Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Критика і розвиток. Як не знищити мотивацію
»
Взяти участь Всі події

Проектування малюнка для панно методом фантазування. Графічне зображення.

Трудове навчання

Для кого: 5 Клас, 6 Клас

14.09.2021

366

45

0

Опис документу:

продовжити знайомити учнів із методами проектування, а саме – фантазуванням; використанням біоформ у створенні виробів; навчити проводити маркетингові дослідження шляхом анкетування; визначати потребу у даному виробі; розвивати образне та критичне мис­лення,

Перегляд
матеріалу
Отримати код

5 клас

Дата: 05.10.2020

Предмет: Трудове навчання

Урок 10

Тема:  Проектування малюнка для панно методом фантазування. Графічне зображення.

Мета: продовжити знайомити учнів із методами проектування, а саме – фантазуванням; використанням біоформ у створенні виробів; навчити проводити маркетингові дослідження шляхом анкетування; визначати потребу у даному виробі; розвивати образне та критичне мис­лення, творчу уяву;виховувати почуття відповідальності, праце­любність, самостійність, уважність.

Оснащення уроку: журнали, підручники, альбоми, зошити, олівці, анкети.

Тип уроку:  засвоєння нових знань.

Очікувальні результати: учні ознайомлюються з методом фантазування та його застосуванням; навчаться проводити маркетингові дослідження шляхом анкетування; визначати потребу у даному виробі.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

ІІ. Актуалізація знань учнів

  • Що таке картина?

  • Що таке панно?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

Панно - це сучасний і дуже стильний спосіб прикрасити будь-який інтер'єр, від житлової квартири до солідного офісу. Ми бачимо подібні твори декоративного мистецтва дуже часто, але рідко замислюємося про те, що ж все-таки таке - панно. Цій цікавій темі і присвяче наш урок

IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку

Учитель записує на дошці тему уроку, повідомляє навчальну мету та визначає завдання уроку.

V. Викладання нового матеріалу.

Панно́ (фр. panneau, від лат. pannus — шматок тканини) — частина поверхні стіни, стелі, дверей, обмежена рамкою і заповнена живописоммозаїкою або скульптурним рельєфом.

Отже, панно - це елемент декору приміщення, який покликаний прикрашати стіни, стеля, а іноді навіть фасади будівель. Чим у такому разі панно відрізняється від звичайної картини, адже і те і те служить для прикраси інтер'єру? Перш за все, способом свого виготовлення. Якщо картиною вважається, перш за все, твір живописного мистецтва, то панно може бути скульптурним, мозаїчним, тканинних, дерев'яних і навіть пластиковим. Давайте розглянемо види панно більш докладно. 

Розрізняють наступні види декоративних панно: 

  • тканинні: це різноманітні вишиті картини, гобелени та аплікації на тканини. Вони можуть бути виконані вручну або серійно, у формі машинної вишивки;

  • з каменю: тут найчастіше використовується натуральний камінь - граніт, мармур, базальт та інші. Дуже красиво виглядають панно з каменю в мозаїчної техніки;

  • дерев'яні - найчастіше це панно з абстрактним сюжетом, наприклад, різьблені дерев'яні панно з дуба, берези, бука, сосни та інших порід дерева. Іноді їх доповнюють інкрустацією з напівкоштовних каменів, що відмінно виглядає в класичному інтер'єрі;

  • керамічні - являють собою мозаїчні картини з керамічної плитки, придатні для розміщення в ванною або робочій зоні кухні;

  • скульптурні - є об'ємними, що якісно відрізняє їх від інших видів панно. Такі міні-скульптури виконуються з гіпсу, фактурної штукатурки, металу;

  • графічні - на відміну від мальованих або написаних картин, цей вид панно виконується за допомогою сучасних видів друку, включаючи фотодрук. Сюди ж можна віднести репродукції картин;

  • інші: сюди можна віднести панно ручної роботи, зроблені з використанням самих різних матеріалів (морських черепашок, сухоцвітів, круп і зерен, глини, солоного тіста тощо).

Картини з тканини часто діють за принципом аплікації, використовують вишивку і клаптикову техніку печворк. За допомогою клаптикової мозаїки отримують картини, гідні захоплення. Для створення декоративного панно з тканини спочатку збирають текстильну картину, а потім поміщають її в раму.

Печворк - це вид рукоділля, при якому за принципом мозаїки зшивається виріб зі шматочків тканини (клаптиків). У процесі роботи створюється полотно з новим колірним рішенням, візерунком, іноді фактурою. Сьогодні ми з вами познайомимося з одним з різновидів «печворку» це техніка «кінусайга».

Техніка кінусайга - один з найдавніших видів рукоділля, в основі якого лежить ідея виготовлення виробів з вторинної сировини. Такою вторинною сировиною стали старі кімоно, які завжди шили з натурального шовку, витканого вручну і прикрашеного майстерною вишивкою. Тому викидати їх було не прийнято, і ощадливі господарки знайшли спосіб продовжити життя кімоно. Як і англійський печворк, кінусайга - результат вміння заощаджувати.

Найвідомішою майстринею і законодавицею сучасного стилю кінусайга вважається художниця Маено Такасі (Maeno Takashi).У своїх роботах вона використовує різну за фактурою тканину: віскозу, бавовну, шовк - все йде в справу.



Основу техніки кінусайга складають знайомі європейцям печворк, аплікація, мозаїка, різьба по дереву. Сьогодні кінусайга вельми поширена в багатьох європейських країнах і представляється як техніка клаптикової пластики. Сучасні європейські майстрині в якості основи використовують більш зручний в обробці матеріал - пінопласт. Тому традиційне японське назва техніки - кінусайга - звучить все рідше. Сьогодні назва техніки звучить як інкрустація по пінопласту або печворк без голки.

VІ. Практична робота. Застосування методу фантазії у створенні нового виробу.

Послідовність виконання роботи:

1.Ознайомся  із об’єктами технологічної діяльності, або відшукай у книгах, журналах чи інших джерелах.

2.Вивчи будову та призначення обраного виробу.

3.За власним планом удоскональ модель або конструкцію цього виробу.

4.Визнач, на власний розсуд, розміри виробу та його складові елементи.

5.Продумай з яких матеріалів можна зробити задуманий виріб.

Загальні правила:

1. Роботу розпочинай після дозволу вчителя.

2. Інструмент використовуй за призначенням, не працюй несправним і тупим інструментом.

3. Різальні інструменти повинні зберігатися лише в спеціально обладнаних папках у відведеному в класі місці.

4. Під час робочого процесу не відволікайся на сторонні справи, не розмовляй, будь зосередженим.

5. У процесі роботи дотримуйся порядку на робочому місці, а після роботи акуратно прибери його.

Правила користування ножицями і ножем:

1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.

2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.

3. Не працюй тупими ножицями і ножем, а також ножицями зі слабким кріпленням.

4. Не тримай ножиці вістрями догори.

5. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.

6. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.

7. Не розмахуй ножицями, ножем, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.

8. Передавай ножиці закритими і кільцями вперед.

9. Під час роботи з ножицями притримуй матеріал лівою рукою так, щоб він не потрапляв на лінію різання.

10. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі, так само як ніж.

Процес виготовлення панно

1.Підготуйте шматок пінопласту необхідного розміру. Товщина пінопласту 3 см. Для розрізання пінопласту використовуємо канцелярський ніж. На пінопласт наносимо вподобаний малюнок.

2.Канцелярським ножем робимо прорізи по всьому нанесеним лініях. Лезо ножа висуваємо на 1-1,5 см. 

3.Ну а тепер починається найцікавіше! Беремо шматок тканини більшого розміру, ніж заповнюється ділянк.

4.Акуратно пилочкою для нігтів, або іншим предметом заправляємо тканину у підготовлені прорізи

5.Зайву тканину зрізаємо ножицями. Краще використовувати манікюрні ножиці.

6.Решту тканина заправляємо в прорізи так, щоб краї були рівні. Деякі майстри рекомендують промащувати прорізи клеєм для міцності.

7.Таким чином заповнюємо всі ділянки панно.

VІІ. Підсумки уроку. Повідомлення домашнього завдання.


Шаблони:









Моделі-аналоги:


6


Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.