Методичний матеріал для уроку виразного читання на тему «Музика поетичного слова» та конкурсу декламаторів поезії може виконати кілька важливих функцій:
Розвиток навичок виразного читання : Учні навчаються правильно інтонувати вірші, передавати емоції, що закладені у поетичних творах, і створювати відповідний настрій через голос. Це сприяє розвитку мовленнєвої культури.
Збільшення емоційної чутливості та творчої виразності : Декламування поезії дозволяє учням глибше відчути красу мовного виразу, ритм, мелодійність поетичних творів, що є особливим для розвитку творчих здібностей.
Поглиблене розуміння поезії : Діти мають можливість не тільки прочитати, а й інтерпретувати поетичні твори, що допоможуть їм краще зрозуміти зміст та ідеї авторів.
Формування публічних виступів : Участь у конкурсі декламаторів дає можливість розвивати впевненість у собі, навички публічного виступу та взаємодії з аудиторією.
Підвищення інтересу до поезії : Уроки різноманітного читання, зокрема через конкурси, мотивують учнів більше вивчати поезію, уважніше слухати й читати вірші, Звертаючи увагу на їх музичні та ритмічні особливості.
Виховання естетичних почуттів : Це посилено учням краще розуміти й цінувати мистецтво поезії, відчувати її внутрішню гармонію та красу.
Загалом, цей матеріал сприяє формуванню в учнівської здатності не тільки читати вірші, а й глибоко їх переживати та передавати інші.