Ранкова зустріч "Україна - рідний край"

Опис документу:
Піклування один про одного, відчуття безпеки, якої вистачає для того, аби ділитись важливими ідеями та досвідом, готовність допомагати друзям - це саме ті якості, що віддзеркалюють ранкові зустрічі. Мета данної ранкової зустрічі сприяти виникненню позитивних емоцій у класі; розвивати увагу, зорову пам'ять, уяву; виховувати дружні стосунки між усіма учнями класу та любов до рідної землі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Ранкова зустріч

Україна – рідний край

День перший

Тема: Краса і велич України

Мета: поглибити знання учнів про нашу державу – Україну; формувати національну свідомість школярів; удосконалювати навички роботи в парах, групах; розвивати пізнавальні інтереси; розвивати уяву, фантазію, творче мислення; виховувати любов до Батьківщини, шанобливе ставлення до символів держави, повагу до її історичного минулого і сучасного.

Обладнання: календар природи, картки зі словами, карта України, кросворд, сонечка, торбинка.

І. Привітання вчителя

Доброго ранку вам, діти!
Доброго, світлого дня!
Сонечко хай вас розбудить
В посмішці і у піснях!

Добрий ранок, Україно!

Будь навік благословенна.

Боже, дай нам процвітання,

В добрих справах дай єднання.

Боже, кращу долю нині

Дай моїй ти Батьківщині.

Краю мій, свята земля!

Помолюсь за тебе я.

(Діти стають уколо)

Тренінг «Настрій дня».

  • Діти, я хочу дізнатися з яким настроєм ви завітали сьогодні на наше заняття. Допоможуть мені це з’ясувати сонечка в нашому куточку настрою. Прислухайтесь до власних почуттів і оберіть малюнок того сонечка, який відповідає вашому настрою і який ви б хотіли зберегти на цілий день.

  • Сьогодні ми будемо вітатися не тільки один з одним, але й з нашою рідною Україною. Передаючи цей прапорець, ми привітаймося і пригадаємо вірш чи побажання для нашої неньки України.

ІІ. Вітання учнів між собою і побажання.

(Діти в колі. Починає вчитель)

  • Я вітаю тебе… Бажаю тобі доброго дня! А для України я хочу побажати мирного неба. (Передаю прапорець учневі і він продовжує привітання)

ІІІ. Обмін інформацією

Є така країна – Українія.

Вся вона обсаджена калиною.

Не звичайна, а немов казкова:

Скрізь лунає українська мова.

І пісні, й казки з усього світу

Тут зібрались вам на радість, діти!

Не шукайте, не питайте: «Де ж це?!»

Ось вона прийшла у ваше серце.

            Пісня «ДОБРИЙ ДЕНЬ, МАТУСЮ УКРАЇНО ! »
Добрий день, матусю Україно!
Сходить сонце радості й добра.
Україно, я твоя дититна,
Крапелька великого Дніпра.
Приспів:
Україно моя, золоті твої поля,
Небо ніжно-голубе, що під ним усе цвіте.
Яблуневі сади і смерекові ліси,
Ніжна пісня солов`я - рідна матінка Земля.

Не дивись, що я така маленька,
Час мине - я швидко підросту
І усю любов свого серденька
Я тобі в дарунок принесу.
Приспів:
Україно моя, золоті твої поля,
Небо ніжно-голубе, що під ним усе цвіте.
Яблуневі сади і смерекові ліси,
Ніжна пісня солов`я - рідна матінка Земля.
Н. Рубальська     

«Легенда про виникнення української землі»

Багато планет, різних і таких не схожих одна на одну, породив наш Творець. Але якось набрав Творець пригорщу родючих ґрунтів і голубих вод та й кинув чудодійний дар на планету, що пролітала поблизу. За мить ця планета ожила і заграла всіма барвами.

Минуло багато часу, і вирішив Творець провідати ту планету. Дістав він із Божої скрині мішок і склав у нього весь свій скарб: золото і срібло, діаманти і кришталь, руду і сіль, вугілля і граніт…Кинув мішок у напрямку планети, яку щойно нарік Землею.

Розв’язався мішок із скарбом, і почали висипатися з нього Божі дари на планету. І найбільше їх насипалося на слов’янську землю. Минули тисячі років. Якось зібрався Творець поглянути на цю маленьку планету. Облетів довкола й побачив дивовижний куточок, краще від якого не було на всій Землі. І вигукнув Господь: «Це справжній рай!»

Ступив Він на казкову землю, яка так припала йому до душі, й нарік її Україною. Адже у цій назві було слово «рай». Ось так і виникла назва нашої держави – України.

Бесіда.

  • Діти, а як називають людей, які народилися або проживають на території України?

  • А ви хто?

  • Чи знаєте ви, за якими ознаками можна впізнати українця? (мова, вишиванка, вінок ….).

Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ».

«Україна яка?»

(могутня, гостинна, багата, щедра, неозора, велика, квітуча, дружня, незалежна, дорога, найкраща, щаслива, співуча, рідна, вільна, найдорожча).

  • Як по-іншому сказати Україна?

  • Від якого слова бере свій початок слово «Батьківщина»? (батьки).

  • Отже, наша Батьківщина – це земля, де народились і живемо ми, наші батьки, дідусі і бабусі, поховані наші предки. Батьківщина - найдорожче, найрідніше, найсвітліше місце на землі, все те що ми найбільше любимо і шануємо. Це наша рідна земля.

Запам’ятай! Словникова робота (додаток 1)

Батьківщи́на (Вітчизна) — країна, що належить даному народові.

Держава – країна з певним політичним устроєм.

Рідний край - місце народження тієї чи іншої людини.

  • Давайте складемо речення з цими словами.

(Україна – це незалежна держава. Луганщина – мій рідний край. Столиця нашої Батьківщини – це місто Київ.)

Робота в парах.

З’єднати частини прислів’я, пояснити значення одного прислів’я. (додаток 2)

Любиш Україну - ... мов калина у цвіті.

Дівчина у вікні- ... нема України.

Без верби і калини, ... посади калину.

ІІІ. Групова робота

На планеті живе багато людей, дітей різних національностей. І якщо ми хочемо знайти когось, дізнатися де він живе (місто, державу) нам потрібно скористатися глобусом або картою.

Робота з картою

Давайте на карті знайдемо нашу Батьківщину -Україну.

Уважно розгляньте карту України. Вона поділена на частинки. Це різні куточки нашої країни, які називаються «області». Знайди на мапі України область в якій ти живеш. Розфарбуй її кольором, який тобі подобається. (додаток 3)

  • А що ви знаєте про рідну державу? Пропоную вам розгадати кросворд і перевірити, на скільки добре ви знаєте свою Батьківщину. (додаток 4)

1. Як називається, герб нашої держави?

2. Які гори України ви знаєте?

3. Як називається найбільша річка України?

4. Який птах є символом України?

5. Столиця України.

6. Кущ — символ України.

7. Квітка — символ рідної землі.

Відповіді: (Дніпро, Карпати, мальва, тризуб, лелека, калина, Київ).

Гра «Котилася торба»

  • Давайте пограємо в гру «Котилася торба».

  • Ось у мене є торбинка, а в ній слова з яких треба скласти прислів’я. Хто буде складати ми дізнаємося за допомогою лічилки:

Котилася торба

З великого горба,

А в тій торбі

Не хліб- паляниця,

Кому доведеться,

Той буде трудиться.

(учні, яким дістається торба дістають картки зі словами, зі слів складають прислів’я) (додаток 5)

ЛЮДИНА БЕЗ БАТЬКІВЩИНИ, ЩО ПТАШКА БЕЗ ДОМІВКИ.

ІV. Щоденні новини

Доброго ранку, друзі!

Сьогодні ___________ місяць, ___________ число.

Кого / що ти побачив(-ла) сьогодні зранку?

Що би ти хотів (-ла), щоб сьогодні відбулося?

РОБОТА З КАЛЕНДАРЕМ ПОГОДИ.

НАРОДНІ ПРИКМЕТИ.

КАЛЕНДАРНА ІНФОРМАЦІЯ (СВЯТА)

Сьогодні ми з вами будемо далі говорити про Батьківщину, навчимося, як її шанувати, відкриємо нове для себе. А зараз – час перерви. Дякую за роботу.

ДОДАТОК 1

БАТЬКІВЩИНА

ДЕРЖАВА

ВІТЧИЗНА

РІДНИЙ КРАЙ

ДОДАТОК 2

Любиш Україну - ... мов калина у цвіті.

Дівчина у вікні- ... нема України.

Без верби і калини, ... посади калину.

ДОДАТОК 3

ДОДАТОК 4

ДОДАТОК 5

Список використаних джерел

  1. Лопатіна О.О., Скребцова М.В. 50 уроків про чесноти для занять з дітьми дошкільного й молодшого шкільного віку. Харків: Видавнича група «Основа», 2008, 237с.

  2. Третьяк О.П. Виховання ціннісного ставлення до людини у молодших школярів. Частина 1. Харків: Видавнича група «Основа», 2013, 248с.

  3. Посібник для педагогів про проведення ранкових зустрічей [Електронний ресурс] – режим доступу http://metodportal.com/node/70473

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток особистості на всіх вікових етапах життя»
Черниш Олена Степанівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.