро Вікторович Керівник туристичних груп (експедицій) КЗ «ЗОЦТКУМ» ЗОР
Слайд № 1

Доповідач: Янущенко Дмитро Вікторович Керівник туристичних груп (експедицій) КЗ «ЗОЦТКУМ» ЗОР

Всеукраїнські Конкурси експедицій учнівської молоді
Слайд № 2

Всеукраїнські Конкурси експедицій учнівської молоді

«МІЙ РІДНИЙ КРАЙ» Загальні положення Загальний обсяг звіту не повинен перевищувати 60 сторінок, в тому числі текстової частини – до 40 сторінок. Зв...
Слайд № 3

«МІЙ РІДНИЙ КРАЙ» Загальні положення Загальний обсяг звіту не повинен перевищувати 60 сторінок, в тому числі текстової частини – до 40 сторінок. Звіт подається роздрукованим та на електронних носіях (формат RTF, документ Microsoft Word, шрифт Times New Roman – 14 pt, інтервал  1,5 на аркушах А-4), а також переплетеним і пронумерованим разом з додатками. Нумерація – наскрізна. Разом зі звітом обов’язково надається маршрутна книжка з печаткою МКК про зарахування походу.

Розділи звіту: ● титульна сторінка; ● зміст; ● анотація; ● довідкові відомості про маршрут, його туристсько-спортивну складову; ● відомості про рай...
Слайд № 4

Розділи звіту: ● титульна сторінка; ● зміст; ● анотація; ● довідкові відомості про маршрут, його туристсько-спортивну складову; ● відомості про район експедиції; ● картографічний матеріал; ● фотографії; ● опис краєзнавчої та дослідницької роботи; ● додатки; ● підсумки, висновки, рекомендації; ● маршрутні документи (відповідно до вимог Положення); ● список літератури та джерел інформації

Слайд № 5

Зміст. У змісті вказуються назви всіх розділів, підрозділів та елементів звіту, номер сторінки, з якої вони починаються. ПРИКЛАД: 1. Анотація 2 2. ...
Слайд № 6

Зміст. У змісті вказуються назви всіх розділів, підрозділів та елементів звіту, номер сторінки, з якої вони починаються. ПРИКЛАД: 1. Анотація 2 2. Довідкові відомості про маршрут, його туристсько-спортивну складову 3 2.1 Вид туризму, складність маршруту, тривалість 3 2.2 Нитка маршруту 3 2.3 Назва та шифр маршрутно-кваліфікаційної комісії, яка дала дозвіл на проведення походу 3 2.4 Засоби під їзду та від’їзду 3 2.5 Підготовка до походу 3 3. Список групи 4 4. Відомості про завдання, що виконувала група 5 5. Відомості про район експедиції 6 5.1 Загальна характеристика району 6 5.2 Географічна характеристика 6 5.3 Історична характеристика району 8 6. Технічний опис маршруту 9 7. Картографічний матеріал 12 8. Фотографії 16 9. Опис пошуково-дослідницької, краєзнавчої роботи 31 10. Додатки 45 11. Підсумки, висновки, рекомендації 46 12. Список літератури та джерел інформації 49 13. Маршрутні документи 50

В анотації у стислій формі викладається головна суть та ідея експедиції, її особливість, новизна та інше. Обсяг – до 1 сторінки. ПРИКЛАД: Анотація ...
Слайд № 7

В анотації у стислій формі викладається головна суть та ідея експедиції, її особливість, новизна та інше. Обсяг – до 1 сторінки. ПРИКЛАД: Анотація На сьогоднішній день основними джерелами прісної води є нині і залишаться в майбутньому річки і озера, запаси води в яких не безмежні. Суть водної проблеми, таким чином, не в тому, що води на Землі мало, а в тому, що, по-перше, відновлювані ресурси прісних вод обмежені, а по-друге, безпланове, нерідко, хижацьке ставлення до водних ресурсів як безкоштовного дару природи призводить до вичерпування і різкого погіршення якості води, що в свою чергу порушує екологічну рівновагу у біосфері. Тому елементарні дослідження стану малих річок для маловодного Запорізького краю являється крайнє гострою проблемою. Ні для кого не секрет, що у зв’язку з глобальним потеплінням та чуттєвою зміною кліматичних умов, додавши до цього антропогенний фактор, малі річки краю опинилися під загрозою повного зникнення. Опрацювавши ряд джерел та методик польових гідрологічних досліджень та практично їх застосувавши, зроблено спробу на науковому рівні зробити моніторинг реального стану річок Кайінкулак та Бандурки, адже дана робота мало проводилася за роки незалежності України. Для реального розуміння роботи слід врахувати повну відсутність будь-якої підтримки від органів районної влади та малої кількості джерел інформації, що стосуються об’єкту дослідження. Матеріали дослідницької роботи можна використовувати для загального розуміння стану водних об’єктів Запорізької області, на уроках географії, екології рідного краю, під час проведення екскурсій та пішохідних походів територіями Пологівського, Чернігівського та Токмацького районів Запорізької області.

● вид туризму, складність маршруту; ● нитка та довжина активної частини маршруту; ● графік руху на маршруті; ● тривалість подорожі; ● засоби під’їз...
Слайд № 8

● вид туризму, складність маршруту; ● нитка та довжина активної частини маршруту; ● графік руху на маршруті; ● тривалість подорожі; ● засоби під’їзду до маршруту, інша інформація, що сприятиме більш повній уяві про маршрут; ● список групи: прізвище та ім’я учасника, навчальний заклад, клас, рік народження, туристський досвід для учнів; прізвище, ім’я, по-батькові, місце роботи та посада керівника (керівників) експедиції.

ПРИКЛАД: Параметри походу Докладна нитка маршруту м. Пологи – м. Запоріжжя – м. Бахчисарай – печерне місто Киз-Кермен – с.Машине – печерне місто Те...
Слайд № 9

ПРИКЛАД: Параметри походу Докладна нитка маршруту м. Пологи – м. Запоріжжя – м. Бахчисарай – печерне місто Киз-Кермен – с.Машине – печерне місто Тепе-Кермен – с. Научний – печерне місто Бакла – с.Новопавлівка – с. Почтове – м. Сімферополь – м. Запоріжжя – м. Пологи Позитивний висновок про проведення подорожі МКК Запорізького обласного центру туризму та краєзнавства учнівської молоді. Шифр МКК – 108-01-31221000  1.3. Варіанти під’їзду та від’їзду. Обґрунтування вибору точок початку та кінця маршруту Початковою та кінцевою точками маршруту було обранене відповідно м. Бахчисарай та спт Поштове у зв’язку транспортним залізничним сполученням розташованими поруч з районом експедиції. 1.4. Аварійні виходи з маршруту та його запасні варіанти У районі подорожі наявна розгалужена транспортна мережа та близько розташовані населені пункти, що облегшує аварійне сходження з маршруту: 1) Киз-Кермен, Тепе-Кермен – м.Бахчисарай, с.Машине; 2) Бакла – с.Скелясте, с.Кизилівка; 3) г.Кизил-Джар – с.Поштове, с.Козанки. Вид туризму   ступень складності   Довжина маршруту, км Район походу Тривалість Термін проведення   Загальна Ходових днів пішохідний друга 53 Західний Крим 6 5 23.09 – 28.09.2012

ПРИКЛАД: 1.5. Дані про учасників П.І.П.   Рік народження Обов’язки в поході Туристський досвід Навчальний заклад (місто роботи, посада) Єфремов Юрі...
Слайд № 10

ПРИКЛАД: 1.5. Дані про учасників П.І.П.   Рік народження Обов’язки в поході Туристський досвід Навчальний заклад (місто роботи, посада) Єфремов Юрій Іванович 1974 Керівник К 2 с.с. Крим Інженерненська ЗОШ І – ІІІ ст., вчитель Янущенко Дмитро Вікторович 1981 Заступник керівника, інструктор К ІІ к.с. Крим КЗ «ЗОЦТКУМ» ЗОР, керівник туристичних груп (експедицій) Дерега Сергій Сергійович 1997 Завгосп зі спорядження У 1с.с. Крим Інженерненська ЗОШ І – ІІІ ст., 10 А Литвиненко Віталій Костянтинович 1997 Завгосп з харчування У 1с.с. Крим Інженерненська ЗОШ І – ІІІ ст., 10 А Глущенко Юлія Сергійович 1996 Медик, історик У 1с.с. Крим Інженерненська ЗОШ І – ІІІ ст., 10 А Райда Олена Миколаївна 1997 Метеоролог, ботанік У 1с.с. Крим Інженерненська ЗОШ І – ІІІ ст. , 10 А Шепель Софія Андріївна 1998 Краєзнавець, історик ПВД Інженерненська ЗОШ І – ІІІ ст., 9 А Соболь Марія Сергіївна 1997 краєзнавець, еколог ПВД Інженерненська ЗОШ І – ІІІ ст. 9 А

ПРИКЛАД: 4. Графік руху Дні в дорозі Дата Ділянка маршруту L, км Чистий ходовий час Характеристика шляху, природні перешкоди, небезпечні ділянки Кр...
Слайд № 11

ПРИКЛАД: 4. Графік руху Дні в дорозі Дата Ділянка маршруту L, км Чистий ходовий час Характеристика шляху, природні перешкоди, небезпечні ділянки Краєзнавчі, екскурсійні об'єкти 1 06.05 м. Василівка – турбаза «Лиса гора» – ур. Басанька 13 4 ч. 00 хв. ґрунтова дорога, тропа Музей-заповідник «Садиба Попова», «Лиса гора», «урочище Басанька», «Іванове джерело». 2 07.05 ур. Басанька – с. Скельки – с. Маячка 9 3 ч. 15 хв. ґрунтова дорога, тропа Козацьке кладовище, братська могила радянських воїнів, пам’ятний знак жертвам голодомору, козацьке джерело, штольні. 3 08.05 Днювання       Національний парк «Великий Луг» 4 09.05 с. Маячка – с. Ясна Поляна 11 3 ч. 45 хв. ґрунтова дорога, тропа Національний парк «Великий Луг», Маячанська балка, городище черняхівської та сабатинівської археологічних культур, карстові печери.

ФОТОЗВІТ Фотозвіт про проходження туристсько-спортивної частини експедиції (маршруту) у формі короткого змістовного переліку з фотографій, що висві...
Слайд № 12

ФОТОЗВІТ Фотозвіт про проходження туристсько-спортивної частини експедиції (маршруту) у формі короткого змістовного переліку з фотографій, що висвітлюють проходження маршруту. Фотозвіт повинен містити загальне (групове) фото розміром не менше 13х18 см на фоні специфічного об’єкту; групове фото початку та завершення маршруту експедиції та 2-3 фото з учасниками експедиції за кожний день активного пересування.

ПРИКЛАДИ: Початок маршруту біля залізничної станції НЕ ВІРНО. Закінчення маршруту на залізничний станції «Поштова», фото всієї групи ВІРНО. Видно н...
Слайд № 13

ПРИКЛАДИ: Початок маршруту біля залізничної станції НЕ ВІРНО. Закінчення маршруту на залізничний станції «Поштова», фото всієї групи ВІРНО. Видно назва залізничної станції

Група біля с Осипенко НЕ ВІРНО. Фото без рюкзаків Проходимо с. Старопетрівка ВІРНО. Фото з рюкзаками
Слайд № 14

Група біля с Осипенко НЕ ВІРНО. Фото без рюкзаків Проходимо с. Старопетрівка ВІРНО. Фото з рюкзаками

Слайд № 15

Оглядові та робочі карти масштабом не менше 1:200000, у разі необхідності, можуть доповнюватись схемами такої якості, щоб за копіями з них можна по...
Слайд № 16

Оглядові та робочі карти масштабом не менше 1:200000, у разі необхідності, можуть доповнюватись схемами такої якості, щоб за копіями з них можна повторити експедицію або провести екскурсію. ПРИКЛАД: Оглядова карта

ПРИКЛАД: Робоча карта (фрагмент)
Слайд № 17

ПРИКЛАД: Робоча карта (фрагмент)

Фотографії проведення пошуково-дослідницьої роботи у звіті повинні розкривати місце, час, мету даної експедиції, відображати природні об’єкти та іс...
Слайд № 18

Фотографії проведення пошуково-дослідницьої роботи у звіті повинні розкривати місце, час, мету даної експедиції, відображати природні об’єкти та історикокультурні місця району експедиції, підтверджувати участь всієї групи, дотримання вимог техніки безпеки, а також проведення дослідницької, краєзнавчої роботи. Фотографії повинні мати номер, підписи назв об’єктів, містити пояснення. У звіті фотографії розміщуються у місцях, де на них є посилання або на окремих листах. Розмір фотографій повинен бути не менше 10 х 15 см. Бажано 13 х 18.

Слайд № 19

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.