Взяти участь
Поспішайте взяти участь в акції «Методичний тиждень 2.0».
Головний приз 500грн + безкоштовний вебінар.
До визначення переможців залишилось:
3
Дня
3
Години
16
Хвилин
30
Секунд
Предмети »

«Природа навколо нас».

Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №HQ489388
За публікацію цієї методичної розробки Касьянова Наталя Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №HQ489388
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Перегляд
матеріалу
Отримати код

Тема. «Природа навколо нас».

Мета.Розширити знанняучнів про значенняприроди у житті людей та її вплив на навколишнє середовище; формувати основи екологічної культури; з’ясувати особливост іжиття тварин; формувати уявлення про ланцюги живлення ,уміння складати їх та аналізувати. Ознайомити з природними чудесами світу. Виховувати любов до природи, бережливее ставлення до неї.

Обладнання: презентація, анаграма, ланцюги живлення, жетони.

Тип заняття: бесіда з елементами гри.

Хід роботи

І Вступна частина

1.Привітання

Встаньте, діти, всі рівненько,

Посміхніться всі гарненько.

Привітайтесь: «Добрий, день!»

- Сідає краса нашого класу.

- Сідає сила нашого класу.

2. Перевірка готовності до уроку

- Подивіться всі на свої парти та приберіть усе зайве.

3. Оголошення теми

- Для того, щоб дізнатися тему нашої виховної вам потрібно розгадати анаграму. Тобто поставити літери у правильному порядку, щоб вийшло слово.

Р И П О Р Д А

  • Правильно природа.

ІІІ Основна частина

  1. Вступна бесіда

  • Діти, подумайте і скажіть, що на вашу думку означає слово « Природа»?

  • Природа – це весь навколишній світ, що тебе оточує: рослини, тварини, ліси, моря, гори, рівнини.

  • Діти, пригадайте, на які дві групи поділяється природа?

  • Природа буває жива та нежива. Яка природа називається живою?

  • Жива природа дихає, росте, живиться, розмножується.До неї належать тварини, рослини, птахи, комахи та ін.

  • А що відноситься до неживої природи?

  • Нежива природа не дихає, не росте, не живиться, не розмножується. До неї належать гори, ґрунти, вода, зорі, Сонце та ін.

  • А чи може жива природа існувати без неживої природи?

  • Жива природа не може існувати без неживої. Усім живим організмам потрібні Сонце, повітря, вода. Жива природа постійно впливає на неживу. Так, зелені рослини насичують атмосферу киснем і очищують її від вуглекислого газу. Рослини необхідні для життя тварин, а тварини, в свою чергу, впливають на життя рослин.

  1. Відгадування загадок

  • Зараз я буду вам читати загадки. Ваше завдання відгадати їх. І крім цього назвати до якої групи природи відноситься відгадане слово – до живої чи неживої природи.

  1. Удень по небу гуляє,

А ввечері на землю спати лягає.

(Сонце)

  1. Влітку жупани вдягають,

взимку їх знімають

( Дерева)

  1. Хочбезкрилий, а літає,
    Безголосий – свище.
    Хоч безрукий, а буває,
    Груші з дерева збиває,
    Навіть часом вириває
    Сосни з коренищем.
    А як втомиться – впаде
    І немайогоніде.
    (Вітер)

  2. Зимою гріє,

Весною тліє,

Влітку помирає,

Восени оживає.

(Сніг)

  1. Наче сонце, серединка,

Пелюстківбілахустинка.

Знаєбджілка і мурашка,

Щозвутьквіточку ...

(Ромашка)

  1. Біг лис
    Понадліс
    Поміжхмараминавскіс,
    Було видно в темним небі
    Золотийзадертийніс.

(Місяць)

  1. Я руда, низького росту,

Хитра я і довгохвоста.

На курей я вельми ласа –

В них таке смачненьке м'ясо…

Вовку-брату я сестриця,

А зовуть мене…

(Лисиця)

  1. Міжберегів текла, текла.

Мороз зміцнів — підсклолягла. (Річка)

  1. Гостроносий і малий,
    Сірий, тихий і незлий.
    Вдень ховається. Вночі
    Йдешукатьсобіхарчі.
    Весь ізтонкихголочок.
    Як вінзветься?...
    (Їжачок)

  2. Він такий смугастий,

Він такий ікластий,

Найстрашніший у тайзі,

Перед ним тремтять усі,

Як роззявить пащу: игрр!

Називають звіра … .

(Тигр)

  • Молодці! Ви відгадали усі загадки. І правильно визначили, що відноситься до живої та неживої природи. А продовжуємо з вами виконувати завдання та дізнаватися нове про природу.

  1. Екологічна казка

  • Діти я вам пропоную послухати екологічну казку. Прослухавши вам потрібно сказати як природі взаємопов’язані між собою рослини та тварини.

  • В одному селі жив хлопчик, звали його Олексійко.Він часто грався у лузі за будинком.Хлопчику дуже кортіло дізнатися, про що вони дзижчать і пищать, розповідають один одному. А ще він хотів знати, навіщо в природі так багато тварин, яка з них найпотрібніша.

  • Одного разу Олексійко заплющив очі і побачив фею. Вона підійшла до нього і, простягнувши паличку, сказала:

  • Бери, вона чарівна. Якщо ти забажаєш чого-небудь, махни тричі і все здійсниться.

  • Сказавши це, фея зникла. Олексійко дуже зрадів, адже тепер він може дізнатися, хто з тварин найпотрібніший.–

  • Піду я до річки,- подумав хлопчик. Першою, кого він побачив, була зелена жаба.

  • Ось вона нікому не потрібна, - сказав хлопчик і махнув палицею. Жаби зникли, але відразу з’явилися хмари комарів. Тільки хлопчик хотів сховатися від них, як з усіх боків почали злітатися чаплі. Вони були голодні і шукали жаб.

  • Виявляється, без жаб мешканці річки ніяк не можуть обійтися,- сказав Олексійко і повернув їх у водяний «будинок».Так,- подумав Олексійко,- виявляється, все не так просто. А ось без комарів точно нічого не трапиться, адже вони тільки докучають і кусаються. Він махнув паличкою, і комарів наче й не було. Але що це ? Усі жаби закричали, запищали бабки й ластівки. Хлопчик згадав, що без комарів вони загинуть – це їхній корм.

  • Виходить, навіть комарі комусь потрібні!- здивовано сказав хлопчик. Хотів Олексійко піти в ліс, але передумав. Адже там все так само! Тепер він зрозумів, що в природі все важливе. Не стане когось одного, то погано стане всім: тваринам, рослинам, людям.

  • Що сталося, коли зникли усі жаби?

  • А що сталося, коли зникли усі комарі?

  • Отже який висновок можемо зробити?

  • Тварини живляться рослинами або іншими тваринами, тобто усі живі організми пов’язані між собою, з’єднані у ланцюги живлення.

  • А що таке ланцюг живлення?

  • Ланцюг живлення — набір взаємовідношень між різними групами організмів.

  1. Фізкультхвилинка (електронна)

  2. Складання ланцюгів живлення

  • А зараз ми спробуємо з вами скласти ланцюги живлення.

  • Ви бачите на дошці є рослини і тварини вам потрібно скласти правильно ланцюги живлення.

  • Я вам нагадаю, що першою ланкою в ланцюгу живлення є рослини другою ланку є травоїдні тварини і третьою ланкою є хижі звірі.

  • Отже хто бажає спробувати виконати це завдання.

а) Водорості, риба, ведмідь; (1учень)

б) Колос, миша, лисиця. ( 2 учень)

в) Морква, заєць, вовк. (3 учень)

  • А ми зараз усі перевіряємо чи правильно вони виконали завдання.

  • Молодці! Отримуєте такі жетони.

  1. Перегляд природних чудес світу

  • Природа - найвитонченіший творець. Її творіння часом настільки дивовижні, що здається, наче ти опинився у зовсім іншому, але в той же час реальному світі.Навіть найсильніша робота художника не здатна передати всієї краси Землі. Іноді в її ландшафтах криється барвиста палітра, дивлячись на яку думаєш, що це інша планета. Від таких місцин просто захоплює дух.

  • Діти, а чи знаєте ви які є природні чудеса світу.

  • Я вам пропоную переглянути їх.

  1. Річка Амазонка

  2. Водоспад Анхель.

  3. Рожеве озеро, Сенегал.

  4. Сеноти півострова Юкатан, Мексика. Сеноти - озера в природних проваллях, що утворилися в Льодовиковий період. Використовувалися стародавніми індіанцями майя в якості водних джерел і місць для жертвоприношень.

  5. Блакитне підземне озеро в Белізі. Западина майже ідеальної круглої форми – одне з геологічних чудес поблизу острова Юкатан. Глибина озера доходить в деяких місцях до 125 метрів. Раніше тут була печера, але її верхня частина обвалилася 10 тисяч років тому, коли суша відступила в море.

  6. Печери світлячків, Вайтомо, Нова Зеландія. Це одне з найпривабливіших місць у Новій Зеландії. Його особливість - світлячки, яких можна зустріти тільки у Новій Зеландії. Їх зелено-блакитне сяйво робить склепіння печери схожим на зоряне небо у морозну ніч.

  7. Ландшафт Денксія, Китай.

  8. Підводний водоспад, Маврикій. В Індійському океані можна спостерігати незвичайну природну аномалію - ілюзію підводного водоспаду, розташовану біля берегів півострова Ле-Морн-Брабан. Ландшафти, утворені кораловими рифами, намивом піску і мулових відкладень, які рухаються найсильнішими підводними течіями, здаються каскадами, струмені яких опускаються на океанське дно.

  9. Велике призматичне джерело, США. Одне з дивовижних природних чудес світу знаходиться в національному парку Йеллоустоун. Близько 600 тисяч років тому виверження найбільшого на планеті вулкана призвело до зміни ландшафту і з часом термічні джерела, що заспокоїлись, утворили вражаюче райдужне озеро. Сьогодні це найбільше гаряче джерело в світі.

ІІІ Заключна частина

  1. Підсумкова бесіда

  • Отже підведемо підсумки.

  • Про що ми сьогодні з вами говорили?

  • Що вам найбільше запам’яталося?

  • Які чудеса світу вам найбільше запам’яталися?

  • Ми всі повинні пам’ятати :

І птахи, і звірі, й квіти –

У природі вільні діти.

Всіх природа не забула

Всіх до себе пригорнула.

Сонце світить, сонце сяє,

Пестить землю, зігріває

Землю щедру І багату -

Велетенську нашу хату.

Усі візьмем до уваги,

Не порушим рівноваги.

  1. Прощання

  • Дякую вам за вашу активність та увагу.

  • До наступної зустрічі.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу

Опис документу:
Розширити знанняучнів про значенняприроди у житті людей та її вплив на навколишнє середовище; формувати основи екологічної культури; з’ясувати особливост іжиття тварин; формувати уявлення про ланцюги живлення ,уміння складати їх та аналізувати. Ознайомити з природними чудесами світу. Виховувати любов до природи, бережливее ставлення до неї.
  • Додано
    02.08.2018
  • Розділ
    Виховна робота
  • Клас
    1 Клас, 2 Клас
  • Тип
    Конспект
  • Переглядів
    70
  • Коментарів
    0
  • Завантажень
    0
  • Номер матеріала
    HQ489388
  • Вподобань
    0
Курс:«Протидія шкільному насильству»
Черниш Олена Степанівна
72 години
2700 грн
390 грн
Свідоцтво про публікацію матеріала №HQ489388
За публікацію цієї методичної розробки Касьянова Наталя Анатоліївна отримав(ла) свідоцтво №HQ489388
Завантажте Ваші авторські методичні розробки на сайт та миттєво отримайте персональне свідоцтво про публікацію від ЗМІ «Всеосвіта»
Шкільна міжнародна дистанційна олімпіада «Всеосвiта Зима – 2018-2019»

Бажаєте дізнаватись більше цікавого?


Долучайтесь до спільноти