матеріал

Конспект

Для кого: 7 Клас

"Прості механізми." Золоте правило" механіки"

Опис документу:
Конспект уроку фізики у 7 класі за темою "Прості механізми. "Золоте правило"механіки" ( урок №2 розділу 4 "Механічна робота та енергія"). Урок побудовано з використанням технології критичного мислення, спроектована діяльність учнів на різних етапах уроку із застосуванням прийомів, які пропонує технологія.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Урок № 6

Тема уроку «Машини і механізми. Прості механізми. «Золоте правило механіки»».

Мета уроку:

  • Продовжити формувати поняття простого механізму, як механізму, який дає виграш в силі, але не дає виграшу в роботі; сформувати поняття машини; на підставі проведених учнями досліджень сформулювати «золоте правило механіки»;

  • Розвивати практичні навички, логічне та абстрактне мислення, вміння узагальнювати та систематизувати отримані знання;

  • Виховувати цілеспрямованість, настирність, працелюбство, культуру мовлення, мислення, спілкування, відповідальне ставлення до навчання.

Обладнання: набір простих механізмів: похила площина; набір рухомих та нерухомих блоків, важелі тощо, набір тіл.

Х І Д У Р О К У:

І. Актуалізація опорних знань.

Прийом «Чи віриш ти в те, що…

- велосипедист має кінетичну енергію?

- потенціальна енергія птаха, який злітає, збільшується, а коли сідає на землю зменшується?

- портфель, який лежить на парті, має кінетичну енергію?

- механічна енергія змінюється, коли тіло виконує роботу? А якщо над тілом виконують роботу, то збільшується (розглянути приклад стиснутої пружини)?

- у грушу, яка висить на гілці дерева, є потенціальна енергія?

- твій однокласник, піднімаючись сходами на другий поверх, змінює свою механічну енергію?

- при підйомі мяча вгору відбуваються перетворення механічної енергії. Які саме?

- сила тяжіння не виконує механічної енергії над шайбою, яка ковзає по льоду?

- робота вимірюється в Дж?

- сила тяжіння, яка діє на супутник, виконує роботу?

- я, стоячи перед вами , виконую роботу?

- робота, виконана силою, може мати відємне значення?

ІІ. Мотивація навчальної діяльності:

Розум людський відкрив багато дивовижного,

І відкриє ще більше, досліджуючи все навкруги!

ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

Механічна робота може бути виконана якісно і неякісно, швидко і впродовж тривалого часу, з великими витратами енергії і досить легко. Про це підказує вам ваш власний досвід.

Чому?

Залежить від способу виконання і освіченості виконавця.

Як саме і чому люди прагнуть полегшити виконання роботи досліджували ви самі, працюючи в творчих групах. За підсумками вашої роботи визначимо найбільш ефективні прості механізми і встановимо, що таке механізм, що так машина. З якою метою і як саме їх використовує людина в своїй практичній діяльності? В чому сутність «золотого правила механіки»?

ІV. Формування нових знань.

Демонстрація результатів досліджень ефективності використання простих механізмів при виконанні механічної роботи, проведених учнями.

Презентації:

  1. Важіль.

  2. Блок. Рухомий та нерухомий блоки.

  3. Похила площина. Різновиди похилої площини.

  4. Застосування простих механізмів.

  5. Формулюємо «золоте правило механіки» на підставі висновків, які зробили учні під час досліджень.

  6. Робота з підручником сторінка 156 (ІІ абзац).

  7. Умови виконання «золотого правила механіки»: виконується за ідеальних умов, коли рухомі часини простих механізмів а мають ваги, а між тілами, які ковзають або котяться одне по одному, немає тертя.

  8. Пошук означення «Машини – це …». Колективне обговорення.

V. Узагальнення та систематизація отриманих знань. Оцінювання результатів діяльності учнів через прийняття їх самооцінки роботи в групах.

VІ. Підведення підсумків уроку.

Аналіз завдання додому: вивчити параграф 31, відповідати на запитання, вправа 31 (4).

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

матеріал

Конспект

Для кого: 7 Клас