Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Гостра травма та посттравматичні стресові розлади: особливості роботи з дітьми
»
Взяти участь Всі події

Реклама. Маніпуляційний вплив реклами на споживача.

Економіка

18.01.2022

104

4

0

Опис документу:

Розробка уроку дає можливість визначити маніпуляційний вплив реклами на свідомість людини та як не потрапити на гачок рекламодавців. Для роботи пропонуються питання анкети з подальшим обговоренням, зясування конкректних порад для протистояння маніпуляції.

Перегляд
матеріалу
Отримати код



«Реклама. Маніпуляціонниий вплив реклами на споживача.»

для учнів 11 класу З досвіду роботи вчителя економіки

Куп’янського ліцею №4 Куп’янської міської ради Харківської області Атрохіної Світлани Миколаївни.




Тема: Реклама. Маніпуляціонниий вплив реклами на споживача.

Мета: Пізнавальна – допомогти учням засвоїти поняття «реклама», «інфорграфіка»,особливості і функції сучасного рекламного процесу; характеристики основних засобів і носіїв реклами. Ознайомити з основними напрямками та класифікаціями реклами .Ознайомити з психологією застосування реклами. Розглянути приклади маніпуляцій в рекламі.Забезпечити диференційований підхід. Встановити зв'язки між засвоєними та новими знаннями.

Розвиваюча: - розвити пізнавальну активність, самостійність, креативність, навички самовдосконалення в обраній професії.Формувати вміння виділяти головне, актуалізувати, конспектувати, порівнювати, зіставляти.

Виховна – виховувати ініціативу, наполегливість, зацікавленість і повагу до обраної професії.Формувати групи компетентностей: соціально-трудову, інформаційну, загальнокультурну, соціально-трудову, уміння вчитися.



І Організаційний момент 

Неможливо уявити собі сучасний світ без неї, нею нині просякнуті всі сфери життя. Вона – скрізь. У вагонах метро, на шпальтах газет, у радіо- й телеефірі, в Інтернеті Так, це реклама і сьогодні ми розглянемо «Маніпуляціонниий вплив реклами на споживача». (Слайд №1 )


ІІ Практична робота.

  • Питання анкети:

1. Як Ви ставитися до реклами?


А) позитивно; Б) негативно; В) байдуже.


  • Що ж таке реклама? Оберіть найбільш прийнятний для вас вислів.

Реклама – це засіб примусити людей відчувати потребу в тому, про що вони раніше не чули.

Мартті Ларні

Реклама – узаконена брехня. Г. Уеллс

Реклама – велике мистецтво ХХ століття. М. Маклюен

Основа будь якої реклами – необхідність змусити клієнта відволіктися від своїх справ і подумати про щось інше. Сет Годін


  • Питання анкети:


2. Який вид реклами за способом розміщення має на Вас найбільший вплив?

А) телебачення; Б) друковані видання (буклети, газети, тощо); В) Internet; Г) зовнішня реклама (бігборди, вивіски, сітілайти, лайтбокси, тощо); Д) інші види (вказати).

- Чим можна це пояснити?

  • Питання анкети №3. Під час реклами Ви, якщо є така можливість:

А) перемикаєте на інший канал; Б) продовжуєте дивитися рекламу, бо вона Вам подобається;

В) займаєтеся сторонніми речами (готуєте чай, переглядаєте прессу тощо); Г) ваш варіант.


За час реклами ми встигаємо переробити хатні справи, рекламні буклетики викинути, не читавши, у кращому випадку добавити до макулатури вдома, уздовж бігбордів проходимо на своїй хвилі, не звертаючи уваги. Але все рівно маркетологи не відмовляються від такого впливу на споживача і ми мимоволі замислюємося про отриману інформацію: позитивно чи негативно, але замислюємося.


  • Питання анкети № 4. Як Ви сприймаєте рекламу?


А) вона дає додаткову інформацію про товар;

Б) реклама заважає та відволікає від сприйняття основної інформації;

В) рекламу я не сприймаю і не зважаю на неї;

Г) ваш варіант.


  • Правдива Реклама – Рушій прогресу. І в цьому її перевага.. Вона допомагає дізнатися про нові товари і послуги, зорієнтуватися в безмежному морі виробництва і споживання.

Вона здатна формувати і змінювати світогляд і поведінку людей. Найголовніше, щоб ми довіряли їй. Що ж відбувається насправді?


Та реклама не лише інформує. Фахівці стверджують, що вона – могутній засіб впливу і маніпуляції людиною.


  • «Декасан» Слайд № 5 Довіра аудиторії після такої інформації до реклами знижується Чому?

На українському телебаченні та в Youtube під час спалаху зараження людей коронавірусом SARS-CoV-2 з’явилася реклама лікарського препарату «Декасан», у якій зазначається, що він «діє» на коронавіруси. Водночас імунолог запевнив hromadske, що це — маніпуляція, а жодний препарат у світі не здатний побороти коронавіруси в організмі людини. Про відповідну рекламу «Декасану» на українському телебаченні повідомляють користувачі Facebook.«Діє на всі складні віруси, включаючи коронавіруси!», — йдеться в ролику. Також рекламний ролик був оприлюднений на Youtube, однак, станом на 16 березня, його видалили. Водночас імунолог та експерт Міністерства охорони здоров'я України Федір Лапій розповів hromadske, що наразі у світі немає препаратів, що могли би побороти коронавіруси в організмі людини (йдеться про всі коронавіруси, які здатні вражати людей). Лапій зазначає, що такі препарати як «Декасан», можуть вбити коронавірус «в пробірці», але такий же ефект має звичайний спирт.«Але коли його людина використовує для лікування, чи буде він діяти там (в організмі — ред.), чи буде він безпечним і чи не буде важких побічних реакцій — це питання тільки вивчається і підтверджень наразі немає», — каже імунолог. Він також додав, що антисептики небезпечні при інгаляції, а в медичній спільноті такі препарати «викликають багато питань», хоч і мають ліцензію. Раніше Міністерство охорони здоров’я попередило про шахраїв, які продають псевдоліки від коронавірусної хвороби COVID-19, пандемію якої оголосила Всесвітня організація охорони здоров’я.«В мережі з‘являються рекламні оголошення, у яких пропонується придбати нібито засоби для лікування та профілактики коронавірусу COVID-19», — заявили у відомстві.

МОЗ закликало не довіряти такій рекламі та не купувати сумнівні препарати

Саме тому науковці нині так ретельно вивчають це явище. Щоправда, з різною метою: одні – щоби захистити людину від її негативного впливу, інші, навпаки, щоби навчитися якомога краще на неї впливати і керувати нею. Секрет дії реклами криється у використання найтонших особливостей людської психології. Адже найчастіше вона діє не на логічному рівні, не на розум, а на емоції та підсвідомість. Тож засоби масової інформації відіграють провідну роль у впливі реклами на людину. Дехто навіть говорить про появу нового виду залежності – рекламозалежності.


  • Питання анкети №5. Що привертає Вашу увагу під час перегляду реклами?

А) музичнийсупровід; Б) інформативність; В) оригінальність; Г) яскравість; Д) новизна;

Є) наявність сюжету; Ж) участь відомих діячів; З) ваш варіант.


Щоб вплив на споживача був дієвішим, у рекламі використовують живопис, театр, кіно, телебачення, літературу, музику. Тому рекламу можна сприймати як особливий, нетрадиційний вид сучасного мистецтва.


  • Питання анкети 6 .Чи змінюєте Ви думку про товар, якщо у рекламі бачите відомих науковців, популярних співаків й акторів, спортсменів, релігійнихдіячів?


А) так, звичайно; Б) мені подобається реклама за участі відомих діячів, але це не впливає на мою думку при виборі товару; В) ні, ніколи; Г) ваш варіант.


  • Відео «Гроші» (реклама про відсотки по депозитах за участю відомих людей з телепрограми «Гроші»)


Хто скористається такою пропозицією? -Чому?


Недобросовісній і навіть маніпулятивній рекламі цілком можна протистояти. Розпізнавати неправдиву інформацію – навичка, яку можна опанувати за допомогою ресурсів з медіаграмотності. Для початку в нагоді стане інструкція Міжнародної федерації бібліотечних асоціацій та установ (IFLA). Це 8 стислих, але корисних порад, як розпізнати фейкові новини:

Будемо сподіватися, що правдивої реклами більше.




Як уникнути маніпуляції?

1. Звертайте увагу на джерело. Дослідіть сайт з новиною, його місію, контактні дані.

2. Читайте весь матеріал. Заголовки бувають обурливими, щоби привернути увагу.

3. Перевірте, хто автор. Чи реальна він особа? Чи можна йому довіряти?

4. Перевірте, чи підтверджені джерела. Посилання мають містити заявлену інформацію.

5. Перевірте дату публікації. Стара новина може бути нерелевантною поточним подіям.

6. Це точно не жарт? Переконайтеся, що це справді новина, а не сатира. Дивіться пункт 1 і 3.

7. Зважайте на свої перестороги. Подумайте, як ваші переконання впливають на сприйняття новини.

8. Порадьтеся з експертами. Зверніться до одного з надійних джерел із перевірки фактів – наприклад, до сайту з переліку вище.


  • ІІІ Рефлексія.

Чи змінили Ви свою думку: яке визначення розкриває сутність реклами?

А) Засіб примусити людей відчувати потребу в тому, про що вони раніше не чули.

Б) Узаконена брехня.

В) Велике мистецтво ХХ століття.

Г) Основа реклами – необхідність змусити клієнта відволіктися від своїх справ і подумати про щось інше.

Д) Особливий, нетрадиційний вид сучасного мистецтва.












Презентація













Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.