Ранкові зустрічі у 1 класі. Тиждень 5. Осінь

НУШ

Для кого: 1 Клас

23.04.2021

419

21

0

Опис документу:
Щоденні вітання, цікаве подання потижневого матеріалу, групова робота, ігри та завдання розвивального характеру, диференційований підхід до кожного учня допоможуть учителеві згуртувати дитячий колектив, сприятимуть розвитку навичок спілкування, логічного мислення молодших школярів, їхньої творчої уяви, самостійності, формуванню всебічно розвиненої особистості громадянина і патріота, здатного до інновацій. Запропоновані завдання спрямовані на формування ключових компетентностей молодших школярів
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тиждень «Осінь»

Нині осінь нас чарує, Неповторна, чарівна, Різні барви нам дарує І дивує нас вона. Виглядає так казково Восени і парк, і гай, Розмаїттям кольоровим Прикрашає осінь край!

Завдання п’ятого тижня:

1. Навчити учнів спостерігати за сезонними змінами в живій та неживій природі восени.

2. Ознайомити з мистецькими творами про осінь.

3. Формувати вміння сприймати красу осінньої природи, милуватися нею та висловлювати власні враження та судження щодо побаченого і почутого.

4. Формувати навички дослідницької діяльності, класифікувати, узагальнювати набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті.

5. Формувати здоров’язбережувальну компетентність.

6. Навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах усного спілкування, взаємодіяти з однокласниками.

Очікувані результати п’ятого тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

основні ознаки осені;

назви осінніх місяців;

зміни, які відбуваються в природі восени;

правила безпечної поведінки у природі

та вмітимуть:

розпізнавати зміни в живій і неживій природі восени;

визначати та описувати дари осені та порівнювати їх із геометричними фігурами;

знаходити деякі взаємозв’язки та закономірності в природі восени;

дотримуватися безпечних прийомів праці;

виготовляти вироби з природних матеріалів;

дотримуватися правил безпечної поведінки у природі;

емоційно сприймати твори мистецтва та красу природи;

уважно слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування.

День 1

Як впізнати осінь?

1. Привітання

Раз – берізка,

Два – гайочок,

Три – березовий листочок,

А чотири – рідний клас,

П’ять – добром вітає нас.

Шість – це вчителька рідненька,

Мила, люба, наче ненька.

Сім – це діточки усі,

Вісім – мами, татусі.

Дев’ять – рідна наша школа.

Десять – ми у дріжнім колі.

Добрий день! Добрий день!

 

2. Обмін інформацією

- Сьогодні, коли я йшла до школи, я отримала СМС-повідомлення, але не знаю, від кого. Можливо, ви мені допоможете?

1) Загадка

- Доброго дня! А ось і я!

В жовте лист пофарбувала,
Урожай з полів зібрала.
Золотила вербам коси
Чарівна цариця - …
(Осінь)

2) Перегляд відео «В гостях у осени»

3) Робота над віршем М. Пономаренко

4) Вправа ,,Складання асоціативного куща зі словом «осінь»

5) Слухання легенди про осінь

Колись давно на нашій землі, в одному забутому всіма селі, жила стара чаклунка з чотирма дочками. Вона передавала їм свої знання, дочки прислухались до матері і намагались запам’ятати всі поради. Найкращою ученицею була третя дочка, яку звали Осінь.

В дитинстві вона була найсумліннішою, допомагала односельцям. Недаремно її назвали на честь найбагатшої і найщедрішої пори року. Мрією дівчинки було знайти зілля, яке зацвітає раз на сто років. Цю квітку може зірвати тільки людина з чистим серцем і думками. Але душа того, хто зірве її, мусить покинути тіло.

Одного разу трапилось так, що Осінь побачила чарівну квітку, краса якої була незрівнянна. Тільки дівчина зірвала квітку, як відчула слабкість і впала нежива. Мати підхопила своє дитя і почала гірко плакати. Стрепенувся осінній ліс, скинув своє пишне вбрання. Птахи перестали співати. І до нинішнього дня, коли настає осінь, разом з матір’ю дівчини сумує вся природа. За нею плаче небо, птахи покидають свої домівки, а ліс жовкне і скидає золоте листя.

3. Щоденні новини

- Заповнення календаря погоди.

- Знайомство з планом роботи на день і тиждень.

- Знайомство з осінніми місяцями

Вересень

У вересня щедра рука.
— Заходьте! — він з двору гука.
І яблука трусить з гілок,
І сипле в портфелі сливок,
Солодкий зрива виноград —
І кожен з нас вересню рад.
Бо щедра, ой щедра рука
У вересня-садівника.
(Т. Коломієць)

Жовтень

Співає вітер-бандурист,
Луна мелодія осіння,
З дерев спадає жовтий лист,
Вкрива дерев коріння.
Пливуть лебідками хмарки,
Небес палітра синя,
Акордом хлюпають ставки,
Літає павутиння.
(В. Бондаренко)

Листопад

Осінь, осінь, листопад,
Жовте листя стелить сад.

За моря в краї далекі
Відлетіли вже лелеки.
Хмари небо затягли,

Вітер віє з-за гори,
Ходить осінь листопадом,
Жовте листя стелить садом.
(А. Житкевич)

4. Групове заняття

1) Оберіть осінні явища

2) Склади картинку

Кожна група складає картинку, яка розрізана на частини і визначає, яка осінь зображена – рання, золота чи пізня.

5. Теми для щоденника вражень

  • Осінь я уявляю такою...

  • За що я люблю осінь?

День 2

Як живуть рослини восени?

1. Привітання

Тільки сонечко зійде,

Зазирне в вікно світанок,

До вікна ми підійдем

І промовим: «Добрий ранок!»

Доброго дня вам, любі малята,

Хлопчики милі мої і дівчата.

Щирою посмішкою я вас вітаю,

Доброго настрою на весь день бажаю.

Хай на милих ваших личках

Привітні розцвітуть усмішки.

Вліво, вправо поверніться

І сусідам посміхніться.

За руки один одного візьмем –

І дружно привітаємось –

Добрий день!

 

2. Обмін інформацією

1) Бесіда за змістом вірша «Осінній ліс». Н. Стефурак

Як гарно в лісі восени!

Ліс кольорами розмаїтий.

Багряним, жовтим, золотим

Й зеленим вбранням

Він укритий.

Повітря морозне уже,

Літають білі павутинки,

На гілочки і на траву

Сідають інею крижинки.

Ще світить сонечко ясне,

Прощається із нашим лісом.

Летять у небі журавлі,

Співають пісню сумовиту.

Настане скоро вже зима,

Не буде зелені і квітів,

Усі заснуть, усе засне,

За зиму щоб перепочити.

2) Робота над картиною І. Левітана «У лісі восени».

3. Щоденні новини

- Повторення осінніх місяців.

- Дововідь «синоптиків»

- Знайомство з планом роботи на день

4. Групове заняття

1) Динамічна вправа (руханка )

Зранку гноми в ліс пішли… (ходьба на місці)
По дорозі гриб знайшли… (Нахиляємося вперед, потім піднімаємося, при цьому руки тримаємо на талії)
А за ним то раз-два-три… (Нахили вправо, вліво…)
Показалися ще три!… (Руки вперед і розводимо в сторони)
І поки гриби збирали… (Нахил вперед, руками дістати до пальців ніг)
Гноми в школу не попали…(Руками беремося за щоки і качаємо головою вправо, вліво…)
Побігли, поспішили… (Біг на місці, або по кругу)
І гриби всі погубили…(Присідаємо).

2) Гра «Розумні літери» 3) Кросворд від Коті

4) Подорож у царство грибів

Їстівні гриби

Грузді

Гриб валуй

Краснушка

Моховик

Опеньки

Маслюки

Підосичник

Рижики

Сироїжки

Волнушка

Білий гриб

Гладиш

Горкуша

Підгруздок або сухий груздь

Підмолочник (молочай)

Печериці

Опеньок літній

Скрипиця

Отруйні гриби

Ентолома отруйна

Волоконниця патуйяра

Мухомор весняний

Говорушка білувата

Павутинник

Строчок звичайний

Лепіота

Зеленушка

Сатанинський гриб

Мухомор пантерний

Мухомор червоний

Перцевий гриб

Бліда поганка

Мухомор смердючий

Мухомор поганковидний

Опеньок несправжній

сірчано-жовтий

Мухомор сірий

Опеньок несправжній цегляно-червоний

5) Складання правил поведінки у лісі

- Діти, сьогодні вранці, коли я прийшла в школу, я знайшла лист від Лісовичка. Давайте я вам його прочитаю. «Вітаю вас, мої маленькі друзі! Я дуже люблю, коли ви приходите до мене у гості, але на жаль, в моєму лісі сталася біда: хтось потоптав гриби, поламав гілки дерев, налякав птахів і лісових звірят. І цим дуже нашкодив природі –рослини, тварини і птахи можуть зникнути назавжди. І все це тому, що деякі діти, а, може і дорослі, не знають правил поведінки в лісі і тому я хочу дізнатись, а ви знаєте, як треба поводитись у лісі?»

- Діти, давайте згадаємо правила поведінки в лісі, а допоможуть нам в цьому знаки – малюнки.

6) Гра «Пригости друга». Ліплення грибів з пластиліну

Під звуки вальсу «Казки Віденського лісу» Й. Штрауса.

5. Теми для щоденника вражень

  • Які я люблю осінні квіти.

  • В осінньому лісі я... .

День 3

Як живуть тварини восени?

1. Привітання

Разом з сонечком встаємо ми.

На ранкову зустріч в школу поспішаємо.

Поділившись настроєм своїм,

Ми частинку серця друзям залишаємо.

Другу руку простягни

І міцніше обніми,

Подаруй йому тепло своїх долонь.

З добрим ранком привітай,

Добра й щастя побажай.

 Щоб міцнішим стало наше дружне коло.

 

Слухання і виконання пісні «Усмішка»

2. Обмін інформацією

1) Гра «Назви птаха»

(Діти дістають картки з зображенням птахів і називають їх)

2) Цікавинки про птахів


 

З настанням холодів птахи залишають місця свого проживання і прагнуть скоріше дістатися в теплі краї.  Проте пернаті вирішуються на далекі вояжі зовсім не з романтичних спонукань. І роблять вони це не тому, що мерзнуть. Їхнє пір'я прекрасно зігріває і при низьких температурах (аж до -10, -15 градусів Цельсія). Справа в тому, що в такий холод, їжа, яку їдять птахи, стає недоступною. Земля промерзає і всі жучки-павучки ховаються, рослини в'януть, а пернаті залишаються голодними. Саме це і стає причиною їх перельотів.

3) Робота над віршем «Переполох»

В ліс прийшов переполох: - Ах, ах! Ох, ох! Спокою тепер нема, Кажуть, що спішить зима. Білка спритно по гілках: - Ох, ох! Ах, ах! Шишки та гриби збирає, У дупло своє складає. І колючий їжачок: - Ах, ах! Ох, ох! Листям голочки накрив, Собі ліжко намостив. А ведмедик у кущах: - Ох, ох! Ах, ах! В заростях він хазяйнує І барліг собі будує. Птахи стали у танок: - Ах, ах! Ох, ох! В небі колом покружляли І у вирій відлітали. І комахи мають страх: - Ох, ох! Ах, ах! У щілини поховались Й до весни позасинали.

4) Перегляд відеоролика «Як звірі готуються до зими». Аналіз простого медіатексту. (https://www.youtube.com/watch?v=Trx86kplw9E) або https://www.youtube.com/watch?v=WYrcQj_eboY )

3. Щоденні новини

А зараз прийшов час щоденних новин.

Сьогодні з прогнозом погоди нас познайомить .....

Сьогодні ........ – день тижня.

На вулиці ......., опадів ......., , вітер ....... ..

Вчитель повідомляє розклад занять на день.

Діти, я бажаю вам сьогодні цікавого дня і гарного настрою.

4. Групове заняття

1) Складання «Асоціативного куща» до слова «ТВАРИНИ»

  1. Гра «Складаємо меню»

Діти працюють у групах. Відгадати загадки, знайти картку із зображенням тварини і скласти для неї меню.

1. Не ходжу я, а скачу я: Через поле навмання Перегнав би я коня. Я страшенний боягуз, Всіх на світі я боюсь. (Заєць)

2. Я руда, низького зросту, Хитра я і довгохвоста. На курей я вельми ласа – В них таке смачненьке м'ясо… Вовку-брату я сестриця, А зовуть мене… (Лисиця)

3. Гостроносий і малий, Сірий, тихий і незлий. Вдень ховається. Вночі йде шукать собі харчі. Весь із тонких голочок. Як він зветься?... (Їжачок)

4. Буркотливий, вайлуватий, Ходить лісом дід кошлатий: Одягнувся в кожушину, Мед шукає і ожину. Літом любить полювати, А зимою — в лігві спати. Як зачує він весну — Прокидається від сну. (Ведмідь)

5. Він ікластий і сердитий, Дуже любить землю рити. Жолуді весь час шукає Й малюків смугастих має. (Кабан)

3) Розгадайте

ВОВК ЇЖАК

ВЕДМІДЬ ЛИСИЦЯ

ЛЕЛЕКА

ЗАЄЦЬ

БІЛКА ЗОЗУЛЯ

5) Теми для щоденника вражень

  • В осінньому лісі я зустрів (ла) ... .

  • Якій тваринці я хочу допомогти?

День 4

Що нам дарує осінь

1. Привітання

Сонечко встало,

Іде новий день.

Любі малята

Усім: «Добрий день!»

Пташечка в небі

Співає пісень.

Ніби вітає усіх:

«Добрий день!»

 Дзвоник видзвонює

Дзень! Дзень – дзелень!

Учні, школярики,

Всім: Добрий день!

 

Гра «Я обираю настрій»

(Діти малюють смайлики настрою на стікерах і прикріплюють на дошку)

2. Обмін інформацією

1) Гра «Дерево бажань»

На великому аркуші паперу намальоване дерево без листя. Діти прикрашають його різнокольоровим листям і говорять бажання, що вони хочуть, щоб їм подарувала осінь.

2) Слухання пісні «Завітала на город осінь-господиня»

3) Загадки з бабусиної грядки

Загадки про овочі

Маленька, червоненька, 
Із хвостиком тоненьким. 
На городі мене рвуть
І до столу подають.
(Редиска)

Що то за голова,
Що лиш зуби й борода? 
(Часник)

Печуть мене, смажать і варять,
Їдять мене і дуже хвалять.
(Картопля)

Сидить Марушка в семи кожушках.
Хто її роздягає, той сльози проливає. 
(Цибуля)

Довгий, зелений, 
Добрий і солоний, 
Добрий і сирий.
Хто він такий? 
(Огірок)

В полі хороше мені 
Зеленіти навесні.
Чим же я — не молодець?                         .
Маю диво-корінець, 
Все про нього дбаю, 
Цукор відкладаю. 
(Буряк)

Без рук, без ніг,
А в'ється, як батіг. 
(Квасоля)

Хто хустиночку свою 
Влітку покриває?
І по двадцять хустин
На голівці має? 
(Капуста)

На городі виріс дужий,
Круглий, жовтий і байдужий
До червоних помідорів,
До капусти і квасолі.
Хто цей гордий карапуз?
Здогадалися?...
(Гарбуз)
 

Загадки про фрукти

Народжується з квітки, 
Його всі люблять дітки, 
Заліза в нім багато, 
Рум'яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке? 
(Яблуко)

Лампочка вгорі висіла, 
Стала смачна, пожовтіла. 
Діти лампочку зірвали,
З апетитом скуштували. 
(Груша)

Зелені сережки 
На гіллі висіли,
На сонечці підсмажились
І почервоніли! 
(Вишня, черешня)

Чи то жовта, 
Чи то синя 
Соковита господиня. 
Чи то сонце,
Чи то злива —
Пригостить нас влітку... 
(Слива)

Мовби на одній нозі. 
Він зростає на лозі. 
Подивись скоріш в віконце — 
Грона сповнені всі сонця!  
Кожен скуштувати рад 
Соковитий... 
(Виноград)

Я жовтенька, я маленька,
Мов медочок солоденька.
На баштані достигаю,
Тепле сонечко вітаю.
(Диня)

3. Щоденні новини

- Обговорення дати

- Прогноз «синоптиків»

«Народні прикмети про погоду»

2 вересня ліщина почала скидати листя – холоди не забаряться.

5 вересня не буде ранкових приморозків – увесь місяць мине без них.

8 вересня сніг – зима настане вже на Харитона (11 жовтня).

Вересневий дощ, що почався вранці, довго не йтиме.

Якщо 19 вересня береза жовтіє з верхівки – весна буде рання, знизу – пізня. Листя ще не все опало – зима буде сувора.

Який жовтень – такий березень.

Якщо жовтень студений, то і зима буде холодна.

Пізній гриб – на пізній сніжок.

Жовтневий грім – безсніжна зима.

Якщо листя з берези до Фоки (5 жовтня) не впало – сніг ляже пізно.

Якщо 8 жовтня випав сніг, – зима стане справжньою на Михайла.

На Покрову вишня зелена – зима люта.

20 жовтня піде сніжок – через місяць зима стане на ноги.

Тепла осінь - на довгу зиму.

Гуси летять високо - осінь буде тривалою.

Осінь ясна - зима холодна.

Якщо з дерев не все листя опаде – буде сувора зима.

Осінній іній на суху і сонячну погоду.

Якщо на Казанську (4 листопада) задощить, то незабаром і зима прилине.

Коли сильний снігопад 14 листопада, наступна весна буде щедрою на повені.

Тепло цього дня, то й зима буде теплою.

Якщо на Михайла (21 листопада) відлига – не жди санного шляху аж до зимового Миколи (19 грудня).

4. Групове заняття

1) Гра «Збери повні кошики»

ОВОЧІ З’ЄДНАТИ СТРІЛКАМИ ФРУКТИ

2) Розмалюй

День 5

Вальс осінніх листочків

  1. Привітання

Діти стають у коло і разом з учителем промовляють вітання, супроводжуючи слова рухами рук.

Вчитель: Сонечко встало сьогодні дуже рано і посилає вам свій промінець, вітаючись з вами. Тож давайте і ми привітаємося з ним.

Промінь падає в долоні – другу посміхнись.

Очі у небес бездонні – за руки візьмись.

Шелестить над нами листя – весело стрибай.

Хвиля мружиться іскристо – тож і ти моргай!

Задощила раптом хмарка – руки підставляй.

Потім знову стало жарко – голову сховай.

А он пташечка злетіла – в небо задивись.

Пісня лине понад світом – другу посміхнись!

2. Обмін інформацією

1) Розгляд репродукцій картин художників. Бесіда

І. Левітан «Золота осінь»

Ю. Борсук «Мелодія осені»

В. Поленов «Золота осінь»

2) Гра «Комплімент осінньому листочку»

3) Бесіда за сюжетною картиною

У погожі осінні дні, коли в повітрі кружляє кольоровий листопад, у пожухлій траві грають в хованки гладенькі жолуді й каштани, а раптовий дощик розливає на асфальті калюжі, Джмелику не сидиться вдома. Він бере про всяк випадок парасольку та вирушає милуватися осінніми пейзажами. Проте інколи прогулянки лишають по собі не лише приємні спогади, а й промоклі черевики та хитромудрі запитання. Тоді Джмелик поспішає до своєї подружки Книжечки, аби зігрітися та разом пошукати відповіді.

ЧОМУ ЖОВТІЄ ЛИСТЯ?

Цього разу Джмелик прийшов до Дослідницького центру Книжечки з букетом осіннього листя.

— Друзі, ви, мабуть, змовилися! — усміхнулася господиня. — Спершу Нотка принесла гілки горобини, потім Пензлик — зразки для гербарію. Сьогодні в моєму домі справжній листопад!

Джмелик зрадів, побачивши всю свою команду:

— Добре, що ви всі тут! Може, хтось знає, чому пожовтіли листочки?

— Як не знати? — озвався Пензлик. — Послухай!

Осінь фарби готувала,
У відерця наливала.
Змішувала, чаклувала,

Потім все розфарбувала.
Придивіться, все довкола
Стало різнокольоровим!

— Пензлику! Осінь, яка фарбує листя, це поетичний образ! — відповіла Книжечка. — Насправді…

Дівчинка взяла з полиці з дослідницьким обладнанням мікроскоп.  Поклала на предметне скло жовтий листочок і запросила Джмелика подивитися в окуляр:

— Поглянь-но, друже, на цей листочок! Мікроскоп збільшує зображення об’єктів у багато разів і дозволяє побачити те, що непомітно неозброєним оком.

— Бачу, листочок й справді не просто пофарбований, а ніби розділений на маленькі кольорові клітинки! — здивовано вигукнув Джмелик.

— Правильно, Джмелику! Все живе складається з дрібнесеньких цеглинок — клітин. Клітини рослин містять зелену речовину, яка називається хлорофіл. Він надає рослинам зеленого забарвлення, а також переробляє вуглекислий газ та воду на поживні речовини — крохмаль, цукор, білок. А найголовніше, хлорофіл виробляє кисень, яким дихають люди та тварини. Дивовижна фабрика хлорофілу працює лише тоді, коли на неї падає світло. У темряві робота завмирає. Восени, коли світла стає менше, а повітря холоднішає, хлорофіл зникає з листочків, поступаючись місцем іншим речовинам й кольорам.

Тут і Пензлик не втримався, попросив подивитися у мікроскоп на листочок ясена.

— Цікаво ти розповідаєш, Книжечко! Виходить, осінь розфарбовує листя зсередини! — зробив свій висновок художник та повернувся до роботи.

Чим зайнятий Пензлик?

Листочки яких дерев він вже прикріпив до аркушів?

A яким рослинам міг належати листочок, який Пензлик прикріплює зараз?

A ви вже збирали гербарій? Які листочки вам вдалося знайти?

3. Щоденні новини

- Обговорення дати

- Прогноз «синоптиків»

4. Групове заняття

1) Гра «З якого дерева листочок?»

2) Створення акватипії з листя

5. Теми для щоденника вражень

  • Осінні листочки за моїм вікном.

  • Осінній листопад.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.