Прислівник як частина мови.Розряди прислівників.

Цю сторінку створено користувачем «Всеосвіти», якщо її вміст порушує ваші авторські права, надішліть скаргу у службу підтримки, ми оперативно відреагуємо.

This page was created by the website user. If its content violates your copyright, you can submit a takedown request to our support team, and we will respond promptly.

Поскаржитися / Report
Опис документу:
Ознайомити учнів з прислівником як частиною мови та поділом прислівників на розряди, зясувати його морфологічні ознаки.формувати загальнопізнавальні вміння знаходити прислівники в тексті, визначати їх розряд та роль у реченнях.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код

РОЗРЯДИ ПРИСЛІВНИКІВ (ПРАКТИЧНО)

Мета: поглибити знання учнів про прислівник як самостійну незмінну частину мови; ознайомити з розрядами прислівників за значенням; формувати загально-пізнавальні вміння знаходити прислівники в тексті, визначати їх розряд за значенням, добирати прислівники, різні за значенням; за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати в семикласників почуття любові до природи та рідного краю.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Хід уроку

I. Актуалізація опорних знань.

Перевірка виконання домашнього завдання.

Запишіть народні прикмети. Вкажіть прислівники і з’ясуйте, яким членом речення вони виступають.

1) Багато інею на деревах — щедрим буде медозбір.

2) Береза викине лист раніше за вільху — літо буде сухе, пізніше — холодне й дощове.

3) Весна видається на славу, якщо сніг розтане швидко, розіллється широко, земля напоїться вологою.

4) Весна рання — попереду багато морозів.

5) Граки прилетіли до середини березня — літо буде мокре, а сніг зійде рано.

6) Грім напровесні на голе дерево — погано вродять зернові.

II. Повідомлення теми, мотивація навчальної діяльності.

III. Засвоєння нових знань.

Знайдіть і випишіть прислівники у складі словосполучень. Виділіть головне і залежне слова.

Широкий степ... Ані ярка, ні стежки,

а дихається легко... На крилі

озимини густої жайворонки

з’єднали руки неба і землі...

Ідеш і йдеш собі, неначе вперше,

й зупинишся здивовано, коли

уздриш тополі, що на видноколі

кудись за небо синє поросли...

(В. Підпалий)

З’ясуйте, що виражають ужиті в тексті прислівники (ознаку дії, ознаку стану, ознаку іншої ознаки тощо). Визначте синтаксичну роль прислівників підкресліть їх.

Пояснювальний диктант. Запишіть народні вислови. Знайдіть прислівники і з’ясуйте, яким членом речення вони виступають.

1) Тиха вода, а як гарно камінь шліфує. 2) Сім погод надворі: сіє, віє, мутить, крутить, рве, зверху ллє, знизу мете. 3) Прийшла весна дуже красна. 4) Поки було літо, то все було розмаїто. 5) Не хочеш холоду — полюбиш ліс змолоду. 6) Злива довго не йде. 7) Восени і горобець багатий. 8) Пустився вітер зопалу в море та наробив горе (Нар. тв.

Колективне опрацювання таблиці

Творче спостереження з елементами аналізу. Прочитайте текст уголос. З’ясуйте стиль і тип мовлення. Доберіть заголовок. Укажіть на прислівники, визначивши їх розряд за значенням і синтаксичну роль. Доберіть синоніми до прислівника неподалік. Складіть з ним просте речення.

Лиман ще повністю не звільнився від криги. Удалині виднілися її великі й малі уламки. Течія повільно тягнула їх униз.

У затоці, утвореній берегом і косою, було вільно, просторо. Неподалік від мене погойдувалося кілька чималих льодових шматків — плиничок. Знічев’я скочив на одну — тримає добре. Перебрався на другу — теж. Навіть не відчула моєї ваги (Ю. Голобородько).

Дослідження-відновлення. З поданими словами складіть словосполучення, дібравши прислівники з довідки. Визначте головне й залежне слова. Дослідіть, до яких частин мови можуть належати прислівники. Визначте розряд прислівників за значенням.

1) Просуватися... 2) Оглядаючи... 3) Спокійно... 4) Спів... 5) Читання... 6) Виконаний... 7) Зібравшись... 8) Танець...

Довідка: дуже, нашвидку, повільно, по-кошачому, навприсядки, надворі, здивовано, сьогодні.

Логічний диктант. Замініть фразеологізми близькими за значенням прислівниками з довідки. Вкажіть на їх розряд за значенням. До прислівників доберіть антоніми.

1) Одна нога тут, а друга там. 2) Ніс у ніс. 3) До останньої нитки. 4) Голкою ніде ткнути. 5) Бурмотіти під носа. 6) На одній ноті. 7) Знати як облупленого. 8) На власні очі. 9) 3 першого слова. 10) Слово по слову. 11) Як сніг на голову.

Довідка: раптово, швидко, дуже тісно, тихо, особисто, близько, поступово, відразу, дуже добре, монотонно, наскрізь.

Ігрове завдання «П’яте зайве». Прочитайте й визначте, який прислівник у кожній групі слів є зайвим. Обґрунтуйте свій вибір. Укажіть на розряд за значенням прислівників, що є зайвими.

1. Неуважно, спокійно, чудно, уночі, пронизано.

2. Щойно, навесні, день у день, тричі, надворі.

3. Угору, нашвидку, далеко, ліворуч, униз.

4. Спросоння, згарячу, по-дружньому, спересердя, знічев’я.

Дослідження-зіставлення. Зіставте речення. Проаналізуйте в них синтаксичну роль виділених учителем прислівників.

1) Справи в мене пішли добре. — Мені було добре.

2) Ми весело захитали головами. — У класі весело.

3) Тихо задував низовий вітер. — Надворі тихо.

Зі словами гарно, пізно, важко, сумно складіть по два речення так, щоб в одних вони виступали в ролі обставини, в інших — у ролі присудка.

Лінгвістична гра «Прислівник за вами». Відновіть словосполучення, дібравши потрібні за змістом прислівники з довідки, які виконували б роль залежного слова. Поставте до них питання.Вкажіть розряд прислівника.

Викладати..., сміючись..., шлях..., молодий..., близько, виглядати..., зроблений..., читання..., прочитавши...

Довідка: весело, нехотя, цікаво, вічно, назад, молодо, лежачи, зовсім, гуртом.

Вибіркова робота з елементами аналізу. Розподіліть прислівники відповідно до значення: до першої колонки запишіть прислівники, що виражають ознаку дії; до другої — ознаку стану; до третьої — ознаку іншої ознаки. Вкажіть розряди прислівників.

Розмовляти тихо, жити поблизу, дуже високий, лагідно дивитися, приїхати здалеку, чекати роками, сказати спересердя, трохи гіркий, ледве теплий, писати грамотно, виглядати молодо, вірити по-своєму, дуже грамотний, дивитися стоячи, прибирати заново.

IV. Підсумок уроку.

Оцінювання рівня навчальних досягнень.

V. Пояснення домашнього завдання.

Навести 3—4 власні приклади прислівників до кожного розряду за значенням.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.