Прославлення сили людського характеру в романі Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Тема. Прославлення сили людського характеру в романі Ж. Верна «П’ятнадцятирічний капітан»

Мета: повторити відомості про життя Ж. Верна, сформувати уявлення про роман як літературний жанр, вчитися працювати з текстом, перевірити знання тексту розділів домашнього завдання; виховувати повагу до високих моральних цінностей.

Людина — що цегла: обпалюючись, вона стає твердою.

Б. Шоу

ХІД УРОКУ

І. Організація класу

ІІ. Актуалізація опорних знань

Учитель. Пригадаємо деякі події з життя Ж. Верна.

1. В якій країні жив Ж. Верн?

2. Що вивчав Ж. Верн у Парижі?

3. Які передбачення здійснилися

4. Країна, до якої хотів вирушити 11-річний Ж. Верн.

Жанр твору — Роман — улюблений жанр Ж. Верна.

Роман — великий епічний твір, що зображує історію багатьох героїв протягом тривалого часу.

ІII. Бесіда за прочитаними розділами. робота з текстом

І-II розділи

•   Як називалося судно, на якому пливли герої? («Пілігрим»)

•   Розкажіть про пасажирів судна. Чому вони опинилися на «Пілігримі»?

•   Що ви дізналися про екіпаж судна?

•   Які почуття викликають у вас герої твору?

•   Знайдіть у тексті описи зовнішності героїв. Доповніть їх усними характеристиками героїв.

Місіс Уелдон, Джек — хоробрі, витривалі, мужні.

Бенедикт — дивний дослідник-ентомолог.

Дік Сенд — рішучий, відважний.

Негоро — дивний, потайний.

Капітан Халл — справедливий, професіонал.

IV розділ

•   Які герої з’являються на борту «Пілігрима»?

•   Зачитайте уривки, присвячені потерпілим на судні «Вальдек».

•   Хто, крім людей, був на затонулому кораблі? (Собака Дінго)

•   Розкажіть, що дивного було в поведінці Дінго? Як він ставився до людей на судні?

III. Підсумки уроку

•   Які головні труднощі виникли в героїв роману на морському шляху?

 

 

•   Як поводилися герої за цих складних обставин? Які риси характеру проявили? Як ставилися одне до одного? (Вони були мужніми, сміливими, сильними духом людьми, які прагнули за будь-яких умов подолати труднощі.)

•   Чи відповідає характерам героїв твору вислів Б. Шоу? Поясніть свою думку.

А закінчити урок буде доречно словами давньогрецького драматурга Софокла:

В мире много сил великих,

Но сильнее человека

Ничего на свете нет.

IV. Домашнє завдання

Прочитати розділи 14, 17, 18, підготувати цитати до образу Діка Сенда

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
0
9
дн.
0
8
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!