Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Гостра травма та посттравматичні стресові розлади: особливості роботи з дітьми
»
Взяти участь Всі події

Презентація "Позакласне читання. Джеффрі Чосер"

Зарубіжна література

Для кого: 8 Клас

14.05.2022

39

6

0

Опис документу:

Презентація "Позакласне читання. Джеффрі Чосер".

  • Джеффрі Чосер народився близько 1340 року у сім'ї лондонського виноторговця. Батько зумів визначити сина на посаду пажа. Подальше життя Чосера багато в чому пов'язане з бурхливим життям англійського королівського двору. Чосер двічі брав участь у походах до Франції, причому у першому поході був захоплений у полон, та викупив його король Едуард III.

  • Чосер одружився з Філіппе Рут, фрейліною королеви. Він обіймав посаду митного наглядача по шерсті, шкірі та хутрам у лондонському порту і відпрацьовував кожен пенс своєї платні Філіппи.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Джеффрі Чосер «Кентерберійскі оповідання»
Слайд № 1

Джеффрі Чосер «Кентерберійскі оповідання»

Джеффрі Чосер народився близько 1340 року у сім'ї лондонського виноторговця. Батько зумів визначити сина на посаду пажа. Подальше життя Чосера бага...
Слайд № 2

Джеффрі Чосер народився близько 1340 року у сім'ї лондонського виноторговця. Батько зумів визначити сина на посаду пажа. Подальше життя Чосера багато в чому пов'язане з бурхливим життям англійського королівського двору. Чосер двічі брав участь у походах до Франції, причому у першому поході був захоплений у полон, та викупив його король Едуард III.

Чосер одружився з Філіппе Рут, фрейліною королеви. Він обіймав посаду митного наглядача по шерсті, шкірі та хутрам у лондонському порту і відпрацьо...
Слайд № 3

Чосер одружився з Філіппе Рут, фрейліною королеви. Він обіймав посаду митного наглядача по шерсті, шкірі та хутрам у лондонському порту і відпрацьовував кожен пенс своєї платні Філіппи.

Чосера мала чудову за мірками того часу бібліотеку – приблизно шістдесят томів. Незважаючи на те, що він мав безліч інших обов'язків, він активно з...
Слайд № 4

Чосера мала чудову за мірками того часу бібліотеку – приблизно шістдесят томів. Незважаючи на те, що він мав безліч інших обов'язків, він активно займався літературною працею і не тільки писав, а й перекладав. І за життя, і деякий час після смерті він був перш за все відомий не як автор «Троїла та Кресиди», «Кентеберійських оповідань» та безлічі інших великих і малих творів, а як перекладач англійською мовою знаменитого французького «Романа про Розу».

Але поступово увага нащадків дедалі більше зосереджується на «Кентерберійських оповіданнях», і сьогодні Чосер, «батько англійської мови», – це наса...
Слайд № 5

Але поступово увага нащадків дедалі більше зосереджується на «Кентерберійських оповіданнях», і сьогодні Чосер, «батько англійської мови», – це насамперед творець саме «Кентерберійських оповідань».

«Кентерберійські оповідання» не закінчено, Чосер навіть не до кінця відредагував оповідання, включені в поему. До нас не дійшли авторські рукописи,...
Слайд № 6

«Кентерберійські оповідання» не закінчено, Чосер навіть не до кінця відредагував оповідання, включені в поему. До нас не дійшли авторські рукописи, тільки пізніші тексти XV ст., що не точно повторюють один одного і допускають різночитання в розпорядженні оповідань. «Кентерберійські оповідання» є серією історій, що розповідають паломниками, які прямують у Кентербері вклонитися мощам св. Томаса (Тома) Бекета.

Чосер не закінчив "Кентерберійські оповідання". Не дійшли до нас і рукописи автора, ми маємо лише манускрипти XV ст. У різних рукописах і, як наслі...
Слайд № 7

Чосер не закінчив "Кентерберійські оповідання". Не дійшли до нас і рукописи автора, ми маємо лише манускрипти XV ст. У різних рукописах і, як наслідок, у різних наступних виданнях окремі оповідання не завжди розташовуються в тому самому порядку, проте «Кентерберійські оповідання» завжди починаються «Спільним прологом», а закінчуються «Оповіданням священика» та «Зреченням Чосера».

Чосер не вигадував своїх історій. Як і всі середньовічні автори, він вільно користувався чужими сюжетами, не вважаючи за потрібне вказувати їх джер...
Слайд № 8

Чосер не вигадував своїх історій. Як і всі середньовічні автори, він вільно користувався чужими сюжетами, не вважаючи за потрібне вказувати їх джерело чи авторство. Але традиціоналізм Чосера поєднується з жанровим новаторством - він використовує жанр, який тільки починав зароджуватися в європейській літературі: зведення оповідань, які Чосер, теж одним з перших поєднує рамковим сюжетом - паломництвом у Кентербері.

Сама собою подорож – ідеальна метафора життєвого шляху людини, а паломництво – вигідний сюжетний хід, що дозволив Чосеру зібрати у своїй поемі пред...
Слайд № 9

Сама собою подорож – ідеальна метафора життєвого шляху людини, а паломництво – вигідний сюжетний хід, що дозволив Чосеру зібрати у своїй поемі представників найрізноманітніших соціальних верств сучасної йому Англії (крім хіба що самих верхів – членів королівського прізвища та знатних придворних, і самих низів – жебраків і жебраків), дати кожному з них свій власний оповідний жанр і представити своїм читачам «енциклопедію англійського життя» XIV ст.

В інтерлюдіях герої взаємодіють між собою, і це впливає на всю поему – один паломник може потрапити після особливо зачепилого його оповідання зі св...
Слайд № 10

В інтерлюдіях герої взаємодіють між собою, і це впливає на всю поему – один паломник може потрапити після особливо зачепилого його оповідання зі своїм власним оповіданням, а в одному випадку занудьгували паломники не дають закінчити «Розповідь про сера Топаса», оповідачем якого виступає сам Чосер, теж бере участь у паломництві.

Відповідно до середньовічної традиції, поема починається з Пролога, який знайомить читачів з героями поеми та умовами їх змагання, що чимось нагаду...
Слайд № 11

Відповідно до середньовічної традиції, поема починається з Пролога, який знайомить читачів з героями поеми та умовами їх змагання, що чимось нагадує популярні в Середньовіччі змагання поетів. Вже в Пролозі вводяться дві головні теми поеми – пошук любові земної, що символізується природою, що прокидається, і жага любові небесної, про яку нагадує і сама паломництво, і пора року: адже квітень – це не тільки час пробудження природи, а й час свята Великодня.

Перша розповідь, розповідь Лицаря, заснована на значно скороченій та переробленій поемі Джованні Боккаччо «Тезеїда», від якої Чосер залишив насампе...
Слайд № 12

Перша розповідь, розповідь Лицаря, заснована на значно скороченій та переробленій поемі Джованні Боккаччо «Тезеїда», від якої Чосер залишив насамперед любовний сюжет. Два лицарі, Паламон і Арсіта, змагаються за любов Емілії, рукою якої має цар Тезей. Дія оповідання відбувається у дохристиянську епоху.

Важливим джерелом філософії оповідання стала «Розрада філософією» Боеція, яку Чосер незадовго до того переклав англійською мовою. У «Розповіді Лица...
Слайд № 13

Важливим джерелом філософії оповідання стала «Розрада філософією» Боеція, яку Чосер незадовго до того переклав англійською мовою. У «Розповіді Лицаря» сувора вивіреність і симетрія побудови оповіді контрастує з непередбачуваністю і хаотичність сил, що керують життям героїв, і чому саме Арсита повинен померти, а Паламон – знайти щастя – це питання, на яке в світі, що не знає провиденціального Бога, нелегко відповісти.

Перша, найочевидніша, відповідь полягає в тому, що страждання не мають причини і витоку, крім жорстокості богів або долі, що бавляться людськими ст...
Слайд № 14

Перша, найочевидніша, відповідь полягає в тому, що страждання не мають причини і витоку, крім жорстокості богів або долі, що бавляться людськими стражданнями. Але вмираючий Арсіта спростовує своєю смертю уявлення про людину як іграшку долі, знаходячи в собі сили перемогти волю долі, примиритися з Паламоном і знову повернутися до лицарських ідеалів «безкорисливої ​​шляхетності, справжньої справедливості та самозабутнього служіння ближнім». А наступна за смертю Арсити весілля Паламона та Емілії для середньовічних читачів служила твердженню того, що «воля всеблагого Бога, що звертає все на добро», діяла, «хоч і в прихованій формі, і в язичницькій старовині».

Після розповіді Економа, що поставив під сумнів основний інструмент змагання паломників - слово, Священик відмовляється від умов змагання, відмовля...
Слайд № 15

Після розповіді Економа, що поставив під сумнів основний інструмент змагання паломників - слово, Священик відмовляється від умов змагання, відмовляється від віршів і пропонує паломникам - і читачам - зовсім інше: «наділену в прозу істину про головне в житті людини, про сенс її земної мандри, про виборі між добром і злом, який він робить по ходу цієї мандрівки, і про наперед вирішену таким вибором посмертну долю кожного, хто прийшов у світ». Священик пропонує довгу прозову розповідь про покаяння.

Кожен із героїв поеми шукав свій шлях, і тепер такий шлях пропонує їм Священик. Реакція інших паломників на розповідь Священика залишається невідом...
Слайд № 16

Кожен із героїв поеми шукав свій шлях, і тепер такий шлях пропонує їм Священик. Реакція інших паломників на розповідь Священика залишається невідомою, зате відома реакція на нього самого Чосера, який завершує «Кентерберійські оповідання» прозовим «Зреченням автора».

«Чосер «покірно» просить помолитися за нього «заради милосердя Господнього», щоб Бог вибачив йому його гріхи, а особливо «співання суєти житейської...
Слайд № 17

«Чосер «покірно» просить помолитися за нього «заради милосердя Господнього», щоб Бог вибачив йому його гріхи, а особливо «співання суєти житейської». Далі поет перераховує більшість своїх творів, де він оспівав цю метушню, і в тому числі «Кентерберійські оповідання», «всі ті, що гріха сповнені». Таким чином, у фіналі книги Чосер востаннє відсилає читача до вічних істин трансцендентного світу і водночас знову повертає його до відображеного у розповіді потоку життя, підпорядкованого цим істинам.

Але з такого поєднання цінностей і почався знаменитий зачин «Кентерберійських оповідань». Намічена там двояка перспектива оповіді тут обривається, ...
Слайд № 18

Але з такого поєднання цінностей і почався знаменитий зачин «Кентерберійських оповідань». Намічена там двояка перспектива оповіді тут обривається, щоб дати читачеві можливість зупинитися та розглянути всю недобудовану будівлю книги загалом».

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.