Програма корекційно-розвивальних занять для учнів першого класу (заняття 5)

Опис документу:
Тема. Подолання агресивності. Мета: корекція агресивної поведінки, гармонізація емоцій, розвиток уваги, творчих здібностей. — допомогти повірити у власні сили, зняти недовіру до своєї руки, розвивати творчу

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

ЗАНЯТТЯ 5

Тема. Подолання агресивності.

Мета: корекція агресивної поведінки, гармонізація емоцій, розвиток уваги, творчих здібностей.

ХІД ЗАНЯТТЯ

1.     Активізація пізнавальних процесів

Вправа «Моя увага»

Ведучий по черзі підкликає дітей і запитує:

1. Хто сказав твоє ім'я?

2. У що вдягнена учениця?

3. Якого кольору очі у...?

4. Яка зачіска у...?

5. Які звуки ти чуєш навколо?

Рефлексія попереднього заняття

2.     Основна частина

Вправа « Відгадай зображене»

Вправа спрямована на розвиток довільної увага, творчих здібностей, спостережливості. Учні по черзі або за бажанням зображують предмет або явище, а решта учасників вгадують зо-

Вправа «Слова» {Розвиток пам'яті.)

Перший учасник називає слово, другий повторює перше і додає своє, третій повторює пер-

ше, друге і додає своє. Перемагає той, хто не помиляється.

Робота з оповіданням «Старий ліхтар»

(Вправа спрямована на подолання агресивності, гармонізацію емоцій дітей, розвиток емоційно-естетичного смаку.)

Читання під легку музику.

Старий ліхтар

Старий ліхтар тьмяно освітив ріг вулиці жовтавим світлом.

«Як приємно проганяти морок»,—подумав він.

Ліхтар мав чимало років, і йому давно вже пора було на спочинок. Проте він стояв на околиці міста й сумлінно ніс свою службу. Ліхтар присвічував людям і за це отримував від них слова щирої подяки. Особливо від пізніх перехожих.

Та доводилося йому терпіти й чимало прикрощів.

Літніми вечорами світло, мов магніт, притягувало комарів. Вони цілісіньку ніч миготіли перед дзумкітливими зграями. Тоді ліхтар мріяв, щоб швидше зійшло сонце й можна було заплющити втомлені очі.

Ну, а восени йому дошкуляв холодний вітер. І вдень, і вночі він несамовито розгойдував ліхтар, і від того старенькому паморочилось у голові. Зате нині він, припорошений м'яким снігом, насолоджувався синім зимовим надвечір'ям і тихо дрімав.

Аж раптом з кінця вулиці долинуло радісне:

Щедрик, щедрик, щедрівочка,

Прилетіла ластівочка...

«Де ж та ластівочка? — здивувався ліхтар. — До квітня ой скільки холодів треба перетерпіти!»

Повз нього пробігла гомінка зграйка дітей-щедрувальників.

«Ось де ви, мої ластів'ята...» — усміхнувся старий ліхтар і весело освітив їм дорогу.

Бесіда після прослуховування:

—Яким ви уявляєте старий ліхтар?

—Якби це була людина, то який би характер

— Які відчуття у вас були, коли ви слухали оповідання?

— Як ви вважаєте, чи вдало поєднувалися читання тексту психологом, його голос, інтонації та музичний супровід?

Вправа «Яка сьогодні погода ?»

Спочатку дітям необхідно пояснити, що за допомогою простого малюнка можна зобразити що завгодно, зокрема й погоду. Потім пропонуємо дитині придумати, як можна зобразити ясний сонячний день; похмурий день, коли все небо хмарне; дощовий день; сильний снігопад; вітряний день; легкі хвилі на морі. Коли малюнки виконано, можна пограти у бюро прогнозів погоди. Дорослий дає відомості про погоду, а діти сповіщають її людям, використовуючи малюнки з умовними позначеннями.

Малювання овалів, кругів та їх поєднань

Мета — допомогти повірити у власні сили, зняти недовіру до своєї руки, розвивати творчу

уяву. Психолог малює фігуру, а дитина домальовує образ.

Рефлексія заняття

(На прощання читають емоційний етюд «Пробудження на сільському дворищі».

Часто у багатьох агресивних та гіперактивних дітей простежуються ознаки хвороби внутрішніх органів, травми, переломи. Тому з дітьми необхідно проводити вправи на зняття м'язових затисків, вправи, що відволікають контроль свідомості над тілом, тобто тілесні й танцювальні ігри. Вони дають дитині відчуття свободи і радості, стимулюють моторне та емоційне самовираження. Тут часто використовують музику.)

Запрошую всіх на сільське дворище побути його мешканцями. Ранок. Зараз ми перетворимося на домашніх тварин і птахів і покажемо, як вони прокидаються.

Ось півень поважно підняв голову, ходить по подвір'ю, заклавши руки за спину, і кричить: «Ку-ку-рі-ку!».

А на ґанок м'яко і обережно виходить кіт. Він сідає на задні лапки, а передні облизує і вмиває мордочку, вушка, плечі, говорячи: «Няв!»

Незграбно і смішно, переступаючи з ноги на ногу, виходить качка і починає дзьобом чистити пір'ячко, при цьому привітно говорить: «Кря-кря!»

Крокує пишний гусак. Повільно повертає голову на різні боки, вітається: «Га-га!»

У калюжі передні й задні ноги простягла свинка. Вона різко підносить голову, примружує здивовані очі й запитує: «Хрю-хрю?»

Стоїть кінь, опустивши голову. Він і досі спить. Аж ось розплющує очі, нашорошує одне вухо, підносить голову і нашорошує друге вухо та радісно вигукує: «Г-го-го!»

Прокидаються кури й починають метушливо бігати по подвір'ю: «Ко-ко-ко!»

Всі прокинулись, усі веселі! Всі мають багато сил!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!