Психолого-діагностичне опитування вихованців щодо обізнаності в сфері культурної та духовної спадщини українського народу

Опис документу:
В даній статті висвітлюється досвід роботи щодо створення психолого-педагогічних умов для розвитку в дітей та учнівської молоді національних світоглядних позицій, формування вихованців як національно свідомих громадян.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Психолого-діагностичне опитування вихованців щодо обізнаності в сфері культурної та духовної спадщини українського народу

Важливим завданням національно-патріотичного виховання на сучасному етапі педагогічний колектив Охтирського міського центру позашкільної освіти-Мала академія наук учнівської молоді вважає формування у вихованців закладу національно-патріотичних цінностей у процесі їх залучення до більш детального ознайомлення із соціальним досвідом, багатою духовною культурою народу, його національною ментальністю, що сприятиме формуванню особистісних рис громадянина України, які передбачають національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну і трудову культуру, розвиток індивідуальних здібностей і талантів. Педагогічним колективом закладу створено психолого-педагогічні умови для розвитку в дітей та учнівської молоді національних світоглядних позицій, формування вихованців як національно свідомих громадян.

В Охтирському міському центрі позашкільної освіти – Мала академія наук учнівської молоді було проведене опитування серед вихованців декоративно-ужиткового напрямку стосовно обізнаності в сфері культурної та духовної спадщини українського народу. За результатами було виявлено, що 88% опитаних мають поглиблені знання з історії культурної та духовної спадщини українського народу, а 12% ознайомлені з даною темою на середньому рівні.

Таким чином, можна дійти до висновку, що у % значенні більша частина дітей показали достатньо високий рівень знань .

Отже, у гуртках декоративно-ужиткового мистецтва закладу вдало організовується робота із залучення дітей та учнівської молоді до вивчення історико-культурних цінностей українського народу, формування мистецької компетентності (опанування художніми вміннями та навичками; використання їх у практичній діяльності під час занять різними видами мистецтва, формування навичок художньої самоосвіти та самовиховання.

Не менш результативним є досягнення і педагогічних працівників напряму. Працюючи з колективом я намагаюся побудувати систему взаємин таким чином, щоб створити максимальні умови для створення емоційного контакту, розкутості, взаємної довіри, творчої атмосфери. Результатом такої роботи стають перемоги в обласних конкурсах професійної майстерності.

Так, керівник гуртка Український сувенір Бабак Л.В. стала переможцем обласного конкурсу педагогічної майстерності Творча особистість року.

Керівник гуртка Писанкарство Шведенко Я.С. була учасником ІІ обласного етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів Джерело творчості у номінації Керівник гуртка; стала переможцем обласного конкурсу на кращий матеріал з дослідження регіонального костюма Слобожанська берегиня”, обласного фестивалю мистецтв Перлини нашої душі.

Керівник гуртка «Гончарство Гайдуковська Т.М. стала лауреатом ІІ обласного етапу Всеукраїнського конкурсу майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів “Джерело творчості” у номінації “Керівник гуртка”.

Педагоги Теличко С.В., Бабак Л.В., Шведенко Я.С. зайняли ІІ місце в обласному етапі Всеукраїнського конкурсу рукописів навчальної літератури для позашкільних навчальних закладів системи освіти, номінація «Патріотичне виховання».

Керівники гурткової роботи неодноразово ділилися досвідом своєї роботи під час проведення обласних заходів.

Бабак Л.В. має звання керівник гуртка-методист”.

Про свої творчі доробки педагоги дискутують під час засідань творчих груп “Творчість пробуджує талант”, “Шляхом досконалості”, “Світ захоплень”. Своїм досвідом педагоги діляться на сторінках газет «Освітянські обрії», «Город А», «Роксолана», «Лідер», «Сумщина», «Істина нова», по місцевому радіо, на ТРК ТВК «Пульсар», на сайтах міського відділу освіти, Охтирської міської ради, Гетьманського Національного природного парку.

Досвід роботи напряму вивчався та узагальнився обласним центром позашкільної освіти та роботи з талановитою молоддю.

Під час засідання обласного методичного об’єднання методистів, керівників творчих об’єднань декоративно ужиткового напряму позашкільних навчальних закладів з теми: «Соціалізація вихованців у процесі навчально-творчої діяльності декоративно-ужиткового спрямування» я ознайомила учасників з презентацією з теми: «Відродження культурної та духовної спадщини українського народу в процесі творчої діяльності творчих об’єднань декоративно-ужиткового профілю». Педагоги даного профілю взяли участь в обласному семінарі «Національно-патріотичне виховання учнів».

Отже, досвід роботи педагогічного колективу Охтирського міського центру позашкільної освіти – Мала академія наук дає підстави для твердження про те, що створення системи з національно-патріотичного виховання в процесі відродження культурної та духовної спадщини українського народу забезпечує формування національно свідомого громадянина, розвитку в підлітків національних світоглядних позицій і патріотизму. Гуртки декоративно-ужиткового профілю з їх особливостями навчально-виховного процесу є осередками формування національно свідомої особистості; духовного, морального, інтелектуального розвитку підростаючого покоління.

Таким чином, педагогічним колективом визначені основні напрями подальшої роботи Охтирського міського центру позашкільної освіти – Мала академія наук: підвищення ефективності навчально-виховного процесу в гуртках і творчих учнівських об’єднаннях шляхом використання інноваційних форм і методів навчання і виховання дітей та учнівської молоді; підвищення професійного рівня педагогів у процесі залучення їх до участі в методико-педагогічних заходах різних організаційних рівнів, майстер-класах, виставковій і конкурсній діяльності, курсів підвищення кваліфікації; удосконалення системи організації роботи з родинної творчої діяльності, проведення майстер-класів; узагальнення кращого досвіду педагогів закладу.

Декоративно-ужиткове мистецтво набуває першочергової значущості в процесі національно-патріотичного виховання особистості. Завдяки своїй багатогранності, воно плідно розвиває емоційно-чуттєву сферу, поглиблює знання про народну творчість, залучає до пізнання загальнолюдських цінностей, є засобом національно-патріотичного виховання дітей та учнівської молоді в умовах позашкільного навчального закладу.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Селф-коучинг (самонаставництво) як технологія професійного розвитку педагога Нової української школи»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.