Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Стратегії подолання наслідків психологічної травми у педагогів засобами арттерапії
»
Взяти участь Всі події

Речення із вставними й вставленими конструкціями. Систематизація та узагальнення вивченого

Українська мова

Для кого: 8 Клас

26.01.2022

172

0

0

Опис документу:

Конспект уроку з української мови( 8 клас) вчителя української мови та літератури

Москаленко Олени Миколаївни

Комунального закладу «Маріупольський навчально-виховний комплекс «Загально-освітня школа-ліцей інформаційних технологій» №69 Маріупольської міської ради Донецької області м. Маріуполя

Тема:Речення із вставними й вставленими конструкціями. Систематизація та узагальнення вивченого

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про речення із вставними й вставленими конструкціями; удосконалювати пунктуаційні вміння й навички; формувати компетентності: предметні (знання учнів про різновиди вставних і вставлених слів, словосполучень, речень; уміння визначати їх у реченнях, усвідомлено вживати під час створення власних висловлювань; пунктуаційна пильність); ключові (навчально-діяльнісна, комунікативна, інформаційна, загальнокультурна, українознавча компетентності);розвивати спостережливість, уважність, кмітливість, виховувати любов до України, рідного народу, мови.

Очікувані результати: учні знаходять у реченні вставні слова (словосполучення, речення); правильно розставляють розділові знаки при них;знаходять та виправляють помилки на вивчені правила; конструюють та інтонують речення із вставними словами (словосполученнями, реченнями).

Обладнання: дидактичний матеріал, мультимедійний проектор, картки для само оцінювання.

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань.

ХІД УРОКУ

I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

  • На цьому уроці ми узагальнимо й систематизуємо знання про речення із вставними й вставленими конструкціями.

  • Сьогодні ми говоритимемо про найближчі кожній людині поняття – Батьківщину,рідний народ, мову. Тож епіграфом уроку будуть рядки з пісні Святослава Вакарчука:


Не дивіться на Україну, як на землю своїх батьків. Дивіться на неї, як на землю своїх дітей. І тоді прийдуть зміни…


ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Картки самооцінювання(пояснення вчителя) Додаток №1

  2. Робота зі слайдом № 1. «Поясни»

Чим вставні слова відрізняються від звертання, а чим схожі?

Слайд №1

Із набору слів скласти речення із звертанням та вставним словом. Довести схожість та відмінність( письмовий стягнений роздум)

( Україна, вартий,повага, безумовно, наш / ти )

Слайд 1.1( перевірка)


Вставне слово

Україна, безумовно, варта нашої поваги.

Звертання

Україно, ти варта нашої поваги.


( Коментарі учнів щодо цих ускладнень)

  1. Висновок:

-коментар учнівських відповідей,загальне оцінювання;

-самооцінювання

ІІІ. Закріплення знань з теми «Вставні слова, словосполучення».

  1. Робота зі слайдом № 2 «Співвідношення»

1)Вставити в речення вставні слова, які допомогли б підкреслити вирішальну роль самого народу у відродженні нації, єдності ,щасливому майбутньому. Розставити розділові знаки.

А. Мовою єднання на українській землі ….. і мовою прогресу може бути тільки українська мова.

Б.Сила народу ….у його єдності.

В.Щасливе майбутнє народу ….. залежить від його вміння працювати.

Г……Шевченко закликав до єднання всіх українців.

Д. ….людині не можна відриватися від рідного берега.

1.Кажуть( джерело повідомлення)

2.Мабуть( невпевненість)

3. До речі( порядок викладу думок)

4.Звичайно( упевненість)

5Отже( порядок викладу думок)

6.Нарешті( висновок)

2)Перевірка роботи(Слайд №2 з відповідями)

3)Самооцінювання

4)Висновок

2.Робота зі слайдом №3 « Вибіркове списування»

1)Із запропонованих слів виберіть тільки ті, які ніколи не бувають вставними.

Навіть, мабуть, майже, адже, по-перше, приблизно, нібито, щоправда, крім того, кажуть, принаймні, отже, все-таки, може, мовби, неначе, тобто, здається,

а втім, видно, особливо.

2)Скласти речення із часткою, яка підсилить важливість перших кроків до справжнього розквіту нашої нації.

3) Скласти речення із сполучником, який порівняв би нашу мову зі співом солов’ я.

Перевірка вибіркового списування (Слайд 3.1)

Ці слова ніколи не бувають вставними!

Навіть, майже, приблизно, принаймні, нібито, все-таки, мовби, неначе, адже, тобто, особливо.

3.Робота зі слайдом № 4 « Співатор»

1)Угадати вірш,назвати автора .

2) Додати вставне слово певної групи, щоб передати захоплення автора красою природи рідного краю, гордість за свій народ.

А.За сонцем хмаронька пливе, Червоні поли розстилає.( Т.Г.Шевченко)

Б. Садок вишневий коло хати.Хрущі над вишнями гудуть. ( Т.Г.Шевченко)

В. Не бував ти у наших краях, бо відтіль не таким би вернувся.( П.Г.Тичина)

Г. Хмарки біжать-милуюся.Милуюся-дивуюся, чого моїй душі так весело.

( П.Г.Тичина)

Д.Струмок серед гаю, як стрічечка, на квітці метелик, як свічечка.( П.Г.Тичина)

Вставні слова: звичайно, уявіть собі, погодьтесь, між іншим, сказати по правді, буває…

3)Перевірка роботи, самооцінювання.

4)Висновок учителя.

VI.Актуалізація знань з теми «Вставлені конструкції».

1. Опитування:

- Яку роль у реченні відіграють вставлені словосполучення й речення?

- Чим вони відрізняються від вставних слів?

2.Творча робота зі слайдом № 5. Доповнити речення вставленими конструкціями.

1) Я люблю свою рідну мову … і намагаюсь вивчити її досконало.

2)Лишилася у нас……глибока шана до людей.

3)А ве-таки її люблю, мою україну широку, хоч я по їй і одинокий……… аж до погибелі дійшов.

Вставлені речення:

А і зовсім це не хиба

Б а як її можна не любити!!!

В. бо, бачте, пари не знайшов, аж до погибелі дійшов

4)Слайд №5.1( перевірка)

5)Самооцінка

3.Висновок учителя

Україна- наш дім. Як у будь- якій сім ї ,треба дбати про рідних людей, знати свій родовід, працювати , любити, творити, сіяти добро й мир.

V. Домашнє завдання:написати твір-розум « Немає іншої країни, немає іншого Дніпра…». Підготуватись до контрольної роботи.

VІ. Підсумок уроку.

Загальне оцінювання учнів.(Картка самооцінювання)

VІІ. Рефлексія. Заповнити табличку ( поставити «+» у потрібну колонку):

Тема

Добре розумію

Потребую допомоги

Не розумію

Вставні слова

Вставлені конструкції

Додаток №1

Картка самооцінювання

Прізвище, ім ‘я учня. Клас

Види робіт( слайди)

Кількість балів

Слайд № 1 «Поясни»:

  1. Скласти речення

  2. Довести

1( 0,5; 0)

1( 0,5; 0)

Слайд № 2 «Співвідношення»:

1)Вставити

2) Відповідність змісту

3)Розділові знаки

1( 0,5; 0)

1( 0,5; 0)

1( 0,5; 0)

Слайд №3 « Вибіркове списування»:

1)Вибрати

2)Скласти речення

3)Частка відіграє свою роль

4) Сполучник відіграє свою роль

1( 0,5; 0)

1( 0,5; 0)

1( 0,5; 0)

1( 0,5; 0)

Слайд №4 « Співавтор»:

1)Угадати автора, твір

2)Додати

1( 0,5; 0)

1( 0,5; 0)

Слайд № 5 « Доповни речення»:

1)Доповнити

1( 0,5; 0)

Усього балів

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Конспект уроку з української мови( 8 клас) вчителя української мови та літератури

Москаленко Олени Миколаївни


Комунального закладу «Маріупольський навчально-виховний комплекс «Загально-освітня школа-ліцей інформаційних технологій» №69 Маріупольської міської ради Донецької області м. Маріуполя



Тема:Речення із вставними й вставленими конструкціями. Систематизація та узагальнення вивченого

Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про речення із вставними й вставленими конструкціями; удосконалювати пунктуаційні вміння й навички; формувати компетентності: предметні (знання учнів про різновиди вставних і вставлених слів, словосполучень, речень; уміння визначати їх у реченнях, усвідомлено вживати під час створення власних висловлювань; пунктуаційна пильність); ключові (навчально-діяльнісна, комунікативна, інформаційна, загальнокультурна, українознавча компетентності);розвивати спостережливість, уважність, кмітливість, виховувати любов до України, рідного народу, мови.

Очікувані результати: учні знаходять у реченні вставні слова (словосполучення, речення); правильно розставляють розділові знаки при них;знаходять та виправляють помилки на вивчені правила; конструюють та інтонують речення із вставними словами (словосполученнями, реченнями).

Обладнання: дидактичний матеріал, мультимедійний проектор, картки для само оцінювання.

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань.

ХІД УРОКУ

I. Мотивація навчальної діяльності школярів. Повідомлення теми й мети уроку

Вступне слово вчителя.

  • На цьому уроці ми узагальнимо й систематизуємо знання про речення із вставними й вставленими конструкціями.


  • Сьогодні ми говоритимемо про найближчі кожній людині поняття – Батьківщину,рідний народ, мову. Тож епіграфом уроку будуть рядки з пісні Святослава Вакарчука:

Не дивіться на Україну, як на землю своїх батьків. Дивіться на неї, як на землю своїх дітей. І тоді прийдуть зміни…



ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

  1. Картки самооцінювання(пояснення вчителя) Додаток №1

  2. Робота зі слайдом № 1. «Поясни»

Чим вставні слова відрізняються від звертання, а чим схожі?

Слайд №1

Із набору слів скласти речення із звертанням та вставним словом. Довести схожість та відмінність( письмовий стягнений роздум)

( Україна, вартий,повага, безумовно, наш / ти )

Слайд 1.1( перевірка)

Вставне слово

Україна, безумовно, варта нашої поваги.

Звертання

Україно, ти варта нашої поваги.


( Коментарі учнів щодо цих ускладнень)

  1. Висновок:

-коментар учнівських відповідей,загальне оцінювання;

-самооцінювання

ІІІ. Закріплення знань з теми «Вставні слова, словосполучення».

  1. Робота зі слайдом № 2 «Співвідношення»

1)Вставити в речення вставні слова, які допомогли б підкреслити вирішальну роль самого народу у відродженні нації, єдності ,щасливому майбутньому. Розставити розділові знаки.


А. Мовою єднання на українській землі ….. і мовою прогресу може бути тільки українська мова.

Б.Сила народу ….у його єдності.

В.Щасливе майбутнє народу ….. залежить від його вміння працювати.

Г……Шевченко закликав до єднання всіх українців.

Д. ….людині не можна відриватися від рідного берега.


1.Кажуть( джерело повідомлення)

2.Мабуть( невпевненість)

3. До речі( порядок викладу думок)

4.Звичайно( упевненість)

5Отже( порядок викладу думок)

6.Нарешті( висновок)


2)Перевірка роботи(Слайд №2 з відповідями)

3)Самооцінювання

4)Висновок

2.Робота зі слайдом №3 « Вибіркове списування»

1)Із запропонованих слів виберіть тільки ті, які ніколи не бувають вставними.

Навіть, мабуть, майже, адже, по-перше, приблизно, нібито, щоправда, крім того, кажуть, принаймні, отже, все-таки, може, мовби, неначе, тобто, здається,

а втім, видно, особливо.

2)Скласти речення із часткою, яка підсилить важливість перших кроків до справжнього розквіту нашої нації.

3) Скласти речення із сполучником, який порівняв би нашу мову зі співом солов я.


Перевірка вибіркового списування (Слайд 3.1)

Ці слова ніколи не бувають вставними!

Навіть, майже, приблизно, принаймні, нібито, все-таки, мовби, неначе, адже, тобто, особливо.



3.Робота зі слайдом № 4 « Співатор»

1)Угадати вірш,назвати автора .

2) Додати вставне слово певної групи, щоб передати захоплення автора красою природи рідного краю, гордість за свій народ.


А.За сонцем хмаронька пливе, Червоні поли розстилає.( Т.Г.Шевченко)

Б. Садок вишневий коло хати.Хрущі над вишнями гудуть. ( Т.Г.Шевченко)

В. Не бував ти у наших краях, бо відтіль не таким би вернувся.( П.Г.Тичина)

Г. Хмарки біжать-милуюся.Милуюся-дивуюся, чого моїй душі так весело.

( П.Г.Тичина)

Д.Струмок серед гаю, як стрічечка, на квітці метелик, як свічечка.( П.Г.Тичина)


Вставні слова: звичайно, уявіть собі, погодьтесь, між іншим, сказати по правді, буває…


3)Перевірка роботи, самооцінювання.

4)Висновок учителя.



VI.Актуалізація знань з теми «Вставлені конструкції».

1. Опитування:

- Яку роль у реченні відіграють вставлені словосполучення й речення?

- Чим вони відрізняються від вставних слів?

2.Творча робота зі слайдом № 5. Доповнити речення вставленими конструкціями.

1) Я люблю свою рідну мову … і намагаюсь вивчити її досконало.

2)Лишилася у нас……глибока шана до людей.

3)А ве-таки її люблю, мою україну широку, хоч я по їй і одинокий……… аж до погибелі дійшов.

Вставлені речення:

А і зовсім це не хиба

Б а як її можна не любити!!!

В. бо, бачте, пари не знайшов, аж до погибелі дійшов


4)Слайд №5.1( перевірка)


5)Самооцінка

3.Висновок учителя

Україна- наш дім. Як у будь- якій сім ї ,треба дбати про рідних людей, знати свій родовід, працювати , любити, творити, сіяти добро й мир.


V. Домашнє завдання:написати твір-розум « Немає іншої країни, немає іншого Дніпра…». Підготуватись до контрольної роботи.


VІ. Підсумок уроку.

Загальне оцінювання учнів.(Картка самооцінювання)

VІІ. Рефлексія. Заповнити табличку ( поставити «+» у потрібну колонку):

Тема

Добре розумію

Потребую допомоги

Не розумію

Вставні слова




Вставлені конструкції









Додаток №1

Картка самооцінювання


Прізвище, ім я учня. Клас


Види робіт( слайди)

Кількість балів

Слайд № 1 «Поясни»:

  1. Скласти речення

  2. Довести


1( 0,5; 0)

1( 0,5; 0)


Слайд № 2 «Співвідношення»:

1)Вставити


2) Відповідність змісту


3)Розділові знаки


1( 0,5; 0)


1( 0,5; 0)


1( 0,5; 0)


Слайд №3 « Вибіркове списування»:

1)Вибрати

2)Скласти речення


3)Частка відіграє свою роль

4) Сполучник відіграє свою роль





1( 0,5; 0)


1( 0,5; 0)


1( 0,5; 0)


1( 0,5; 0)


Слайд №4 « Співавтор»:

1)Угадати автора, твір


2)Додати


1( 0,5; 0)


1( 0,5; 0)


Слайд № 5 « Доповни речення»:

1)Доповнити


1( 0,5; 0)



Усього балів






Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.