і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень».
Щотижня отримуйте приємні подарунки.
Взяти участь

Реалізація основних положень концепції національно - патріотичного виховання

Передплата на журнал
Бібліотека
матеріалів

РЕАЛІЗАЦІЯ ОСНОВНИХ ПОЛОЖЕНЬ

КОНЦЕПЦІЇ НАЦІОНАЛЬНО-ПАТРІОТИЧНОГО ВИХОВАННЯ

Реалізація основних положень Концепції національно-патріотичного виховання у Куйбишевському навчально-виховному комплексі

Патріотизм (від латинського patria – країна, вітчизна, батьківщина) – це любов і відданість Батьківщині, прагнення своїми діями служити її інтересам. Історичне джерело патріотизму – це формування зв’язків з рідною землею, рідною мовою, народними традиціями, звичаями та культурою.

Ураховуючи суспільно-політичну ситуацію, що склалася в Україні, усе більшої актуальності набуває виховання в молодого покоління почуття патріотизму, відданості загальнодержавній справі зміцнення країни, активної громадянської позиції тощо.

Отже, навчальний заклад має стати для кожної дитини осередком становлення громадянина-патріота України, готового самовіддано розбудовувати країну як суверенну, незалежну, демократичну, правову, соціальну державу, забезпечувати її національну безпеку, сприяти єднанню українського народу та встановленню громадянського миру й злагоди в суспільстві.

Історично українська школа завжди була осередком місцевої громади. Сучасна суспільно-політична ситуація в Україні вимагає відтворити цей досвід. Отже, школа має виховувати соціально адаптовану та громадсько орієнтовану особистість, яка після закінчення школи успішно знайде своє місце в житті. Для цього доцільно шкільне мікросередовище сполучити з реальною дійсністю. Саме громадсько активна школа включає в урочну та позаурочну діяльність реальне життя, створюючи тим самим єдине поле громадянського виховання не лише учнів, а й усіх учасників освітнього процесу. У результаті відбувається комплексне, системне виховання громадянина.

З метою організації патріотичного виховання учнів у закладі проводяться різноманітні заходи

Учні початкової школи знайомляться з державними символами України, її культурною спадщиною. Учителі намагаються прищепити їм любов до своєї нації, відчути себе її часткою.

Улюбленою формою роботи для цього віку є тематичні віртуальні екскурсії, виховні години, сімейні зустрічі.

Разом з учнями класні керівники працюють і з батьками . Залучають до участі у змаганнях, конкурсах, виховних годин. Цим самим створюють тісну співпрацю, яка позитивно впливає на розвиток дитини.

Класні керівники постійно виховують в учнів повагу до державних символів, розвивають в них свідомість справжніх громадян і патріотів своєї країни.

  • лекції, бесіди («Я – громадянин-патріот незалежної держави України», «Пам’яті вдячні нащадки», «Моя рідна Україна», «Знати і поважати Герб своєї Вітчизни, її прапор і гімн», «Наша Вітчизна – Україна», «Державна символіка Батьківщини», «Твої права і обов’язки», «Патріотизм – нагальна потреба України», «Моя земля – земля моїх предків», «Україно, матінко моя», «Символи України», «І синє небо, і жовте колосся», «Народні символи» тощо)

  • семінари, «круглі столи», конференції («У пам’яті світ урятований», «Утверджувати ідеали культури миру – служити миру», «Люблю я свій народ – ціную його звичаї»);

  • уроки пам’яті («Їх славні імена в літописі Другої світової війни», «Зростаємо громадянами-патріотами землі, що Україною зветься»;

  • години спілкування («Народний спротив окупації українських земель: історія та уроки», «Я – громадянин і патріот держави», «Я – українець!», «Можна все на світі вибирати сину, вибрати не можна тільки Батьківщину!»);

Традиційним стало проведення святкувань Дня Збройних Сил України, Дня Соборності, Дня Захисника Вітчизни, "Козацькі забави", «День свободи і гідності», започаткований Фестиваль патріотичної пісні.

До Дня пам’яті жертв голодоморів відбувся загальношкільний урок пам'яті. Учні вшанували пам'ять історичної події хвилиною мовчання, переглядали документальні свідчення «День пам’яті жертв голодомору». У ході навчального процесу багато уваги класними керівниками було приділено подіям, пов’язаним із революцією гідності, «Революцією на граніті» . Проведено години памяті «Українці у боротьбі за створення власної держави»; оформлено тематичні стенди про односельців – учасників АТО.

З метою виховання правової культури, поваги до Конституції України, законів України, державної символіки проходила декада правових знань. У ході Всеукраїнського тижня права проведено: Всеукраїнський урок «Права людини» з нагоди проголошення Загальної декларації прав людини (1-10 класи).

Набуті у школі військові знання та навички визначатимуть рівень спроможності виконання конституційного обов’язку громадянином України із захисту Батьківщини. На сьогодні школа є єдиним центром підготовки всіх без винятку юнаків (незалежно від того, будуть вони в мирний час призвані на строкову військову службу чи ні) до захисту Батьківщини.

У цій ситуації надзвичайно зростає роль предмета «Захист Вітчизни» як складової військово-патріотичного виховання, спрямованого на підготовку юнаків до майбутньої військової діяльності в теоретичному, практичному, фізичному і психологічному плані.

Під час занять із ДП учні знайомляться зі специфікою військової праці, готуються до виконання обов’язків солдата, дізнаються про особливості служби у Збройних силах України, виховують у собі якості, необхідні майбутньому воїну.

Програма допризивної підготовки (Захист Вітчизни) вчителю

Василькову Ю.М. дозволяє під час вивчення кожної теми використовувати матеріали із життя воїнів у мирний час і пропагувати приклади як героїчного минулого українського народу, його збройних сил, так і зразки відважних вчинків наших сучасників.

Виховання громадянина-патріота в дусі постійної готовності до захисту своєї Батьківщини необхідно проводити систематично, цілеспрямовано й наполегливо. У шкільних стінах починається все, що може нас радувати чи непокоїти. Тут сьогодні плекається громадянин, який перейме на свої плечі тягар із плечей старших поколінь, діятиме й мислитиме по-новому, нестандартно, буде активним перетворювачем життя. До Дня Збройних сил у Куйбишевському НВК уже стало традицією проводити спортивні змагання для юнаків, хлопців. Учні 5-7 класів змагалися на звання «Найсильніший». Вчитель фізичного виховання Васильков Ю.М. разом з класними керівниками склали цікаву спортивну програму. Хлопчаки змагалися в естафетах, демонстрували вміння орієнтуватися у просторі з протигазом, стрибали у довжину, а також відповідали на питання інтелектуальної вікторини.

Цього року наш комплекс приймав у себе три школи під час відзначення Дня козацтва та Дня Збройних сил України. Учні мали змогу проявити свою витривку, силу духу, продемонструвати силову фізичну підготовку у порівнянні із юнаками інших закладів, а тому це гарний стимулюючий засій для подальшого розвитку особистості юнака – майбутнього захисника Вітчизни.

Старшокласники комплексу вирушили до Садової ЗОШ, щоб взяти участь у зональних змаганнях з кульової стрільби. Змагалися і юнаки, і дівчата. Приємним стало те, що серед дівчат наша учениця Протченко Єлизавета виборола ІІІ місце.

Такі заходи сприяють всебічному формуванню готовності юнаків до служби у Збройних силах України, що проходять у рамках єдиного навчально-виховного процесу.

Також юнаки нашого комплексу стали учасниками збірної команди Снігурівського р-ну у змаганнях «Військово-проикладна справа».

Учні закладу разом з педагогом-організаторм проводять волонтерські акції - допомагають літнім людям, вітають зі святами.

Проведено акцію «З Новим роком, солдате!»

У комплексі діє гурток декоративно-прикладного мистецтва «Берегиня», керівник Манзюк О.О. Гуртківці вивчають українське прикладне мистецтво роботи з тканиною, нитками,вчаться працювати з бісером, разом з цим вивчають культурні традиції свого народу.

Громадсько активна школа – це навчальний заклад, у якому велику увагу приділено налагодженню партнерських стосунків між школою й усіма ресурсами, що існують у громаді: освітнім, соціальним, оздоровчим послугам; розвитку молодіжного руху; покращенню навчання учнів; зміцненню родини та взаємин між членами громади. Тому організація діяльності громадсько-активних шкіл позитивно впливає не лише на самооцінку молодих людей, а й на розвиток громади в цілому, що є актуальним сьогодні.

Практика доводить, що найбільш результативним формування патріотичної особистості школяра буде за умови застосування у навчально-виховному процесі інноваційних педагогічних технологій: цілеспрямованого, систематичного й послідовного впровадження в практику оригінальних, новаторських способів, прийомів педагогічних дій і засобів, що охоплюють цілісний навчально-виховний процес, а саме: інтерактивних уроків, факультативних курсів, позакласних заходів, екскурсій, соціального проектування, пошуково-дослідницької діяльності, музейної справи, учнівського самоврядування, експериментальної роботи тощо.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
з досвіду виховної роботи в комплексі
  • Додано
    01.03.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Тип
    Стаття
  • Переглядів
    127
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер материала
    OV648187
Збірник методичних матеріалів проекту «Всеосвіта» I видання

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти