Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Р. Стівенсон. "Вересовий трунок". Утвердження духовної сили пиктів, їхнього героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору

Зарубіжна література

Для кого: 7 Клас

14.10.2018

4625

52

0

Опис документу:
Конспект уроку-подорожі для учнів 7 класу. Цікаві форми роботи допоможуть учням краще засвоїти матеріал про Р.Стівенсона та його баладу "Вересовий трунок".
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Л.А.Половюк, «спеціаліст вищої категорії»,

учитель зарубіжної літератури

Широкобалківського закладу повної

загальної середньої освіти

Білозерського району, Херсонської області

7 клас

Тема. Роберт Льюїс Стівенсон “Вересовий трунок”. Утвердження духовної сили пиктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка балади

Мета: поглибити знання учнів про життя і творчість Р. Л. Стівенсона;

розвивати вміння аналізувати поетичний твір, навички виразного

читання; виховувати любов до рідної землі, прагнення до свободи,

повагу до героїчного минулого шотландського народу.

Обладнання: портрет письменника, виставка книг, схеми, ілюстрації, карта

подорожі, музичні записи.

Епіграф: Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки батьківщину.

В. Симоненко

Проблемне запитання: Чи можна батька й сина назвати героями? Чому ?

Тип уроку: комбінований

Хід уроку

І. Організація класу

Створення емоційного настрою

Вчитель:

Продзвенів шкільний дзвінок.

Всі зібрались на урок.

Книжки, зошити дістали

І уважно слухать стали.

Тож сьогодні, діти милі,

Я вам всім бажаю сили.

І старання, і терпіння,

Знань міцних і розуміння.

ІІ. Оголошення теми, плану та епіграфа уроку

Вчитель:

- Діти, сьогодні у нас не звичайний урок, а урок-подорож. Ми помандруємо з вами до Шотландії — батьківщини відомого англійського письменника Роберта Льюїса Стівенсона, а також поглибимо свої знання про життя і творчість митця, ознайомимося з його баладою “Вересовий трунок”.

Отже, відкрийте зошити і запишіть тему і план уроку.

План

1.Життя і творчість Р. Стівенсона.

2.Аналіз балади “Вересовий трунок”.

Епіграфом до уроку є слова українського поета Василя Симоненка (зачитати).

ІІІ. Визначення завдань уроку

- Діти, перед вами на партах картки. Зачитайте, будь-ласка, що ми сьогодні повинні знати і вміти.

ІV. Актуалізація опорних знань

- Для того, щоб вирушити у подорож, нам необхідно переконатись, чи є у нас відповідний багаж знань.

Подумайте, чи знайоме вам прізвище письменника? Який твір ви вивчали?

Гра “Чарівна скринька”

Учні підходять до скриньки по черзі, витягують картку і пояснюють записаний на ній вислів чи слово ( адвокат, мешканець “ковдряної країни”, Веа, Фенні Осборн, Ллойд, географічна карта, “Корабельний кухар”, Самоа, “Дорога подяки”).

Вчитель:

- Я вважаю, ми можемо відправитися в дорогу, адже ви правильно пояснили записані на картках вислови, пригадавши вивчений у 6 класі матеріал. Отож, вирушаймо ! (звучить музика )

V. Формування нових знань, умінь і навичок

Вчитель:

- А ось і перша станція - “Біографічна”, де нас зустрічає сам письменник. У вас є нагода задати йому питання, які вас зацікавлять.

1. Інтерв'ю з письменником

Стівенсон:

- Доброго дня вам ! Я дуже радий, що моя творчість не залишає вас байдужими. Сьогодні я із задоволенням відповім на ваші запитання.

Учень:

- Скажіть, будь-ласка, творами яких письменників ви захоплювалися в дитинстві?

Стівенсон:

- Я захоплювався Шекспіром, Дюма, Дефо, Вітменом.

Учень:

- Які ще твори, крім пригодницьких романів, ви написали ?

Стівенсон:

- Я писав історичні повісті, вірші та балади.

Учень:

- Кого ви вважаєте своїм учителем ?

Стівенсон:

- Своїм найкращим учителем я вважаю Роберта Бернса. Захоплююсь Франсуа Війоном. Його балади я переклав на англійську мову.

Учень:

- До яких тем ви звертались у своїй творчості ?

Стівенсон:

- Це теми, які є актуальними у всі часи: патріотизм, свобода, честь, вірність і дружба.

Учень:

- Щоб ви побажали людям ХХІ століття ?

Стівенсон:

- Любити життя ! Вміти долати труднощі ! Пам'ятати, що успіху досягне лише той, хто має силу волі, бажання і терпіння.

2. Вчитель:

- Дякуємо вам за інтерв'ю. Час нам вирушати далі. Але для того, щоб потрапити на станцію “Фольклорна”, необхідно подолати перешкоди на нашому шляху. Щоб дізнатися, до якого жанру написання творів звертався Стівенсон, складіть правильно склади, щоб утворилось слово.

( діти складають слово “балада” )

Дійсно, Стівенсон написав багато балад, які присвятив шотландському народові. А що ж таке балада ? ( відповіді учнів)

Письменник брав за основу якусь старовинну легенду і обробляв її в дусі свого часу. Так була написана балада “Вересовий трунок”. Що ж за легенда лягла в основу написання цієї балади ? Про це ми дізнаємося на станції “Фольклорна”, звернувшись в “Довідкове бюро”.

3. Повідомлення учня

Словникова робота:

          • верес;

          • пікти;

4. Виразне читання вчителем балади “Вересовий мед” у перекладі С. Я. Маршака

5. Бесіда за запитаннями:

  • Яке враження справив на вас твір ?

  • Якими ви уявили героїв балади ?

  • Чому батько зажадав смерті сина ?

  • Як ви оцінюєте цей вчинок ?

  • Символом чого виступає вересовий напій ?

6. Дослідницька робота

- Діти, зверніть увагу на назву балади у вашому підручнику (стор. 58) - “Вересовий трунок”. Як ви думаєте, чому відрізняються назви у перекладах ? Спробуємо з'ясувати це питання, зупинившись на станції “Дослідницька”, порівнявши оригінал, підрядник і переклад першої строфи балади.

(Учень, який отримав випереджувальне завдання, пояснює відмінність у назвах балади, порівнявши оригінал, підрядник і переклад ).

7. Руханка

Вчитель:

- А зараз ми маємо змогу трохи відпочити і розім'ятись, виконавши руханку.

Давайте ми разом усі відпочинем,

Піднімемо руки, до сонця полинем,

Руками, як птахи крильми, помахаєм,

А потім ми квітів в гаю назбираєм.

Всміхнемось, потиснемо руки в цей час

І знову за справу візьметься наш клас.

8. Аналіз балади

Вчитель:

- Ми вирушаємо далі в дорогу. Наступна наша зупинка на станції “Пізнавальна”, де нам необхідно виконати кілька завдань:

1) Словникова робота ( броварі, можновладець, васал, пучина )

2) Читання балади в особах (переклад Крижевича )

3) Бесіда:

  • Чи вдалося учням передати настрій, переживання героїв ?

  • Порівняйте образи короля і піктів.

  • Знайдіть рядки, якими б ви підписали ілюстрації до твору.

  • Змоделюйте, які варіанти поведінки могли б обрати герої балади.

  • Чому вони вчинили саме так ?

VI. Закріплення вивченого матеріалу

1.Робота в групах

І група — визначити елементи композиції твору;

ІІ група — довести, що твір є баладою;

ІІІ група — розкрити значення описів природи;

ІУ група — визначити тему та головну думку твору.

2. Робота над проблемним запитанням

    • Отже, чи можна батька й сина назвати героями ? Чому ?

    • Чи актуальна балада у наш час ?

VII. Підсумок уроку

1. Розгадування кросворду (випереджувальне завдання для сильного учня)

2. “Дерево очікуваннь”

- Чи сподобався вам сьогодні урок ? Чи отримали ви задоволення від роботи на уроці? Якщо “так”, то прикрасьте наше “Дерево очікувань” зеленими листочками, якщо “ні” - червоними; якщо “не зовсім” - жовтими.

3. Заключне слово вчителя

- От і підійшла до кінця наша подорож. Ми з вами дісталися до Острова Скарбів. Що ж це за скарби? Це знання, які знадобляться у вашому житті. Бажаю вам, щоб цих скарбів з кожним днем у вас було більше.

4. Оцінювання учнів

VIII. Домашнє завдання: вивчити напам'ять одну з літературних балад;

підготуватися до твору-відгуку.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.