! В а ж л и в о
Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!

Природні та рукотворні об’єкти (тіла)

Опис документу:
Мета уроку: ознайомити дітей з природними та рукотворними об’єктами в довкіллі, показати зв’язок між ними; з’ясовувати місце і роль людини в навколишньому середовищі; розвивати спостережливість, допитливість; виховувати бережливе ставлення до природи.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код Поділитися

Природні та рукотворні об’єкти (тіла)

Мета уроку: ознайомити дітей з природними та рукотворними об’єктами в довкіллі, показати зв’язок між ними; з’ясовувати місце і роль людини в навколишньому середовищі; розвивати спостережливість, допитливість; виховувати бережливе ставлення до природи.

Очікувані результати: учні повинні навчитися розрізняти природні та рукотворні об’єкти; учні повинні знати, з якого матеріалу виготовлені рукотворні тіла; учні повинні розуміти, що виготовляти їх потрібно без шкоди для природи.

Обладнання і матеріали: предметні малюнки, дві скриньки.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

1. Організаційний момент

1.1. Привітання, фізкультхвилинка.

1.2. Перевірка готовності учнів до уроку.

2. Актуалізація опорних знань

2.1. Бесіда.

— Для чого потрібно вивчати природознавство?

— Що людина одержує від природи?

— Як треба ставитися до природи?

2.2. Відгадування загадок.

Голки має коротенькі,
Всім знайомі ці голки
Й шишки довгі, як свічки. (Ялина.)

Чого не обнесеш у решеті кругом хати? (Води.)

Тепле, гарне, на людей дивиться,
А на себе дивитися не дозволяє. (Сонце.)

Червонясту шубку має,
Швидко по гілках стрибає.
Хоч мала вона на зріст,
Та великий має хвіст.
Як намисто, оченята.
Хто це? Спробуйте вгадати. (Білка.)

Спина кругла, а не м’яч,
Є антена – не приймач.
По листочку він повзе,
Свою схованку везе. (Равлик.)

2.3. Встановлення зв’язків між природними об’єктами.

Предметні малюнки-відгадки демонструються на дошці. Учнів просять пояснити, як вони пов’язані в природі. (Необхідно провести лінії від одного малюнка до іншого.)

3. Мотивація навчальної діяльності

Бесіда.

— Пригадайте, що таке довкілля.

— Чи всі предмети, які нас оточують, створила природа?

— Назвіть предмети, створені руками людини.

4. Сприйняття й осмислення нового матеріалу

4.1. Повідомлення вчителя.

Після появи людини на землі в довкіллі з’явилися предмети, зроблені її руками. Людина почала виготовляти одяг і взуття, щоб було тепліше. Для зручності будувала житло, робила меблі, посуд.

Пройшло багато років, людство зробило багато відкриттів. Побудовано багато заводів і фабрик, де виготовляються папір, гума, пластмаса, залізо. Нікого вже не дивують автомобілі, літаки, телевізори, комп’ютери.

Ресурси для виготовлення всіх цих предметів людина бере в природі, але назвати природними ці об’єкти вже не можна.

4.2. Дослідницький практикум «Що із чого зроблено?».

Спочатку учні працюють у парах, роздивляючись різні предмети: шкільне приладдя, меблі, одяг, іграшки. Висловлюють свої припущення: із чого виготовлені ці речі.

Потім кожна пара показує якийсь предмет і дає йому коротку характеристику: із чого виготовлений, твердий чи м’який, для чого потрібний. Учитель додає короткі коментарі, доповнюючи виступи учнів.

4.3. Фізкультхвилинка.

5. Узагальнення і закріплення нових знань

5.1. Гра «Знайди зайве». (Роздавальний матеріал.)

Мета: закріпити уявлення про природні і неприродні (рукотворні) об’єкти довкілля.

У кожному ряду учні закреслюють зайве.

По черзі пояснюють свій вибір.

Висновок: природні об’єкти утворилися в природному середовищі, а неприродні створила людина.

5.2. Робота з підручником.

5.3. Робота в робочих зошитах.

6. Підбиття підсумків уроку

Гра «Природа чи ні».

На дошці — предметні малюнки. Діти по черзі розкладають у дві скриньки: природні і рукотворні об’єкти, пояснюючи свій вибір.

Висновок: природою називається все те, що нас оточує, але не створене руками людини.

3

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Курс:«Українська мова у професійній діяльності державних службовців. Публічна комунікація»
Вікторія Вікторівна Сидоренко
36 годин
590 грн
590 грн

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації (лист МОН № 4/2181-19 від 30.09.2019 р.).

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: як створити дієвий механізм
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись
Підвищення кваліфікації: вчителі самі вирішуватимуть, де навчатись