і отримати безкоштовне
свідоцтво про публікацію
! В а ж л и в о
Акція
Вебінарний безліміт
Заощаджуйте понад 5000грн

Замовляйте усі свідоцтва за вебінари (понад 90 вебінарів)

з 12 липня
до 25 липня
199грн
з 26 липня
до 15 серпня
299грн
з 16 серпня
до 31 серпня
399грн
Активуйте «Вебінарний Безліміт» та отримайте
30 днів необмеженого доступу до 90 вебінарів
Предмети »

Протосоціологія

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися
Опис презентації окремими слайдами:
Протосоціологія
Слайд № 1

Протосоціологія

Вивчення історії соціологічної думки розпочинається з аналізу її протосоціологічних витоків. Першими позанауковими формами пізнання суспільства на ...
Слайд № 2

Вивчення історії соціологічної думки розпочинається з аналізу її протосоціологічних витоків. Першими позанауковими формами пізнання суспільства на стадіях раннього класового суспільства були міф та епос.

Геракл – міфічний герой Давньої Греції
Слайд № 3

Геракл – міфічний герой Давньої Греції

Русалка – міфічна істота давніх слов'ян
Слайд № 4

Русалка – міфічна істота давніх слов'ян

Єдиноріг – міфічна істота давньої Європи
Слайд № 5

Єдиноріг – міфічна істота давньої Європи

Сфінкс – міфічна істота Єгипту
Слайд № 6

Сфінкс – міфічна істота Єгипту

Кентаври - міфічні істоти Давнього Риму
Слайд № 7

Кентаври - міфічні істоти Давнього Риму

Анубіс - міфічна істота Давнього Єгипту
Слайд № 8

Анубіс - міфічна істота Давнього Єгипту

Міф є найдавнішою формою фантастичного пояснення суті природи, суспільства, людини. У міфі духи, боги, природа мисляться як живі, розумні істоти, з...
Слайд № 9

Міф є найдавнішою формою фантастичного пояснення суті природи, суспільства, людини. У міфі духи, боги, природа мисляться як живі, розумні істоти, з усіма людськими властивостями. Історія у міфі твориться богами, історичний час і простір, як правило, відсутні, доля людей фаталістично визначена заздалегідь. Людина у міфі займає скромну роль статиста.

Міфологічні злі духи
Слайд № 10

Міфологічні злі духи

Алконост – бог середнього світу у давніх слов'ян
Слайд № 11

Алконост – бог середнього світу у давніх слов'ян

Міфологічні істоти слов'ян: Баба-яга та Кащей
Слайд № 12

Міфологічні істоти слов'ян: Баба-яга та Кащей

У всіх народів є своя міфологія, але найбільш відомими є грецька – “Іліада” і “Одисея”, індійська – “Веди”, “Махабхарата”, іранська – “Авеста”.
Слайд № 13

У всіх народів є своя міфологія, але найбільш відомими є грецька – “Іліада” і “Одисея”, індійська – “Веди”, “Махабхарата”, іранська – “Авеста”.

“Іліада”
Слайд № 14

“Іліада”

“Одисея”
Слайд № 15

“Одисея”

“Веди”
Слайд № 16

“Веди”

“Махабхарата”
Слайд № 17

“Махабхарата”

Авеста
Слайд № 18

Авеста

З подальшим розвитком знань про суспільство та зменшенням залежності людини від природи відбувається поступовий перехід від міфу до епосу, в якому ...
Слайд № 19

З подальшим розвитком знань про суспільство та зменшенням залежності людини від природи відбувається поступовий перехід від міфу до епосу, в якому на перший план виходить людина-герой

Садко людина-герой
Слайд № 20

Садко людина-герой

Вяйнемёйнен-людина-герой корело-фінського епосу
Слайд № 21

Вяйнемёйнен-людина-герой корело-фінського епосу

Три богатирі українського епосу
Слайд № 22

Три богатирі українського епосу

Епос істотно відрізняється від міфу тим, що в ньому вказуються історичний час і простір (місце дії). Головний персонаж епосу – людина-герой, що уос...
Слайд № 23

Епос істотно відрізняється від міфу тим, що в ньому вказуються історичний час і простір (місце дії). Головний персонаж епосу – людина-герой, що уособлює в собі добро та справедливість, бореться проти зла і неправди, захищає свій народ і рідну землю від ворогів, захищає віру предків, живе за законами і нормами свого народу.

Епос містить багатий матеріал про умови життя, побут, культуру свого народу. У різних народів епос мав свою художню форму і авторство, хоча переваж...
Слайд № 24

Епос містить багатий матеріал про умови життя, побут, культуру свого народу. У різних народів епос мав свою художню форму і авторство, хоча переважно він є продуктом народної творчості. У Західній Європі епос мав форму саги та балади у слов’янських народів – форму історичних пісень і оповідей в Росії – билин, в Україні – історичних пісень та дум.

Герої західноєвропейської саги про вікінгів
Слайд № 25

Герої західноєвропейської саги про вікінгів

Балада про доблесного лицаря Айвенго
Слайд № 26

Балада про доблесного лицаря Айвенго

У слов’янських народів епос мав форму історичних пісень і оповідей
Слайд № 27

У слов’янських народів епос мав форму історичних пісень і оповідей

В Росії епос мав форму – билин
Слайд № 28

В Росії епос мав форму – билин

В Україні епос мав форму – історичних пісень
Слайд № 29

В Україні епос мав форму – історичних пісень

Також в Україні епос мав форму дум
Слайд № 30

Також в Україні епос мав форму дум

З подальшим розвитком суспільства, поглибленням поділу праці, появою держави з’являються перші наукові форми пізнання дійсності. Особливе значення ...
Слайд № 31

З подальшим розвитком суспільства, поглибленням поділу праці, появою держави з’являються перші наукові форми пізнання дійсності. Особливе значення при цьому мало відокремлення розумової праці від фізичної, поява особливої соціальної верстви людей, які стали професійно займатись інтелектуальною діяльністю. Спочатку виникає філософія, згодом математичні та природничі науки. Міфологія та епос замінюються історичними хроніками та історією.

Спроби створення перших соціальних теорій належать мислителям античності. Піфагор 570—490 рр. до н. е.
Слайд № 32

Спроби створення перших соціальних теорій належать мислителям античності. Піфагор 570—490 рр. до н. е.

Суспільне життя, історію людства, діяльність окремої людини філософи античного світу розглядали як компонент космічного буття, його похідну частину...
Слайд № 33

Суспільне життя, історію людства, діяльність окремої людини філософи античного світу розглядали як компонент космічного буття, його похідну частину, а не як особливе утворення, що розвивається за власними законами. Греки не розрізняли понять “суспільство” і “держава”, вони вживали ці поняття як тотожні. Серед філософів античності особливе місце займають Платон та Арістотель.

Суспільство
Слайд № 34

Суспільство

Держава
Слайд № 35

Держава

Атрибути держави: прапор та герб
Слайд № 36

Атрибути держави: прапор та герб

Платон ( 427-347 р. до н.е.) є представником школи ідеалізму. В основних своїх його творах ("Політик”, “Держава”, “Закони”) він вперше в історії су...
Слайд № 37

Платон ( 427-347 р. до н.е.) є представником школи ідеалізму. В основних своїх його творах ("Політик”, “Держава”, “Закони”) він вперше в історії суспільної думки застосував принцип системності, який потім розвинули О.Конт, Г.Спенсер, Е.Дюркгейм, К.Маркс та ін. вчені. Платон розглядає суспільство як єдиний цілісний організм у розвитку всіх його структурних елементів.

Платон
Слайд № 38

Платон

Особливе місце у філософії Платона займає вчення про державу. Проаналізувавши всі відомі йому форми держави, Платон визнав їх недосконалими і розро...
Слайд № 39

Особливе місце у філософії Платона займає вчення про державу. Проаналізувавши всі відомі йому форми держави, Платон визнав їх недосконалими і розробив свою модель ідеальної держави, яка, на його думку, може узгодити інтереси індивіда та суспільства. Це можливо, вважав він, лише тоді, коли соціальна структура суспільства відповідатиме природним типам душі У структурі суспільства, розробленій Платоном, найвищий щабель відведено тій групі людей, у діях яких домінує розум, розсудливість, які здатні пізнавати істину, керувати на принципах справедливості і доброчесності.

Найвищий щабель відведено тій групі людей, у діях яких домінує розум, розсудливість.
Слайд № 40

Найвищий щабель відведено тій групі людей, у діях яких домінує розум, розсудливість.

Які здатні пізнавати істину, керувати на принципах справедливості і доброчесності
Слайд № 41

Які здатні пізнавати істину, керувати на принципах справедливості і доброчесності

Платон повчає
Слайд № 42

Платон повчає

Очолювати державу мають філософи-правителі. Царі повинні філософствувати, а філософи – царювати. У моделі його суспільства еліта не має права волод...
Слайд № 43

Очолювати державу мають філософи-правителі. Царі повинні філософствувати, а філософи – царювати. У моделі його суспільства еліта не має права володіти власністю, яка розбещує людей, має регулярно проходити спеціальну підготовку і відбір, її представники мають бути освіченими людьми, знати літературу, музику, філософію, математику. Аскетизм і суворий спосіб життя компенсуються правом керувати державою.

Філософ і король
Слайд № 44

Філософ і король

Другий щабель платонівської держави мають посідати воїни-охоронці, душам яких притаманна мужність
Слайд № 45

Другий щабель платонівської держави мають посідати воїни-охоронці, душам яких притаманна мужність

Воїни-охоронці
Слайд № 46

Воїни-охоронці

Третій щабель займають виробники матеріальних благ (ремісники, землероби, тваринники, будівельники), а також торгівці і перекупники. Для них характ...
Слайд № 47

Третій щабель займають виробники матеріальних благ (ремісники, землероби, тваринники, будівельники), а також торгівці і перекупники. Для них характерні поміркованість, самовладання, здатність до контролю власних пристрастей.

Ремісники
Слайд № 48

Ремісники

Землероб
Слайд № 49

Землероб

Тваринник
Слайд № 50

Тваринник

Будівельники
Слайд № 51

Будівельники

Торгівці і перекупники
Слайд № 52

Торгівці і перекупники

Ідеальна держава, на думку Платона, створюється не в інтересах індивіда, а заради держави, поза якою індивід існувати не може. Основним кредом його...
Слайд № 53

Ідеальна держава, на думку Платона, створюється не в інтересах індивіда, а заради держави, поза якою індивід існувати не може. Основним кредом його політичної філософії є людина для держави, а не держава для людини.

Людина для держави
Слайд № 54

Людина для держави

Держава для людини
Слайд № 55

Держава для людини

Індивідуального щастя його держава не передбачає: члени ідеальної держави щасливі гуртом.
Слайд № 56

Індивідуального щастя його держава не передбачає: члени ідеальної держави щасливі гуртом.

Члени ідеальної держави щасливі гуртом
Слайд № 57

Члени ідеальної держави щасливі гуртом

В ідеальній платонівській державі немає місця для приватної власності, держава має право втручатись в сімейні стосунки, діти забираються державою н...
Слайд № 58

В ідеальній платонівській державі немає місця для приватної власності, держава має право втручатись в сімейні стосунки, діти забираються державою на виховання і так само, як і жінки, є спільними.

Діти забираються державою на її виховання
Слайд № 59

Діти забираються державою на її виховання

Жінки є спільними.
Слайд № 60

Жінки є спільними.

Приватна власність відсутня усе майно спільне
Слайд № 61

Приватна власність відсутня усе майно спільне

Кількість громадян в платонівській державі не повинна перевищувати 5040 осіб, оскільки надмірний розмір держави є дуже небезпечним, сприяє її розпаду.
Слайд № 62

Кількість громадян в платонівській державі не повинна перевищувати 5040 осіб, оскільки надмірний розмір держави є дуже небезпечним, сприяє її розпаду.

Значний внесок у розвиток соціологічної думки, вчення про державу і суспільство вніс геніальний учень Платона, вихователь Олександра Македонського,...
Слайд № 63

Значний внесок у розвиток соціологічної думки, вчення про державу і суспільство вніс геніальний учень Платона, вихователь Олександра Македонського, давньогрецький філософ Арістотель (384-322 р. до н.е.).

Олександр Македонський полководець, творець світової держави
Слайд № 64

Олександр Македонський полководець, творець світової держави

Арістотель
Слайд № 65

Арістотель

Олександр Македонський та його вчитель Арістотель
Слайд № 66

Олександр Македонський та його вчитель Арістотель

Він заклав наукові основи логіки, психології, політики, етики, його основними творами в протосоціологічному контексті можна вважати “Політику”, “Ет...
Слайд № 67

Він заклав наукові основи логіки, психології, політики, етики, його основними творами в протосоціологічному контексті можна вважати “Політику”, “Етику”, “Риторику”. За Арістотелем, першим елементом будь-якого суспільства є родова община. Держава є об’єднанням родових громад.

Родова община
Слайд № 68

Родова община

Держава є об’єднанням родових громад
Слайд № 69

Держава є об’єднанням родових громад

Аналізуючи форми держави, Арістотель вважав, що монархічна і аристократична (влада не багатьох) форми держави є правильними,
Слайд № 70

Аналізуючи форми держави, Арістотель вважав, що монархічна і аристократична (влада не багатьох) форми держави є правильними,

Монархія – влада одного
Слайд № 71

Монархія – влада одного

Аристократична влада не багатьох
Слайд № 72

Аристократична влада не багатьох

олігархія (влада багатих), демократія (влада бідних) та тиранія є неправильними.
Слайд № 73

олігархія (влада багатих), демократія (влада бідних) та тиранія є неправильними.

Українськи олігархи Віктор Пинчук та Ренат Ахметов
Слайд № 74

Українськи олігархи Віктор Пинчук та Ренат Ахметов

Лідери української демократичної революції
Слайд № 75

Лідери української демократичної революції

Сталін – радянський тиран
Слайд № 76

Сталін – радянський тиран

Арістотелівська ідеальна держава – це держава, де панує влада закону.
Слайд № 77

Арістотелівська ідеальна держава – це держава, де панує влада закону.

Феміда – богиня правосуддя – символ закону
Слайд № 78

Феміда – богиня правосуддя – символ закону

Всупереч Платонові Арістотель є прихильником приватної власності. Недосконалість суспільства, вчив Арістотель, виправляється не зрівнялівкою у розп...
Слайд № 79

Всупереч Платонові Арістотель є прихильником приватної власності. Недосконалість суспільства, вчив Арістотель, виправляється не зрівнялівкою у розподілі, а покращенням людей, їх вихованням. Держава має прагнути не до загальної рівності, а до вирівнювання життєвих можливостей людей.

Приватна власність
Слайд № 80

Приватна власність

Покращення людей шляхом їх виховання
Слайд № 81

Покращення людей шляхом їх виховання

Вирівнювання життєвих можливостей людей
Слайд № 82

Вирівнювання життєвих можливостей людей

Особливе місце в соціально-політичному вченні Арістотеля займає теорія “середнього класу”, згідно з якою “середній клас” - це та соціальна група, я...
Слайд № 83

Особливе місце в соціально-політичному вченні Арістотеля займає теорія “середнього класу”, згідно з якою “середній клас” - це та соціальна група, яка посідає проміжне місце між багатими і бідними верствами суспільства і є опорою держави.

Багаті верстви суспільства
Слайд № 84

Багаті верстви суспільства

Бідні верстви суспільства
Слайд № 85

Бідні верстви суспільства

“Середній клас”
Слайд № 86

“Середній клас”

Як і Платон, Арістотель вважав, що людина за природою – істота державна (гомо-політікус). Поза державою залишаються морально нерозвинуті істоти.
Слайд № 87

Як і Платон, Арістотель вважав, що людина за природою – істота державна (гомо-політікус). Поза державою залишаються морально нерозвинуті істоти.

Людина за природою – істота державна
Слайд № 88

Людина за природою – істота державна

Справедлива та держава, у якій людина відчуває себе щасливою. Сенс життя людини полягає у досягненні вищого блага через діяльність та доброчесність.
Слайд № 89

Справедлива та держава, у якій людина відчуває себе щасливою. Сенс життя людини полягає у досягненні вищого блага через діяльність та доброчесність.

Сенс життя людини полягає у досягненні вищого блага через доброчесність
Слайд № 90

Сенс життя людини полягає у досягненні вищого блага через доброчесність

Арістотель вперше піднімає і частково досліджує проблему способу життя. Він зазначає, що спосіб життя в значній мірі залежить від того, що людина р...
Слайд № 91

Арістотель вперше піднімає і частково досліджує проблему способу життя. Він зазначає, що спосіб життя в значній мірі залежить від того, що людина розуміє під щастям чи благом. Арістотель виділяє 3 способи життя:

1. Брутальний, коли люди під благом і щастям розуміють лише розваги та втіхи і відповідно ведуть себе.
Слайд № 92

1. Брутальний, коли люди під благом і щастям розуміють лише розваги та втіхи і відповідно ведуть себе.

Брутальний спосіб життя
Слайд № 93

Брутальний спосіб життя

2. Державний спосіб життя – це такий спосіб життя, при якому основною метою є пошана і честь людей.
Слайд № 94

2. Державний спосіб життя – це такий спосіб життя, при якому основною метою є пошана і честь людей.

Державний спосіб життя
Слайд № 95

Державний спосіб життя

3. Споглядальний. Останній не коментується Арістотелем. Але з огляду на те, що інтелектуальна діяльність є цінною сама по собі, то можна припустити...
Слайд № 96

3. Споглядальний. Останній не коментується Арістотелем. Але з огляду на те, що інтелектуальна діяльність є цінною сама по собі, то можна припустити, що це і є найдосконаліший спосіб життя.

Споглядальний спосіб життя
Слайд № 97

Споглядальний спосіб життя

Вперше розглядає Арістотель і таку суто соціологічну проблему як дозвілля і вільний час. Дозвілля, на думку Арістотеля, не просто вільний час, а ча...
Слайд № 98

Вперше розглядає Арістотель і таку суто соціологічну проблему як дозвілля і вільний час. Дозвілля, на думку Арістотеля, не просто вільний час, а час, заповнений різноманітними заняттями: іграми, забавами, мистецтвом, музикою, бесідами, фізичними заняттями, що дають відчуття задоволення і щастя.

Дозвілля на думку Арістотеля
Слайд № 99

Дозвілля на думку Арістотеля

Дозвілля є справою досить дорогою, багатство сприяє змістовному дозвіллю, але в будь-якому дозвіллі важлива поміркованість, нерозумне користування ...
Слайд № 100

Дозвілля є справою досить дорогою, багатство сприяє змістовному дозвіллю, але в будь-якому дозвіллі важлива поміркованість, нерозумне користування ним ганьбить людину.

В будь-якому дозвіллі важлива поміркованість.
Слайд № 101

В будь-якому дозвіллі важлива поміркованість.

Нерозумне дозвілля ганьбить людину
Слайд № 102

Нерозумне дозвілля ганьбить людину

Багатство сприяє змістовному дозвіллю
Слайд № 103

Багатство сприяє змістовному дозвіллю

В цілому проблему дозвілля Арістотель розглядає стосовно політиків та воїнів і дуже обережно говорить про дозвілля трудових верств населення, оскіл...
Слайд № 104

В цілому проблему дозвілля Арістотель розглядає стосовно політиків та воїнів і дуже обережно говорить про дозвілля трудових верств населення, оскільки їх достаток не дає можливостей змістовно проводити своє дозвілля, а отже і отримати блаженство.

Військові відпочивають
Слайд № 105

Військові відпочивають

Відпочинок політиків
Слайд № 106

Відпочинок політиків

Відпочинок трудових верств населення
Слайд № 107

Відпочинок трудових верств населення

Надзвичайно цікавими є думки Арістотеля щодо проблеми цінностей. Вищою цінністю Арістотель вважав людське життя. Використовуючи ціннісний підхід до...
Слайд № 108

Надзвичайно цікавими є думки Арістотеля щодо проблеми цінностей. Вищою цінністю Арістотель вважав людське життя. Використовуючи ціннісний підхід до аналізу політичного життя суспільства, він підкреслює, що цінність державних діячів визначається не багатством, а їх інтелектуальними та фізичними можливостями. Таким мусить бути мірило принципів відбору державних діячів

Вищою цінністю Арістотель вважав людське життя
Слайд № 109

Вищою цінністю Арістотель вважав людське життя

Опис документу:
Історія виникнення соціології як науки від найдавніших часів

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Професійний розвиток педагогічних працівників. Як навчати дорослих ефективно? »
Просіна Ольга Володимирівна
36 годин
590 грн
354 грн

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти