Природознавство Клас 3 Чому воду називають невтомною трудівницею?

Опис документу:
Мета Розширити знання учнів про те, як використовується енергія рухомої води людиною; з’ясувати значення енергії води, як чистої і невичерпної; розвивати мислення учнів, уміння аналізувати природні процеси; виховувати бережливе ставлення до природних багатств.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Дата

Предмет

Природознавство

Клас

3

Тема

Чому воду називають невтомною трудівницею?

Мета

Розширити знання учнів про те, як використовується енергія рухомої води людиною; з’ясувати значення енергії води, як чистої і невичерпної; розвивати мислення учнів, уміння аналізувати природні процеси; виховувати бережливе ставлення до природних багатств.

Тип

Урок засвоєння нових знань

пп

Хід уроку

Примітка

1

Організаційний момент

Віршик «Всі ми любимо природу…»

Всі ми любимо природу,

Піклуємось про чисту воду.

Дерева, квіти доглядаємо,

Гілочок не ламаємо,

Про птахів завжди ми дбаємо!

Учні промовляють хором (на кожному уроці)

2

Актуалізація опорних знань. Повторення раніше вивченого матеріалу.

2.1

Вгадай малюнок

(учні називають зображене і пояснюють)

  • Вітрова електростанція

  • Вітряна мельниця

  • Вітрильник

  • Віндсерфінг

Презентація

2.2

Опитування

  • Чому енергія вітру ніколи не вичерпується?

  • Де краще будувати вітрові електростанції?

  • В чому переваги енергії вітру?

2.3

Робота над загадками

Що шумить без вітру? (Річка)

Що тече і не зупиняється? (Вода)

Чого в руках не втримати? (Воду)

Фотосупровід

3

Основна частина

3.1

Повідомлення теми уроку

  • Сьогодні на уроці ми дізнаємося про використання енергії рухомої води людиною.

Запис на дошці

3.2

Робота з підручником

Ознайомлення зі статтею підручника.

С.74-75

3.3

Аналіз прочитаного

*який напрямок має рух всієї води в природі? (згори донизу)

*як люди називають воду? (невтомною трудівницею)

*що найчастіше в давнину будували люди на річках?

*що в наш час можна побачити на річках?

*що в морях та океанах може стати невичерпним джерелом енергії?

Цей особливий проект полягає в тому, що сам завод знаходиться на березі, а від нього в воду опущені величезні поплавки. Кожен поплавок прикріплений до велетенського важіля, який рухається за допомогою хвиль. Цей рух вгору і вниз активізує насос, який створює тиск прісної води. Принцип схожий на работу гідроелектростанції. Вода під тиском у вигляді струменя обертає генератор, а той виробляє електроенергію.

Відео

Відео

Відео

3.4

Висновки:

Енергія води належить до відновлювальних джерел. Вона є дешевою, оскільки її виробництво не потребує палива.

Електроенергію виробляють на гідроелектростанціях, які будують на річках. По лініях електропередач енергія надходить до споживачів. Найбільша гідроелектростанція України — Дніпрогес.

Використання енергії води не дає шкідливих відходів і викидів у повітря. Але будівництво греблі на станціях погіршують умови проживання мешканців водойм. Загачені річки можуть затоплювати поля, заболочувати луки.

Слайди

Фізкультхвилинка

Аудіосупровід

4

Узагальнення і систематизація знань учнів

4.1

Дізнайся важливі знання про природу

(Енергія рухомої води –

Енергію води можна перетворювати

чиста і невичерпна

на електричну енергію) – знайти відповідність.

Робота в парах

(учням роздати на папері надруковані частини тверджень)

4.2

Знайди слово

Доберіть слова для характеристики Сонця, вітру, води.

Слова для довідки: холодний, теплий, чистий, прозорий, темний, брудний, похмурий, сильний, потужний, слабкий, яскравий, пекучий, сліпучий, могутній, красивий, жаркий.

Робота в парах

(учням роздати бланки, на яких у 3 колонки треба вписувати відповідні характеристики)

4.3

Робота в зошиті

Р/З вид-ва Основа

5

Підсумок уроку.

Гра «Так / Ні»

  • Струмки і річки течуть знизу догори

  • Рухому воду називають невтомною трудівницею

  • Енергія води вичерпна

  • В давнину на річках люди найчастіше будували гідроелектростанції

  • Рухи хвиль в давнину називали «диханням океану»

  • На яку енергію можна перетворити енергію рухомої води?

  • Чи потрібно людям надалі активно використовувати енергію рухомої води?

6

Домашнє завдання с.75 відповідати на питання

Запис на дошці

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Розвиток цифрового інтелекту учителя: путівник по цифрових інструментах в ефективній організації і проведенні освітнього процесу»
Ілляхова Марина Володимирівна
36 годин
590 грн