Програма "Пробудження". Ліплення , 1 клас

Опис документу:
Історія виникнення національних фігурок-оберегів із солоного тіста. Властивості біомаси. Демонстрація творів із солоного тіста для створення загального враження про техніку виконання. Солоне тісто. Дизайнерська лялька. Передача основного характеру об’ємної форми.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Ліплення

1 клас

(36 год, 1 год на тиждень)

Дата проведення уроку

К- ть годин

Зміст навчального матеріалу

Вимоги до рівня підготовки учнів та їхньої практичної роботи

1

3

4

8

2

6

6

6

* Історія виникнення національних фігурок-оберегів із солоного тіста. Властивості біомаси. Демонстрація творів із солоного тіста для створення загального враження про техніку виконання.

* Солоне тісто. Рецепт і спосіб замішування біомаси. Ліплення дрібних елементів, котрі раніше використовувалися в домівках як обереги. Створення довершеного образу (розфарбовування фігурок

гуашшю, акрилом, темперою). Лакування виробів.

* Дизайнерська лялька. Підготовка ескізів. Виконання голови, рук і ніг виробу в матеріалі. Пошиття тулуба ляльки з тканини. Фарбування голови і кінцівок у колір шкіри. Промальовка обличчя й нігтів. З’єднання всіх частин докупи. Наклеювання волосся. Пошиття одягу. Виготовлення аксесуарів, необхідних для довершеності образу (сумочки, капелюшка, парасольки, прикрас тощо). Поєднання всіх елементів в одну загальну композицію.

* Картина-барельєф за народними мотивами «Несе Галя воду», «Козаки», «Біля тину». Формат А-3. Підготовка ескізів, відповідно до техніки виконання. Перенесення вибраного ескізу на раніше заготовлену основу-оргаліт (олівець). Робота в матеріалі (ліпиться зверху вниз). Нанесення на основу клею ПВА. Ліплення із біомаси елементів потрібної форми й приклеювання їх до основи, відповідно ескізу. Заповнення всіх намальованих площин елементами композиції. Виконання роботи в кольорі (гуаш або темпера). Промальовка фону і великих площин. Деталізація. Зафарбовування окремих дрібних елементів. Лакування роботи.

* Створення новорічних композицій та іграшок (рельєфна форма чи кругла скульптура). Підготовка ескізів. Виконання роботи в матеріалі. Робота в кольорі. Створення загальної, кольорової палітри, відповідно до образу. Лакування.

ІІ семестр

* Тематичне панно за творами Т. Г. Шевченка «Катерина», «Мені тринадцятий минає», «Садок вишневий коло хати» тощо. Підготовка ескізів. Перенесення вибраного ескізу на площину (олівець). Робота в матеріалі. Ліплення елементів композиції зверху донизу (спочатку виконується другий план, за необхідності використовується нашарування пластів). Насадження окремих елементів. Виконання композиції в кольорі. Заливка великих площин, промальовка фону, основних елементів та дрібних деталей. Використання орнаментів. Лакування роботи. Деталізація по лаку фарбою-спреєм.

* Пласт «Моє місто». Замальовки з натури. Створення ескізів. Перенесення вибраного ескізу на основу (олівець). Робота в матеріалі. Ліплення фонових площин і елементів другого плану. Виконання архітектурного середовища. Ліплення елементів першого плану. Деталізація і орнаментика. Виконання композиції в кольорі. Створення загальної кольорової палітри. Промальовка фонових площин. Деталізація виконаної композиції. Промальовка дрібних елементів, виявлення акцентів у композиції.

* Створення памятного знаку для школи, міста, країни, родинного герба… Виконання ескізів. Ліплення необхідних елементів на площині, деталізація першого плану. Створення кольорової палітри. Виконання роботи в кольорі. Заливка фонових площин, промальовка другого плану. Деталізація композиції в кольорі, промальовка першого плану.

Робота над завданнями цього блоку дасть можливість сформувати в учнів об’ємно-просторове бачення; навчить школярів розрізняти й створювати об’ємні та рельєфні образи; допоможе розвинути дрібну моторику дитячих рук.

Учні, використовуючи набуті знання з композиції та живопису, навчаться створювати рельєфні панно й авторську ляльку (круглу скульптуру). Зможуть розпізнавати рельєф, горельєф, барельєф. Ознайомляться з пропорціями складових біомаси, технологією виконання робіт із солоного тіста.

Отримають поняття про:

* художньо-виражальні засоби скульптури;

* приладдя, інструменти та матеріали для ліплення;

* виражальні засоби скульптури (пластика, динаміка, фактура, пропорції);

* будову, пропорції, об’єм тіла тварин, постаті людини;

* зображення людини в русі;

* передачу обємних форм простих предметів;

* ліплення з натури, за уявою, з памяті; * стилізацію форми предметів;

* роль скульптури в оформленні міста (села);

* тричленну будову кінцівок (рука поділяється на плече, передпліччя і кисть; нога – на стегно, гомілку, стопу);

* зображення людини у профіль, передачу виступів частин обличчя над шиєю (підборіддя, губи, ніс, лоб тощо).

Навчаться:

* ліпити з цілого шматка;

* передавати в скульптурному вираженні рухи різних тварин, будову їхнього тіла, шершаві форми поверхні зображуваного предмета;

* виготовляти вироби у народних традиціях;

* передавати через скульптуру свої почуття, певні явища суспільного життя;

* створювати художні образи за мотивами народних обрядів;

* передавати будову та пропорції тіла людей, тварин і птахів у стійкій чи нестійкій позі;

* передавати особливості пропорцій людської постаті.

Варіативна частина:

1. Передача основного характеру об’ємної форми. Об’ємні форми овочів і фруктів.

2. Об’ємні форми тварин. Створення однофігурних композицій у динаміці.

3. Декоративна композиція на площині, рельєф «Казковий птах». Перетворення природних форм на декоративні.

4. Створення декоративної, об’ємно-пластичної композиції певного функціонально-смислового змісту у вигляді народних іграшок (свистунці, коники, пташки тощо).

5. Барельєфи з казковими сюжетами.

6. Рельєфний орнамент із використанням форм рослинного світу.

7. Особливості декоративної скульптури. Декоративний рельєф для кахлі Диво-квітка».

8. Різновисокий рельєф «Допитливий гусак». Імітація керамічної плитки, розписаної кольоровою глазур’ю.

9. Об’ємна композиція «В зоопарку у звірів». Ознайомлення з характерними особливостями будови кінцівок стопохідних тварин у порівнянні з пальцехідними та копитними.

10. «Постать людини». Анатомічні особливості фігури людини. Конструювання каркаса фігури людини за схемою. Створення фігурок способом «нарощування».

11. «Сидяча постать жінки в довгій спідниці». Площинна скульптура. Створення у скульптурі драпіровки та узгодження її з постаттю людини.

12. «Портрет однокласника». Розвиток просторового мислення.

13. «Маска». Пропорційне відношення частин обличчя. Копія з натури.

14. Натюрморт. Трансформація тримірного простору та обєму в спрощеному просторі рельєфу. Побудова двопланового рельєфу.

15. Трансформація форми. Мультфільм «Пластилінова ворона».

16. Об’ємне ліплення «Півень, що співає» (тулуб тварини спирається на підставку як у народній іграшці, лапи птаха виконані високим рельєфом).

17. Розроблення форми декором, рельєфна композиція «Золота рибка».

18. Просторовий орнамент. Створення рельєфу «Квітка лотоса».

19. Створення компактної композиції. Передача плановості простору в рельєфі. Горизонтально-фризова композиція «Мама купає дитину».

20. Особливості художнього конструювання. Специфіка колективних форм дизайнерських робіт. Обємне та рельєфне зображення предметів із передачею їх взаємнопросторових положень у заставці до телепередачі «На добраніч, діти», «У світі тварин».

21. Відтворення засобами скульптури характерних рис головних персонажів театральної вистави за твором М. Гоголя «Вечори на хуторі біля Диканьки» (ліплення рельєфних, обємних форм, декорацій, ляльок із подальшим їх розписом).

22. Площинне зображення зразків народної архітектури. Композиція «Неначе писанка, село». Різновисокий рельєф.

23. «Казкова вулиця». Об’ємне ліплення з подальшим розфарбуванням фасадів будинків. Доповнення композиції рекламними тумбами, транспортом, деревами тощо.

24. Трансформація архітектурних форм з метою підсилення виразності художнього образу. Архітектурна фантазія «Будинок-людина».

25. «Скульптура в парку (зоопарку)». Створення оригінального скульптурного образу на основі узагальнення, стилізації і трансформації реальних об’єктів із урахуванням розташування скульптури в місцях відпочинку та розваг дітей (ліплення, включення до композиції природних елементів, флористики).

26. Скульптура малих форм. Створення макета скульптурного ансамблю «Україно, моя».

27. «Вийшла дівчинонька в сад вишневий воду брать». Закріплення знань про основні пропорції й будову постаті людини. Виразність силуетів у круговому огляді. Передавання в узагальненій формі характеру руху людини.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!