До ЗНО з ІСТОРІЇ УКРАЇНИ залишилося:
0
6
міс.
1
4
дн.
2
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!

Проект "Вишиванка - генетичний код нації"

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Івано-Франківський обласний інститут

післядипломної педагогічної освіти

Лабораторія управління та організації освіти

П Р О Е К Т

«Вишиванка – генетичний код нації»

м.Івано-Франківськ 2018 рік

З М І С Т :

П Р О Е К Т Н А Д І Я Л Ь Н І С Т Ь :

Тема

4 ст.

Автори-розробники

4 ст.

Цільова група

4 ст.

Проблема та її актуальність

4 ст.

Характеристика проекту

6 ст.

Мета

6 ст.

Завдання

6 ст.

Опис проекту

6 ст.

Термін

7 ст.

Етапи реалізації проекту

7 ст.

Очікувані результати

7 ст.

Критерії оцінки ефективності проекту

8 ст.

Механізм реалізації проекту

8 ст.

Кінцевий результат

11 ст.

Кошторис

12 ст.

Аналіз силового поля

13 ст.

Оцінювання

14 ст.

  1. ТЕМА

Вишиванка – генетичний код нації

2. АВТОРИ-РОЗРОБНИКИ

1. Жигалюк Галина Романівна – КЗ «Ворохтянський обласний кістково-туберкульозний санаторій «Смерічка»

2. Буждиган Іанна Мирославівна – Новокривотульська ЗОШ І-ІІ ст.

3. Кінащук Марія Ігорівна – Отинійська ЗОШ І-ІІІ ст.

4. Гломба Любов Дмитрівна – Пшеничниківський НВК

5. Павелко Роксолана Олегівна – Івано-Франківський коледж Прикарпатського ніціонального університету ім.В.Стефаника

3. ЦІЛЬОВА ГРУПА

Діти навчального закладу

4. ПРОБЛЕМА ТА ЇЇ АКТУАЛЬНІСТЬ

Для українця вишиванка – не просто одяг. Це щось дуже особливе: особисте, рідне, святе. Вишивка – як символ, який зберігає його коріння, ідентичність, розуміння себе. Це наша історія: міфологія, релігія, давнє мистецтво наших предків, душа нашого народу. Та більше того, у вишивці зашифровано наш генетичний код.

Вишивка в Україні - це своєрідний світ краси і фантазій, поетичного розуміння навколишньої природи, який прийшов до нас з давньої міфології, звичаїв і уявлень наших предків.
Археологічні знахідки і свідчення колишніх мандрівників і літописців стверджують, що вишивання, як вид мистецтва існувало в Україні з незапам'ятних часів. До прикладу, на Черкащині було знайдено срібні пластини з фігурами чоловіків в українських народних костюмах. Дослідження показали, що ці пластини надійшли до нас з вісімнадцятого і дев'ятнадцятого століть.

У 90-их роках дев'ятнадцятого століття творці культури неабияк зацікавилися вишивкою і почали збирати її в музеях і приватних колекціях.

Приклади давньої народної вишивки, з одного боку дивують нас простотою і лаконічністю, з іншого - радують різноманітністю і художньою майстерністю. Крім того, вони залишаються невичерпним джерелом натхнення для сучасних творців. А для нас, українців, вишивка завжди була і повинна залишатися не лише майстерним творінням золотих рук народних умільців, а й скарбницею вірувань, звичаїв, обрядів, духовних прагнень, інтелекту українського народу!

У процесі історичного та культурного розвитку України в кожному регіоні присутні характерні орнаментальні мотиви і композиції, а також видове різноманіття кольорів і методи для створення вишивки. Вони дбайливо передаються з покоління в покоління: майстри удосконалили кращі досягнення своїх попередників і розвивають їх.

У минулому столітті основні мотиви вишивки відображали елементи символіки різних древніх культів. З часом, пряме відношення вишитих символів губилось, але традиція їх використання залишилася живою.

Проаналізувавши старовинні та сучасніші зразки вишивок, можна умовно скласти своєрідний атлас регіонів України за типовими для них візерунками, орнаментами і символами, техніками і кольорами. І хоч чітких меж використання певної техніки вишивки ніколи не було (бо люди, спілкуючись, передавали, навчали одне-одного особливостей ремесла свого краю) та все ж спробуємо виокремити ті головні риси, які відрізняли кожну область від іншої.

5. ХАРАКТЕРИСТИКА ПРОЕКТУ

За метою та характером діяльності – дослідницький

За змістом – виховний

За складом учасників - колективний

За тривалістю – довготривалий

За характером партнерської взаємодії – кооперативний

За реалізацією між предметних зв’язків - міжпредметний

6. МЕТА

Сформувати у дітей та молоді любов до вишиванки, як головного носія генетичного коду нації.

7. ЗАВДАННЯ

  • Розробити систему заходів про значимість і колорит української вишиванки;

  • Сформувати у дітей розуміння, що вишиванка не тільки національний одяг чи модний тренд, а й носій традицій та зв’язок поколінь;

  • Визначити особливості орнаменту різних регіонів України;

  • Розробити систему заходів, із залученням учасників навчально-виховного процесу для реалізації даного проекту;

  • Розробити брошуру про особливості вишиванки в різних регіонах України;

  • Залучити батьків, громадськість, спонсорів.

.

8. ОПИС ПРОЕКТУ

Автори проекту передбачають його поетапну реалізацію через проведення систему виховних заходів.

9. ТЕРМІН

Термін реалізації проекту 20 вересня 2018 року – 16 травня 2019 року

10. ЕТАПИ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

Підготовчий – 20.09. 2018 року – 31.10.2018 року

Моделюючий – 1.11.2018 року – 31.12. 2018 року

Діяльнісний – 20.01.2019 року – 31.03.2019 року

Узагальнюючий – 1.04. 2019 року – 16.05.2019 року

11. ОЧІКУВАНІ РЕЗУЛЬТАТИ

  • У дітей сформується любов до вишиванки, як генетичного кола нації.

  • Зросте повага до традицій свого народу.

  • Покращиться рівень вихованості та загальної культури школярів;

  • Підвищиться у дітей відповідальність за доручену справу;

  • Зросте рівень морально – духовної культури дітей та молоді;

  • Підвищиться позитивний імідж школи

  • Активізується діяльність сільської громади та створиться сприятливий простір для реалізації даного проекту.

12. КРИТЕРІЇ ОЦІНКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ПРОЕКТУ

  • Аргументованість вибору теми проекту,актуальність,

  • Відповідність структури і змісту, повнота,

  • новизна, оригінальність,

  • практична спрямованість, дієвість,

  • результативність

13. МЕХАНІЗМ РЕАЛІЗАЦІЇ ПРОЕКТУ

Етапи роботи

Зміст роботи

Термін виконання

Виконавці

Ресурси

Матеріальні

Людські

І.Підготовчий

1. Створення творчої групи проекту та розподіл обов’язків.

20.09-25.09

творча група проекту

Електронно-технічні засоби пошуку в мережі Internet

Автори-розробники проекту

2. Визначення теми і мети проекту, його вихідного положення.

26.09

творча група проекту

Не потребує

Автори-розробники проекту

3. Формування завдань проекту.

27.09-10.10

творча група проекту

Не потребує

Автори-розробники проекту

4. Проведення опитування учнів з метою вивчення їх інтересів.

11.10-20.10

творча група проекту

Матеріали для проведення опитування, канцелярське приладдя.

Автори-розробники проекту, психолог

5. Обговорення результатів діагностування.

21.10-31.10

творча група проекту

Не потребує

Автори-розробники проекту, психолог

ІІ. Моделюючий

1. Розробка плану реалізації проекту.

1.11-5.11

творча група проекту

Не потребує

Автори-розробники проекту

2. Обговорення суперечностей та вибір оптимального ходу проекту.

6.11-10.11

творча група проекту

Не потребує

Автори-розробники проекту

3. Створення пошукових груп для реалізації проекту.

11.11-15.11

творча група проекту

Електронно-технічні засоби пошуку в мережі Internet Канцелярське приладдя.

Автори-розробники проекту, громадськість села

4. Розробка плану дій за кожним виховним заходом

15.11-15.12

творча група проекту

Не потребує

Автори-розробники проекту

5. Визначення джерел та способів збору інформації.

15.12-20.12

творча група проекту

Не потребує.

Автори-розробники проекту

ІІІ. Діяльнісний

1. Збір інформації.

20.01-28.02

творча група проекту

Електронно-технічні засоби пошуку в мережі Internet Канцелярське приладдя

Автори-розробники проекту, громадськість, бібліотекар, педагог-організацій

2. Аналіз, уточнення та обробка добутої інформації.

1.03-5.03

творча група проекту

Не потребує

Автори-розробники проекту

3. Проведення виховних заходів за планом проекту.

5.03-30.03

творча група проекту

Інвентар для оформлення приміщень

Автори-розробники проекту, учні закладу, працівники, громадськість

4. Оформлення результатів проекту. Виготовлення брошури

31.03

творча група проекту

Канцтовари

Автори-розробники проекту

ІV.

Узагальнюючий

1. Ознайомлення з критеріями оцінювання.

1.04

творча група проекту

Не потребує

Автори-розробники проекту

2. Визначення форми представлення результатів проекту.

2.04-6.04

творча група проекту

Не потребує

Автори-розробники проекту

3. Розробка сценарію.

7.04-25.04

творча група проекту

ЗМІ, Internet,

Автори-розробники проекту, педагог організатор

4. Проведення свята «День Вишиванки»

16 травня

творча група проекту

Інвентар для оформлення приміщень, зразки вишиванок

Автори-розробники проекту, вчителі та учні школи, громадскість

14. КІНЦЕВИЙ РЕЗУЛЬТАТ

  • Виготовлення брошури «Вишиванка як унікальний код твого краю»

  • Проведення свята до Дня вишиванки.

15. КОШТОРИС

з/п

Назва матеріалу

Одиниця

Виміру

Кількість

Ціна за одиницю

виміру,грн.

Сума,

грн.

1

Ватман

шт.

10

8,00

80,00

2

Папір ксеросний

уп.

1

97,00

97,00

3

повітряні кульки

шт.

100

1,50

150,00

4

Заправка принтера

шт.

1

120,00

120,00

5

кольоровий папір

шт.

10

7,00

70,00

6

Клей

шт.

4

3,00

12,00

7

Стенд «Вишивка України»

шт.

1

50,00

50,00

8

Маркери

шт.

5

2,50

12,50

9

Синьо-жовта стрічка

м

50

2,50

125,00

10

Скоби

уп

1

7,00

7,00

Всього

723,50

16. АНАЛІЗ СИЛОВОГО ПОЛЯ

Підтримка

Бал

Опір

Бал

Адміністрація

10

Адміністрація

Практичний психолог

8

Практичний психолог

2

Учителі

9

Учителі

1

Педагог-організатор

10

Педагог-організатор

Учні

8

Окремі учні

2

Батьки

8

Окремі батьки

2

Громада

8

Громада

2

  1. ОЦІНЮВАННЯ

  • цей проект має певну підтримку, яка є більшою за опір, тому вважаємо його життєздатним у подальшому впровадженні.

  • Проект сприяв відродженню національних традицій, школярі навчилися досліджувати свої корені, історію своєї Батьківщини.

  • До співпраці залучено місцеву громаду, батьків, церковну громаду.

  • Створено брошуру для подальшого вивчання в школі даної теми.

Проект перспективний , оскільки:

  • Сприяє вихованню покоління, що хоче і вміє зберігати і примножувати традиції свого народу.

  • Відроджує і оновлює національні традиції.

  • Сприяє розвитку відносин між учасниками проекту.

.Спонукає до дослідницької та пошукової роботи

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Ефективні комунікації (soft skills) учителя з батьками»
Швень Ярослава Леонідівна
30 годин
590 грн
590 грн