Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця
Сьогодення потребує від педагогів не лише певних особистісних рис (доброти,терплячості,уважності,чуйності,творчості в буденних справах,поваги до кожної дитини,емоційної чутливості),а й високого рівня професіоналізму:це і знання вікових та індивідуальних особливостей розвитку особистості,вміння адекватно спілкуватися з дітьми різного віку,і коректно та делікатно вказувати на їхні слабкі місця й чесноти,помилки й досягнення,а також налагоджувати стосунки між дітьми та організовувати їхню спільну діяльність. Сучасний вихователь має орієнтуватися на особистість дитини з її неповторними рисами,бачити найкраще в дитині,приймати її і поважати такою,якою вона є.
Саме тому слід приділяти особливу увагу аналізу й формуванню позиції педагога, яка орієнтована на дитину, її інтереси, на перспективи розвитку, прийняття вихованців як рівноправних учасників і партнерів в умовах співпраці.
Відомо, що «дорогу долає той, хто нею іде», і лише особистий досвід є ознакою справжнього майстра. Сучасному педагогу важливо зануритися у світ особистих переживань, емоцій і думок.
Учасники заняття сідають колом. Перший учасник називає своє ім.»я та продовжує вислів « У мене сьогодні …настрій , тому що…». До вправи залучають усіх учасників.
Щоб досягти гармонії в роботі,необхідно дотримуватися правил співпраці, взаємодопомоги, якими керуватимуться учасники заняття, працюючи в групах.
Слайд 2
Активність ;
Доброзичливість;
Кожна думка має право на існування;
Слухати й чути;
«Правило піднесеної руки»;
Говорити лише про себе й за себе.
Кожне зерня жертвує собою задля дерева, яке виростає з нього. На перший погляд здається , що зерня перестало існувати, зникло, але те, що посіяне й принесене в жертву, утілюється в дереві, у його гіллі, цвіті й плодах. Якби це зерня спочатку не принесло себе в жертву, то не було б ані гілля, ані квітів , ані плодів.
Як ви розумієте зміст цієї притчі?(групове обговорення притчі)
Ведучий роздає стікери у вигляді зернят і просить написати на них , чого саме вони очікують від сьогоднішнього заняття. Кожен зачитує свої очікування , прикріплює на плакат «Стежина очікувань» (унизу намальовано зернину, що проростає, угорі – паросток). Учасники прикріплюють свої зернята внизу.
Ми говоримо з вами про професіоналізм сучасного педагога, давайте з»ясуємо його головні ознаки. Адже головним для нас є професіоналізм. Ми всі разом дамо характеристику педагогу – професіоналу. Для цього розшифруємо поняття зі свого погляду.
Слайд 3
П- працелюбний;
Р – реаліст, розумний;
О – організатор;
Ф – фанат;
Е – енергійний;
С – самодостатній;
І – інтелектуал;
О – оптиміст;
Н –науковець;
А – активний;
Л –любить свою справу.
Поняття « професіонал» кожен розуміє по - своєму . Хтось вважає професіоналом людину з діловими рисами , хтось – із особистісними. Для одного важлива компетентність, для іншого – творчість. Професіональним педагогом можна вважати людину, яка отримала базову підготовку, засвоїла знання в певній сфері,яка вміє та використовує ці знання на практиці й має досвід професійної майстерності.
Слайд 4 Визначальними рисами професійної майстерності є компетентність , творчість, духовність, комунікабельність.
Вправа «Бінго»
Перед вами – фігура , яка символізує педагога.У неї є руки, ноги, голова, і найголовніше – серце.
Серце означає сучасний педагог, який любить свою справу,
Голова – це кредо, за яким він працює,
Права рука – особистісні риси,притаманні йому, як учителю, класному керівнику,
Ліва рука – його професійні риси,
Права нога – особистісні риси, які він ще хотів би сформувати,
Ліва нога – професійні риси, яких ще необхідно набути.
Ми вже знаємо хто такий професіонал, що вміщає в собі це слово, а тепер настав час розкрити ваші секрети як класного керівника – професіонала.
Вправа «Шукаємо талант»
Вам необхідно розповісти про якусь свою рису, вміння чи талант, чим ви можете поділитися зі своїми колегами із власного досвіду, які елементи новизни ви використовуєте у своїй роботі. Але є ще одна умова: після кожного виступу колеги всі разом будемо говорити і показувати «Це чудово!»,піднявши великий палець догори.
Тест – гра «Пізнайко»
Умови гри: кожному учасникові подано аркуш із запропонованим тестом – грою «Пізнайко», на якому у відповідному пункті «так», «частково», «ні» треба зробити помітку про безумовну чи часткову присутність або повну відсутність у практиці роботи вчителя запропонованих положень.
Основні критерії виховного заходу | Так | Частково | Ні |
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
| |||
|
Результати :
14 поміток «так» - ви талановитий, сучасний ,творчий класний керівник, уміло організовуєте навчально – виховний процес.
10 – 13 поміток «так» - ви успішно виховуєте учнів, але не завжди послідовні в дотриманні сучасних педагогічних вимог. Учні вас розуміють.
До 9 поміток «так» - працюєте по- старому, вас не цікавлять сучасні виховні методи, учні вас терплять. Часто ви самі відчуваєте, що працюєте безініціативно, однак боїтеся зізнатися в цьому самому собі.
Щоб переконатися у справжності свого призначення , зверніть увагу на 13 ознак того, що ви учитель.
Слайд 5- 20 Колаж «13 ознак сучасного вчителя»
Притча «Усе в твоїх руках»
В одному з найбільших міст Китаю давним – давно жив багатий і гордий мандарин. Йому поклонялися мешканці усіх найближчих міст і сіл. Почув якось мандарин про мудрого старця, до якого й у дощ , і в спеку йшли за порадою, поділитися горем і радістю. Наказав він привести старця до палацу. Коли слуги привели старого чоловіка , мандарин міцно стис у руці метелика і гордо сказав :»Якщо вгадаєш , живе або неживе у мене в долоні, подарую тобі життя». Глянув старець в очі гордому мандарину і сказав :» Усе в твоїх руках»!
Наше життя, бажання та мрії, наші професійні навички, уміння їх дієво і ефективно їх використовувати – це і є вияв майстерності педагога, його авторитет. І все це теж у наших руках!
Слайд 21 Підсумки . Метод «ДРІД»
Давайте підсумуємо свою роботу за допомогою методу «ДРІД»
Д- досвід (що робили, що запам»ятали)
Р- рефлексія ( які відчуття, реакція)
І- інформація(яку інформацію отримали, які висновки зробили)
Д – дії (як ви діятимете в майбутньому)
Слайд 22.Дякую вам за співпрацю!До нових зустрічей!
Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»