Проект «Здорове майбутнє Кіровоградщини»

Екологія

Для кого: 5 Клас, 6 Клас, 7 Клас, 8 Клас

20.12.2019

255

2

0

Опис документу:
Даний проект може бути використаний як одноденний похід в навколишнє середовище. Мета проекту: збереження і зміцнення здоров’я дітей. Збільшення рухової активності учнів. Формування у дітей позитивної мотивації на здоровий спосіб життя шляхом реалізації через екскурсії, походи з використанням природних особливостей рідного краю. Виховання екологічної свідомості, гармонії з природою.
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Проект

«Здорове майбутнє Кіровоградщини»

Парфентьєва Г.С. вчитель географії та біології

м. Новоукраїнка 2019

Мета: збереження і зміцнення здоров’я дітей. Збільшення рухової активності учнів. Формування у дітей позитивної мотивації на здоровий спосіб життя шляхом реалізації через екскурсії, походи з використанням природних особливостей рідного краю. Виховання екологічної свідомості,гармонії з природою.

Форма проведення: екскурсія – похід по рідному краю.

План: 1. Підготовка до екскурсії

2. Інструктаж з техніки безпеки

3. Поїздка до місця призначення, розбивка табору, сніданок

4. Основна частина екскурсії

5. Дихальна гімнастика

6. Рухливі ігри на свіжому повітрі

7. Повернення додому

8. Камеральний період

9. Підбиття підсумків

1. Підготовка до екскурсії

1.1. Вступне слово вчителя

«Степовою перлиною» України нерідко називають Кіровоградщину, розташовану у межиріччі Дніпра і Південного Бугу, на Правобережжі. Обрамлені розкішними лісосмугами неозорі лани золотавої пшениці. Неквапливі тихоплинні ріки і джерела кришталевої води. Крутобокі долини і балки, уквітчані духмяними шавліями, волошками та іншим барвистим різнотрав’ям. Шовкові косиці ковили, пахуче повітря, закучерявлені рясними вербами ставки, що у надвечір’ї хвилюють рибалок сплесками риби. Чепурні села у садках. Невеликі ліси і переліски у долинах річок…

Дорогі діти, ми як справжні дослідники, відправляємось у подорож-екскурсію до заповідної території – геологічної пам’ятки природи: Каскади (додаток №1).

1.2. Підготовка необхідного обладнання, наявного в учнів: планшет, олівці, компас, ручки, аркуші А4, пака для гербарію (одна на всю групу), килимки, головні убори, спортивний одяг та взуття (футболка, шорти, мокасини або кросівки).

2. Інструктаж з безпеки життєдіяльності під час проведення екскурсії, а також під час перевезення учнів

3. Поїздка на Каскади

Розбивка табору, розкладання вогнища, приготування сніданку: їжа повинна бути корисною, збалансованою, поживною.

Орієнтовний перелік страв:

Каша гречана (або з іншої крупи) з овочевим салатом;

Каша молочна (рисова) з згущеним молоком;

Чай з галетним печивом.

4. Основна частина екскурсії

4.1. Огляд місцевості

Завдання: 1. Визначити вид рельєфу місцевості;

2. Визначити види гірських порід, відбір зразків;

3. Визначити видовий склад рослин, відбір зразків для гербарію.

4.2. Орієнтування на місцевості

Завдання: 1. Визначити азимути за компасом.

2.Орієнтування на місцевості за компасом та за місцевими ознаками.

4.3.Створення фотоматеріалів (додаток №2).

5.Дихальна гімнастика

Після проведення основної частини екскурсії (збір даних), учням пропонується сісти в коло на своїх килимках, провести ряд вправ на свіжому повітрі, на території місцевості, яка віддалена від антропогенного впливу міста.

Слово вчителя

Екологічний стан міста і околиць шкодить здоров’ю людей. Нажаль, буквально на очах занепадають і зникають чисті джерела, замулюються і губляться в заростях річки, а вони, в свою чергу, формують місцевий мікроклімат. Дуже гострою є проблема відходів а також екологічний стан повітря. Забруднюваність атмосферного повітря є дуже високою (60 тис. т. шкідливих речовин, 60% яких дає автотранспорт).

Тому ми з вами, знаходячись на певній відстані від нашого міста маємо змогу ввібрати у себе часточку природи, яка не розорена людиною.

Вправа №1 сісти так, щоб спина була прямою, зробити 10 вдихів і видихів, вільних та глибоких.

Вправа №2 встати, ноги на ширині плечей, руки в сторони, випинаючи живіт – вдих, руки вперед, нахиляючись і втягуючи живіт видих, декілька разів.

Вправа №3 лягти на спину, руки покласти на живіт – вдих, підчас тривалого видиху через рот руками надавлювати на живіт декілька разів.

Відчуваєте, як сили прибувають?

Вправа №4 декілька разів позіхнути.

Слово вчителя

Щоб зберегти здоров’я і красу, необхідно щодня бувати на свіжому повітрі, а правильне дихання, раціональне харчування сприяє оновленню організму.

6. Рухливі ігри на свіжому повітрі

Учням пропонується розважитись, пограти в ігри

Орієнтовний перелік ігор

  1. Джерельце

  2. Третій зайвий

  3. Волейбол

  4. Мисливці і качки

  5. Гаряча картопля тощо

7. Повернення додому

Учні прибирають місце стоянки табору, збирають речі, готуються до від’їзду

8. Камеральний період (обробка даних)

Проводиться на другий день у класі

План: 1. Оформлення колекції мінералів

2. Оформлення гербарію

3. Оформлення фотовиставки

4. Підготовка звітів які мають містити опис місцевості з додаванням плану місцевості

9. Підбиття підсумків

Проводиться у формі бесіди

Питання

  1. Що дала вам екскурсія до Каскадів?

  2. Чим відрізняється мікроклімат міста та природного середовища?

  3. Чому перебування на свіжому повітрі і дихальні вправи важливі для організму, яка їх роль?

  4. Як можна охарактеризувати геоекологічний стан області?

  5. Можливі шляхи виходу з даної ситуації?

Можливі відповіді учнів.

  1. Ознайомлення з заповідним куточком (геологічною пам’яткою) нашої рідної землі.

Визначення основних компонентів, які складають природне середовище (вода, грунт, гірські породи і мінерали, повітря, біота).

  1. Мікроклімат міста є теплішим, повітря «підігрівається» вихлопними газами і промисловими викидами, також є більш забрудненим.

Повітря природного середовища є більш прохолодним і чистішим.

  1. Перебування на свіжому повітрі і дихальні вправи омолоджують і зміцнюють організм, покращують газообмін.

  2. Геоекологічний стан області характеризується такими показниками, як: забруднення і виснаження грунтів, велика кількість газів в атмосфері, проблема відходів, забруднення річок, зникнення малих річок і джерел.

  3. Можливі шляхи виходу:

  1. Утилізація відходів

  2. Розчищення малих річок і джерел

  3. Насадження лісосмуг

  4. Створення очисних споруд

  5. Розширення мережі природно заповідних об’єктів

Додаток №1 Каскади

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Вітаємо зі святом працівникі́в осві́ти

та даруємо 100 грн

кешбеку!

Кешбеком можна оплатити 50% вартості будь-яких цифрових товарів та послуг на порталі «Всеосвіта»

Отримати кешбек можна з 1 до 14 жовтня 24 жовтня та використати протягом всього місяця.