Просвіта батьків першокласників у контексті Нової української школи

Опис документу:
Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається у школі нині, а й вміння застосовувати їх у житті.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Просвіта батьків першокласників у контексті Нової української школи

Нова українська школа – це ключова реформа Міністерства освіти і науки. Головна мета – створити школу, у якій буде приємно навчатись і яка даватиме учням не тільки знання, як це відбувається у школі нині, а й вміння застосовувати їх у житті.

Нова школа працює на засадах «педагогіки партнерства». Підкреслимо, що нова українська школа допомагає батькам здобувати спеціальні знання про стадії розвитку дитини, ефективні способи виховання сильних сторін характеру дитини і її чеснот з урахуванням індивідуальних особливостей. Просвіта батьків є одним із провідних завдань нової школи, поставлених Міністерством освіти (Закон «Про освіту» (2017 р.) стаття 55 «Права і обов'язки батьків, законних представників здобувачів освіти»).

Потужну державу і конкурентну економіку забезпечить згуртована спільнота творчих людей, відповідальних громадян, активних і підприємливих. Саме таких повинна готувати школа України.

Але найважливіше – щоб у цьому брали участь батьки, щоб вони спостерігали, як реалізується програма. Найбільша проблема виникає тоді, коли школа вже щось робить, а батьки про це нічого не знають.

Це питання зацікавило не тільки вчителів початкової школи, а й старгих учнів школи. Так, учениця 9 класу Тавільжанської ЗОШ І-ІІІ ступенів Рибалка Олександра долучилася до процесу просвіти батьків першокласників і разом із адміністрацією школи розпочала плідну співпрацю.

Зазначимо, що для вчителів НУШ розробили програму підвищення кваліфікації: чого навчатимуть та і що потрібно робити, а ось батьки ще не встигають за цим процесом, що саме і показало анкетування. Тож у Тавільжанській ЗОШ І-ІІІ ступенів ми зробили спробу виправити цей недолік та залучити батьків до активної участі в становленні нової української школи.

Нами проведено анкетування батьків Тавільжанської ЗОШ І-ІІІ ступенів, віком від 20 до 40 років у кількості 26 чоловік з метою виявлення їхньої обізнаності щодо особливостей Нової української школи.

Аналіз резутьтаів анкетування показав, що левова частка опитаних не знає сутності нової української школи, не розуміє її принципів, мети і завдань. Батьки не знають сутностей основних компетентностей, якими повинні оволодівати їхні діти. Як наслідок, старші не можуть надати необхідну психологічну підтримку у навчанні своїм донькам та синочкам. Результати анкетування переконали нас у необхідності здійснення просвіти батьків першокласників та спонукали до розробки тренінгів та і коучингів для батьків у контексті нової української школи.

Учителями розроблено систему тренінгів та коучингів, спрямованих на підвищення обізнаності батьків із основними аспектами діяльності НУШ. Впродовж 5 тижнів проведено освітні коучинги «Педагогіка партнерства» за допомогою розроблених семінарів-тренінгів: «Залучення батьків до освітнього процесу: батьки як помічники вчителя» (Мета: ознайомлення батьків із можливими способами їх залучення до освітнього  процесу (організація освітнього середовища, планування навчальних матеріалів, участь у проведенні навчальних занять тощо); «Роль батьків у формуванні безпечного середовища: забезпечення права вибору. Формування спільних цінностей» (Мета: психопрофілактика психічного здоров’я батьків, розвиток самоусвідомлення, саморефлексії, самоаналізу як необхідних складових здоров’я батьків) ; «Педагогіка гри «6 цеглинок» (Мета: формування співпраці вчителя, батьків та дітей, базової довіри у відносинах, самовираження кожного учасника); «Ефективне спілкування батьків з дітьми» (Мета: сприяти становленню батьківської компетентності шляхом усвідомлення і осмислення механізмів діалогічного спілкування та формування вмінь і навичок конструктивної взаємодії з дітьми у сім’ї)

Ми проводили просвітницьку роботу з батьками впродовж 5 тижнів. Варто зазначити, що всі вони сприйняли нашу пропозицію з цікавістю та ентузіазмом, активно співпрацювали з учителями та адміністрацією школи, також проявили високу зацікавленість практичними методами нашої роботи і підкреслили, що тренінгові та коучингові методи роботи є ефективними, цікавими та захопливими.

Після 5 тижнів просвітницької роботи з батьками нами проведено повторне опитування та отримали контрольні результати, які було порівняно із результатами першого опитування. У результаті проведеної науково-дослідної роботи ми дійшли висновку, що апробація тренінгової системи показала, що ставлення батьків першокласників до нової української школи із нейтрального ставлення змінилося на позитивне, змінився відсоток їх обізнаності про особливості навчання у Новій українській школі.

На наш погляд, досвід започаткування просвіти батьків першокласників через тренінгові заняття доцільно впроваджувати в усіх школах нашої країни.

Підготувала заступник директора з виховної роботи

Савка-Ржематорська О.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.