"Прислів’я та приказки. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості."

Опис документу:
Ці перли народної мудрості про родинні зв’язки не просто констатують якийсь факт, вони рекомендують чи застерігають, схвалюють або засуджують, повчають чи звеличують. Для них характерні не лише спостережливість, життєвий досвід, а й виразність, гумор, іронія, здоровий глузд. Найважливішим засобом впливу на дитину, облагороджуванням її почуттів, думок, переживань, є краса і велич, сила і виразність рідного слова

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Практична робота №1

  1. Земля без води мертва, людина без сім’ї – пустоцвіт.

  2. Міцна сім’я – міцна держава.

  3. Яка сім’я – такий і я.

  4. У нашому роду нема переводу.

  5. Сім’я міцна – горе плаче!

  6. У недружній родині добра не буває.

  7. Шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько.

  8. Бог – до людей, а батько – до дітей.

  9. Батько не той, що породив, а той, що спорядив.

  10. Мамина молитва із дна моря виймає.

  11. Материн гнів, як весняний сніг: рясно випаде, та скоро розтане.

  12. Розумна дитина в батьковій свитині.

  13. Не навчив батько - не навчить і дядько.

  14. Добрі діти – батькам вінець, а злі діти – кінець.

  15. Яке дерево, такі його квіти; які батьки, такі й діти.

  16. Годуй діда на печі, бо й сам там будеш.

Педагогічний потенціал паремій цієї групи полягає в настанові на любов, злагоду і мир у родині, повагу до кожного її члена, розумінні, що сім’я – це найдорожче для кожної людини. Тут людина робить свої найперші кроки, звідси вона виходить у широкий світ.

Ці перли народної мудрості про родинні зв’язки не просто констатують якийсь факт, вони рекомендують чи застерігають, схвалюють або засуджують, повчають чи звеличують. Для них характерні не лише спостережливість, життєвий досвід, а й виразність, гумор, іронія, здоровий глузд.

Наведені прислівя сприяють поглибленню знань учнів про народну духовну культуру в її минулому і сьогоденні, сприяють засвоєнню морально-поведінкових культурних норм і цінностей, закріплених у культурі українського народу. Вивчаючи паремії, учні усвідомлюють, що український народ – творець культурної спадщини. І цим творцем потрібно захоплюватися і пишатися. Вивчення цих народних афоризмів сприяє розвитку естетичного смаку школярів. Вони відчувають красу народної думки, у них виникає потреба в застосуванні народної творчості в своєму мовленні.

Робота з прислів’ями сприяє розвитку мовлення і мислення дітей, їх пізнавальних інтересів і здібностей, правильній оцінці стосунків батьків і дітей, гартуванню інтелекту й емоційної сфери. Пізнаючи досвід народу, його ставлення до світу родинних стосунків через прислів’я і приказки, дитина прилучається до культури свого народу, відчуває себе його частинкою, а це допомагає глибше засвоїти їх предметний зміст.

Підбиваючи підсумок, хочеться навести слова В.Сухомлинського: «Найважливішим засобом впливу на дитину, облагороджуванням її почуттів, думок, переживань, є краса і велич, сила і виразність рідного слова».

1. Предмет: українська література.

2. Клас: 5.

3. Тема уроку: Прислів’я та приказки. Краса і мудрість цього жанру усної народної творчості.

4. Етап уроку: засвоєння нової інформації.

5. Інструкція до виконання:

Вчитель: До неоціненних коштовностей кожного народу належать прислів'я та приказки — короткі влучні вислови, які образно й лаконічно передають нащадкам життєвий досвід попередніх поколінь. Інколи їх називають узагальненою пам'яттю народу, результатом його спостережень. Це своєрідна добірка правил, якими варто користуватися в повсякденному житті. Прислів'я та приказки рідко прямо вказують на якийсь факт, вони рекомендують дотримуватися певних норм, засуджують або схвалюють риси характеру, тобто повчають, бо за ними — авторитет багатьох поколінь. Прислів'я та приказки можуть бути згруповані за різними тематичними групами: про сільськогосподарську діяльність, про працю, про родинні стосунки, про людські вади або чесноти, про природу, про рослини, тварин тощо.

Розгляньте наведені вислови і визначте, до якої тематичної групи вони відносяться. Поясніть значення наведених прислівїв.

Домашнє завдання: вивчити 3 прислівя, які найбільше сподобалися і намалювати до одного з них малюнок.

6. Компетентнісний підхід. Використання паремій формує в учнів наступні компетентності:

  • комунікативну;

  • полікультурну;

  • соціальну;

  • інформаційну.

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Малюк у світі економіки та фінансів»
Часнікова Олена Володимирівна
36 годин
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.