Проект, Екологічний проект "Весняні квіти"

Опис документу:
Проект присвячений вивченню назв весняних квітів, способу догляду за ними і розроблений для дітей молодшого дошкільного віку. Завдання: Розвивати уміння вдивлятися і милуватися весняними змінами в живій природі, цвітінням весняних квіті, проявляти спостережливість і дбайливе ставлення до них. Підтримувати цікавість і допитливість, активність і самостійність дітей. Формувати у дітей елементарні форми наочно-дієвого і наочно-образного мислення. Розвивати мову дітей.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

Проект присвячений вивченню назв весняних квітів, способу догляду за ними і розроблений для дітей молодшого дошкільного віку.

Завдання проекту:

  1. Розвивати уміння вдивлятися і милуватися весняними змінами в живій природі, цвітінням весняних квіті, проявляти спостережливість і дбайливе ставлення до них.

  2. Підтримувати цікавість і допитливість, активність і самостійність дітей

  3. Формувати у дітей елементарні форми наочно-дієвого і наочно-образного мислення.

  4. Розвивати мову дітей.

  5. Виховувати дбайливе ставлення до рослин, що оточують нас вдома, на вулиці, в садочку, в парку, сквері, лісі і т. д.

  6. Ознайомити з особливостями і потребами рослин (весняних квітів), що оточують нас вдома і в куточку природи, навчити елементарним правилам догляду за ними.

Етапи проекту

  1. Підготовчий етап

Підібрати дитячу і методичну літературу по темі проекту, ілюстрації і фотографії, відео та аудіозаписи, дидактичні ігри, атрибути і ін.

Мета: Викликати інтерес до рослинного світу природи. Заохотити до участі в проекті.

Сюрпризний момент «Подорож до Феї квітів»

На екрані мультимедійного проекту зображено господарство Феї

квітів. Зла чаклунка зачаклувала всі квіти садочка. Діти повинні виконати

завдання і звільнити від чар квіти.

Загадки про квіти.

Із перлин разочок,

Зелений листочок,.

Аромат духмяний

Тішить ліс весняний.

(Конвалія)

Квітень жовту фарбу взяв,

Моріжок розмалював,

І з-під пензлика розквітли,

Наче сонце , диво-квіти.

(Кульбаба)

Наче сонце , серединка,

Пелюстків біла хустинка.

Знає бджілка і мурашка,

Звуть цю квіточку……

(Ромашка)

У матінки-квіточки

Лиш блакитні діточки.

З жита виглядають,

Літечко вітають.

(Волошки)

Вихователь має сюрприз для малят насіння квітів, яке вони посадять

на своїй ділянці.

- Хто висаджує квіти на квітниках?

Відповіді дітей.

Мовленнєво-рухлива гра: «Назви квіточку»

Конкурс : «Галерея кімнатних квітів» (проводиться по групових кімнатах)

Дитячі розповіді: « Мої враження від галереї квітів»

Хвилинки-здоровинки: «Нюхаємо квіточку»

Інформаційний етап

Мета : Ознайомлювати дітей з професією садівника, особливостями

його діяльності,знаряддями праці.

Бесіда «Чим займаються садівники?»

Квіточки попідливає

Кущики попідстригає…

Для рослини –чарівник,

Любить землю-…садівник

Розповідь вихователя про професію садівника, її значення.

Вправа «Які знаряддя потрібні садівнику?»

Вихователь називає різні предмети або показує їх(наприклад:

лопата, граблі, ножиці, відро, віник, сапку, мотузку, насіння квітів)

а діти обирають ті , які потрібні для професії квіткаря, доводять свою

думку.

Гра «Що росте в саду?»

Одна дитина -«садівник». Вона виходить на середину кола, Решта дітей

отримують картки з малюнками різних квітів, овочів та фруктів. Діти по

черзі розповідають про свою квітку, фрукт або овоч, не називаючи їх.

«Садівник» повинен відгадати , про що йдеться. Якщо квітка, фрукт або

овоч відгадані, вони потрапляють у кошик до «садівника»-дитина віддає

йому свою картку. Завдання «садівника» : набрати до свого кошика

якомога більше «дарів саду».

Гра може програватися декілька разів із різними садівниками.

Творче завдання «Ми –садівники»

Об'єднати дітей у декілька груп. Одна група малює букет квітів із саду;

інша група –придумує рецепт святкового фруктового торта з фруктів, що вирощені у саду; третя - придумує рецепт вітамінного салату з овочів, що

вирощені на городі, четверта - придумує назву для нового сорту яблук або груш, чим цей сорт відрізняється від решти сортів.

В саду працює садівник;дерева обгортає

Кущам він форму придає, троянди поливає.

Створив він затишок в саду , охоче я туди іду.

Конструкторський етап

Мета: Розширювати знання дітей про квіти. Вчити працювати на ділянці . Виховувати шанобливе ставлення до природи.

Відвідування лісничого господарства нашого міста.

Дошкільники знайомляться з видами робіт , які виконують в лісгоспі.

Відвідують теплиці, знайомляться з різновидами квітів ,які вирощують там.

Дидактична гра «Квіткова крамниця»

Мета: учити описувати квіти за різними ознаками; розширювати сенсорне сприйняття дітей( серединка жовта, кругла; пелюстки продовгуваті; стебло тонке; листя овальне)

Хід гри: діти підходять до продавців, поруч з якими стоять вази з квітами або картинки, описують квітку, яку хочуть придбати. Коли діти купують багато квітів, вони складають букет або композицію.

Бесіда «Як правильно доглядати за квітами та рослинами»

Гра «Садівник-лікар»

Одна дитина -«садівник», решта дітей отримують картки з малюнками

різних фруктів, овочів або квітів. Кожен від імені певного мешканця саду

розповідає «садівникові» про свою проблему. «Садівник» повинен відповісти , як він лікуватиме різних мешканців саду.

Наприклад: ягоди малини несолодкі; моркві затісно на грядці. Якщо ягоди

малини несолодкі, то її кущі варто пересадити на світліше місце; якщо моркві затісно на грядці, то її необхідно прополоти. Якщо «садівник» не знає, як допомогти різним овочам, фруктам і квітам, то він отримує штрафний бал. Найкращим є той «садівник» , який набере найменше штрафних балів. Після гри вихователь разом із дітьми обговорює , як допомогти різним садовим та городнім рослинам.

Літературна хвилинка

В руках у вихователя декілька квіточок. Пропонується скласти розповідь

про квіти. Діти складають розповіді про квіти з опорою на схему.

Сюрпризний момент

Вихователь показує коробочку, яку їй дала Фея і попрохала її відкрити у садочку. У коробочці - насіння квітів, яке ми посадимо на ділянці.

  1. Перший етап проекту (первинно-ознайомлювальний)

мета: Дати первинну інформацію про весняні квіти

1. Читання оповідань, казок, віршів, примовок, загадування загадок.

2. Розучування з дітьми пісень, потішок, коротких віршів.

3. Розгляд картин і проведення бесід про побачене.

4. Проведення імітаційних ігор.

  1. Другий етап проекту (основний)

мета: познайомити дітей з характерними особливостями весняних квітів (Підсніжник, Нарцис, Тюльпан, Братки, Примула і Первоцвіт, Фіалка, Крокус, Незабудка)

  1. Спостереження за Квітами на клумбі.

  2. Заняття «Сторінками Червоної книги» Спостереження за Крокусом ( Шафран Гейфеля))

  3. Гра «Зупинися біля квітки»

  4. Заняття «Квіти на підвіконні і на клумбах»

  5. Розгляд картини Фелікса Полонського «Бузок»

  6. Бесіда «Як правильно доглядати за квітами та рослинами»

  7. Аплікація «Кільбабки»

Третій етап проекту (узагальнюючий)

мета: узагальнити результати і оформити виставку «Весняні квіти»

  1. Виготовлення фотоальбому «Я і моя улюблена весняна квіточка»

  2. Круглий стіл з педагогами «Про що розповідає кожна квітка»

  3. Проведення свята «Бал квітів»

  4. Збір матеріалу і оформлення виставки.

  5. Презентація виставки

ТЕХНОЛОГІЯ РОБОТИ ПО ПРОЕКТУ

Протягом декількох днів у вільний час вихователі читають дітям провесняні квіти, загадують загадки (додатковий матеріал), розглядають ілюстрації. Музичний керівник може розучити з дітьми пісні або музичні ігри, прослуховування п’єс та ін..

Читання вірша Наталії Карпенко «Перші квіти»

план:

  1. Загадування загадок про підсніжники, проліски, мати-ймачуху.

  2. Сюрпризний момент «До нас в гості прийшов Лісовичок» (з використанням ілюстрацій, ігршок).

  3. Физкультхвилинка: гра-імітація «Квіти».

  4. Читання вірша Наталії Карпенко «Перші квіти»

Ще довкола сніг лежить,
Та природа вже не спить.
Пробиваються з землі
Перші квіточки малі.

Показав голівку ніжну
Молодесенький підсніжник.
Знову проліска блакитна
Посміхнулася привітно.

Мати-й-мачуха у жменьках
Несе промені жовтенькі.
Тішать очі первоцвіти,
Пахнуть веснонькою квіти.

  1. Бесіда про прочитане.

  2. Розгляд ілюстрацій із зображенням перших квітів весни. Порівняння їх.

  3. Підсумок: «Що ми дізналися про перші весняні квіти? ».

«Спостереження за весняними квітами на клумбі»

Мета: продовжувати формувати уявлення про сезонні зміни в природі; розширити уявлення про квіти, що ростуть на клумбі, сформувати і закріпити вміння доглядати за квітами.

завдання: уточнити назви квітів, що ростуть на клумбі, познайомити з особливостями їх будови (знайти у рослини стебло, листя, квітки, коріння); закріпити вміння доглядати за рослинами, поливати їх; вчити порівнювати рослини за формою квітів і листя, за кольором, за запахом; активізувати розвиток словника по темі «Квіти»; розвивати спостережливість; виховувати любов до квітів, дбайливе ставлення до природи.

Хід спостереження.

Вихователь: Дітки, послухайте, будь ласка, вірш:

Мила співуча,

Ластівка рідна,

До нас додому повернулася

З чужого краю.

Під віконцем в'ється

З пісенькою живою:

«Я весну і сонце

Принесла з собою. »

(К. Льодів)

Вихователь: Скажіть, яка зараз пора року?

Діти: Весна.

Вихователь: Дітки, а що відбувається навесні з рослинами на клумбі?

Діти: У них з'являються листочки, квіти.

Вихователь: Зараз ми з вами підійдемо до нашої клумбі і уважно подивимося, як змінилися рослини з приходом весни.

Вихователь: Подивіться, на рослинах розцвіли квіти.

Наша клумба - чудо!

Помилуйтеся на неї!

піднімає настрій

Всім, хто до неї підійде.

Скільки тут квітів запашних!

Скільки ніжних пелюсток:

Шовковистих і пухнастих.

Тонких, гнучких стеблинок.

Стільки барв вмістилося,

Просто очей не відірвати!

Ніби веселка спустилася

До нас квіти розмалювати.

Ми квіточки рвати не будемо,

І іншим сказати поспішаємо:

Нехай приносять радість людям

Всім - і великим, і маленьким!

(Е. Миколаєва).

Вихователь: Дітки, а які квіти ви бачите на нашій клумбі?

Діти: Тюльпани, нарциси, примули, кульбаби.

Вихователь: Які квіти вам подобаються найбільше?

Діти відповідають.

Вихователь: А зараз відгадайте загадки:

На квітник погляньте, діти,

Там козак стоїть між квітів.

Весь червоний – гордий пан.

Не козак це, а ….. (Тюльпан).

Посадила в квітнику

Квітку ніжну та струнку,

Жовті ніжні пелюстки,

Зеленесенькі листки.

В квітнику у мене зріс

Гордий красень - Принц…. (Нарцис).

Квітка сонячна, красива,

Стане згодом сива-сива,

Вітерець її подмуха –

Стане миттю сивим пухом(Кульбаба).

Вихователь: Молодці, діти, всі загадки відгадали!

Вихователь: А зараз скажіть мені, будь ласка, з яких частин складається квітка? Що в неї є?

Діти: Листя, стебло, корінь, квітка.

Вихователь: А чи всі квіти однакові?

Діти: Ні.

Вихователь: Чим же відрізняються квіти?

Діти: Різним кольором.

Вихователь: Скажіть, якого кольору квіти на нашій клумбі?

Діти: Червоні, білі, фіолетові, жовті і т. Д.

Вихователь: Діти, а за формою всі квіти однакові?

Діти: Ні.

Вихователь: Подивіться , які різні за формою і забарвленням квіти на нашій клумбі. Тюльпан схожий на стаканчик, нарцис - немов одягнув корону принца, примула - ніби зграйка різнокольорових метеликів, що зібралися всі разом, а кульбаба - жовта, як курча.

Вихователь: Як ви думаєте, чому всі квіти такі різні?

Діти: Для краси, для радості, для комах.

Вихователь: А як називаються квіти, які люди вирощують у себе на клумбах? Квіти ростуть в саду. Які вони?

Діти: Садові.

Вихователь: Правильно! Садові.

Трудова діяльність:

Мета: виховання любові до рослин, бажання про них піклуватися.

Вихователь: А зараз нахиліться до квітів і понюхайте їх.

Вихователь: Скажіть, а вам хочеться зірвати квіти?

Діти відповідають.

Вихователь: Діти, послухайте вірш:

Для чого потрібні квіти?

Ясно всім - для краси.

Я люблю квіточки рвати

І в віночок їх вплітати.

Раз квітка і два квітка -

Ось уже готовий вінок:

Дуже він гарний зараз,

Але зів'яне через годинку.

Так навіщо губити квітку,

Щоб на годину сплести вінок?

Нехай квіти в садах цвітуть,

Красу в наш світ несуть.

Для чого потрібні квіти?

Ясно всім - для краси.

Буде більше краси,

Якщо даремно не рвати квіти.

(В. Масалова)

Вихователь: Дітки, а для того щоб наші квіточки довго не зів'яли і залишалися такими ж красивими, що нам потрібно робити?

Діти: Доглядати за ними, рихлити, поливати водою.

Вихователь: Скажіть, що буде, якщо ми не будемо поливати квіти?

Діти: Квіти засохнуть.

Вихователь: Зараз ми з вами поллємо наші квіточки, і вони ще довго будуть нас радувати.

Діти поливають квіти.

Підсумок прогулянки:

Які зміни відбуваються з квітами навесні? (з'являються листочки, квіти).

Чим квіти відрізняються один від одного? (формою листочків, квітів, забарвленням квітів, запахом).

Як же ми можемо дізнатися про зовнішній вигляд квітки? (помацати його, розглянути).

Як ми відчуваємо запах квітів? (можемо їх понюхати).

Для чого потрібні квіти? (щоб ними милуватися, квіти приносять радість).

Заняття на тему:  «Сторінками Червоної книги» (Спостереження за Шафраном Гейфеля)

Мета: уточнити і закріпити знання дітей про квіти та їх назви; ознайоми-

ти дітей з квітами, занесеними в Червону книгу України; виховувати дбайливе ставлення до квітів та всієї природи.

Матеріал: малюнки квітів, вірші, загадки; Червона книга (виготовлена вихователем).

Словник: Червона книга, шафран, конвалія, підсніжник, проліска, сон-трава, квіти що зникають.

ПЛАН – МОДЕЛЬ

1.Дидактична гра «Магазин квітів». Підвести дітей до того, що в магазині немає конвалій, підсніжників, сон-трави, шафрану – чому?

2.Розглядання Червоної книги. Бесіда про сторінки (чорні, червоні, оранжеві, зелені).

3.Мандрівка сторінками книги. Читання віршів, загадок.

4.Дидактична гра  «Чия галявина квітів швидше зацвіте?» (на умовних галявинах зображення квітів, наголовники із  зображенням  квітів для дітей. Гра відбувається під музику.)

5.Підсумок: «Навіщо створено Червону книгу?»

Заняття на тему: «Квіти на підвіконні і на клумбі»

Мета: розвивати інтерес до розвитку і росту рослин кімнатних і на клумбі, спостережливість і допитливість, наочно-дієве

мислення.

Завдання:

1. Закріпити знання дітей про кімнатних рослинах. Познайомити з назвами 2-3 кімнатних рослин.

2. Ознайомлення з рослинами, що живуть на вулиці.

3. З'ясувати, що потрібно рослинам для їх росту і цвітіння.

4. Вчити порівнювати рослини, знаходити схожість і відмінності у зовнішніх ознаках.

5. Дати уявлення про насіння і черешках. Вчити послідовності під час посадки.

6. Розвивати інтерес до розвитку і росту рослин, вчити бути допитливими і спостережливими.

Матеріал:

Слайди або фотографії «Кімната без кімнатних рослин», «Кімната з кімнатними рослинами»; кімнатні рослини: декабрист (слайд або фото з квітучим декабристом), фіалка, вогник; лоток з землею, насіння айстр, совочок, лійки з водою, дерев'яні палички для розпушування; мисочка з водою, серветки для зняття пилу; ілюстрації квітів на клумбі: троянда, лілія, астра; гра (картки) «Що потрібно рослинам для росту»; фартухи на кожну дитину.

 Хід заняття.

Входження в ігрову ситуацію: привітання «Сонячні промінчики» (згуртування групи).

Вихователь:

Перший промінчик, ніжний промінець,

Заглянув він до нас в віконце

І приніс у своїх долоньках

Теплоту, частинку сонця.

Вихователь і діти простягають уперед руки і з'єднують їх разом, як промені сонця. Вихователь пропонує дітям відчути себе теплим сонячним променем, поділитися теплом з друзями.

1 етап проекту - ознайомчий

Вихователь пропонує дітям розглянути фотографії (слайди) кімнати безкімнатних рослин і з кімнатними рослинами. Запитати дітей, яка фотографія їм більше подобається. Чому?

Дітям подобається фотографія з кімнатними рослинами, тому що кімната з ними виглядає красивіше.

Вихователь: Як добре, що вам сподобалася саме та кімната, де багато красивих рослин.

- А ви бачили такі рослини у нас в групі? (Бачили).

- А ви бачили такі ж рослини на вулиці? (Немає).

Вихователь: Правильно, хлопці. Такі рослини живуть тільки в приміщенні, в дитячому саду або вдома, тому їх і називають кімнатними рослинами.

2 етап проекту - вирішення завдань

1.- Хлопці, знайдіть в нашій групі такі ж рослини як на фотографії (слайд). (Діти знаходять рослини).

- Ви знаєте, як називаються ці рослини? (Декабрист - цвіте взимку вгрудні; фіалка - фіолетовий колір; вогник - його квіти схожі намаленькі вогники).

Вихователь пропонує дітям по черзі показати квіти, які вони знають і назвати їх.

Вихователь: А тепер я вам покажу рослина, яку ви не знаєте. Це бегонія крапчастаБегонія, тому що її стовбури дуже довгі, як ніби вони поспішають рости, біжать. А чому крапчаста?

Діти: Тому що у неї на листках є білі цяточки.

- Хлопці, вам всі рослини подобаються? (Так).

- Але все одно, якась рослина, я знаю вам подобається найбільше. Підійдіть до того рослині, яка вам подобається більше всіх (діти вибирають рослина, підходять донього).

- Запитайте у свого улюбленого рослини пошепки, щоб тільки воно почуло, добре йому живеться в нашій групі? (Діти розмовляютьз рослинами).

- Що відповіли вам ваші рослини? Подобається їм у нас жити? (Так, їмподобається жити у нас в групі).

- А чому їм подобається жити у нас? (Тому що ми доглядаємо за ними: рыхлимземлю, поливаємо, витирає пил з листя).

Гра «Що рослинам необхідно для зростання»(розташувати картки по порядку).

 

 

- Правильно, хлопці. Лійкою ми поливаємо рослини. Без сонячного світла і тепла рослини не ростуть. Рослинам потрібна земля. Рослинам потрібне повітря. І обов'язково їм потрібна наша турбота і ніжність.

2. «Квіти на клумбі».

Вихователь звертає увагу дітей на картинки нових рослин (троянда, лілія, астра).

З'ясовує, де ростуть такі рослини. (На клумбі, на ділянці дитячого саду, біля будинку).

Ці рослини ростуть на вулиці, вони не ростуть будинки. Вихователь називає квіти, які ростуть на клумбі.

- Чим схожі кімнатні рослини і квіти з клумби? Що у них однакове? (Стебла, листя, квіти).

- Чим вони відрізняються? (Одні зростають будинки, інші на вулиці, колір і розмір листя, забарвлення і форма квітів, час цвітіння).

3. Вихователь показує дітям насіння, запитує: «Ви знаєте що це?»

Це насіння. Це насіння квітів, які називаються «айстри». (Показує фото чи ілюстрацію з квітами).

- Уявляєте, як буде гарно на нашій ділянці, коли зацвітуть айстри. Але щоб ці насіння проросли, виросли, зацвіли, нам треба дуже багато попрацювати.

3 етап - практичний:

Посадка насіння айстри з допомогою вихователя, поливання.

Знайомство з живцями (відростками) кімнатних рослин, посадка бегонії крапчастої.

Знайомство зі схемою садіння квітів на клумбі: скопати землю, розпушити - зробити борозенки - полити - посадити насіння - засипати землею - полити борозенки водою.

Психогімнастика «Я рослина» (діти закривають очі).

- Уявіть, що ви маленькі рослини. Вас посадили в теплу, чорну землю. Ви ще маленькі паростки, зовсім слабкі та тендітні, беззахисні. Але ось чиїсь добрі руки поливають вас, розпушують землю, щоб коріння ваші дихали. Ви починаєте рости. Ваші пелюстки підросли, стебло стає міцним. Ви тягнетеся до світла. Як вам добре і на підвіконні і на клумбі з іншими красивими квітами.

- Відкрийте очі. Вам сподобалося бути рослинами? А чому? (За нимидоглядають, розпушують землю, поливають).

- Те ж саме відчувають наші рослини на підвіконні і на клумбі. Ми будемо кожен день доглядати за нашими квітами, їм буде дуже приємно жити в нашій групі. Ми будемо у них питати: «чи Добре ви себе відчуваєте?»

- А тепер давайте уважно подивимося, чи все у нас в порядку в куточку, де живуть наші кімнатні рослини. Може бути, якась рослина треба полити або подрихліть?

4 етап - робота дітей в куточку природи.

Робота дітей в куточку природи під керівництвом вихователя. Звучать дитячі пісеньки.

Тема: «На квітучій галявині»

Мета: поглибити знання дітей про характерні особливості весни; формувати вміння визначати і називати основні частини рослини; виховувати бережливе ставлення до квітів

Хід заняття

  1. Розгляд ілюстрації

-Що зображено на малюнку?

Як називається ця квіточка?

Якого вона кольору?

Яка її особливість?

2. Д.вправа «Що є у квітки»

Діти називають і показують частинки квітки

Відгадування загадок про квіти

Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)

Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)

Квітень жовту фарбу взяв,
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)

Зірка з небес злетіла —
І з’явилась квітка біла,
Ніжний запах чути скрізь.
Зветься квіточка…(Нарцис)

3. Д.гра «Знайди контур»

Діти підбирають до кожної квітки контур

4. Д. вправа «Назви квіточку»

-Розгляньте зображення і назвіть кожну квіточку

Тема. «Вчимося малювати виделкою»

Програмовий зміст: ознайомити дітей з новою нетрадиційною технікою малювання – пластмасовими виделками; розвивати уяву, самостійності та образного мислення.

Хід заняття

Читання віршика «Кульбабки – сонечка»

Немов ліхтарики яскраві

В траві розкидані рясні,

Кульбабок усмішки яскраві

Нас зігрівають на весні.

Вітерець легенький їх гойдає,

І сонце мружиться з небес:

Ніяк воно не розгадає,

Що то за чудо із чудес?

Усі галявини палають

І бавлять очі, як магніт.

Привіт свій щирий посилають

Кульбаби – сонечка у світ.

Малювання

Тема “Гілка бузку” (в техніці стусан зім’ятим папером)

Програмовий зміст: закріпити вміння малювати гілку бузку способом стусана; формувати почуття композиції і ритму; виховувати естетично-моральне ставлення до природи через зображення її образу в своїй творчості.

Хід заняття

1.Розгляд ілюстрації.

 Загадка про бузок

Немов дрібнесенькі зірки,
В суцвіття зібрані квітки.
Весною підемо в гайок,
Де запашний цвіте …
(Бузок)

  1. Етапи виконання роботи:

(http://jak.bono.odessa.ua/articles/maljunki-ditej-v-netradicijnij-tehnici-maljuvannja.php)

  1. Спочатку робимо відбитки бузковим цвітом

  2. . Потім робимо відбитки фіолетовим  

Тема. «Весняні квіти»

Мета: ознайомлювати дітей з представниками рослинного світу – весняними квітами, їх назвами; розвивати вміння відгадувати загадки; виховувати пізнавальний інтерес до живого довкілля.

Хід заняття.Відгадування загадок про весняні квіти.


Перша квіточка весняна
тихо під сніжком куняла.
Дмухнув вітерець тепленький,
і з’явився цвіт біленький. (Підсніжник)

Я найперша зацвітаю
Синім цвітом серед гаю,
Відгадайте, що за квітка,
Бо мене не стане влітку. (Пролісок)

Із малої цибулини
виріс весняної днини,
до нарциса привітався
та на грядці запишався. (Тюльпан)

Із перлин разочок,
зелений листочок.
Аромат духмяний
тішить ліс весняний. (Конвалія)

Квітень жовту фарбу взяв,
моріжок розмалював,
і з-під пензлика розквітли,
наче сонце, диво-квіти. (Кульбаба)

Зірка з небес злетіла —
І з’явилась квітка біла,
Ніжний запах чути скрізь.
Зветься квіточка…(Нарцис)

  • Розгляд етапів розвитку квітки (висаджування насіння квітки у землю, сходи, утворення  листя, поява бутонів, цвітіння)

  • Дидактична вправа «Що спочатку, а що потім» (діти відмічають послідовність розвитку рослини).

  • Дидактича гра «Яка квітка схожа на сонце?» (з поданих квітів діти обирають ті, які схожі на сонце)

  • Д.вправа «Розсади метеликів».

 Малювання.Тема. «Гілочка сакури»

Програмовий зміст: учити дітей малювати гілку сакури за допомогою покидькового матеріалу, а саме пластикової пляшки; розвивати творчі здібності; викликати цікавість до малювання та бажання малювати.

Хід заняття:1.Розгляд ілюстрації «Квітуча сакура»- Діти, яка зараз пора року? А який місяць? Що відбувається в природі навесні? Правильно починають цвісти дерева. А ви знаєте як називається японська вишня? Сакура.

-І ми сьогодні намалюємо квітучу гілочку сакури. А малювати ми будемо пластиковою пляшкою. Етапи виконання роботи

Дитина в природному довкіллі+ художня література.

Тема: «Уже квітень за вікном».

Мета:  закріпити знання дітей про пори року,  з яких частин складається дерево (корінь, стовбур, гілки, листя).; назви перелітних птахів;  назви первоцвітів та квітучих навесні дерев. Вчити підбирати ознаки весни відповідно до кольору (що може бути зеленим, жовтим, білим, чорним, синім). Розширити уявлення про характерні ознаки весни (ранньої та пізньої весни).Виховувати допитливість, розвивати мовлення.

Хід заняття.

Бесіда про весну. Яка пора року? По яким озакам ви дізналися? Що роблять діти біля дерев? Кого вище бачите на цій іллюстрації? Що роблять дівчатка  у квітнику? Які дерева стоять біля будику? Що роблять весною люди?

                                                                

Прочитати вірш Наталі Забілої “КВІТЕНЬ”

Весно, весно! Перші квіти
Розцвітають на землі.
Сині проліски привітно
Зводять вінчики малі.

І хоч, може, буде влітку
Більше квітів запашних,
Та для нас найперша квітка
Наймиліша від усіх.

Ми завжди її помітим,
Весну в дім принесемо.
І тому цей місяць Квітнем
По заслузі ми звемо.

Як називаєтьс вірш? Хто автор? Про що говориться у вірші? Про які квіти згадує у вірші автор? Яка квітка наймиліша?

Бесіда про   квіти весни.

  

  • Розвивальний мультфільм про місяць квітень.

https://www.youtube.com/watch?v=3OxW-SXgBgQ

Заняття з Об'ємної аплікація з серветок «Кульбаби»

Цілі: розвиток творчого мислення та уяви дітей на основі знайомства з технологією виготовлення аплікації з паперових серветок «Кульбаби».

завдання:

Навчальні:

відпрацювання прийомів згинання паперу, різання паперу і серветок ножицями;

закріплення знань з техніки безпеки при роботі з ножицями, клеєм.

Розвиваючі:

розвиток координації рухів рук, дрібної моторики рук.

розвиток логічного мислення, творчих здібностей;

розвиток пізнавальної активності, уяви, мовлення.

виховні:

виховання колективізму, відповідальності за доручену справу, акуратності, дисциплінованості, естетичного смаку.

Попередня робота: Спостереження на прогулянці.

устаткування:

• клей,

• ножиці,

• серветки паперові,

• лист А3,

• кольоровий папір,

• кольорові олівці,

• зелений фломастер.

хід заняття

Дорогі хлопці, вітаю вас! Починаємо наше заняття.

Ми з вами сьогодні на прогулянці спостерігали як ростуть і які вони - ці кульбаби.

- Сьогодні, ви будете робити саморобку «Кульбаби».

Для виконання нашої роботи нам я приготувала:

Паперові серветки, зелена папір, лист А3, ножиці, клей, кольорові олівці.

Працювати будемо в техніці: об'ємна аплікація з серветок.

Давайте згадаємо про правила роботи з ножицями і клеєм:

Правила безпечної роботи з ножицями:

1. Не тримай ножиці кінцями вгору.

2. Не залишай ножиці у відкритому вигляді.

3. Передавай ножиці тільки в закритому вигляді, кільцями в сторону товариша.

4. При роботі стеж за пальцями руки.

5. При вирізанні кола, повертай папір по ходу годинникової стрілки.

Правила безпечної роботи з клеєм:

1. Не допускати потрапляння клею в очі.

2. Передавати клей-олівець тільки в закритому вигляді.

3. Після закінчення роботи клей закрити і прибрати в безпечне місце.

Порядок виконання роботи

Першим етапом буде приготування підстави для аплікації, для цього на аркуші А3 намалюємо олівцями фон: небо, сонечко, хмаринки, травичку.

Другий етап приготування квітки кульбаби:

Візьміть дві серветки і складіть кожну вчетверо.

З'єднайте всі серветки, зробіть надрізи глибиною приблизно 10 мм через рівні проміжки. (допомога вихователя)

Скручуємо надрізану серветку в рулончик, верхівку розправляємо, щоб вийшов пухнастий квіточку.

- Тепер ми з вами будемо робити листочки.

Третій етап: Готуємо листочки.

Щоб зробити листочки для кульбаби, візьміть смужки паперу і складіть навпіл. Вирізуйте зубчики по частинах.

Розгорніть листок і трохи вигніть його.

Розкладаємо на лист - підстава і приклеюйте тільки нижню частину листа.

Четвертий заключний етап:

Збираємо всю роботу. Домальовували до листку фломастером стеблинка і приклеюємо квіточки кульбаб до основи.

Підсумок заняття.

- Сьогодні ви проробили дуже велику роботу, молодці!

- Подивіться на нашу аплікацію. У вас вийшли дуже цікава, яскрава і красива колективна робота.

Заняття закінчено. Ви великі розумничка! Всім дякую.

Третій етап проекту (узагальнюючий)

Виготовлення фотоальбому «Я і моя улюблена весняна квіточка» Можна спільно з батьками виготовити фотоальбом, в який ви помістіть фотографії домашніх вихованців, дітей разом з тваринами, всієї сім'ї з їх улюбленцями. Це може бути звичайний фотоальбом або альбом для малювання, яскраво оформлений, з підписами, малюнками дітей та їх батьків, сімейними розповідями про своїх улюбленців. В оформленні цього альбому обов'язково повинні брати участь діти.

Круглий стіл з педагогами «Про що розповідає кожна квітка»

Проведення свята «Бал квітів»

Збір матеріалу і оформлення виставки.

Презентація виставки

Вірші про весняні квіти

   Наталя Карпенко

       Перші квіти

Ще довкола сніг лежить,
Та природа вже не спить.
Пробиваються з землі
Перші квіточки малі. 

Показав голівку ніжну
Молодесенький підсніжник.
Знову проліска блакитна
Посміхнулася привітно.

Мати-й-мачуха у жменьках
Несе промені жовтенькі.
Тішать очі первоцвіти,
Пахнуть веснонькою квіти.

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

    Пролісок

Пролісок тендітний
Сонце зустрічав,
Віченьки блакитні 
Вгору підійняв.
Сонце привітало
Квіточку ясну,
Щиро обійняло
Зірку весняну.
  
Ряст свою чуприну
Висунув надвір. 
Заховав перину
Крокус і підбіл.
Сон-траві не спиться, 
Змив потічок сни.
Сіли на травицю
Промені весни

 

 

 

 * * *

 

 

 

 

 

   Свято квітів

Квіти кращу обирали,
Квіти свято влаштували.
На галявині підсніжник
Запалив ліхтарик ніжний.

Небу проліска блакитна
Усміхалася привітно.
З круч і вибалок підбіли
Ясним сонечком горіли.

Цвіт фіалочки ліловий
Сів метеликами в полі.
Ряст чуприною пишався,
Сон в корону пишну вбрався.

Грала променем кульбабка
Жовта-жовта, як курчатко.
У конвалії в намисті
Перли сяяли врочисті.

Визирали із травички
Оченята веронічки.
Барвін-зілля у листочки
Голубі вплітав віночки.

Били в дзвони первоцвіти,
Паленіли горицвіти…
Всі завзято сперечались, 
Вихвалялись, хизувались…

м весна сказала: «Квіти!
Ви мої найкращі діти!
Всіх красою наділила!
Кожна квітка гарна й мила,

Кожна сонечком зігріта
І дощем цілющим вмита.
Всі значні і особливі,
Ви у мене всі вродливі».

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

    Конвалії

Конвалії дзвіночки
У льолях і віночках.
А може, це спідниці
Ясної зоряниці?
А може, це корони?
Та ні! Це білі дзвони,
Що грають тілі-тілі
У травня на весіллі.

 

 

 

* * *

 

 

 

 

   

 

       Кульбабки

Луг за ніч причепурився,
Жовтим цвітом рясно вкрився.
На кульбабки ясноокі
Сіли промені високі.

З сонечком кульбабки схожі,
Такі ніжні і пригожі.
Жовті сонечка-веснянки
Прокидаються щоранку.

Море радості і втіхи
Принесуть кульбабки дітям.
Квіти весноньку вітають,
У дитинство повертають.

 

          * * *

 

    Кульбабка

Кульбабка у ярочку
Жаліється хвощу:
– Де випрати сорочку,
Ото би нам дощу!
Мені б на ноги стати,
Мені би підрости,
Мені би погуляти…
Так хочеться цвісти!  
Стирчить жовтенька шапка
З-під коцика трави.
Зіщулилась кульбабка,
Зіщулились двори.

 

           * * *

 

 

 

         Кульбабовий рай

Кульбабове поле, кульбабовий рай,
Кульбабове сонце, квітневий розмай.
З кульбаби віночок, з кульбаби свисток,
З кульбаби намисто і стільки цяцьок.
Наставила очі на мене бджола.
– Тут квітів багато, не бійся, мала.
Тут стане кульбаби тобі і мені,
До нас завітали кульбабині дні.

 

                    * * *

 

      На кульбабиному полі
      Сонце ліпить пампухи.
      Місяць ліпить парасолі,
      Парашути і цвяхи.

 

 

* * *

 

 

 

 

 

     Cрібнокрилі кульбабки

Літо йде, кульбабонько люба й мила,
Літо йде, кульбабонько золота.
Ти яскравим сонечком нам світила,
Де твої золочені дні й літа?
Стали твої квітоньки білі-білі,
Травень твої квітоньки посріблив.
Стали твої дітоньки срібнокрилі,
Травень їх до серденька притулив.

 

 

 

          * * *

 

Сумна кульбабка

Ви це бачили? Кульбабка
Загубила білу шапку
І стоїть така сумна…
– Ти куди біжиш, весна?
Так чекали ми на тебе!
– Вам журитися не треба, 
Я ще поруч, я ще є,
Що квітує – то моє.
Я від хмари потерпала,
В хаті сонечка не мала,
Все робила, що могла,
Й врешті-решт перемогла. 
Вкриті листячком зеленим
І черешеньки, і клени…
Подивіться!  Навкруги
Гомонять ліси й луги.

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

        Квітуча Вінниця

Рай кульбабовий, рай тюльпановий,
В травня усмішка аж до вух.
Носить травень костюм сап’яновий
І новесенький капелюх.
Капелюх той бузками світиться,
Ви вже бачили цю красу?
Зодягнула віночок Вінниця,
Плете сонечко їй косу.
Можна тішитись, подоляночки,
Парк відчинено! Квітне рай!
Пахнуть кухлики й філіжаночки,
Пахнуть келихи! Обирай!

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

        Веронічка

Там, де трави землю вкрили,
Де дощі кульбабу вмили,
Розгулялись сині ріки,
Сині ріки вероніки. 
Синьооку веронічку 
Сонце чмокнуло у щічку.
В її синіх оченятах
Грає усмішка завзята.
Колосяться у травиці
Сині китиці-косиці, 
Сині китиці-віночки, 
Килимки і килимочки. 

 

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

                          Іриси

Розкошують іриси – прощальне вітаннячко травня, 
Там зимує веселка і робить ескізи весна.
Кукуріку! Вже літо! Звуть квітку і півником здавна.
Ще квітують іриси. Ще грає прощальна струна.

 

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

       Дзвіночки

На дзвіночках не віночки,
А корони, як дзвіночки – 
І блакитні, і лілові,
І усі такі чудові!

Б’ють у дзвони тихо квіти,
Гомонять про все на світі!
Про сусідів іменитих,
Про комашок працьовитих.

Де дістали блиску зорі,
Чому дощ такий прозорий.
Звідки вітер прилітає,
Коли пташечка дрімає.

Хто фарбує квітам лиця,
Як з’являється росиця…
І про сонечко привітне,
Що у небі синім квітне. 

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

         Льон

Квіти льону сині, сині
Стережуть поля в долині.
Охоронці синьоокі 
Тонконогі і високі. 

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

        Фіалки

Що за квіточки яскраві
Підвелися на галяві
На тонесеньких стеблинках
В фіолетових хустинках?

Це фіалочки тендітні
Увінчали луки в квітні.
Не губи живої вроди,
Не завдай природі шкоди!

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

             Медунка

Квіти медунки – духмяні і гарні,
Тільки дзвіночки на ній різнобарвні.
Різні за віком в медунки всі квіти,
Ходять в новому щодня її діти.
Милі малята – в рожевих сорочках,
Юні дівчата – в бузкових віночках,
Пані вбираються в сині спідниці. – 
Ось чому різні красуні-сестриці!

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

       Дивина

Дивина густоквіткова
В’є вінки нові й чудові
Круг величної голівки
Аж до самої верхівки.
Височіють жовті квіти – 
Свіжим медом пахне літо.

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

    Незабудки

Блакитні незабудки
Розквітли навесні,
Ніколи не забуду 
Ці погляди ясні.

В них небо заблудилось 
І річечка стрімка.
Водою квіти вмились
З блакитного струмка.

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

     Живокіст

Живописний живокіст
На луці до метра зріс. 
В нього листя та стеблина 
Шерехаті, як щетина.
Квіти темно-пурпурові,
Фіолетові й лілові.

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

           Звіробій

Зіллячком божим зовуть звіробій,
Він стільки силоньки має! 
З жовтих верхівок цілющий настій
Аж сто недуг виганяє.

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

Космея, Явдошка, розтріпана  пані…

Космея, Явдошка, розтріпана  пані…
І як цю красунечку тільки не звуть.
А може це зорі на аероплані   
Спустилися з неба на землю… Й цвітуть!

Такі вони милі, такі вони рідні,
Я знаю з дитинства цих любих сестриць.
Вони непримхливі й водночас тендітні,
І дуже вже схожі усі до зірниць.

Тому-то космеєю звуться ці квіти,
Що зорі п’ють роси з її пелюсток.
Красуні космеї – це зоряні діти,
У них навіть очі такі, як в зірок.

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

      Барвінок

Біля втоптаних стежинок
Килимки плете барвінок. 
Навесні і щедрим літом
Споглядає синім цвітом. 

І у спеку, і в негоду
Не втрачає горду вроду.
Витривалому барвінку
Не страшні морози взимку. 

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

Білолиця королівна

Квітне в лузі королиця
Королівна білолиця.
 
Гарна квіточка така,
Жовтоока і струнка!

Чом ромашкою всі звуть?
Королиці скрізь ростуть – 

І у полі, і в садку,
І у нашім квітнику!

Нагадати тут доречно,
Що ромашка в нас – аптечна!

Її квіти запашні,
Невисокі і дрібні 

Ромен-зіллям величають
І рум’янком називають. 

 

 

 

* * *

 

 

 

 

 

Журилася ромашка

Журилася ромашка:
- Не рви мою красу,
Тут бавиться комашка,
Я радість принесу.

Чому це всі гадають:
Хто любить, а хто ні,
І білий цвіт зривають…
То ж боляче мені!

Не кривди жодну квітку,
Земля наш спільний дім.
А я ще довго влітку
Всміхатись буду всім. 

Казки та оповідання про квіти

  1. М. Сингаївський «Чим пахне земля», «Нічия квітка»

  2. Є. Гуцало «Якого кольору слова»

  3. М. Ігнатенко «Барвінок»

  4. Б. Чалий «Як барвінок та ромашка у вирій літали»

  5. В. Сухомлинський «Квітка сонці», «Казка про зникле літо», «Дівчинка і ромашка», «У гості до конвалії»

  6. Г.К. Андерсен «Ангел», «Небесний ключик», «Квіти малої Іди»

  7. Леся Українка «Лелія»

  8. М. Магера «Синьоокий серпень», «Диво баби Марії»

  9. О. Буцень «Хитра квітка»

  10. М. Пономаренко «Ромашка і метелик»

  11. М. Кірконосова «Хмара і квітка»

  12. Н. Зубицька «Королева квітів»

  13. В. Шевчук «Панна квітів», «Місто без квітів»

  14. І. Калинець «Чиї квіти найгарніші»

  15. І. Прокопенко «Сонце, сонечко та соняшник»

  16. С. Т. Аксакова «Червоненька квіточка»

  17. Ю. Коваль «Тигреня на соняшнику»

  18. М. С. Пляцковський «Ромашки в січні», «Сонечко на згадку»

  19. О. Вуцень «Айстри»

  20. Брати Грімм «Біляночка та Зоряночка»

  21. Міні-енциклопедія «Дикі квіти»

  22. Б. В. Заверуха «Квіти. Дванадцять місяців»

  23. Легенда про Сніг і підсніжник

  24. Журнал Джміль 2019р. «Бал Квітів»

  25. Журнал «Барвінок»

  26. Дитяча газета «Казковий вечір»

  27. Українська народна казка «Зайчик і Весна» 

  28. Скребицький Г. «Казка про Весну»

  29. Кулік Є. «Як вовченя на весну образилося»

  30. Ушинський К. «Бджілки на розвідці»

  31. Барков О. « Весна-чарівниця»

  32. Буцень О.  «Як приходить весна»

  33. Складаємо історії за добірками картин Вікторії Кирдій

Куди пливуть кораблики? Бесіда за добіркою картин Вікторії Кирдій “Кораблики”

Весняний дощик

Травнева радість

Весна прийшла

  1. Бесіда за картиною Гелени Павленко “Сім’я фіалок”

  2. Ігри та вправи

Українські народні ігри

  1. Художня література + розвиток мислення і мовлення

Бесіда за коміксом “Моя хата скраю”

  1. Весняні вірші

  2. Тимофеєва О. Чим пахне весна?

Прикмети весни у віршах

Вірші про квіти

Пташки весною

Список використаної літератури, використаних

ПРИ РОЗРОБКИ ПРОЕКТУ

  1. 1000 загадок. - СПб .: «Видавничий Дім Нева»; М .: «ОЛМА-ПРЕСС», 2000. - 272с.

  2. Велика книга тварин. - М .: ОЛМА-ПРЕСС Зоряний світ, 2003. - С. 202-229.

  3. Воліна В.В. Загадки від А до Я. -С.-Пб: Дидактика Плюс, 1997. -352 с.

  4. Коробова М. В. Малюк в світі природи: метод, посібник для воспитателей і батьків / М. В. Коробова, Р. Ю. Посилкіна; [Науч. ред. Г. Г. Григор'єва]. - М .: Просвещение 2005 - 94с.

  5. Кряжева Н. Л. Кот і пес поспішають на допомогу. -Ярославль: «Академія розвитку» «Академія, К °», 2000. - 176 с.

  6. Миколаєва С. Н. Любов до природи виховуємо з дитинства. Рекомендації педагогам, батькам і гувернерам - М .: «Мозаїка-Синтез», 2002. - С. 19-39.

  7. Хрестоматія з дитячої літератури: Учеб. Посібник для учнів пед. уччщ по спец. №2010 «Виховання в дошк. установах »/ Упоряд. А. Л. Табенкіна і ін. - М .: Просвещение, 1988.- 463 с.

  8. Базовий компонент дошкільної освіти в Україні. – К.: Редакція

  9. журналу «Дошкільне виховання»,1999.

  10. Базова програма розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». –

  11. К.: Видавництво «Світич»,- 2000

  12. Білан О.І. Екологічне виховання дітей дошкільного віку. - Львів, 1996.

  13. Веретеннікова О.О. Ознайомлення дітей дошкільного віку з природою. - К.: Вища школа. - 1979.

  14. Дитина. Програма навчання і виховання у дитячому садку. К.: Освіта, 1993.

  15. Дітям про Миколаївщину. Інформаційно-довідкові матеріали / м. Новий Буг

  16. Дошкільнята на прогулянці. 4-6 років / Упоряд. В. Л. Сухар. Вид-во «Ранок». 2009 – (Дошкільна освіта)

  17. Земля - наш дім. Збірник / Укл. А.І. Алексеев, Ю.М. Головіна: під загальною редакцією А.С. Онегова. М., 1983

  18. Каратаєва М. Проектування – перспективна технологія // Дошкільне виховання, -2006. – 10. – с.14.

  19. Коментар до Базового компонента дошкільної освіти в Україні. –К:Редакція журналу «Дошкільне виховання. -2006, №10.

  20. Кондратенко Р. Метод проектів у роботі з батьками//Дошкільне виховання, - 2008, №5.

  21. Кот Н. Куточок природи у дошкільному закладі.// Вихователь-методист дошкільного закладу, 2010 – №9. - С.46.

  22. Лисенко Н. Використання спостережень в роботіі з екологічного вихованняя дошкільників // Дитячий садок. 2004. - № 25-26.

  23. Методичні аспекти реалізації Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі». – К: видавництво «Світич», 2

  24. Носачова Т.П. Екологічне виховання дітей старшого дошкільного віку/ Збірник методичних матеріалів. Обов’язкова освіта дітей старшого дошкільного віку: форми здобуття, організація та зміст роботи. – Тернопіль, Мандрівець.2011.

  25. Організація спостережень в дитячому садку/ упоряд. О. Ю. Харченко, Вид. група «Основа», 2007.

  26. Плохій З.П. Виховання екологічної культури дошкільників. // «Дошкільне виховання», 2002.

  27. Проектні технології у дошкільному навчальному закладі / Упоряд.Буракова Ю.Д. – Х.:Вид. група «Основа», 2009

  28. Система роботи з формування екологічної освіти та виховання дітей молодшого дошкільного віку / укладач Г.Ю.Ситникова. –Запоріжжя: ТОВ «ЛТД» Сюжетно – рольова творча гра /Упоряд. Жир Н.В. та ін.. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2009.

  29. Цветкова И.В. Экология для начальной школы, игры и проэкты. –Ярославль: Академия развития, 1997.

  30. Формування первинних екологічних уявлень у дошкільників:

  31. Методичний збірник перспективного педагогічного досвіду з проблеми екологічної освіти дітей дошкільного віку / За ред. Р.О. Романчук. – Запоріжжя: 2008.__

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.


Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!