Презентаційні матеріали до лекції з навчальної дисципліни "Архітектурна графіка"

Опис документу:
Основними завданнями вивчення дисципліни«Архітектурна графіка» є навчити студента поняттю композиції та красі архітектурного креслення; різноманітним прийомам архітектурної графіки ( лінійної, світлотіньової, поліхромної );вивчення студентами різновидів архітектурного антуражу і стафажу та норм його графічної подачі; прищепити навички виконання різноманітних видів графіки, шрифтів, а також навчити студента користуватись сучасними і традиційними креслярськими інструментами.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Архітектурна графіка
Слайд № 1

Архітектурна графіка

Лекція №1. Завдання і прийоми архітектурної графіки Мета: ознайомити з поняттям архітектурної графіки, історією та розвитком, прийомами та завдання...
Слайд № 2

Лекція №1. Завдання і прийоми архітектурної графіки Мета: ознайомити з поняттям архітектурної графіки, історією та розвитком, прийомами та завданнями архітектурної графіки. План лекції: Вступ Історія та розвиток архітектурної графіки Засоби архітектурного зображення

“Архітектурна графіка” - комплекс графічних прийомів, за допомогою яких об’єкт зображується на площині. Графіка – невідємна складова частина творчо...
Слайд № 3

“Архітектурна графіка” - комплекс графічних прийомів, за допомогою яких об’єкт зображується на площині. Графіка – невідємна складова частина творчого процесу виконання проекту, її засоби та прийоми, що видозмінюються на різних стадіях проектування, починаючи з конфігурації об’єкту і закінчуючи розробкою робочих креслень.

2. Історія та розвиток архітектурної графіки Само поняття "Архітектурна графіка" виникло у кінці XVIII - початку XIX ст. Її поява тісно пов'язана з...
Слайд № 4

2. Історія та розвиток архітектурної графіки Само поняття "Архітектурна графіка" виникло у кінці XVIII - початку XIX ст. Її поява тісно пов'язана з академічними архітектурними школами, де на відміну від графічних робіт студентів-художників, скульпторів, прикладників - креслення, ескізи, малюнки студентів-архітекторів стали загально називатися "Архітектурною графікою".

Статуя Хефрена. Егіпетський музей, Каїр Піраміда Хефрена
Слайд № 5

Статуя Хефрена. Егіпетський музей, Каїр Піраміда Хефрена

Слайд № 6

Храм Амона в Карнаке
Слайд № 7

Храм Амона в Карнаке

Слайд № 8

Храм Амон-Ра в Карнаке.
Слайд № 9

Храм Амон-Ра в Карнаке.

Храм Амона в Фівах
Слайд № 10

Храм Амона в Фівах

Афінський Акрополь, Греція / © 100dorog.ru
Слайд № 11

Афінський Акрополь, Греція / © 100dorog.ru

Афінський акрополь. V в до н. э. 1– Пропілеї; 2 – храм Ніке Аптерос; 3 – Парфенон; 4 – Ерехтейон
Слайд № 12

Афінський акрополь. V в до н. э. 1– Пропілеї; 2 – храм Ніке Аптерос; 3 – Парфенон; 4 – Ерехтейон

Слайд № 13

Храм Ерехтейон в Афінському акрополі. 407 г. до н. е. Вид портика каріатид Храм Парфенон в Афінському акрополі. 432 г. до н. э. Фасад, план.
Слайд № 14

Храм Ерехтейон в Афінському акрополі. 407 г. до н. е. Вид портика каріатид Храм Парфенон в Афінському акрополі. 432 г. до н. э. Фасад, план.

Перші інструменти та зображення архітектури
Слайд № 15

Перші інструменти та зображення архітектури

Базиліка, план. Фрагмент роботи 1718 р.
Слайд № 16

Базиліка, план. Фрагмент роботи 1718 р.

Брунеллескі Купол Флорентийського собору Санта-Марія-дель-Фьоре або просто Дуомо (1420-1436 гг.)
Слайд № 17

Брунеллескі Купол Флорентийського собору Санта-Марія-дель-Фьоре або просто Дуомо (1420-1436 гг.)

Церква Санто-Спіріто во Флоренцїї
Слайд № 18

Церква Санто-Спіріто во Флоренцїї

Леона Батиста Альберті
Слайд № 19

Леона Батиста Альберті

Санта Марія Новелла (Chiesa di Santa Maria Novella) — церква во Флоренцїї.
Слайд № 20

Санта Марія Новелла (Chiesa di Santa Maria Novella) — церква во Флоренцїї.

Слайд № 21

Слайд № 22

Л. Н. Кекушев. Проект станцїї «Одинцово». Боковий фасад, план і розріз. 1898 р.
Слайд № 23

Л. Н. Кекушев. Проект станцїї «Одинцово». Боковий фасад, план і розріз. 1898 р.

Слайд № 24

Гаспа́р Монж, граф де Пелю́з (фр. Gaspard Monge, comte de Péluse; 1746, Бон, Бургундія, Франція — 28 липень 1818, Париж) — французський математик, ...
Слайд № 25

Гаспа́р Монж, граф де Пелю́з (фр. Gaspard Monge, comte de Péluse; 1746, Бон, Бургундія, Франція — 28 липень 1818, Париж) — французський математик, геометр, державний діяч, морський міністр Францїї.

Йоганн Бернгард Фішер (1656-1723)
Слайд № 26

Йоганн Бернгард Фішер (1656-1723)

Джованні Баттіста Піранезі (1720-1778)
Слайд № 27

Джованні Баттіста Піранезі (1720-1778)

Техніки архітектурної графіки
Слайд № 28

Техніки архітектурної графіки

Архітектурний проект
Слайд № 29

Архітектурний проект

Архітектурна графіка - це прекрасний світ образів і понять, без якого не може бути гострих творчих переживань, так необхідимих кожному архітекторові.
Слайд № 30

Архітектурна графіка - це прекрасний світ образів і понять, без якого не може бути гострих творчих переживань, так необхідимих кожному архітекторові.

Основні види архітектурної графіки: - ескіз; - архітектурний рисунок; - креслення.
Слайд № 31

Основні види архітектурної графіки: - ескіз; - архітектурний рисунок; - креслення.

Архітектурний ескіз - спосіб удосконалення творчого задуму архітектора.
Слайд № 32

Архітектурний ескіз - спосіб удосконалення творчого задуму архітектора.

Архітектурний ескіз - форма образотворчого пошуку, з якого починається проектний процес. Виконують ескізи від руки і ділять умовно на групи: · Ескі...
Слайд № 33

Архітектурний ескіз - форма образотворчого пошуку, з якого починається проектний процес. Виконують ескізи від руки і ділять умовно на групи: · Ескіз-ідея - пошук основних контурів образу об'єкта, що проектується; · Фор-ескіз - поглиблена ескізна розробка ідеї об'єкту, визначення всіх його параметрів і деталей; · Робочий ескіз - ескізна розробка складу проекту, ескізи проектних креслень з розмірами і іншими подробицями; клаузура - вид навчальних вправ, що має ознаки ескізу, з обмеженням часу і місця виконання.

Архітектурний ескіз
Слайд № 34

Архітектурний ескіз

Архітектурний рисунок – будь- який мальований твір архітектора, виконаний не обов'язково з професійною метою.
Слайд № 35

Архітектурний рисунок – будь- який мальований твір архітектора, виконаний не обов'язково з професійною метою.

Архітектурний рисунок
Слайд № 36

Архітектурний рисунок

Архітектурне креслення - це зображення, що передає інформацію про розміри, форму і конструкції об'єкта.
Слайд № 37

Архітектурне креслення - це зображення, що передає інформацію про розміри, форму і конструкції об'єкта.

Креслення застосовується на всіх стадіях проектної роботи, для кожної з яких характерна своя манера креслярської графіки (ескізний, обмірний, робоч...
Слайд № 38

Креслення застосовується на всіх стадіях проектної роботи, для кожної з яких характерна своя манера креслярської графіки (ескізний, обмірний, робочий, демонстраційні креслення).

Різновиди архітектурних креслень залежать від постановки конкретних проектних завдань, тому розрізняють: робочі креслення - комплекс зображень план...
Слайд № 39

Різновиди архітектурних креслень залежать від постановки конкретних проектних завдань, тому розрізняють: робочі креслення - комплекс зображень планів, перетинів, вузлів і деталей, необхідних для будівництва даного об'єкта.

Слайд № 40

обмірне креслення  – результат обмірів існуючихих архітектурних споруд, деталей декору, параметрів монументальної скульптури та інше.
Слайд № 41

обмірне креслення  – результат обмірів існуючихих архітектурних споруд, деталей декору, параметрів монументальної скульптури та інше.

демонстраційні креслення - призначені для показу глядачам з будь-якою підготовкою і рівнем культури. Мета такого показу - донести авторський задум ...
Слайд № 42

демонстраційні креслення - призначені для показу глядачам з будь-якою підготовкою і рівнем культури. Мета такого показу - донести авторський задум до глядача.

Слайд № 43

Слайд № 44

Ортогональне креслення - зображення предмета, окремі види якого (план, фасад, бічний вид) паралельно спроектовані на дві (або три) взаємно перпенди...
Слайд № 45

Ортогональне креслення - зображення предмета, окремі види якого (план, фасад, бічний вид) паралельно спроектовані на дві (або три) взаємно перпендикулярні площини.

Слайд № 46

Лінійна графіка і прийоми її зображення Лінійна графіка - найпростіший і найпоширеніший спосіб зображення архітектурної форми, тому для архітектора...
Слайд № 47

Лінійна графіка і прийоми її зображення Лінійна графіка - найпростіший і найпоширеніший спосіб зображення архітектурної форми, тому для архітектора дуже важливо оволодіти цією технікою.

Інструменти і пристосування для лінійної графіки Перша група інструментів для лінійної графіки: олівці (звичайні і автоматичні), вугільні палички, ...
Слайд № 48

Інструменти і пристосування для лінійної графіки Перша група інструментів для лінійної графіки: олівці (звичайні і автоматичні), вугільні палички, пір'я і кисті.   Друга група інструментів для лінійної графіки: графос (самописні ручка з перовими і трубчастими насадками); фломастер (балон з друкарською фарбою); рапідограф (самописні ручки з трубчасто-голчастими оголовник);      автоматичний олівець з висувними тонкими грифелями, рейсфедер.

олівці
Слайд № 49

олівці

Рейсфедери є ідеальними інструментами для креслення прямих і кривих ліній, що складають основу будь-якого креслярського зображення. Графос - пір'ян...
Слайд № 50

Рейсфедери є ідеальними інструментами для креслення прямих і кривих ліній, що складають основу будь-якого креслярського зображення. Графос - пір'яна насадка з ручкою, забезпеченою внутрішнім резервуаром для туші.

Рапідографи - найпоширеніші з випускаються в наш час креслярських інструментів. Рапідограф - самописний ручка з трубчасто-голчастим оголовником.
Слайд № 51

Рапідографи - найпоширеніші з випускаються в наш час креслярських інструментів. Рапідограф - самописний ручка з трубчасто-голчастим оголовником.

Рапідограф
Слайд № 52

Рапідограф

Фломастери - балони зі стрижнем з фетру. В даний час фломастери широко застосовуються в кресленні і малюванні, хоча якість ліній, отриманих за допо...
Слайд № 53

Фломастери - балони зі стрижнем з фетру. В даний час фломастери широко застосовуються в кресленні і малюванні, хоча якість ліній, отриманих за допомогою фломастера, відрізняється своїми особливостями - лінія має нечіткі, розпливчасті межі, підпливає при роботі на будь-якому папері (крім ватману і кальки).

Третя група пристосувань для лінійної графіки Летрасет Спеціальні трафарети Шаблони
Слайд № 54

Третя група пристосувань для лінійної графіки Летрасет Спеціальні трафарети Шаблони

Летрасет
Слайд № 55

Летрасет

Тональна графіка і прийоми її виконання Тон є поняття співвідношення темного і світлого, контрастного і нюансного. Основна властивість тону - його ...
Слайд № 56

Тональна графіка і прийоми її виконання Тон є поняття співвідношення темного і світлого, контрастного і нюансного. Основна властивість тону - його ахроматичність, тобто відсутність яскраво виражених колірних характеристик.

Тон
Слайд № 57

Тон

Тональна графіка - прийоми найбільш переконливого зображення складної пластики, ефективний спосіб виявлення повітряної перспективи, освітленості.
Слайд № 58

Тональна графіка - прийоми найбільш переконливого зображення складної пластики, ефективний спосіб виявлення повітряної перспективи, освітленості.

Тональная графика
Слайд № 59

Тональная графика

Інструменти і пристосування, які застосовуються в техніці тональної графіки. Перша група інструментів для тональної графіки: м'які олівці, вугільні...
Слайд № 60

Інструменти і пристосування, які застосовуються в техніці тональної графіки. Перша група інструментів для тональної графіки: м'які олівці, вугільні палички, сангіна, фломастери з сухим фетром.

Слайд № 61

Друга група інструментів для тональної графіки: пензлик фломастер аерограф
Слайд № 62

Друга група інструментів для тональної графіки: пензлик фломастер аерограф

Слайд № 63

Прийоми тональної графіки Тушеве відмивання Акварельне фарбування, Заливка поверхонь тушшю, гуашшю, темперою, друкарською фарбою; Технічне фарбуван...
Слайд № 64

Прийоми тональної графіки Тушеве відмивання Акварельне фарбування, Заливка поверхонь тушшю, гуашшю, темперою, друкарською фарбою; Технічне фарбування аерографом.

Тушева відмивка
Слайд № 65

Тушева відмивка

Тональна графіка в техніці тушевие відмивання, монохромного фарбування аквареллю Пензлі - універсальний інструмент, за допомогою якого виконується ...
Слайд № 66

Тональна графіка в техніці тушевие відмивання, монохромного фарбування аквареллю Пензлі - універсальний інструмент, за допомогою якого виконується тональна графіка в техніці тушеве відмивання, роботи аквареллю, гуашшю, темперою. Туш, що вживається в архітектурній графіці, називається китайською плитковою (або сухою).

Слайд № 67

Кольорова графіка і прийоми її виконання. Колір в архітектурній графіці має інше значення, ніж в живопису, в прикладній графіці. Застосування кольо...
Слайд № 68

Кольорова графіка і прийоми її виконання. Колір в архітектурній графіці має інше значення, ніж в живопису, в прикладній графіці. Застосування кольору доцільно, якщо він є активним компонентом архітектурного образу, засобом виявлення пластики і архітектурної форми.

Кольорова графіка - спосіб передачі кольору архітектурної форми, прийом зображення в кольорі середовища, що оточує архітектурний об'єкт
Слайд № 69

Кольорова графіка - спосіб передачі кольору архітектурної форми, прийом зображення в кольорі середовища, що оточує архітектурний об'єкт

Інструменти і пристосування, які застосовуються в кольоровій графіці. У загальних рисах вони не відрізняються від тих, які застосовуються в тональн...
Слайд № 70

Інструменти і пристосування, які застосовуються в кольоровій графіці. У загальних рисах вони не відрізняються від тих, які застосовуються в тональній графіці. Відмінність полягає лише в тому, що графік користується в цьому випадку кольоровими олівцями, фломастерами і рапідографом з кольоровою заправкою, використовує в роботі кольорову туш, акварель, набори фарб гуашевих і темпер, кольоровий летрасет і кольорові аплікативні плівки, застосовує аерограф з кольоровою заправкою різних складів .

Кілька порад по роботі з аквареллю
Слайд № 71

Кілька порад по роботі з аквареллю

РАДИМО: 1) опускати в ванночку з фарбою чисту кисть; 2) змішувати різні кольори, що не вмочуючи кисть в ванночки з різними фарбами, а розмішуючи фа...
Слайд № 72

РАДИМО: 1) опускати в ванночку з фарбою чисту кисть; 2) змішувати різні кольори, що не вмочуючи кисть в ванночки з різними фарбами, а розмішуючи фарби в стороні на чистою паперовою або керамічної поверхні (можна на площинах керамічних кахлів, фаянсових і порцелянових тарілок і т. Д.); 3) в розчинах акварельних фарб не залишати густі крупиці фарби, бо вони дають на папері кольорові патьоки; 4) при змішуванні фарб з білилами слід спочатку отримати потрібний по густоті розчин білил, а потім додавати в нього фарбувальний пігмент інших квітів; 5) кращу якість кольорової фарбування акварельними фарбами досягається при накладенні кольорового розчину на папір за один раз. Застосовується також фарбування аквареллю за технологією тушевие відмивання, т. Е. Багаторазове послідовне накладення все більш насичених розчинів акварельних фарб, що є по суті кольоровий відмиванням. Звучання кольору в цьому випадку приглушене, менш яскраве, ніж при фарбуванні аквареллю «за один раз»; 6) пам'ятати, що для застосування кольору в архітектурній графіці характерні стримані, локальні по колірних відносин гами фарб, в колориті яких переважає будь-якої основної (ведучий) колір. Це може бути охра золотиста, кадмій жовтий; кадмій оранжевий (теплі тони), або умбра, нейтральтін, смарагдова зелена (холодні тони).

НЕ РАДИМО; 1) змішувати кольору, користуючись брудними кистями і палітрою; 2) змішувати кольору, протилежні за своїми кольоровими характеристиками ...
Слайд № 73

НЕ РАДИМО; 1) змішувати кольору, користуючись брудними кистями і палітрою; 2) змішувати кольору, протилежні за своїми кольоровими характеристиками (наприклад, жовтий з блакитним або помаранчевий, червоний із зеленим); 3) покривати папір густими, непрозорими розчинами акварельних фарб; 4) користуватися для фарбування аквареллю гладкою, позбавленої фактури папером або калькою; 5) використовувати в фарбуванні креслення різкі, яскраві кольори.

Питання для самоконтролю: Які засоби використовуються в архітектурній графіці? Які властивості має архітектурний об'єкт? Якими властивостями володі...
Слайд № 74

Питання для самоконтролю: Які засоби використовуються в архітектурній графіці? Які властивості має архітектурний об'єкт? Якими властивостями володіють графічні зображення? Чим характеризується лінійна графіка? Які інструменти застосовують в лінійної графіку? Які особливості має тональна графіка? Які інструменти застосовують в тональної графіку? Яку графіку називаю кольоровий? Які інструменти і пристосування застосовують в кольоровий графіку?

Завдання з архітектурної графіки Вправа №1
Слайд № 75

Завдання з архітектурної графіки Вправа №1

Лінійна графіка архітектурного об'єкта
Слайд № 76

Лінійна графіка архітектурного об'єкта

Слайд № 77

Слайд № 78

Тональна графіка Вправа №2
Слайд № 79

Тональна графіка Вправа №2

Монохромна відмивка архітектурного обєкта
Слайд № 80

Монохромна відмивка архітектурного обєкта

Слайд № 81

Поліхромна відмивка Вправа №3
Слайд № 82

Поліхромна відмивка Вправа №3

Поліхромна відмивка архітектурного обєкта
Слайд № 83

Поліхромна відмивка архітектурного обєкта

Слайд № 84

Слайд № 85

Слайд № 86

Література: Дизайн. Иллюстрированный словарь-справочник. - М.: Архитектура – С, 2004. Кудряшев К.В. Архитектурная графика. - М.: Архитектура – С, 2...
Слайд № 87

Література: Дизайн. Иллюстрированный словарь-справочник. - М.: Архитектура – С, 2004. Кудряшев К.В. Архитектурная графика. - М.: Архитектура – С, 2004. Франсис Д.К. Чинь. Архитектурная графика. – М.: АСТ-Астрель, 2007. http://www.studfiles.ru/preview/2238433/page:4/

Бажаю творчих успіхів !!! ВСТИГНУ ВСЕ!!!
Слайд № 88

Бажаю творчих успіхів !!! ВСТИГНУ ВСЕ!!!

Альбом з архітектурної графіки готовий
Слайд № 89

Альбом з архітектурної графіки готовий

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»