Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
План вокального гуртка
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
Велику роль у вихованні школярів відіграють вокальні гуртки. Вокальна культура є одним із засобів, що сприяють всебічному і гармонійному розвитку особистості.
Вокальна діяльність реалізується у груповому та сольному співі, який є доступним для всіх дітей. У процесі співу учні засвоюють музичну мову, пізнають жанрову основу пісні. У них розвиваються музичні здібності емоційний відгук на пісню, виховується інтерес до музики.
Розбудова сучасної національної системи освіти пов’язана з пошуками і упровадженнями нових педагогічних підходів. Сучасна методика музичного виховання визначає головну мету занять вокального гуртка:
формування у школярів музичної культури як важливої та невідємної частини їхньої духовної культури;
виявлення музичних здібностей у дітей;
виховання любові до музики та співу;
формування співацької майстерності та культури співу;
розвивати художньо-творчі здібності дітей;
навчити учнів конкретним вокальним навичкам співу: вокальна позиція, вокальне дихання, засоби звуковедення, артикуляція, методи роботи над піснею, принципи та методи вокально-ансамблевого навчання;
навчання виразного, грамотного виконання простих вокальних творів;
розвивати артистичні та сценічні здібності учнів;
навчити учнів працювати з апаратурою (мікрофонами та фонограмами).
Для досягнення поставленої мети на заняттях вокального гуртка ми використовуємо основні закономірності та принципи музичного виховання:
музика, а точніше пісня може виконати свою естетичну, пізнавальну і виховну роль тільки тоді, коли діти навчаються по-справжньому чути її і роздумувати над нею;
якщо музичний твір (пісня) не приносить учневі художньої насолоди, він не стане для нього художнім відкриттям, не виявить естетичного впливу на його духовний світ;
ефективність музичного навчання залежить від ставлення до особистості учня, як до основної ланки педагогічного процесу.
Основні принципи у роботі вокального гуртка:
емоційної захопленості співом;
опори на вікові особливості, внутрішні сили й можливості учнів у музичній вокальній діяльності;
єдності індивідуального і колективного впливу на учнів;
принципи взаємодії вчителя і учнів у музично-освітньому процесі.
Отже, ГОЛОВНА МЕТА вокального гуртка – навчити дітей співати. Спів є природним способом вираження естетичних почуттів, дійовим засобом активного залучення учнів до музики. Із усіх видів виконавського мистецтва він є найдоступнішим для дітей видом музичної діяльності, порівняно легко засвоюється ними, не вимагає значної підготовки. Тому спів здавна розглядався як один з основних засобів музичного виховання.
Спів, як виконавський процес розвиває музичні здібності, уміння сприймати, запам’ятовувати і відтворювати мелодію і виховує слухову увагу, спостережливість, уяву, наполегливість у подоланні виконавчих труднощів, дисциплінованість і самостійність, акторські і сценічні здібності. У процесі навчання співу розвивається не тільки голос, але й вирішуються завдання, пов’язані з формуванням особистості учня.
У гуртку навчаються діти віком від 7 до 15років. Програмою передбачено групові та індивідуальні години навчання з обдарованими дітьми або з дітьми, які відстали від програми з поважних причин.
Важливе місце надається участі у концертах, оглядах, конкурсах. Корисно практикувати індивідуальне виконання пісень, інсценізація пісень та виконання ритмічних рухів під музику.
ПРОГНОЗОВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ
Вокальна культура, з якою діти знайомляться на заняттях вокального гуртка є однією з складових засобів, що сприяють всебічному і гармонійному розвитку особистості.
Кінцевими результатами занять вокального гуртка є:
оволодіння співацькими навичками: дихання, володіння звуком та словом у співі, інтонуванням;
збагачення загальної музичної культури дітей;
зацікавлене ставлення до дитячої, народної пісні й до зразків мистецтва інших країн та народностей;
набуття виконавської майстерності;
участь у масових заходах школи, різноманітних конкурсах та оглядах художньої самодіяльності.
НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
колективу «Симфонія»
4 години на тиждень
№ п/п | Тема | Кількість годин | ||
разом | теорія | практика | ||
1 | Вступне заняття | 4 | ||
2 | Спів учбово-тренувального матеріалу | 20 | ||
3 | Вивчення музичних творів | 70 | ||
4 | Слухання музики | 8 | ||
5 | Індивідуальна робота | 19 | ||
6 | Хореографічна підготовка | 8 | ||
7 | Участь у святах та концертах | 14 | - | |
8 | Підсумкове заняття | 1 | - | |
Разом | 144 |
Програма
І. Вступне заняття ( год)
Ознайомлення з планом робот на рік. Зміст роботи, мета, завдання ансамблю. Визначення діапазонів дитячих голосів. Правила поведінки і інструктаж з техніки безпеки.
ІІ. Спів учбово-тренувального матеріалу ( год)
Поняття про співочу поставу, вокальне дихання, правильне звукоутворення, чистота інтонування та спів окремих інтервалів. Теоретичні та практичні вправи.
ІІІ. Вивчення музичних творів ( год)
Демонстрація музичних творів, їх обговорення. Робота над творами.
ІV. Слухання музики ( год)
Бесіди про композиторів. Прослуховування творів композиторів. Аналіз почутих творів.
V. Індивідуальна робота ( год)
Індивідуальні заняття з учнями, які не встигають за програмою. Відпрацювання недоліків вокальних творів.
VІ. Хореографічна підготовка ( год)
Вивчення рухів під час виконання музичного твору.
VIІ. Участь у святах та концертах ( год)
Концертна діяльність за планом масової роботи закладу.
VIIІ. Підсумкове заняття ( год)
Аналіз попередньої роботи. Висновки, пропозиції.
Список дітей
№ | Прізвище та ім’я | Домашня адреса, телефон | ПІБ батьків |
№ | Тема, зміст програми. Зміст роботи на І семестр | Год. | Дата |
1 | Набір учнів у гурток. Прослуховування дітей. Розподіл по голосам. | ||
2 | Набір учнів у гурток. Прослуховування дітей. Розподіл по голосам. | ||
3 | Вступне заняття. Виявлення вокальних можливостей учнів на початковому етапі. | ||
4 | Поняття про співочу поставу, вокальне дихання, діапазон і гнучкість голосу. | ||
5 | Робота над диханням. Практичне застосування вправ на розвиток діапазону. | ||
6 | Поняття про гігієну голосового апарату, його особливостей функціонування. | ||
7 | Робота над вправами на дикцію , артикуляцію. | ||
8 | Робота над голосними,приголосними, виконання вправ на дихання. | ||
9 | Елементи вокального співу. Робота над вокальними навичками в ансамблі. | ||
10 | Робота над технікою співу, над правильним звукоутворенням. | ||
11 | Поняття про розпівку, практичне застосування розпівок. | ||
12 | Виконання вправ, спів окремих інтервалів, робота над чистотою інтонування знайомих мелодій. | ||
13 | Підбір репертуару. | ||
14 | Знайомство з піснями, хоровими творами. | ||
15 | Розучування нового співочого матеріалу. | ||
16 | Робота над чіткою звуковимовою, словникова робота. | ||
17 | Робота над формуванням однотипних голосних звуків, диханням. | ||
18 | Формування природного звучання голосу. | ||
19 | Робота над інтонуванням пісні. | ||
20 | Робота над ритмом і ритмічним ансамблем. | ||
21 | Робота над єдиною манерою звукоутворення. | ||
22 | Робота над строєм - унісоном. | ||
23 | Розвиток навичок співу нон легато. | ||
24 | Робота над інтонуванням мелодій. | ||
25 | Поняття форте, піано, димінуендо і крещендо. | ||
26 | Робота над динамікою і динамічним ансамблем. | ||
27 | Розучування пісень. | ||
28 | Словникова робота, робота над чіткою звуковимовою, дикцією. | ||
29 | Інтонаційна робота в піснях. | ||
30 | Розвиток ритмічності і навичок ритмічного спів в ансамблі. | ||
31 | Формування вмінь і навичок виразного, осмисленого виконання пісенного матеріалу. | ||
32 | Індивідуальні заняття | ||
33 | Індивідуальні заняття | ||
34 | Відпрацьовування прийомів звуковедення, виразний спів. | ||
35 | Розвиток рухливості голосового апарату. | ||
36 | Поняття про двоголосся. Види двоголосся. Спроби співу двоголосних по співок. | ||
37 | Робота над навичками співу канону. | ||
38 | Робота над ансамблем, закінченням музичних фраз. | ||
39 | Виховання слухової уваги учнів. | ||
40 | Робота над закріпленням єдиної манери звукоутворення. | ||
41 | Робота з солістами. | ||
42 | Робота над темпом, динамікою та єлиною манерою звукоутворення в ансамблі. | ||
43 | Робота над темпом, динамікою та єлиною манерою звукоутворення в ансамблі |
№ | Тема, зміст програми. Зміст роботи на ІІ семестр | Год. | Дата |
1 | Робота над диханням, практичне застосування вправ на розвиток діапазону. Робота над вправами на дикція, артикуляцію. | ||
2 | Робота над закріпленням єдиної манери звукоутворення. | ||
3 | Формування природного звучання дитячого голосу. Розвиток ритмічного ансамблю. | ||
4 | Робота над сценічними рухами. | ||
5 | Робота з фонограмою. Робота з мікрофонами. | ||
6 | Робота над динамічним ансамблем, чистотою інтонування в творах. | ||
7 | Робота над вокальною технікою. Робота над виразнісю співу, над динамічними відтінками. | ||
8 | Розвиток динамічного слуху. Спів без інструментального супроводу. | ||
9 | Робота над ансамблем, над закінченням музичних фраз. Вироблення навичок двоголосного співу. | ||
10 | Бесіди про композиторів, прослуховування творів, їх аналіз. | ||
11 | Індивідуальні заняття з учнями, які не встигають за програмою. | ||
12 | Індивідуальні заняття з учнями, які не встигають за програмою. | ||
13 | Словникова робота, робота над чіткою звуковимовою, дикцією. Інтонаційна робота в вивчаємих піснях. | ||
14 | Розвиток рухливості голосового апарату, робота з мікрофонами. | ||
15 | Робота над закріпленням єдиної манери звукоутворення. Робота над строєм, робота з солістами. | ||
16 | Робота над голосними, приголосними, виконання вправ на диханя. | ||
17 | Індивідуальна робота з солістами. Робота над темповим ансамблем, робота з фонограмою. | ||
18 | Робота над сценічними рухами, робота з мікрофонами, з фонограмою. | ||
19 | Організація рухової активності дітей. Робота над сценічними рухами. | ||
20 | Робота над виразністю співу, над динамічними відтінками. | ||
21 | Знайомство з новими піснями, розучування пісні. Формування природного звучання голосу. | ||
22 | Робота над правильним інтонуванням в пісні. Робота над ритмічним ансамблем. | ||
23 | Робота над диханням, практичне застосування вправ на розвиток діапазону. Робота над вправами на дикція, артикуляцію. | ||
24 | Робота над закріпленням єдиної манери звукоутворення. | ||
25 | Робота з фонограмою. Робота з мікрофонами. | ||
26 | Робота над динамічним ансамблем, чистотою інтонування в творах. | ||
27 | Робота над вокальною технікою. Робота над виразнісю співу, над динамічними відтінками. | ||
28 | Розвиток динамічного слуху. Спів без інструментального супроводу. | ||
29 | Робота над ансамблем, над закінченням музичних фраз. Вироблення навичок двоголосного співу. | ||
30 | Бесіди про композиторів, прослуховування творів, їх аналіз. | ||
31 | Словникова робота, робота над чіткою звуковимовою, дикцією. Інтонаційна робота в вивчаємих піснях. | ||
32 | Розвиток рухливості голосового апарату, робота з мікрофонами. | ||
33 | Робота над сценічними рухами, робота з мікрофонами, з фонограмою | ||
34 | Індивідуальна робота з солістами. Робота над темповим ансамблем, робота з фонограмою. | ||
35 | Робота над сценічними рухами, робота з мікрофонами, з фонограмою. | ||
36 | Концертна діяльність | ||
37 | Концертна діяльність | ||
38 | Концертна діяльність | ||
39 | Концертна діяльність | ||
40 | Концертна діяльність | ||
41 | Підсумкове заняття. |
Облік роботи гуртка
№ | Дата | Тема і зміст заняття | Тривалість заняття | Підпис керівника гуртка |
Паспорт гуртка
Назва гуртка_____________________________________________________________
Напрямок діяльності гуртка
________________________________________________________________________
Рік заснування гуртка_____________________________________________________
Керівник гуртка__________________________________________________________
Кількість годин __________________________________________________________
Кількість груп ___________________________________________________________
Кількість дітей___________________________________________________________
Класифікація гуртка______________________________________________________
(вказати рівень навчання: початковий, основний, вищий)
Програмне забезпечення роботи гуртка___________________________________________________________________ ________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Науково-дослідницька діяльність (вказати теми, з яких будуть написані наукові роботи)__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Результативність роботи гуртка за 20 -20 н. р.
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Роботи, які планують підготувати протягом навчального року для участі у конкурсах, фестивалях, виставках
________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Паспорт складено_________________________________________________________
П.І.П.
_________________________________________________________
посада
Дата складання паспорта
«____» ___________________ 20____ рік
Висновки та зауваження до роботи гуртка
інспекторів відділів освіти, організаторів позакласної та позашкільної роботи, директорів, їх заступників, шкіл та позашкільних установ
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Масова та суспільно корисна робота гуртка
(проведення тематичних вечорів, виставок, конференцій, зустрічей, екскурсій, участь у конкурсах, змаганнях, експедиціях, показ вистав тощо)
№ | Дата | Зміст заходу | Тривалість | Місце проведення | Хто був присутній, число учасників | Прим. |
Керівник гуртка _____________________________________________ (підпис)
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»