Птахи в числах. Інтегрований урок математики та природознавства.

Опис документу:
Птахи в числах. Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 5. Складені задачі, які включають збільшення або зменшення числа в кілька разів. У цьому уроці вміщені цікаві , незвичні, креативні завдання , які чудово поєднують у собі природознавство та математику.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема: Птахи в числах. Вправи та задачі на засвоєння таблиці ділення на 5. Складені задачі, які включають збільшення або зменшення числа в кілька разів.

Мета: Опрацьовувати таблицю ділення на 5; удосконалювати обчислювальні навички, уміння розв’язувати задачі на збільшення та зменшення числа в кілька разів; ознайомити учнів із життям птахів восени, зі змінами що відбуваються в їхньому житті; пояснювати зв'язок змін у житті птахів зі змінами в природі; учити називати групи птахів (за переміщенням відповідно до пір року), пояснювати причини відльоту птахів у вирій;

розвивати пам'ять, увагу , кмітливість, уважність, уміння аналізувати, порівнювати, робити висновки, розвивати навички самостійної роботи;

виховувати працьовитість, любов до птахів, бажання їм допомогти, турботливе ставлення до птахів.

Тип уроку: інтегрований урок математики та природознавства.

Методично-дидактичне забезпечення. Підручник із математики 2-ий клас (Богданович М.В.),мікрофон, комп’ютер, диск зі слайдами, картки з прикладами для роботи в парах, сигнальні картки, конверти з геометричним матеріалом для роботи в парах.

Хід уроку

I.Організація початку уроку

Я всміхаюсь сонечку!

Здрастуй золоте!

Я всміхаюсь квіточці!

Хай собі росте!

Я всміхаюсь дощику!

Лийся, мов з відра!

Друзям усміхаюся!

Зичу їм добра!

ІІ. Повідомлення теми і мети уроку

/Лунає спів пташок/

Учитель. А чи знаєте ви, чому птахи відлітають взимку на південь?

Основні причини, по яким птахи відлітають взимку на південь, - відсутність їжі і холод. Пташки, які на зиму покидають свій рідний край, називаються перелітними. Так, серед мешканців лісів і населених пунктів близько половини видів перелітні, а серед мешканців полів, боліт, водойм - майже всі види.

Але є птахи, яким холод не страшний. Вони цілий рік знаходять на батьківщині відповідні умови для існування і не здійснюють перельотів. Таких птахів називають осілими.

Весна... Пора пробудження природи, прильоту птахів, цвітіння квітів, ласкавого сонця. До нашого класного віконечка злетілися пташки. Вони знають, що в цьому класі навчаються добрі діти, які завжди готові прийти їм на допомогу. Заодно вони хочуть перевірити як ви засвоїли таблицю ділення на 5, як вмієте швидко мислити, безпомилково робити обчислення та як ви вмієте розв’язувати задачі.

Тож роботи на уроці буде багато, тому налаштуйтеся «швидко думати, чітко й правильно відповідати, каліграфічно писати».

ІІІ. Контроль ,корекція й закріплення знань

1. Гра »Очікування»

Учитель. - Яким сьогодні має бути урок?

(Я хочу…)

  • щоб на уроці було цікаво…

  • успішно виконати завдання…

  • правильно все обчислити…

  • отримати гарну оцінку…

2. Метод «Мікрофон»

- Додавання однакових доданків називається…( множенням).

- Числа, які множать, називають…(множниками).

- Число, яке дістають при множенні, називають…( добутком).

- До якого десятка належать числа 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30. (Третього).

- Число 15 є однозначним чи двозначним? (Двозначним).

- Числа 15, 27, 39, 1, 9 – є парними чи непарними? ( Непарними).

- Назвіть найбільше одноцифрове число. ( 9)

- Назвіть найбільше двоцифрове число.( 99)

- 2 помножити на 5 дорівнює 10. Так чи ні? (Так.)

- 2 помножити на 9 дорівнює 19.Так чи ні? (Ні.)

- Півень стоїть на одній нозі і важить 4 кг. Скільки кг він буде важити, коли стане на дві ноги?( 4 кг).

ІV. Повторення та закріплення вивченого матеріалу

1. Усний рахунок

Учитель. До нашої годівнички завітала синичка.

Синички осілі птахи тому живуть у нашій місцевості цілий рік. З ранньої весни до пізньої осені живляться переважно комахами, чим приносять надзвичайно велику користь садам і лісам. Весь час літає з дерева на дерево, шукаючи їжу. А людину підпускає зовсім близько.

2. Гра «Пташка видзьобала число».

Учитель. Уставте число, яке видзьобала синичка.

· 4 = 16 4 · … = 32

3 · 5 = … 5 · … = 45

: 4 =7 … · 8 = 40

А також ця жвава синичка хоче перевірити чи вмієте ви швидко і правильно усно рахувати. Тож не осоромтеся перед гостею.

* Сова за ніч знищує 10 мишей. Скільки мишей вона знищить за 5 ночей? (50)

* Довжина дзьоба у лелеки 15 см, а в чаплі, на 5 см менша. Якої довжини дзьоб у чаплі? (10)

* За годину синиця приносить одному пташеняті 9 комах. Скільки комах з’їдає за годину 5 пташенят? (45)

* На озері плавало 5 чорних лебедів, а білих у 7 разів більше. Скільки білих лебедів плавало? (35)

3. Презентація числа 35.

- Що ви знаєте про це число?

- Що спільного у написанні цих цифр?

Молодці, діти, синичка вами задоволена. І пропонує вам записати каліграфічно число 35

А ось дятел завітав до нас на урок.

Скажіть, як називають дятла? А чому?

Так, дійсно, дятла називають лікарем лісу, бо він знищує величезну кількість шкідливих комах. Дятли осілі птахи. Гніздяться в лісах та парках. Вони практично всеїднi. Взимку, як правило, живляться насінням сосни та ялини.

А зараз у дятла велике бажання дізнатися, як ви впораєтеся з математичним диктантом.

4.Математичний диктант.

Знайдіть третину числа 15.

-Ділене 20, дільник 2. Знайдіть частку.

-Множники 3 і 5. Знайдіть добуток.

-Птахи звели 4 гніздечка, в кожному по 5 яєчок. Скільки всього яєчок в гніздечках?

-Знайдіть половину числа 50.

-Перше число 10, а друге у 3 рази більше. Знайдіть друге число.

-Знайдіть суму чисел 20 і 15.

-Зменшуване 47, від’ємник 7. Знайдіть різницю.

-Множники 5 і 9. Знайдіть добуток.

-Запишіть результат останнього прикладу таблиці множення 5.

Перевірка за записом на слайді.

Учитель. Ви швидко міркували, тому прочитайте назву птаха. Перевірте правильність виконання диктанту за записом на слайді.

5 10 15 20 25 30 35 40 45 50

Ж а й в о р о н о к

- Подивіться уважно на результати диктанту і скажіть, яку закономірність має цей ряд чисел?

3. Розв’язування прикладів

Учитель. Так, це пташка жайворонок. От і жайворонок на мить залетів до нас у гості.

Цей птах навесні прилітає найпершим. Це його дзвінка пісня лине в небі з ранньої весни. Гніздяться ці птахи виключно на землі, часто використовують для цього знайдені або спеціально вириті ямки.

Завдання жайворонка обчислити вирази (робота за підручником, коментуючи з місця).

- Жайворонку сподобалася ваша робота.

4. Порівняння виразів

Учитель. Шпаки перелітні птахи ,вони повертаються до нас з далеких країв.

Вони поселяються у міських та приміських зонах, де є багато штучних споруд, які забезпечують їм місця відпочинку і гніздування. Ви можете поспостерігати, як він вміє співати голосами різних птахів, вміло передражнювати, хлопаючи при цьому крилами. А зараз у шпака велике бажання побачити, що ви навчилися за зиму, поки його не було. Готові продемонструвати? Тоді нумо до дошки!

- Порівняти значення виразів (робота за підручником)

- Відлітаючи від вікна, шпак проспівав, що ви часу не гаяли. Молодці.

5. Фізкультхвилинка

Учитель. А ось і горобчик зацвірінчав у нас під віконечком.

Ця рухома маленька пташка залишається зимувати з людиною. Горобчик дуже любить хлібні крихти, але ставиться з обережністю до людей, які її підгодовують.

Він питає чи ми вмієм так стрибати, щоб аж брало за живе,

Бо час прийшов відпочивати й фізкультурою зайнятись.

6. Розв’язування задачі

Учитель. До нас в гості завітав соловейко.

Мешкає в долинах річок, в чагарникових заростях, дуже маленька перелітний птах, летить на зимівлю до Африки. Вокальна активність солов’я починає підвищуватися близько 9 години вечора і вже за півгодини досягає максимуму.

Нашому гостю хочеться знати, чи вмієте ви розв’язувати задачі.

Спробуємо йому довести, що це так.

Задача (робота за підручником)

  • Прочитайте задачу. Про що в ній йде мова? Які тварини згадуються?

  • Скільки літрів молока надоїли від вівці? (1л)

  • Від кози?(3)

  • А що сказано про корову7( у 5 разів більше, ніж від вівці й кози разом)

  • Що запитується в задачі?( Скільки літрів молока надоїли від корови?

  • Чи можемо відразу дати відповідь на запитання задачі? (Ні)

  • Що для цього потрібно знати?( Скільки разом від вівці і кози)

  • Ми можемо це дізнатися? Як? (1+3=4)

  • А тепер, знаючи скільки разом, ми зможемо дати відповідь на запитання задачі? Як? (4х5=20)

  • А соловейко пропонує до цієї задачі ще одне запитання. Послухайте. Скільки всього літрів молока надоїли?

  • Що потрібно добавити в умові задачі?

  • Як знайти? (4+20=24)

  • Що ж соловейко задоволений.

7. Робота з геометричним матеріалом

Учитель. Завжди в квітні повертається додому дрізд. Перелітні дрозди дуже люблять ласувати різними садовими фруктами і дикими ягодами, які в довгі зимові місяці стають основною їхньою їжею.

Цього року теж не забарився. І просить виконати таке завдання.

Які фігури заховалися у пташці?

А ще дрізд хоче дізнатися, який периметр має дім сусіда-шпака, якщо його розміри такі: довжина 30см, ширина 20см? (100см)

Дрізд дякує вам за послугу.

ІV. Підсумок уроку

Учитель. До нас завітала зозуля. Цей птах перелітний. Зимує у Південній Африці, Китаї. Місце зимування залишає рано, зазвичай у другій половині квітня. Спочатку прилітає самець. Він 2—3 дні облаштовується, вивчає територію, після чого починає кликати самку

Зозуля просить вас продовжити речення

Сьогодні на уроці я дізнався….

Я навчився…..

Я намагався….

- Скажіть, чи вдалося нам виконати завдання птахів?

- Чиє завдання вам було найважчим? А чиє найлегшим?

- Діти, я вами задоволена, ви добре попрацювали.

- А зараз поверніться до гостей і попрощайтеся.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Вчити читати. Літературна освіта в школі: химери чи лабіринти?»
Мацевко-Бекерська Лідія Василівна
30 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.