Сьогодні відбулась
онлайн-конференція:
«
Освіта проти насильства: методи профілактики та алгоритми реагування
»
Взяти участь Всі події

Проєкт СУВЕНІР “БРЕЛОК — ШАПОЧКА ”

Трудове навчання

Для кого: 5 Клас

08.10.2021

47

6

0

Опис документу:

Матеріал складається:

Орієнтовно календарно-тематичного плану

Інструкційної картки № 1 “Виготовлення основи брелка — шапочка”

Інструкційної картки № 2 “В’язання шнура гачком”

Головна мета трудового навчання - формування технологічно грамотної особистості, підготовленої до життя і активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства.

Кожна людина з певного віку розпочинає самостійну трудову діяльність, що потребує відповідної морально-психологічної готовності, сформованої звички працювати, прагнення реалізувати свій потенціал. Вироблення таких установок особистості забезпечує трудове виховання, яке є одним з головних обов'язків сім'ї та закладу освіти.Продуктивна праця спрямована на створення матеріальних благ. Виховні можливості продуктивної праці виявляються упевних аспектах. На мою думку, працюючи поруч із дорослими, здобувачі освіти прилучаються до життя суспільства, набувають життєвого досвіду, досвіду спілкування у виробничій сфері, навчаються ефективних прийомів виробничої діяльності. І цьому найкраще сприяє проєктний метод навчання.

Перегляд
матеріалу
Отримати код



Проєкт розробила: Дараган Олена Миколаївна учитель трудового навчання


СУВЕНІР “БРЕЛОК — ШАПОЧКА ”


Орієнтовний календарно-тематичний план


Очікувані результати навчально-пізнавальної діяльності здобувачів освіти

Знаннєвий компонент

  • Розуміє етапи проектування.

  • Розуміє моделі-аналоги як історію розвитку технічного об'єкта

  • Розуміє сутність методу фантазування.

  • Розрізняє та називає інструменти та пристосування для обробки конструкційних матеріалів

Діяльнісний компонент

  • Дотримується послідовності етапів проектної діяльності

  • Добирає інструменти та матеріали для виготовлення виробу

  • Визначає необхідну кількість матеріалів для виготовлення виробу

  • Виконує технологічні операції відповідно до обраного виробу та технології його виготовлення

  • Дотримується правил безпечної праці при виконанні технологічних операцій.

Ціннісний компонент

  • Обґрунтовує взаємозв’язок між дотриманням технології виготовлення та якістю виробу

  • Оцінює результат власної діяльності


Проєкт СУВЕНІР “БРЕЛОК — ШАПОЧКА ”

Основна технологія: технологія плетіння.

Додаткова технологія: технологія плетіння гачком

Тема уроку та зміст

К-ть год

Дата проведення

Примітка

1

Організаційно-підготовчий етап Планування проєктної діяльності Вироблення ідей та варіантів Прогнозування майбутніх результатів

Інструктаж з БЖД

1



2

Конструкторський етап

Складання ескізу

Добір матеріалів

Вибір інструментів та обладнання

Вибір технології обробки деталей виробу, їх з’єднання, оздоблення

Інструктаж з БЖД

1



3-4

Технологічний етап

Виконання технологічних операцій Самоконтроль своєї діяльності

Дотримання технологічної, трудової дисципліни, культури праці


2



5

Технологічний етап

В'язання шнура гачком

Остаточна обробка виробу

Інструктаж з БЖД.

1



6

Заключний етап

Самооцінка проєкту

Аналіз підсумків

Захист проєкту

1




Головна мета трудового навчання - формування технологічно грамотної особистості, підготовленої до життя і активної трудової діяльності в умовах сучасного високотехнологічного, інформаційного суспільства.

Кожна людина з певного віку розпочинає самостійну трудову діяльність, що потребує відповідної морально-психологічної готовності, сформованої звички працювати, прагнення реалізувати свій потенціал. Вироблення таких установок особистості забезпечує трудове виховання, яке є одним з головних обов'язків сім'ї та закладу освіти. Продуктивна праця спрямована на створення матеріальних благ. Виховні можливості продуктивної праці виявляються у певних аспектах. На мою думку, працюючи поруч із дорослими, здобувачі освіти прилучаються до життя суспільства, набувають життєвого досвіду, досвіду спілкування у виробничій сфері, навчаються ефективних прийомів виробничої діяльності. І цьому найкраще сприяє проєктний метод навчання. Після обговорення з здобувачами освіти вибору об'єктів праці для зразків-аналогів виготовляють виріб та складають технологічні картки.


ІСТОРІЯ ВИНИКНЕННЯ СУВЕНІРА


Сувені́р ( Souvenir «спогад, пам'ять») - пам'ятний предмет, призначений нагадувати про щось, наприклад, про відвідані країни, міста, націоналі парки, музеї, храми, об'єкти культури, якісь іншї місця або заходи...

Історія розвитку сувеніра пов'язана з магічними обрядами. У далекі часи, коли людина не могла розібратися в явищах природи, вона вважала, що сувенір наділяє її надприродною силою. Щоб відвести лиха і нещастя, людина навчилася зображати божество в амулетах, створюваних нею зі звичного матеріалу - глини, дерева, металу.

На рівні з каменем, глиною та частинами тварин, дерево було одним із перших матеріалів, із котрими працювала давня людина. Аналізи залишків інструментів, що використовувалися неандертальцями, показали, що багато використовувалося дерево. Розвиток цивілізації тісно пов‘язаний великою мірою з розвитком навичок роботи з цим матеріалом. Для різьби по дереву використовували кремінь.

Проте людина відчувала потребу ще і в матеріалізованих захисниках — оберегах. Отже, найдавніші сувеніри – це різноманітні язичницькі обереги.

Найдавніший зразок оберега — жіноче божество, яке було поширеним практично у всіх народів. Оберіг походить від слова «берегиня» - богиня землі. Берегиня — мати всього живого, первісне божество-захисник. З часом Берегиня стала охоронницею дому, її скульптури знаходились у хатах. Зображення-амулети носили на шиї. Досить поширені як сувеніри різноманітні національні ляльки.

На початку XIX ст. Сувенір ще більше поширюється, набуває іншого значення.

У даний час сувеніри розповсюджені не менш широко. Сучасні засоби зв'язку, радіо, телебачення, інтернет набагато прискорюють темп життя, роблять людину співучасником і очевидцем багатьох подій. Пам'ятний значок, вимпел, медаль, якийсь невеликий предмет, приурочений до події, свідком якої ми є, фіксує її у пам'яті. За останні роки в нашій країні і за кордоном актуальний туризм. Завдяки цьому проводиться багато різних заходів. Спортсмени беруть активну участь у спартакіадах та олімпіадах. Розширилися зв'язки: культурні діячі, представники різних видів мистецтв, стали частіше виїжджати на гастролі за кордон і запрошувати до себе гостей, організовуючи фестивалі, місячники і декади національної культури. Частіше стали проходити наукові конференції та міжнародні конгреси. Все це сприяє поширенню сувенірів.

Традиційні українські сувеніри - писанки, дерев'яні булави, ляльки у національних стилях, предмети повсягденного ужитку—рушники, глиняні глечики, козацькі куманці, взуття з українським розписом...


ВИДИ ТА ВЛАСТИВОСТІ СУВЕНІРІВ


За призначенням сувеніри поділяють на групи та підгрупи:

  • письмове приладдя ( предмети для зберігання письмового приладдя, приладдя для письма та читання,);

  • сувеніри ( брелоки, нагрудні знаки, пам'ятні медалі, герби, магніти тощо),

  • інтер’єрні вироби ( статуетки, шкатулки, вази, ключниці, свічники тощо);

  • предмети для сервірування столу ( сервізи, окремі предмети для сервірування столу);

  • особисті прикраси (прикраси для голови, шиї, для рук);

  • аксесуари (необов’язковий предмет, який доповнює щось: штучні квіти, брошки тощо);

  • церковно-культові вироби (ікони, хрести та ін.).



ІНСТРУКЦІЙНА КАРТКА “ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ СУВЕНІРА “БРЕЛОК — ШАПОЧКА ”




Інструкційна картка № 1 “Виготовлення основи брелка - шапочка”


Зображення

Опис роботи

1









Для виготовлення сувеніру треба підготувати наступне: кільце, нитки для в'язання, ножиці, лінійку

2






Нарізуємо нитки довжиною 22 см

3






Протягуємо нитку у підготовлене кільце

4





Кінчики нитки протягуємо у петельку

5









Повторюємо операцію доки не заповнимо кільце

6














Затягуємо нитки в середину кільця







Та витягу з іншого боку

7












Зв'язуємо кінчики ниток

8








Підрівнюємо краї

9













Готові вироби






    1. Інструкційна картка № 2В’язання шнура гачком”



Зображення

Опис роботи

1



Спершу набираємо ланцюжок із 3-х повітряних петель.

2


Потім захоплюємо робочу нитку гачком і витягаємо петлю з другої петлі від гачка і так само з наступної початкової петлі витягаємо ще одну петельку. Таким чином, на гачку з'явилися три петлі.

3



Далі спускаємо дві перші петлі з гачка і захоплюємо їх пальцями лівої руки.

4



Притримуючи спущені петлі пальцями, захоплюємо робочу нитку гачком і пров'язуємо петлю, що залишилася на гачку.

5



Пров'язавши першу петлю, вивільняємо одну петлю, одягаємо її на гачок і пров'язуємо.

6


Пров'язавши другу петлю, вивільняємо петлю, що залишилася, одягаємо її на гачок і пров'язуємо.

7


Отже, на гачку знову виявилося 3 петлі.

Починаємо повторювати попередні дії. Спускаємо з гачка дві крайні петлі і захоплюємо їх пальцями. Пров'язуємо 1-у петлю, що залишилася на гачку. Потім звільняємо 2-у петлю і також пров'язуємо її. Далі одягаємо на гачок 3-у петлю і так само пров'язуємо її. Тоді повторюємо ці нескладні дії до отримання необхідної довжини шнурка.

8





Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.