! В а ж л и в о
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
7
міс.
1
2
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Програма самореалізації особистості «Вічні цінності»

Опис документу:
У збірнику викладено комплексні завдання за романом-епопеєю Л.М.Толстого «Війна і мир»). Всі завдання будуються так, що дають можливість учневі не тільки розширити свої знання з предмету, а й пов'язати їх з явищами суспільного і культурного життя людини, а значить, знайти їм практичне застосування. Завдання запропонованої програми стимулюють пізнавальну активність учнів, їх пошукову діяльність.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Програма самореалізації особистості «Вічні цінності»

(комплексна система завдань за романом-епопеєю

Л.М.Толстого «Війна і мир»)

Юний друже!

Ми продовжуємо з тобою унікальну подорож у літературний світ, де кожен, подібно до нас – на життєвому роздоріжжі, чи то вже знаходить своє призначення у цьому світі. Перед тобою вибір у широкому та вузькому значенні цього слова. Адже твій вік – це той час, коли розходяться вектори-життєві орієнтири у різні боки. На цьому також ґрунтується і концепція програми самореалізації. Сподіваюся, що в твоїх життєвих шуканнях допоможе роман великого російського письменника Л.М.Толстого «Війна і мир». Ще раз уважно прочитай художній твір чи уривки з нього і тоді ти зможеш відповісти на багато питань, котрі знайдеш на сторінках цієї програми і які продовжують хвилювати не одне покоління людей.

Бажаю тобі успіху!

Пропоную тобі виконати різні види завдань і висловити своє ставлення до кожного з них.

п.п.

Вид завдань

Моє ставлення

1.

Узагальнена характеристика образів художнього твору

2.

Вчимось порівнювати художні явища

3.

Знаходимо художні засоби та вчимося пояснювати задум автора

4.

Розвиваємо вміння створювати моделі особистостей, систем

5.

Вдосконалюємо вміння порівнювати героїв

6.

Вчимось філософському осмисленню історичних та суспільних явищ

7.

Вчимось застосовувати закони фізики й математики на художній площині

8.

Знаходимо зв’язки між видами мистецтва

9.

Вчимось створювати «віртуальну історію»

10.

Вчимося майстерності

Умовні позначки: ! – цікаве, ? – важке, ~ – не цікаве

Завдання 1. Вдосконалюємо вміння давати узагальнену характеристику образам художнього твору.

  1. Охарактеризуй образ Наташі Ростової за пропонованою схемою. Доповніть її.

Наташа – як камінчик, кинутий у воду, що утворює кола. Ці кола є своєрідними орбітами навколо героїні. Усі герої повинні бути розташовані навколо Наташі таким чином, щоб було зрозуміло, яку роль вони зіграли в її житті: хтось став опорою, а хтось тільки «орбітою»

(за О.М.Куцак)

І.Бабешо. Ескізи в робочому зошиті.

Наташа Ростова.. П’єр Безухов. А. Болконський

або:

  1. Створи схему-опорний конспект до образу П’єра Безухова. Які чинники вплинуть на його подальшу долю і приведуть на Сенатську площу 14 грудня 1825 р.?

Завдання 2. Вчимось порівнювати художні явища.

Бальзак і Толстой – генії. Я це стверджую ще до того, як ти приступиш до виконання порівняльної таблиці грандіозних творінь їхніх. Чи зробиш ти такі самі висновки? Порівняй дві епопеї: «Людську комедію» Бальзака та «Війну і мир» Л.Толстого.

Автор, назва твору

Зовнішня композиційна організація

Внутрішня композиційна організація

Вираження рис реалізму в творі

Структура

Жанрова специфіка

Особливості постановки авторської позиції

Авторська думка (ідея)

Особливості постановки персонажів твору

Постановка проблематики та шляхи її вирішення

Бальзак «Людська комедія»

Висновки

Так генії, чи – ні?

М. Болконський

Завдання 3. Знаходимо художні засоби та вчимося пояснювати задум автора.

Знайди у романі Толстого приклади антитези. Протиставляються у творі філософських категорії та їх оцінка персонажами, автором (життя – смерть, добро – зло), життя окремих родин, світоглядні позиції героїв, історичні явища… При потребі в душках стисло прокоментуйте своє бачення на роль антитези у «Війні та мирі».

Завдання 4. Розвиваємо вміння створювати моделі особистостей, систем.

З

Марія Болконська

Микола Ростов

Елен Курагіна

а свідченням письменника та дослідженнями літературознавців, у романі «Війна і мир» є персонажі, в яких автор з власної уяви відтворив образи своїх батьків. Їх він мало знав, бо ті померли рано. Це – Микола Ростов та Марія Болконська.

Йди від супротивного: віднови уявлення про батьків Л.Толстого і створи узагальнену картину життя цієї недовготривалої родини.

Завдання 5. Вдосконалюємо вміння порівнювати героїв.

Зістав життєві ідеали центральних персонажів романів Л.Толстого, Ф.Достоєвського і Стендаля.

Андрій Болконський

Родіон Раскольников

Жульєн Сорель

Завдання 6. Вчимось філософському осмисленню історичних та суспільних явищ.

Що таке наполеонізм? Л.Толстой розуміє його широко і завойовницька діяльність Наполеона – тільки один з його проявів.

Життєві поривання, ідеї, пояснення смислу існування і саме існування А.Болконького, П.Безухова, А.Курагіна… – це теж прояви наполеонізму? В чому їхня суть? А щодо нас самих, плину життя навколо нас? Заповни таблицю або напиши есе.

Історія людства і наполеонізм

явище наполеонізму в романі «Війна і мир»

явище наполеонізму в сучасному світі

Я – «Наполеон»?

Завдання 7. Вчимось застосовувати закони фізики й математики на художній площині.

Л.Толстой, оцінюючи роль народу в перемозі Росії на Наполеоном, виводить формулу, яка вже успішно спрацювала під час бородінської битви: F= mx; де F – сила, m – маса (чисельна кількість війська), x – сила духу народу (Т2. Ч.3 ІІ р.).

Спробуй пояснити чи то закони життя суспільства (аристократії, простого народу), чи життєві цінності, діяльність окремих героїв, використовуючи алгебраїчні (фізичні) формули, аксіоми й тереми геометрії та моделюючи їх.

Кутузов

Завдання 8. Знаходимо зв’язки між видами мистецтва.

Чи близька І.Бабешко до твого образного сприйняття героїв роману-епопеї?

Завдання 9. Вчимось створювати «віртуальну історію».

Намалюй «родове дерево» генерала-фельдмаршала М.Кутузова, предками якого «стануть» такі знамениті полководці російської та всесвітньої історії, як Македонський, Суворов… Поясни свій вибір.

Завдання 10. Вчимося майстерності.

Створи макет (ескіз) пам’ятника одному з героїв (декількох героїв) роману Л.Толстого «Війна і мир» або колаж.

Юний друже!

Ти успішно закінчив виконання всіх завдань. Поздоровляю!

Сподіваюсь, що ти наблизився до погляду й на самого себе у цьому світі

і тобі було цікаво. Чекаю на твої враження.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
790 грн
790 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись