Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Визначення освітніх труднощів першого рівня підтримки в освітньому процесі
»
Взяти участь Всі події

Ранкові зустрічі у 1 класі. Тиждень 25. Весна

НУШ

Для кого: 1 Клас

23.04.2021

232

9

0

Опис документу:
Щоденні вітання, цікаве подання потижневого матеріалу, групова робота, ігри та завдання розвивального характеру, диференційований підхід до кожного учня допоможуть учителеві згуртувати дитячий колектив, сприятимуть розвитку навичок спілкування, логічного мислення молодших школярів, їхньої творчої уяви, самостійності, формуванню всебічно розвиненої особистості громадянина і патріота, здатного до інновацій. Запропоновані завдання спрямовані на формування ключових компетентностей молодших школярів
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Хай весни

розмаїття малюнків
Прикрашає вам

кожну хвилину,
Клич лелечий

запросить в мандрівку,
У казкову і дивну країну!

Завдання двадцять п’ятого тижня:

1. Вчити спостерігати за сезонними змінами, які відбуваються у живій та неживій природі навесні, встановлювати причинно-наслідкові зв’язки.

2. Формувати навички дослідницької діяльності, порівнювати, узагальнювати, зіставляти набуті знання та використовувати їх у повсякденному житті.

3. Формувати вміння сприймати красу весняної природи, висловлювати свої думки, судження щодо побаченого, почутого, слухати і спілкуватися з однокласниками.

4. Розвивати творче мислення, уміння аналізувати і робити висновки.

Очікувані результати двадцять п’ятого тижня:

На кінець тижня учні знатимуть:

деякі ознаки весни;

назви весняних місяців;

зміни, які відбуваються в природі з приходом весни;

правила безпечної поведінки в природі

та вмітимуть:

розпізнавати зміни в живій та неживій природі;

визначати та описувати вісників весни;

розпізнавати весняні квіти;

виготовляти вироби в групах;

слухати один одного в умовах безпосереднього спілкування;

дотримуватись правил безпечної поведінки.

День 1

Як впізнати весну?

1. Привітання

Доброго ранку! Доброго дня!

Хай плещуть долоньки,

Хай тупають ніжки.

Працюють голівки

І сяють усмішки.

Доброго ранку! Доброго дня!

Бажаєте ви. Бажаю вам я!

2. Обмін інформацією

1) Бесіда за репродукціями картин художників

Куїнджі «Рання весна». А. Саврасов «Шпаки прилетіли»

утаткиянов В.А.

2) Перегляд відео пісні В. Кукоби «Свято весни»

3) Слухання казки

Як весна зиму прогнала

Розляглася в полі зима, розпустила сиві косми. Лежить — і ні з місця. Ніяких у неї турбот. Служать зимі вірні слуги — колючий вітер та пекучий мороз. Обидва сердиті. 
Колючий вітер листя з дерев обтрусив, траву в полі висушив, щоб зимі м’яко лежати було.
А пекучий мороз скував землю і річки крижаними оковами. Лишилася в морозу і вітру одна турбота — вартувати спокій матінки-зими. Пекучий мороз по засніжених просторах шастає, пильнує, щоб ніхто без потреби не прокидався. А колючий вітер свою службу несе. Тільки-но вигляне сонечко — вітер як почне дути! Не може сонечко на небо забратися. Так і котиться горизонтом. Світить, а не гріє. А зима потішається: добрі в неї слуги! Набридла дітям зима. Мами на вулицю не пускають, бояться, щоб не простудилися. Якщо й дозволять надвір вийти, то спочатку так вкутають, що й кроку не ступиш. А їм погратися хочеться. 
Де та весна забарилася! Чекали, чекали діти весну. Стали гукати: 
Весно-краса, 
Золота коса! 
Приходь, весно, 
З білою хмаркою 
І з припаркою, 
З травою-муравою, 
З пташиним граєм — 
Ми тебе чекаєм, 
Дуже чекаєм! 
Почула весна, прибігла на край поля. Стала сонечко вгору підкидати. Що не день — все вище, даремно старався колючий вітер. Стомився, а не може здмухнути сонечка до горизонту. Поліз в очерети, притих, полагіднішав. 
А мороз навтіки кинувся. Не озираючися, аж до Північного полюсу біг. Почав просити білих ведмедів: 
— Пустіть весну й літо перечекати. 
Махнув білий ведмідь лапою: 
— Будь ласка! Ми тебе не боїмося. 
Залишилася зима без слуг. Сповзла з степових пагорбів у кущі, причаїлась. А весна тут як тут. Весела. Йде, квіти по луках розкидає. 
Заплакала зима, питається: 
— Чого ти прийшла? Хто тебе кликав? 
Відповіла весна: 
— Діти кликали. Тепер я їх забавлятиму. А ти, бабусю, йди собі геть. 
Недобре зробилося зимі. Закінчилася її влада. Прикульгала вона до річки, сіла на останню крижину й попливла в море-океан. 
А весна забралася на балкон, відчинила двері до кімнати. Сонячний зайчик стрибнув по стіні, із стіни — на ліжко. Прокинулися діти, а весна їхній теплий одяг в шафу складає. Може, ще знадобиться?

3. Щоденні новини

- Заповнення календаря погоди.

- Знайомство з планом роботи на день і тиждень.

- Знайомство з весняними місяцями.

4. Групове заняття

Діти розглядають світлини весняної природи і придумують їм назви.

5. Теми для щоденника вражень

  • Якою я уявляю весну?

  • Чим мені подобається весна?

День 2

Як прокидаються рослини?

1. Привітання

Добрий день, моя земелька-мати!
Небо голубе, тобі палкий привіт!
Вже пора прийшла весну стрічати,
Розкривай обійми, милий світ!

2. Обмін інформацією

– Коли настає весна? З першими теплими й сонячними днями, після морозів? Коли розтає сніг? Коли календар показує 1 березня? Коли прилітають перші шпаки? Джмелик вважає, що весна настає тоді, коли з’являється весняний настрій! Сподіваємося, що у вас сьогодні він саме такий, бо саме час разом із Джмеликом та його друзями вирушати на гостину до панни Весни.

1) Читання вчителем тексту

Таємниче зникнення

Зранку Джмелика розбудило смс-повідомлення: “Терміново. Хтось у лісі вкрав мою ковдру!”. Підпису не було.

“Як дивно! Невже в лісі завівся злодій? І хто просить про допомогу? Ми маємо в усьому розібратися”, — вирішив Джмелик і скликав свою команду.

Джмелик, Книжечка, Нотка і Пензлик, мов справжні детективи, вирушили до лісу — розплутувати таємниче зникнення. Утім довго шукати їм не довелося, бо підказки одразу впадали у вічі.

  • Розгляньте картину.

  • Чи здогадалися ви, про яку ковдру йшлося в повідомленні? Хто причетний до її зникнення? Хто написав повідомлення Джмелику?

— Ніяке це не викрадення! — усміхнулася Книжечка і привітно замахала рукою чарівній красуні, що порядкувала на галявині. — Це Весна прийшла!

  • Чи помітили ви весняні зміни довкола? Назвіть 5 з них, і ви одразу опинитеся разом з персонажами твору на весняній лісовій галявині.

  • Роздивіться Весну на картині. Яка вона? Опишіть її зовнішність, вбрання, настрій. Скористайтеся порівняннями “наче сонечко”, “як ясне небо”, “ніби весняний струмочок” або вигадайте власні.

2) Слухання і обговорення вірша

Якою ви уявляєте собі Весну-чарівницю?

Що б ти спитав/спитала у казкової Весни?

  1. Перегляд відео «Рослини навесні»

3. Щоденні новини

- Заповнення календаря погоди.

- Знайомство з планом роботи на день.

  1. Групове заняття

Скласти пазли «Весна і діти»

5. Теми для щоденника вражень

  • Яку весняну картину хотіли б створити ви?

  • Якою весняною квіточкою я себе уявляю?

День 3

Як живуть тварини навесні?

1. Привітання

Сонечко всміхнулося вгорі, (руки вгору) Потекли струмочки по землі, (присісти, руки вниз) І травичка потяглася до тепла, (потягнутися вгору) перша квіточка з-під снігу проросла. (присісти, потім встати) З вирію летять пташки малі, (імітація руками польоту) Вже коротші ночі, довші дні. (показати руками перед собою) Все живе радіє неспроста, (повороти вправо, вліво) Бо до нас іде весна-красна. (крокуємо на місці)

2. Обмін інформацією

1) Перегляд відео «Тварини навесні»

2) Відгадування загадок

Зима побілила поля і ліси,
Алеї і парки, гаї і сади.
Йому ж дарувала біленький кожух,
В який загорнувся від п’яток до вух.
Ні вовку, ні лису хвалитись не став –
На снігу лишився лиш слід, де стрибав.

Я руда, низького росту, Хитра я і довгохвоста. На курей я дуже ласа – В них таке смачненьке м’ясо…
Вовку-брату я сестриця,
А зовуть мене…

Гостроносий і малий,
Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?... 

Буркотливий, вайлуватий,
Ходить лісом дід кошлатий:
Одягнувся в кожушину,
Мед шукає і ожину.
Літом любить полювати, 
А зимою — в лігві спати. 
Як зачує він весну — 
Прокидається від сну.

Вогонь-шубка, пишний хвіст.
Їй дарунки сипле ліс:
Осипають сосни шишки.
Час уже збирать горішки.
І дбайлива, і метка,
У дупло несе грибка.

Швидко скрізь цей птах літає, Безліч мошок поїдає, За вікном гніздо будує, Тільки в нас він не зимує.

Лукия нов В.АЛукиянов В.А..

Які тварини прокидаються навесні?

Де зимують ластівки?

3. Щоденні новини

- Заповнення календаря погоди.

- Знайомство з планом роботи на день.

4. Групове заняття

Встановити послідовність подій за малюнками і розказати, чим заклопотані птахи навесні.

5. Теми для щоденника вражень

  • Птахи повертаються в рідний край.

  • Малеча у тваринному царстві.

  

День 4

Що нам дарує весна?

1. Привітання

Заглядає сонечко У наше віконечко. Простягнемо рученьки До його промінчиків. Наберем його тепла, Світла, ласки і добра. Ними ми поділимось, Радістю умиємось. Станемо добрішими, В навчанні сильнішими. Весну-красну привітаєм, І урок наш починаєм.

2. Обмін інформацією

1) Слухання вірша «Весна прийшла» (відео)

2) Бесіда за віршем «Весняні дарунки»

Вчора я Весну спитала: – Де ти, Весно, зимувала? А вона мені ласкаво: – Там, де взимку квіти й трави, Я під снігом спала. – Ну а що за дивна сила Тебе, Весно, розбудила? – Це ласкавий промінь сонця Усміхнувсь в моє віконце, І я вмить ожила. – А які дарунки, Весно, Ти для нас усіх принесла? – Зелен-трави, ніжні квіти І ласкавий теплий вітер, Музику чудесну.

- Де зимувала Весна?

- Що її розбудило?

- Які дарунки для нас принесла Весна?

3) Гра «Хмара задач» «Весняні квіти»

ХМАРА ЗАДАЧ (Методичний коментар)

Як зрозуміти, що зараз цікаво дітям? І де знайти такі задачі? Один із варіантів — запропонувати учням самостійно складати задачі. І в цьому разі додаткова складність лише захоплює малят, спонукає до математичної творчості. Розгорнути таку діяльність із молодшими школярами допоможуть хмари задач. Розглянемо цю нову форму роботи з дітьми. Спробуємо використати хмари, щоб подати сюжетні задачі цікаво й нестандартно, так, щоб вони захопили малят і їм захотілося творити.

Хмара задач: перше знайомство

Ось так виглядає хмара задач.

Запропонуйте дітям роздивитися хмару, знайти в ній знайомі елементи.

  • Про що будуть задачі з хмари?  Як позначається невідоме?  Які слова можна використати під час складання задачі? Та чи всі вони є в хмарі?  Запропонуйте малятам додати слова-опори.

Звісно, це перше, дуже побіжне ознайомлення з хмарою задач. Діти мають розібратися, що саме зображено, де захована математика, який елемент хмари навіщо потрібний, знайти те, що вони вже добре знають. Тому не обов’язково одразу відповідати на всі запитання — дещо розкажуть діти, дещо — педагог. Отже, далі — детальніше.

З чого складається хмара?

Дійсно, це хмара нескладних задач, до яких і діти, і педагоги вже звикли, але все подано нестандартно, а умови задач не записані у звичному вигляді. З чого ж складається хмара? З числових виразів з невідомими елементами, знаків, чисел, ключових слів — елементів, які дають змогу самостійно придумати умову задачі, а потім розв’язати її. Звісно, повного переліку всіх елементів немає — треба фантазувати і доповнювати його, адже інакше все перетвориться на просте комбінування виразів, слів та чисел. А от якою саме буде умова задачі залежить від того, хто буде її створювати, від його вмінь, фантазії. Чи захоче дитина дати волю фантазії та вигадати щось цікаве? Чи захоче заглиблюватися у хмару? Тож у хмарі можна знайти і стандартну звичну задачу, і незвичайну задачу-історію. Все залежить від дитини та її педагога. Зауважу, що за однією схемою-виразом можна скласти кілька різних задач: кожний знайде те, що шукає або може знайти.

Кому хмара буде до снаги?

У хмарі є елементи задач із різними рівнями складності, тож з огляду на оригінальність ідеї такі хмари можуть зацікавити й бути до снаги всім першокласникам: кожний знайде в ній задачу для себе. З часом діти зможуть самостійно придумувати такі хмари. Так сюжетні задачі вийдуть у хмари і там весело житимуть, а задачі з підручника стануть прелюдією, своєрідним набуттям досвіду розв’язування перед зануренням у хмари.

Починаймо працювати з хмарою

    1. Запропонуємо малятам роздивитися хмару. Що знайомого вони помітили?

2. Які вирази зацікавили їх найбільше? Чим саме?

Зверну вашу увагу на те, що у хмарі вміщено не розв’язування задач, а саме вирази — схеми задач. Наприклад, запропонуйте малятам знайти вираз, який відповідає такій умові задачі:

На клумбі росли 2 тюльпани та 4 нарциси. Скільки квітів посадили на клумбі?.

Педагог може запропонувати малятам гру: він розповідає умову задачі, діти знаходять у хмарі відповідний вираз, пояснюють відповідь, розв’язують задачу.

3. Що невідомо? Чи знаєте ви, як це знайти? (Яке число може стояти замість знаку запитання?) Розв’яжіть вираз. (Знайдіть число, яке може стояти на місці знаку запитання). Чи одна відповідь існує?

4. Поміркуймо, що могло статися, чому відоме раптом стало невідомим? Хто і як міг це зробити? А хто знайде те, що кудись поділося?

5. Вигадуємо історію навколо виразу, використовуючи слова у хмарі задач. Чи всі необхідні слова у ній є? Які ще слова необхідно додати? Чому?

6. Перевірте, чи всі елементи умови задачі є у вигаданій історії.

7. Розв’яжіть задачу. За необхідності виправте помилки та неточності.

8. Проілюструйте умову задачі-історії: так буде цікавіше її розв’язувати.

9. Дайте розв’язати задачу-історію друзям. Зацікавте їх.

В одній задачі-історії можна використати одразу кілька виразів, тоді в одній задачі з’явиться одразу кілька невеличких задач, а історія стане великою. Головне — не заплутатися і врешті-решт не забути про математику.

З’ясуйте:

  • Чи зацікавила інших малят задача-історія? Чи все було їм зрозуміло? Чи знайшли вони відповідь? Чи на таку саму відповідь розраховували автори задачі? Як ви гадаєте, чи правильно розв’язали задачу ваші друзі? Чому?  Знайдіть усі разом спосіб перевірити розв’язок.  Як гадаєте, чи варто змінити (удосконалити) умову задачі? Чому? Як саме?

За необхідності ще раз удоскональте умову задачі-історії, і вона стане захопливою для всіх.

  • Було цікаво? Захопливо? Що вам більше до вподоби — розв’язувати вже готові задачі чи створювати власні?

Так у нас вийшла по-справжньому інтегрована робота творців-винахідників. Чим не математична творчість? Не важливо, що сподобається більше вашим учням: користь від такої діяльності точно буде, адже в обох випадках малята розв’язуватимуть задачі, різними шляхами підходячи до цієї діяльності. Така робота поглибить здобуті на уроках з математики знання, відкриє зовсім неочікувану сторону цієї науки.

Приклад знайденої у хмарі задачі-історії

Наведемо приклад однієї із задач-історій за хмарою.

На одній лісовій затишній галявині в дуплі великого дуба живе родина білочок. Малята-білченята дуже чекали весну: вони ще ніколи не бачили, як розквітають перші квіти. І от одного ранку білченята прокинулися, визирнули з дупла й побачили 2 крокуси. — Привіт! Дінь-ділінь! — весело вимовили вони. Вітерець потихеньку хитав їхніми голівками-дзвониками. — А як звати вас? — Ми білченята. Які ви гарні! — захоплено вигукнули білченята. — Тільки вас так мало, — трохи сумно додали вони. — Скоро нас буде більше! — проділінькали крокуси. — Завтра ви побачите ще 3 квітки, а післязавтра — ще 5. От побачите, буде гарна весняна клумба!

  • Знайдіть відповідний вираз у хмарі  Чи можуть крокуси бути різних кольорів? Намалюйте (або зробіть аплікацію), як клумба виглядає сьогодні, виглядатиме завтра. Скільки крокусів буде цвісти на галявині післязавтра? Намалюйте клумбу в усій красі. Придумайте продовження весняної задачі. Які ще квіти можуть побачити білченята в лісі? У які місяці?

3. Щоденні новини

- Заповнення календаря погоди.

- Знайомство з планом роботи на день.

4. Групове заняття

Створення колажу «Весняні квіти»

Чому варто працювати саме з колажем? Діти вже доволі добре обізнані щодо першоцвітів, тому важливо активізувати їхні знання, порівняти квіти. Пригадувати, як виглядають рослини та показувати квіти на окремих фотографіях не дуже зручно, адже вийде багато різних зображень, які діти бачитимуть окремо. Тож порівняти буде складно.

Колажі — сучасна форма подання інформації, яка дає змогу в одній ілюстрації вмістити багато інформації, показати одразу кілька різних фотографій, порівняти їх.

Колажі можуть допомогти зацікавити дітей, дати поштовх до активного пізнання довкілля. Часто окремі ілюстрації в колажі видно не повністю, тож запропонуйте малятам упізнати ціле за його частиною, визначити, що заховано, додумати, доміркувати, придумати цікаву розповідь за об’єктами колажу. Тому варто включати до колажів і вже знайомі об’єкти, і нові, виносячи на перший план те, що дітям впізнати складніше.

Розпочнемо з дітьми спогад-дослідження

«Які квіти можна побачити весною?».

  • Скільки квітів на колажі? Пригадайте, як вони називаються. Розкажіть про них. Які квіти ви можете додати до колажу? Коли які квіти зацвітають? Які вже цвіли, які ще будуть цвісти?

Запропонуйте дітям створити колажі з фотографій чи ілюстрацій із журналів і газет. Це дасть змогу легко створювати їх самостійно, використовувати велику кількість різноманітного матеріалу, фантазувати. Створюючи колажі, малята навчаються виділяти головне та другорядне, робити вибір, пояснювати його.

5. Теми для щоденника вражень

  • Що весна подарувала мені?

  • Весняна погода.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.