Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

Програма факультативу "Письменники в презентаціях" для учнів 5-8 класів

Курс:«Основи фінансової грамотності»
Часнікова Олена Володимирівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №VK063201
За публікацію цієї методичної розробки Бова Ірина Михайлівна отримав(ла) свідоцтво №VK063201
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

ОЗ НВК АСКАНІЯ-НОВА-ГІМНАЗІЯ

АСКАНІЯ-НОВА СЕЛИЩНОЇ РАДИ

ХЕРСОНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

.

Розробка

вчителя української літератури

Бови І.М.

2017р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Факультатив «Творчість письменників у комп’ютерних презентаціях» призначено для учнів 5-9 класів, які бажають пропагувати творчість улюблених письменників серед учнівського загалу, закріпити відповідні знання з літератури та отримати навички роботи з персональним комп’ютером.

Метою роботи факультативних занять є підвищення рівня зацікавленості учнів як програмовим, так і позакласним матеріалом з літератури та формування теоретичної бази знань школярів з основ комп’ютерної грамотності, а також практичних навичок використання засобів інформаційно-комунікаційних технологій у навчальній діяльності, започаткування основ інформаційної культури учнів.

До теоретичної бази знань відносяться твори письменників, вивчені на уроках літератури та бібліотечних уроках, а також поняття презентації, складових презентації, використання слайдів, тексту, графічних об’єктів, засобів навігації та анімації як окремих об’єктів на слайдах, так і слайдів цілком, друк слайдів.

До практичних навичок відносяться: робота зі створення презентації, редагування та форматування слайдів.

Завдання факультатива полягають у практичному оволодінні учнями навичками роботи з редактором презентацій MS Power Point, застосуванням їх при створенні презентацій на літературні теми; у розвитку інтересів та творчих здібностей учнівської молоді

НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН РОБОТИ ФАКУЛЬТАТИВА

«ТВОРЧІСТЬ ПИСЬМЕННИКІВ

У КОМПЮТЕРНИХ ПРЕЗЕНТАЦІЯХ»

п/п

Тема

Теорія (годин)

Практика (годин)

Дата проведення

1

Ознайомлення з планом роботи гуртка. Розподіл доручень. Перегляд мультимедійних презентацій із мережі Інтернет.

1

2

Запуск та завершення роботи з Power Point. Створення нової презентації та слайдів.

0,5

0,5

3-4

Відбір літературного матеріалу для створення презентації.

2

5-6

Систематизація літературного матеріалу, відібраного для майбутньої презентації.

2

7-8

Панелі інструментів Power Point. Режими роботи зі слайдами. Збереження презентації.

1

1

9-10

Підбір наочного матеріалу (ілюстрації, малюнки). Створення образів.

2

11-12

Фон слайдів. Вставка, форматування та переміщення тексту.

1

1

13

Створення 6-8 слайдів для майбутньої презентації.

1

14

Графічні об'єкти в презентації.

0,5

0,5

15-16

Введення в структуру слайдів графічних об’єктів.

2

17

Структура презентації. Навігація по презентації.

0,5

0,5

18

Коригування структури презентації.

1

19

Хронологічні та інші таблиці.

0,5

0,5

20

Введення в структуру слайдів таблиць .

1

21

Шаблони презентації. Кольорові схеми.

0,5

0,5

22-23

Створення власних шаблонів для майбутньої презентації. Заміна стандартних шаблонів власними.

2

24

Автоматичний та довільний покази. Помітки під час показу.

0,5

0,5

25

Використання анімації в презентації.

0,5

0,5

26-27

Введення анімацій до презентації, що створюється.

2

28

Використання звукового супроводу.

0,5

0,5

29-30

Вставка звуку до власної презентації.

2

31

Друкування презентації. Збереження презентації на CD.

0,5

0,5

32-33

Публічна демонстрація презентацій.

2

34

Підсумкове заняття. Визначення кращої презентації.

1

ПРОГРАМА ОКРЕМИХ ЗАНЯТЬ

Урок № 2

Тема: Запуск та завершення роботи з Power Point. Створення нової презентації та слайдів.

  1. Запустіть програму PowerPoint: за допомогою головного меню"ПУСК". Закрийте програму PowerPoint (Файл > Выход). Створіть ярлик програми на робочому столі Windows. За допомогою цього ярлика запустіть програму PowerPoint 2003.

  2. Знайдіть у вікні програми основні компоненти PowerPoint, а саме: Рядок меню, Панелі інструментів, Робочу область, Область вибору режиму PowerPoint, Область завдань.

  3. Створіть нові презентації: за допомогою меню, за допомогою панелі інструментів. Закрийте їх, не зберігаючи, без виходу з PowerPoint.

  4. Розгляньте варіанти створення презентації:

    • "Из шаблона оформления" - Перегляньте шаблони. По закінченню перегляду перейдіть до вкладки "Новая презентация", натиснувши кнопку ”Назад”;

    • "Из мастера автосодержания" - Ознайомтеся з переліком видів презентації. Після перегляду натисніть кнопку "Отмена";

    • "Из имеющейся презентации" - Відкрийте презентацію за адресою:files\PP1.4.ppt

  5. В презентації PP1.4.ppt створити декілька нових слайдів: за допомогою панелі інструментів, за допомогою меню, за допомогою "гарячих клавіш".

  6. Перегляньте варіанти розмітки слайдів на вкладці "Разметка слайда".

  7. Перейти на вкладки: "Разметка слайда" > "Дизайн слайда", "Дизайн слайда" > "Цветовые схемы", "Дизайн слайда" > "Эффекты анимации", розгляньте запропоновані шаблони.

  8. Закрити презентацію PP1.4.ppt не зберігаючи зміни, без виходу з PowerPoint.

  9. Закрити програму Power Point за допомогою "гарячих клавіш" Alt+F4 або стандартним способом.

Урок № 7-8

Тема: Панелі інструментів Power Point. Режими роботи зі слайдами. Збереження презентації.

  1. Запустіть програму Microsoft PowerPoint зручним для вас способом. Розташуйте та приберіть з вікна програми по черзі всі доступні панелі інструментів Power Point, ознайомтесь з кнопками, що на них розміщені.

  2. Відкрийте презентацію "Огляд СD" PP2.1.ppt. Перейти по черзі на всі режими роботи зі слайдами: "Обычный режим", "Режим структуры", "Режим работы со слайдами", "Режим сортировщика слайдов", "Показ слайдов с текущего слайда"

  3. Змінити масштаб елементів робочого поля перетягуванням роздільних ліній.

  4. Встановити масштаб поля нотаток рівним 50%.

  5. Встановити масштаб області слайда "По месту".

  6. Зберегти презентацію в папці "Мои документы", перейменувавши її.

  7. Створити в папці "Мои документы" нову папку з назвою "Презентації" та зберегти до неї презентацію за допомогою меню та кнопки на панелі інструментів.

  8. Зберегти презентацію під іншим іменем в цій же папці. Закрити програму PowerPoint.

Урок № 11-12

Тема: Фон слайдів. Вставка, форматування та переміщення тексту.

  1. Запустіть програму Microsoft PowerPoint. Створіть декілька слайдів. Перейти до вкладки "Дизайн слайда - Цветовые схемы" області завдань, вибрати по черзі кілька варіантів фону.

  2. Відкрити вікно діалогу "Фон" та встановити фон слайду на свій смак.

  3. Застосувати вибраний фон до всіх слайдів презентації.

  4. Вставити до слайду текст "Нова презентація".

  5. Змінити розмір текстової рамки за допомогою миші.

  6. Розмістити надрукований текст у два рядки.

  7. Змінити розмір, колір шрифту.

  8. Встановити інтервал між рядками рівним 30 пунктів.

  9. Скопіювати надрукований текст та вставити його рядком нижче.

  10. Скопіювати весь надрукований текст та вставити його як новий об'єкт нижче. Зберегти презентацію під іменем "MyPP" у свою папку. Закрити програму PowerPoint.

Урок № 14

Тема: Графічні об'єкти в презентації.

  1. Відкрити презентацію "MyPP", що ви розробили на попередньому уроці. Ознайомитись з автофігурами, що розміщені на вкладках панелі інструментів "Рисование"

  2. Розмістити на слайді автофігу "Знак запрета" з вкладки "Основные фигуры".

  3. Змінити довільно розмір автофігури

  4. Зафарбувати автофігуру в довільний колір.

  5. Вставити в існуючу автофігуру текст "Урок".

  6. Розмістити на поточному слайді ще дві автофігури на вибір.

  7. Згрупувати всі автофігури, змінити їх розмір.

  8. Змінити розмір тільки одієї з автофігур.

  9. Повернути автофігуру на кут 45 гр. за годинниковою стрілкою.

  10. Розгрупувати автофігуру, помістити одну з них поверх іншої, поміняти їх порядок.

  11. Вставити до слайду довільний малюнок. Зберегти презентацію "MyPP" у свою папку. Закрити програму PowerPoint.

Урок № 15-16

Тема: Графічні об'єкти в презентації.

  1. Відкрийте презентацію "MyPP". Перейти до режиму структури, при відсутності панелі інструментів "Структура", вивести її на екран.

  2. Доповнити презентацію в режимі структура двома слайдами.

  3. Змінити розмітку слайдів на одну з доступних в області завдань.

  4. Створити титульний слайд.

  5. Поміняти заголовок титульного слайда на "Моя презентація".

  6. Видалити підзаголовок титульного слайда, додати замість нього автофігуру.

  7. Створити підсумковий слайд презентації.

  8. За допомогою "гарячих клавіш" перейти на: наступний слайд, останній слайд, попередній слайд, перший слайд.

  9. Для слайду № 3 створити нотатки.

  10. Перейти на сторінку нотаток 3-го слайду. Змінити розміри слайду і поля нотаток (2/3 сторінки виділити для слайду, решту для поля нотаток). Зберегти презентацію "MyPP" у свою папку. Закрийте програму PowerPoint.

Урок № 17

Тема: Навігація в слайд-шоу. Створення кнопок керування.

  1. Відкрити презентацію "MyPP". Запустити показ слайдів. Перейти до слайда №4.

  2. За допомогою "гарячих клавіш" перейти до першого, наступного, попереднього, останнього слайдів.

  3. Помістити на слайд №1 кнопку керування для переходу на останній слайд презентації.

  4. Помістити на слайд №2 кнопку керування "настраиваемая" та задати їй дію "Завершить показ".

  5. Помістити на слайд №3 кнопку керування "настраиваемая" та задати їй дію "Відкрити презентацію "Презентация2"".

  6. Помістити на слайд №3 кнопку керування "настраиваемая" та задати їй дію для запуску програми "Блокнот".

  7. Помістити на слайд №1 невидиму кнопку керування та задати їй дію "Перехід на наступний слайд". Переглянути результат. Зберегти презентацію. Закрийте програму PowerPoint.

Урок № 19

Тема: Таблиці.

  1. Запустити програму Microsoft PowerPoint. Створити декілька нових слайдів. Створити таблицю, яка складається з 3-х рядків і 5-и стовпчиків за допомогою меню.

  2. Додати новий слайд, створити на ньому таблицю, яка складається з 3-х рядків і 5-и стовпчиків за допомогою панелі інструментів.

  3. Додати новий слайд, створити на ньому таблицю, яка складається з 3-х рядків і 5-и стовпчиків за допомогою шаблону.

  4. Відформатуйте одну із створених таблиць за своїм уподобанням.

  5. Створіть за допомогою Excel таблицю, збережіть її в своїй папці. Перенесіть створену таблицю до презентації.

  6. Розташувати діаграму на слайді.

  7. Внести до таблиці власні дані.

  8. Використовуючи додаткові кнопки на панелі інструментів "Стандартная" змінити параметри діаграми за своїм уподобанням.

  9. Створіть за допомогою Excel діаграму, збережіть її в своїй папці. Перенесіть створену діаграму до презентації.

  10. Вставити до слайду організаційну діаграму.

  11. Додати до створеної діаграми блок типу "Помощник".

  12. Поміняти з'єднувальні лінії між блоками в діаграмі на лінії зі стрілками. Зберегти презентацію у свою папку. Закрийте програму PowerPoint.

Урок № 21

Тема: Шаблони презентації. Кольорові схеми.

  1. Запустіть Power Point. Розгляньте шаблони оформлення, розміщені на вкладках "Разметка слайда", "Дизайн слайда", "Дизайн слайда - Цветовые схемы".

  2. Створити нову кольорову схему дизайну слайда (кольори елементів слайда вибрати за своїм уподобанням) та зберегти її як стандартну схему.

  3. Поміняти колір фону всіх слайдів презентації на довільний.

  4. Поміняти текстуру фону всіх слайдів презентації на довільну.

  5. Використати малюнок з файлу в якості фону для всіх слайдів презентації.

  6. Якщо малюнки не відображаються у вікні "выбор рисунка", виконайте їх пошук, вибравши потрібні вкладки колекції й типи файлів та натиснувши кнопку "Начать".

  7. Створити власний шаблон презентації за власним уподобанням.

  8. Створити нову презентацію з використанням створеного власноруч шаблону. Зберегти у свою папку. Закрийте програму PowerPoint.

Урок № 24

Тема: Автоматичний та довільний покази. Помітки під час показу.

  1. Відкрити презентацію "MyPP". Створити автоматичний показ презентації (зміну слайдів автоматично через 3 секунди).

  2. Налагодити показ слайдів під керівництвом глядачів.

  3. Налагодити показ слайдів за допомогою репетиції.

  4. Створити довільний показ слайдів з непарних слайдів презентації.

  5. Додати до створеного довільного показу парні слайди. Розмістити в створеному показі спочатку всі парні, потім всі непарні слайди.

  6. Створити довільний показ слайдів.

  7. Запустити демонстрацію презентації "MyPP". Під час демонстрації перейти до довільного показу.

  8. Створити помітки до слайду №2 (підкреслити заголовок слайда).

  9. Створити текстові помітки до слайду №3. Зберегти презентацію. Закрийте програму PowerPoint.

Урок № 25

Тема: Використання анімації в презентації.

  1. Відкрити презентацію "MyPP". Вибрати один з ефектів переходу між слайдами та застосувати його до перших двох слайдів.

  2. Змінити ефект переходу між слайдами на інший та застосувати його до всіх слайдів презентації.

  3. Вставити один з наявних звукових ефектів під час зміни всіх слайдів презентації.

  4. Створити ефект анімації для тексту заголовка слайду №2.

  5. Застосувати вибраний ефект анімації до всіх текстових елементів всіх слайдів презентації.

  6. Переглянути ефекти анімації на вкладці "Настройка анимации" та застосувати один з ефектів до текстових елементів презентації.

  7. Застосувати один з можливих ефектів анімації до малюнка на слайді. Перегляньте результат. Зберегти презентацію. Закрийте програму PowerPoint.

Урок № 28

Тема: Використання звукового супроводу. Вставка звуку та відеокліпів до презентації.

  1. Відкрити презентацію "MyPP". Вставити до слайда №1 звуковий супровід, вибравши файл за власним бажанням з папки "music" на диску.

  2. Ознайомитись з параметрами відтворення звукового файлу на вкладці "Настройка анимации", налагодити їх за власним бажанням.

  3. Записати за допомогою мікрофона звуковий супровід до слайда №2.

  4. Налагодити показ слайдів презентації без звукового супроводу.

  5. Запустити презентацію "MyPP".

  6. Вставити до слайду №3 відеокліп з файлу, розміщеного в папці "clip" на диску, вибравши файл за власним бажанням.

  7. Запустити показ слайдів презентації за допомогою клавіші F5, переглянути створені ефекти. Зберегти презентацію. Закрийте програму PowerPoint.

Урок № 31

Тема: Друкування презентації. Збереження презентації на CD.

  1. Відкрийте презентацію "MyPP". Ознайомитись з параметрами сторінки у вікні діалогу "Параметры страницы".

  2. Визначити параметри сторінки для друкування слайдів на принтері.

  3. Ознайомитись з вікном діалогу "Печать".

  4. Надрукувати слайди №2 та № 3 на одній сторінці.

  5. Надрукувати структуру презентації.

  6. Упакувати презентацію для показу на жорсткий диск з включенням засобів демонстрації.

  7. Вийти з PowerPoint. Запустити демонстрацію щойно упакованої презентації.

ПРОГНОЗОВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

Наприкінці навчання за модулем кожен учень повинен розробити і захистити певний проект-презентацію. Курс вважається пройденим лише тоді, коли буде здано цей проект. Обрати тему проекту варто якомога раніше (бажано - в перші два-три тижні навчання), щоб залишилось достатньо часу для роботи над ним. Перед початком роботи над проектом тема узгоджується з учителем. Проект має бути виконаний з використанням усіх знань, набутих у процесі навчання, а саме: знання текстів творів, біографічних відомостей, захист різних елементів книги, автоформатування, примітки тощо.

Зроблені учнями презентації мають бути ілюстрованими, яскравими, цікавими та стильними.

Перший слайд презентації – титульний (презентація з першим, титульним слайдом розташована в папці files під назвою present.ppt). Другий слайд - зміст. В кінці роботи треба розмістити список використаної літератури (або Web-сайтів).

Гуртківці повинні усвідомити, що презентація - це не суцільний текст. Кожний слайд повинен мати не більше, ніж 3-6 речень та майже на дві третини бути заповнений графічною інформацією.

Проект повинен бути представлений у електронному вигляді (файл з розширенням «ppt» або «pps»).

Мінімальний обсяг роботи: 6-8 слайдів з використанням малюнків, відео, елементів навігації.

Максимальний обсяг роботи: без обмежень.

Теми презентацій можуть бути довільними.

Література:

    1. Козерог О.В. Літературні бесіди: Посібник для вчителів російської мови та студентів-філологів педвузів. – Х.: Вид. група «Основа», 2003. – 112 с.

    2. Кращі позакласні заходи. Учитель року. Вип. 2 / уклад. Є.І.Науменко, О.М.Чхайло. – Х.: Вид. група «Основа», 2008. – 141 с.

    3. Програмований педагогічний засіб. Навчальний курс «Інтершкола». Мультимедійний модуль «Створення презентації в MS PowerPoint». – Дніпропетровськ.: ТОВ «ІНТЕРШКОЛА», 2006.

4. Серікова І.В. Уроки позакласного читання в 5-8 класах: Посібник для вчителів російської мови та студентів-філологів педвузів. – Х.: Вид. група «Основа», 2003. – 144 с.

5. Шкільний календар: літературно-мистецькі свята / Упоряд. Голобородько К.Ю. – Х.: Вид. група «Основа», 2005. – 144 с.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Факультатив «Творчість письменників у комп’ютерних презентаціях» призначено для учнів 5-9 класів, які бажають пропагувати творчість улюблених письменників серед учнівського загалу, закріпити відповідні знання з літератури та отримати навички роботи з персональним комп’ютером.
  • Додано
    25.02.2018
  • Розділ
    Українська література
  • Клас
    5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас
  • Тип
    Робоча програма
  • Переглядів
    3954
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    1
  • Номер матеріала
    VK063201
  • Вподобань
    0
Курс:«Створення та ведення власного блогу на платформі Blogger»
Левченко Ірина Михайлівна
36 годин
1400 грн
290 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №VK063201
За публікацію цієї методичної розробки Бова Ірина Михайлівна отримав(ла) свідоцтво №VK063201
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти