Рекомендації для педагогів « Як готувати дітей до свята у дитсадку?»

Опис документу:
Дитяче свято – важливе соціально – педагогічне явище, яке реалізується в дитячому садку. Воно є ефективним середовищем для усвідомлення дитиною культурного досвіду людства, його моральних і культурних цінностей, для формування у дитини різновидів компетенції та творчої самореалізації у видах діяльностей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Рекомендації для педагогів

« Як готувати дітей до свята у дитсадку?»

«Видовище повинне бути,по-перше,дієвим,по-друге – дієвим і по-третє – дієвим і видовищним, до того ж захоплюючим.» Олександр Довженко

Дитяче свято – важливе соціально – педагогічне явище, яке реалізується в дитячому садку. Воно є ефективним середовищем для усвідомлення дитиною культурного досвіду людства, його моральних і культурних цінностей, для формування у дитини різновидів компетенції та творчої самореалізації у видах діяльностей.

Дитяче свято є важливим компонентом процесу комплексного всебічного цілеспрямованого розвитку та виховання дитини. Дитяче свято є саме таким культурно-освітнім середовищем, що якнайліпше синтезує надбання дитини у наведених параметрах, стимулює розвиток психічного комплексу ( уваги, пам’яті, мислення,уяви), активізує мовлення і комунікативні вдатності дитини, удосконалює координацію її рухів, координацію у просторі, підвищує вправність в оперуванні реквізитом тощо.

Діти живуть в очікуванні свята. А як же правильно їх готувати до дійства? Діти повинні відчути причетність до святкової події, аби свято по-справжньому їх захоплювало і цікавило.

Варто пам’ятати,що дитяче свято треба готувати і проводити для дітей, а не для дорослих; враховувати дитячі вікові та психологічні особливості, індивідуальні властивості,нахили,запити, потреби. Організація сучасного свята потребує синергетичного підходу. Свято має відповідати психофізіологічним особливостям, груповим та індивідуальним потребам, бажанням і очікуванням дітей.

Процес підготовки і проведення дитячого свята передбачає чітку,взаємопов’язану роботу музичного керівника, інших педагогів,за можливістю батьків і,зрозуміло,дітей. Тоді свято пройде успішно і залишить яскраві спогади у всіх його учасників. Діяльність дітей на святі повинна бути свідомою. Дітям треба пояснити,що таке свято,для чого потрібно розучувати пісні,танки і т.д. Тільки за цієї умови можна сформувати у дітей необхідні мотиви діяльності і, відповідно, досягти гарних результатів.

Готуючи танцювальні номери до святкового ранку,доцільно використовувати рухи,вже розучені з дітьми на заняттях з фізкультури. Використання добре знайомих рухів розширює межі роботи над виразністю,збагачує зміст танку,надає натхнення дитині.

Різноманіття яскравих вражень іноді може викликати у дітей загальмованість. Тому підготовлену і прикрашену напередодні святкову залу дітям доцільно показати під час генеральної репетиції. Причому бажано провести цю репетицію ще й у костюмах ( чи з елементами костюмів). Так можна буде зрозуміти, чи не ускладнюють ці костюми рухи дітей.

Дорослим належить бути стриманим до нехарактерних проявів поведінки дитини у святкові хвилини. Не потрібно псувати дитині свято зауваженнями чи сіпаннями. Часто діти від хвилювання починають погано поводитися і надмірно збуджуватися. Замість стусанів і зауважень, ліпше похвалити дитину, сказати їй ласкаві, заспокійливі слова.

Дитячі психологи рекомендують дітям дивитися на синій або блакитний колір перед виступом на публіку – це заспокоює. Також і ведучий має знати кілька простих флеш – ігор для угамування надмірної емоційності дітей – учасників свята.

Безпосередньо перед виходом дітей до святкової зали потрібно дати їм відповідні соціально – психологічні установки, налаштувати їх на свято. Для цього діти не повинні довго чекати на свій вихід. Щоб уникнути цього варто точно розрахувати час, коли вести дітей на свято, коли роздати їм необхідні святкові атрибути тощо.

В епілозі свята його організатори зазвичай вказують загальну подяку всім учасникам і публіці,зазначають моральні цінності, які отримали підтвердження у виставі,бажають нових творчих звершень.

Після проведення свята важливо закріпити отримані дітьми враження і знання. Для цього проводять з дітьми групові бесіди. При нагоді згадують, як було гарно на святі, мотивуючи тим самим дітей до повторення фрагментів святкової програми. Бажано,щоб діти розігрували такі фрагменти самостійно.

Під час підбиття підсумків свята доцільно використовувати образотворчу діяльність, що сприяє закріпленню отриманих вражень, розвиває образну пам'ять.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розроблення і використання цифрового освітнього контенту в освітньому процесі Нової української школи »
Ілляхова Марина Володимирівна
30 годин
590 грн