+ Додати матерiал
і отримати
безкоштовне
свідоцтво
! В а ж л и в о
Предмети »
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Речення з однорідними членами. Звертання. Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг» (5 клас)

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Речення з однорідними членами.

Звертання

Дидактичний матеріал до гри «Швидкий потяг»

1. Продовжіть речення:

Однорідні члени речення – це...

2. Які члени речення можуть бути однорідними? Наведіть приклади.

3. З якою інтонацією вимовляються однорідні члени речення? Вимовте наведене речення з інтонацією, притаманною для речень з однорідними членами.

У саду цвіли квіти: айстри, жоржини, півонії.

4. При однорідних членах реченнях ставимо коми, якщо вони з’єднані одиничним сполучником і, й, та. Чи так це?

5. Продовжіть речення.

Між однорідними членами ставимо кому, якщо....

6. Продовжіть речення.

Узагальнювальне слово – це...

7. Де в реченні може стояти узагальнювальне слово?

8. Коли ставимо двокрапку у реченні з узагальнювальним словом? Наведіть приклад такого речення.

9. Коли ставимо тире у реченні з узагальнювальним словом? Наведіть приклад такого речення.

10. Придумайте речення за поданою схемою:

---- , ---- , ---- - УС.

11. Придумайте речення за поданою схемою:

УС:__, __ й __.

12. Придумайте речення за поданою схемою:

__, __ і__ - УС

13. Придумайте речення за поданою схемою:

---- , ---- та ---- - УС.

14. Придумайте речення за поданою схемою:

УС: ---- , ---- , ---- .

15. Придумайте речення за поданою схемою:

УС: , , .

16. Продовжіть речення:

Звертанням називають слово або декілька слів у реченні ...

17. Продовжіть речення:

Звертання може стояти в реченні...

18. Які розділові знаки ставляться при звертанні, якщо воно стоїть на початку речення? Наведіть приклад речення зі звертанням.

19. Які розділові знаки ставляться при звертанні, якщо воно стоїть у середині речення. Наведіть приклад речення зі звертанням.

20. Які розділові знаки ставляться при звертанні, якщо воно стоїть в кінці речення. Наведіть приклад речення зі звертанням.

21. Коли звертання може відокремлюватися знаком оклику? Наведіть приклад речення зі звертанням, відокремленим знаком оклику.

22. Складіть речення із непоширеним звертанням, яке стоїть у середині речення.

23. Складіть речення із поширеним звертанням, яке виділяється знаком оклику.

24. Яке звертання називається непоширеним?

Складіть речення із поширеним звертанням, яке стоїть у середині речення.

25. Якого відмінка має форму звертання в українській мові? Наведи приклади.

26. Чи є звертання членом речення? Поясніть.

27. Яке звертання називається поширеним? Наведіть речення з поширеним звертанням.

28. Дайте відповідь на запитання.

Які розділові знаки можуть стояти при звертанні? Поясніть.

29. Чи погоджуєтесь ви з тим, що звертання у реченні виступає підметом? Чому?

30. Яке звертання називається поширеним? Як воно виділяється у реченні?

31. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

32. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

33. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

34. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

35. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

36. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

37. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

38. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

39. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

40. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

41. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

42. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

43. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

44. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

45. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

46. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

47. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

48. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

49. Попросіть будь-кого із однокласників поставити вам запитання з даної теми.

50. Поставте будь-яке запитання з даної теми вчителю. Оцініть його відповідь.

51. Поставте будь-яке запитання з даної теми однокласнику / однокласниці (самі оберіть кому). Оцініть його відповідь.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

12

14

15

16

17

18

19

20

21

22

23

24

25

26

27

28

29

30

31

32

33

34

35

36

37

38

39

40

41

42

43

44

45

46

47

48

49

50

51

52

53

54

Фішок з цифрами має бути стільки, скільки дітей у класі.

Правила проведення гри „Швидкий потяг”:

  • Учитель роздає учням по дві чисті карточки, на яких вони мають записати будь-які питання із теми, яка вивчається, або повторюється. (Дається 2-3 хвилини. Хто не дописав, зможе це зробити і під час гри).

  • В учителя є карточки з цифрами від 1 до 30 (це залежить від того, скільки учнів у класі). Він витягує будь-яку з них (вони цифрами повернуті донизу). Учень, у якого його робоче місце співпадає з витягнутим номером на карточці, підходить до учительського столу та обирає одну карточку із запитанням, які підготував учитель, та дає відповідь (або ж ставить своє запитання, яке він мав написати на чистій карточці (яку йому дав учитель) однокласнику/однокласниці, або ж учителю).

  • Укінці гри учні аналізують їхню роботу (2-3 хвилини) та обирають 5 однокласників, які найкраще впорались із завданням.

  • Для тих учнів, які не змогли відповісти на жодне із запитань, учитель дає 5 карточок із запитаннями додому (можна й іншу кількість). На наступний урок школяр має принести карточки із письмовими відповідями.

Метод „Швидкий потяг” дає можливість не лише висловити думку, відповідаючи на запитання, а також розвиває у школярів вміння співпрацювати та швидко діяти в тій чи іншій ситуації. Адже в даному випадку не лише школяр має відповідати на певні питання, поставлені вчителем, але й учитель повинен відповісти на запитання учнів. У той же час, учень має оцінити відповідь учителя, або ж однокласника/однокласниці, та, при необхідності, виправити сказане (практикую таке, щоб свідомо дати неправильну відповідь, аби учень мав можливість поміркувати. Якщо вже учень не помічає того, що відповідь є неправильною, то вказую йому на це). Гра повинна проходити в швидкому темпі, усі учні мають бути задіяні. Через що й назва методу – „Швидкий потяг”.

Можна використовувати спочатку картки з питаннями, які підготував учитель, а потім вже починати з 30 картки і до останньої, щоб кожен учень мав можливість і відповісти на запитання вчителя, і поставити своє запитання однокласникам (учителю).

Опис документу:
Дидактичні картки призначені для інтерактивної гри "Швидкий потяг" на уроках української мови в 5 класі. Можна використовувати при повторенні вивченого матеріалу про речення з однорідними членами та звертаннями. А також матеріал можна використовувати при підготовці до олімпіад та конкурсів і т. д. Розвиває мислення, уважність, сприяє мовленнєвому розвитку. Краще роздрукувати на цупкому папері, щоб учні не бачили запитань, коли обирають одну з карточок.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Правове регулювання освіти осіб з особливими потребами»
Байталюк Ольга Михайлівна
24 години
490 грн
490 грн