Проект середньої тривалості «Дружба і братство дорожчі за багатство»

Опис документу:
Мета проекту: Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування — цих важливих показників вихованості учнів; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити хиби у своїй поведінці й виправляти їх. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

НВК «Знам’янська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 3-гімназія»

(27406 вул. В. Чорновола, 2, м. Знам’янка, Кіровоградська обл.)

Виховний захід для учнів 3-4 класів

Учитель початкових класів

Довгаленко Людмила Григорівна

Проект середньої тривалості

Тема: «Дружба і братство дорожчі за багатство»

Хто не шукає дружби з ближнім,

той сам собі заклятий ворог.

Шота Руставелі

Людина з друзями – степ із квітами,

а людина без друзів – жменя попелу.

Прислів’я

Мета: Розширити і поглибити поняття дружби і товаришування — цих важливих показників вихованості учнів; виховувати в учнів звичку уважно ставитися до товаришів; вміння бачити хиби у своїй поведінці й виправляти їх. Шляхом створення психологічних ситуацій вибору підвести учнів до розуміння важливості взаємодопомоги в колективі; сприяти створенню дружнього дитячого колективу, виховувати чемне ставлення учнів одне до одного.

Обладнання:

аудіозапис пісень про дружбу , плакати з прислів'ями та приказками на тему дружби («Друга шукай, а знайшов — тримай», «Дружба та братство дорожчі за багатство», «Друг пізнається у біді», «З другом веселіше у радості, легше у біді» та ін.), великий аркуш паперу з літерами української абетки, кілька олівців та невеличких аркушів, малюнок дерева Дружби.

Виховний захід відбувається в класній кімнаті. Приміщення святково прикрашене повітряними кульками, яскравими плакатами з прислів'ями та приказками

Завдання проекту :

*Стимулювати почуття відповідальності за того, з ким дружимо. Почуття значимості існування друга в житті кожної людини.

*Усвідомити потребу кожної людини в існуванні друзів, у відчутті, яке дає дружба, як необхідну умову добробуту особистості.

* Сформувати знання хто такий друг і що таке дружба.

*Уміння проявити бережне ставлення до дружби; тактовно вказати на недоліки друга.

*Організувати засвоєння методичних підходів до формування читацької активності учнів.

*Формувати загально навчальні компетенції, зокрема вміння самостійно шукати нову інформацію в різних джерелах та вибирати основне.

*Розвивати особистість дитини, розкриваючи її індивідуальність.

*Вчити презентувати свою роботу.

Ключове питання: Що таке дружба?

Тематичне питання: Кого можна назвати другом?

Змістовні питання:

  1. Що про дружбу думали у давні часи?

  2. Які вірші про дружбу склали поети?

  3. Як народ висловлюється про дружбу?

  4. Як англійський народ висловлюється про дружбу?

  5. Які пісні про дружбу знають діти?

  6. Які правила дружби можна скласти?

Кінцевий результат:

  • Глибоке засвоєння матеріалу.

  • Формування навичок роботи в групах.

  • Виявлення лідерів в колективі.

  • Створення дитячої презентації.

  • Формування навичок працювати з додатковою літературою.

  • Сформулювати правила дружби..

Навчальні предмети: громадянська освіта, позакласна робота

Форма проведення: година спілкування - презентація

Термін виконання: 3 тижні

ЕТАПИ НАВЧАЛЬНОГО ПРОЕКТУ

І етап. Стратегія проекту

Визначається тема, мета, навчальні предмети, зміст яких задіяно, вид проекту, його тривалість.

ІІ етап. Планування проекту.

Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою

Розповідь учителя

- Дорогі діти, сьогодні я хочу поговорити з вами про важливість дружби і товаришування у нашому житті. Хочу у ва запитати, чи завжди ви вмієте

прислухатися одне до одного;

— не брехати одне одному;

— не кривдити та не обзивати одне одного;

— завжди підтримувати одне одного;

— не залишати одне одного в біді;

— завжди чинити по справедливості;

— завжди поступатися одне одному;

— допомагати одне одному.

Подумайте над моїми питаннями, підберіть матеріали про дружбу і ми разом вияснимо , чи важливо мати друзів, чи ви добрі друзі.

Формування груп для проведення дослідження

Учні класу об’єднуються в групи:

1 група – дослідники

2 група – народознавці

3 група – пізнайлики

4 група –літературознавці.

5 група – музиканти

6 група – забійники

7 група - бібліографи

ІІІ етап. Реалізація проекту.

Розподіл обов’язків між членами груп

Практична діяльність груп

Самостійна пошукова діяльність

Аналіз та обробка інформації

Виготовлення освітнього продукту: створення дитячої презентації, брошури

ІV етап. Підсумок проекту

Організація результатів дослідження

1.Дослідження

2. Збір інформації з різних джерел.

3. Робота в групі – обробка матеріалів – вибір основного та найцікавішого

4. Презентація роботи

Презентація

Урок – презентація проекту

І. Організація класу.

Є закон такий у нас – дружно жити кожен час.

ІІ. Активізація навчальної діяльності

Знайдіть в таблиці «заховані слова»

А

К

Д

К

Ш

С

М

И

Р

Р

К

К

Д

Р

У

Ж

Б

А

К

Р

Ж

И

Е

Р

Л

Ю

Б

О

В

Б

Т

О

а

Б

Т

З

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Розповідь учителя:

Дорогі діти, сьогодні я хочу поговорити з вами про важливість дружби і товаришування у нашому житті.

Товаришування, дружба — взаємини між людьми, які народжуються, міцніють на основі спільного навчання, інтересів, уподобань. Друзів пов'язує велика повага один до одного, принциповість у взаєминах, симпатія, взаємодопомога.

Дружба не може бути міцною, якщо в ній немає місця чесності, взаємоповазі, принциповості. Друг завжди допоможе в біді, захистить, підтримає, але він же перший скаже прямо про недоліки, запропонує їх виправити.

Товариськість, дружба — важливі показники вихованості учнів. Взаємоповага, чуйність, ввічливість — неодмінні ознаки дружного класу. Неприпустимі в класі образливі прізвиська, непристойні жарти, неповага до дівчат, грубість у взаєминах. Дружбу легко можна зруйнувати грубими, недоречними жартами. «А чи міцна дружба у нашому класі?» — звертаюся до класу. А перевірити це можна дуже легко.

ІV. Робота над темою проекту.

Презентація творчих груп:

1 група – дослідники – дізналися що про дружбу думали у давні часи.

1-й учень. Дружба — це святе слово, святе почуття, яке можливе тільки на основі взаємоповаги. Справжньою основою для дружби є рівність. В усі часи вважалось великою цінністю мати друга. У скіфів дружба перевірялась кров'ю і оформлялась спеціальним договором і великою клятвою. Надрізавши пальці, побратими зливали свою кров у чашу і, змочивши у ній кінці мечів, куштували цю кров. Після цього ніщо не могло їх розлучити.

2-й учень. У епоху середньовіччя дружба вважалась втіленням благородства й вірності. А для людей епохи романтизму дружба — це живе почуття, безпосереднє життєве переживання.

3-й учень. Сучасні словники й підручники визначають дружбу як близькі стосунки, що засновані на взаємній допомозі, прив'язаності, спільності інтересів, смаків, поглядів, життєвих цілей, активній зацікавленості один в одному.

4-й учень. В епоху середньовіччя дружба вважалась втіленням благородства. Лицарська мораль ставила чоловічу дружбу вище кохання і сімейних стосунків.

5-й учень. Дружба – ушляхетнює життя. Вона надзвичайно високо оцінюється в українській культурі. Піднесено про дружбу писав М.В. Гоголь: „Немає уз, святіших за товариство, і батько любить своє дитя і мати любить, дитя любить батька й матір, але це не те, любить і звір своє дитя. А поріднитись по душі, а не по крові може тільки людина.”

2 група – народознавці прочитають прислів’я та пограють з вами

Гра «Правда навпаки»

1. Ворога ховай, а заховаєш — покинь. (Друга шукай, а знайдеш—бережи.)

2. Вороги забуваються у радості. (Друзі пізнаються у біді.)

3. Новий ворог гірший за двох старих. (Старий друг кращий за двох нових.)

4. Не скажу тобі, хто мій ворог,— ти не скажеш, хто я. (Скажи мені, хто твій друг, — я скажу, хто ти.)

Прислів’я

* Дерево міцне корінням, людина - друзями.

* Друга шукай, а знайдеш - тримай.

* Друзі пізнаються в біді.

* Людина без друзів, що дерево без коріння.

* Дружба -- найбільший скарб.

* Не той друг, хто медом маже, а той, хто правду каже.

* Дружба та братство - дорожче багатства.

* Дружба родиться в біді, а гартується в труді.

* З добрим дружись, а лихих стережись.

* З ким поведешся, від того й наберешся.

* Громада - великий чоловік.

* Дружній череді й вовк не страшний.

  • В гурті й пісня в лад іде.

Хочеш знайти друга — сам стань другом

3 група пізнайки – розкажуть, які висловлювання про дружбу є у англійців

  • A man is known by the company he keeps. Людину пізнають по його оточенню. Скажи мені хто твій друг і я скажу тобі хто ти.

  • On old friend is better then two new ones. Старий друг краще нових двох. Над друга старого нема в світі нікого.

  • Prosperity makes friends and adversity tries them. Успіх робить людей приятелями, а горе випробовує дружбу. Друзі пізнаються в біді.

  • A friend to all is a friend to none. Хто приятель усім – той не дружить ні з ким. Друг усім не здружиться ні ким.

  • He is a good friend who speaks well of us behind our back. Той хороший друг, хто добре і поза нашими спинами говорить.

Фізкультхвилинка.

Встало вранці ясне сонце,

Заглядає нам в віконце

Ми до нього потяглися,

за промінчики взялися.

Будем дружно присідати,

Сонечко розвеселяти.

Встали – сіли, встали-сіли:

От уже й розвеселились.

4 група – літературознавці прочитають вірші про дружбу

А. Костецький

Що зробити, щоб удвічі

торт здавався вам смачнішим?

Що зробити, щоб удвічі

кожний день для вас побільшав?

Щоб і радості, і щастя

вам було - аж ніде діти?

Тут - ніякою секрету!

Треба з другом все ділити!

© Алена Гапонюк

Про дружбу

Помирились сонце з хмарою,

І тепер танцюють парою.

Ллється дощ, і сонце світить,

Усміхаються їм діти.

Райдуга місток зробила -

Сонце з Хмарою здружила.

Хай з них приклад беруть діти.

Треба дітям всім дружити.

Оксана Сенатович

ЩО ЦЕ ЗНАЧИТЬ - НЕ ДРУЖИТИ

Що це значить — не дружити,

Жити так — одинаком?

Не дружити — це ходити

Не дверима, а вікном.

Це без друга, без подружки

На перерві у кутку

Розправлятись самотужки

З апельсином нашвидку.

Це дивитись, наче в книжку,

Набік з видом кам'яним,

А насправді тишком-нишком

Роздавати штурхани.

В школі вчитись й не дружити —

Це, повірте, все одно,

Що, заплющившись, сидіти

І дивитись у вікно.

5 група музиканти підібрали пісні про дружбу з відомих мультфільмів та проспівають вам

6 група забійники проведуть з вами ігри

1. Гра "Конституція дружби"

До гри запрошують усіх бажаючих із числа глядачів. Учасників гри поділяють на команди. Кожній команді дають аркуш паперу й олівець. Завдання командам — за дві хвилини придумати як найбільше. Добрих законів дружби, за якими мають жити мешканці казкового королівства. Перемагає команда, яка придумає найбільше законів.

Потім ведучі разом з учнями-глядачами вибирають найважливіші закони із тих, що запропонували команди, і, записавши їх на одному аркуші

1. Дружба — це правда і чесність кожного.

2. Поважай тих, з ким дружиш.

3. Що вимагаю від друга, насамперед вимагаю від себе.

4. Ніколи нікого не обманюй, не ображай.

5. Ні до кого не чіпляйся, грай чесно, не дражнись.

6. Будь терплячим, не засмучуйся через невдачу.

7. Ти не кращий за всіх, але і не гірший за всіх!

8. Якщо вмієш добре грати, то навчи іншого.

9. Успіху можна досягти тільки разом, в колективі. Частіше кажи: «Нумо дружити», «Нумо грати!».

2 Гра «Абетка дружби»

До залу вносять великий аркуш паперу, на якому в стовпчик написані літери абетки. Учні добирають до літер відповідне слово і прикріплюють їх на дерево Дружби

А —акуратність

Б —бадьорість

В — веселощі

Г — гідність

Ґ - ґречність (учтивость)

Д — доброта (дружба)

Е — ерудованість

Є — єдність

Ж — життєрадісність

З — злагода

І — інтелігентність

К — красота

Л — любов

М — милосердя (мудрість)

Н — надійність

О —освіченість

П — повага

Р — радість

С — сміливість

Т — талановитість

У — уміння

Ф — фантазія

X — хоробрість

Ц — цілеспрямованість

Ч — чесність

Ш — шанування

Щ — щирість (щедрість)

Ю — юність

Я — ясність

7 група – бібліографи прочитають біблійну розповідь про життя Ісуса

ІСУС, ЛАЗАР, МАРІЯ і Марта
Лазар, Марія і Марфа були рідними братом і сестрами і жили в селі Віфанія, розташованої в трьох кілометрах від Єрусалиму. Мабуть, Ісус познайомився з ними під час свого служіння, після чого вони стали його учнями. Через якийсь час всі троє стали також близькими друзями Ісуса. Ісус дуже любив цю сім'ю. Ймовірно, він часто гостював у них, наприклад, коли приходив до Єрусалиму. У Біблії записано всього три епізоди, пов'язані з їх дружбою, але з них ми також можемо багато чому навчитися.
Перший епізод стався під час дружнього візиту Ісуса до цієї родини. Марфа занурилася у домашні клопоти, у тому числі приготування особливого частування, а тим часом Марія сіла поруч з Ісусом і слухала його. Через якийсь час Марфа висловила Ісуса докір в тому, що вона все робить одна, і попросила Ісуса сказати Марії, щоб вона їй допомогла. Марфою рухали хороші мотиви - вона бажала найкращим чином проявити гостинність. Однак Ісус бачив, що Марфа недостатньо розуміє один важливий момент: вона приділяла дуже багато уваги частування, через що вона втрачала можливість спілкування з Ісусом, який був не тільки її другом, а й учителем. Тому Ісус м'яко і по-доброму поправив її, сказавши, що достатньо приготувати лише трохи страв або навіть тільки одне. Хоча Марфа була неправа, в раді Ісуса не було жодної нотки критики, а Марфа не була поставлена
​​перед Марією в незручне становище.
Інше відоме подія, пов'язана з Ісусом і цією сім'єю - це воскресіння Лазаря. Через чотири дні після того, як Лазар помер від важкої хвороби, Ісус прийшов в їх рідне село. Він заздалегідь знав, що воскресить Лазаря. Однак коли він прийшов туди, він побачив, як сильно Марфа та Марія страждають через смерть свого брата. Це так торкнулося Ісуса, що він сам відчував сильні страждання і плакав. Примітно, що хоча Ісус висловлював співчуття і при інших випадках воскресіння, які він здійснював і про які також записано в Біблії, такі емоції не були настільки сильними, що в цьому випадку. Очевидно, Ісус був дуже близьким другом цієї сім'ї, і дуже співчуваючим одним.
Нарешті, третій епізод стався за кілька днів до смерті Ісуса. Ісус знову був у Віфанії, у гостях у іншої людини, але там були присутні і Лазар, Марфа і Марія. Коли вони були за столом, Марія взяла посудину з дуже дорогим нардовим маслом і почала виливати його на голову і на ноги Ісуса і витирати своїм волоссям. Деякі учні не розуміли, навіщо була потрібна така трата. Однак Ісус був глибоко зворушений тим, що зробила Марія, і вважав її вчинок гідним похвали. Для Ісуса мали значення не матеріальна цінність цього дару, а добрі спонукання Марії і те, що вона зробила, що могла.
Примітно, що серед євреїв того часу не було прийнято, щоб чоловіки спілкувалися з жінками. Тим не менш, Ісус підтримував дружні стосунки не тільки з Лазарем, але і з Марією і Марфою. Безсумнівно, вони живили друг до друга теплі, сердечні почуття. У той же час з огляду на те, що вступати в шлюб у Ісуса не було можливості, не можна й думки допустити, щоб він дозволяв собі навіть найменший натяк на романтичні стосунки.
Дружба Ісуса з Лазарем, Марією і Марфою - це приклад чистих, безкорисливих відносин, який ілюструє цінність творить спілкування та поваги до почуттів своїх друзів.

VІ. Підсумок уроку.

- Які ви для себе зробили висновки?

Подяка за заняття.

V етап. Рефлексія.

1. Гра «Чарівні окуляри».

Передаючи по колу окуляри, розкажіть, що доброго бачите один в одного. Подякуйте один одному за співпрацю.

Література:

1. Виховні заходи С. 114 «Дивограй» «Ранок -НТ», 2007

2. Красоткіна Надія Виховні заходи с.106 «Мандрівець», 2007

3. Куріпта В. І. Сценарії позакласних заходів с. 292, «Основа » 2008

3. Все про все на світі: Енциклопедія – Гол. Ред.. Л. Слабошпицька. – К..: Махаон- Україна, 2004.

4. Повна ілюстративна енциклопедія школяра. – К.: Країна мрій,2006

5.Сайти, на яких взяті матеріали:

knowledge.allbest.ru

refine.org.ua›pageid-5419-1.html

http://referatwm.ru/load/druzhba_tovarishuvannja/242-1-0-5034

probapera.org/publication/13/441/virsh-pro-druzhbu.html

revolution.allbest.ru/pedagogics/00072905_0.html ·

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з НІМЕЦЬКОЇ МОВИ залишилося:
0
4
міс.
1
3
дн.
0
3
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!