Сьогодні о 18:00
Вебінар:
«
Методичні ігри для урізноманітнення уроків природничого циклу
»
Взяти участь Всі події

Презентація " Використання на уроках кубика Блума"

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.

Літературне читання

Для кого: 1 Клас, 2 Клас, 3 Клас, 4 Клас

14.11.2021

103

6

0

Опис документу:

Як провести урок цікаво? Як навчити учнів на уроці критично мислити? Допоможе у вирішенні даних завдань використання на уроках стратегій критичного мислення. Дітям дуже подобається використання кубика Блума.

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Розвиток критичного мислення в учнів початкових класів Вчитель початкових класів ЗОШ.№24 м. Чернівці Матоніна Раїса Дем’янівна «Критичне мислення -...
Слайд № 1

Розвиток критичного мислення в учнів початкових класів Вчитель початкових класів ЗОШ.№24 м. Чернівці Матоніна Раїса Дем’янівна «Критичне мислення - модель для навчання й виховання громадян суспільства майбутнього» Н. Вукіна.

Головне завдання ефективного вчителя на уроках – вчити учнів думати та працювати
Слайд № 2

Головне завдання ефективного вчителя на уроках – вчити учнів думати та працювати

Куб Блума - прийом технології критичного мислення
Слайд № 3

Куб Блума - прийом технології критичного мислення

Чи замислювались ви, які цілі та завдання ставить перед собою вчитель перед тим, як увійти у клас? Як вони пов’язані між собою? І як перевірити, чи...
Слайд № 4

Чи замислювались ви, які цілі та завдання ставить перед собою вчитель перед тим, як увійти у клас? Як вони пов’язані між собою? І як перевірити, чи досягаються поставлені цілі? Над цими питаннями міркував ще у 50-х роках XX століття професор педагогіки Чиказького університету Бенджамін Блум. Намагаючись звести до єдиної системи набір розрізнених цілей і завдань, Блум створив теорію, яка ось уже шостий десяток викликає бурхливі суперечки й обговорення.

Бенджамін Блум відомий як автор унікальної системи алгоритмів педагогічної діяльності . Запропонована ним теорія, або "таксономія ", розділяє освіт...
Слайд № 5

Бенджамін Блум відомий як автор унікальної системи алгоритмів педагогічної діяльності . Запропонована ним теорія, або "таксономія ", розділяє освітні цілі на три блоки: когнітивну, психомоторну і афективну. Простіше кажучи, ці цілі можна позначити блоками "Знаю ", " Творю " і " Вмію ". Тобто, школяреві пропонують не готове знання, а проблему. А він, використовуючи свій досвід і знання, повинен знайти шляхи вирішення цієї проблеми.

Таксономія освітніх цілей
Слайд № 6

Таксономія освітніх цілей

Таксономія навчальних цілей Основні категорії навчальних цілей Визначення Що робить учень? Знання Я запам’ятав навчальний матеріал і можу повторити...
Слайд № 7

Таксономія навчальних цілей Основні категорії навчальних цілей Визначення Що робить учень? Знання Я запам’ятав навчальний матеріал і можу повторити Реагує, сприймає, згадує, упізнає Розуміння Я пояснюю н. м. та відтворюю іншим способом. Пояснює, перекладає, показує, інтерпретує Застосування Я використовуюн.м. так як мені показали або в нових ситуаціях. Запам'ятовування специфічної інформації Аналіз Я виділяю частини цілого, я встановлюю зв’язки між частинами, знаходжу помилки в послідовностях Розуміння змісту заданого матеріалу незалежно від іншого Синтез Я вмію комбінувати частини, щоб створити нову цілісність Комбінує, поєднує, складає, творить Оцінка Я оцінюю новий матеріал, власні знання, дії та думки. Оцінює, обговорює

Прийом розвитку критичного мислення учнів «кубик Блума» універсальний. Його можна використовувати на початку уроку у вступній частині, під час пере...
Слайд № 8

Прийом розвитку критичного мислення учнів «кубик Блума» універсальний. Його можна використовувати на початку уроку у вступній частині, під час переходу до основної частини або для остаточного осмислення навчального матеріалу учнями під час рефлексії.

Питання на уроці критичного мислення формулюють самі учні. Цей варіант вимагає певної підготовки від дітей, так як придумати на уроках запитання ре...
Слайд № 9

Питання на уроці критичного мислення формулюють самі учні. Цей варіант вимагає певної підготовки від дітей, так як придумати на уроках запитання репродуктивного характеру легко, а ось питання-завдання вимагають певного досвіду.  

Кубування
Слайд № 10

Кубування

Кубування Вчитель проводить учнів крізь процес «Кубування», пропонуючи їм викласти усно або на папері власні думки на задану тему протягом коротког...
Слайд № 11

Кубування Вчитель проводить учнів крізь процес «Кубування», пропонуючи їм викласти усно або на папері власні думки на задану тему протягом короткого періоду часу (2 - 3хв). Вказівки на гранях куба є наступними: Опишіть це (Розглянути уважно об’єкт, що бачите, визначте колір форми та розміри). Порівняйте це (На що це схоже, від чого це відрізняється). Встановіть асоціації (Про що це змушує вас думати? Що спадає вам на думку в зв'язку з цим? Це можуть бути схожі і не схожі речі, місця, чи люди. Проаналізуйте це (Скажіть, яким чином це зробити. Вам не обов'язково це знати. Ви можете це вигадати). Знайдіть застосування цьому (Яким чином це може бути застосовано?). Запропонуйте аргументи ЗА або ПРОТИ цього (Займіть певну позицію. Використовуйте повний діапазон аргументів: від логічних до безглуздих).

На гранях кубика можна написати :  Назви. Чому. Поясни.  Запропонуй. Придумай. Поділися.
Слайд № 12

На гранях кубика можна написати :  Назви. Чому. Поясни.  Запропонуй. Придумай. Поділися.

Слайд № 13

Назви. Передбачає відтворення знань. Це найпростіші питання. Учневі пропонується просто назвати предмет, явище, термін. Наприклад, "Назвіть головни...
Слайд № 14

Назви. Передбачає відтворення знань. Це найпростіші питання. Учневі пропонується просто назвати предмет, явище, термін. Наприклад, "Назвіть головних героїв казки. Що ви знаєте про іменник? Назви моря, які є в Україні." Даний блок можна урізноманітнити варіативними завданнями, які допомагають перевірити знання по темі. Наприклад, використовуючи Куб Блума на уроках в блок "Назви" можна включати завдання на знання термінів та правил.

Чому. Цей блок питань дозволяє сформулювати причинно-наслідкові зв'язки, тобто описати процеси, які відбуваються з зазначеним предметом, явищем. На...
Слайд № 15

Чому. Цей блок питань дозволяє сформулювати причинно-наслідкові зв'язки, тобто описати процеси, які відбуваються з зазначеним предметом, явищем. Наприклад: Чому Світовий Океан потребує нашої допомоги? Чому люди не можуть жити без рослин? Чому плакали дід і баба коли мишка розбила яєчко? 

Поясни. Це питання уточнюючі. Вони допомагають побачити проблему в різних аспектах і сфокусувати увагу на всіх сторонах заданої проблеми. Додаткові...
Слайд № 16

Поясни. Це питання уточнюючі. Вони допомагають побачити проблему в різних аспектах і сфокусувати увагу на всіх сторонах заданої проблеми. Додаткові фрази, які допоможуть сформулювати питання цього блоку: Ти дійсно думаєш, що ...

Придумай Це питання творчі, які містять в собі елемент припущення, вигадки. Придумай, як ми можемо зберегти воду?
Слайд № 17

Придумай Це питання творчі, які містять в собі елемент припущення, вигадки. Придумай, як ми можемо зберегти воду?

Запропонуй  Учень повинен запропонувати свої варіанти дій, які дозволили б змінити ту чи іншу ситуацію, або запропонувати своє бачення проблеми, св...
Слайд № 18

Запропонуй  Учень повинен запропонувати свої варіанти дій, які дозволили б змінити ту чи іншу ситуацію, або запропонувати своє бачення проблеми, свої ідеї . Учень повинен пояснити, як використовувати ті чи інші знання на практиці, для вирішення конкретних ситуацій.

Поділися Питання цього блоку призначені для активації розумової діяльності учнів, вчать їх аналізувати, виділяти факти і слідства, оцінювати значим...
Слайд № 19

Поділися Питання цього блоку призначені для активації розумової діяльності учнів, вчать їх аналізувати, виділяти факти і слідства, оцінювати значимість отриманих знань, акцентувати увагу на їх оцінці. Питанням цього блоку бажано додавати емоційне забарвлення. Тобто, сконцентрувати увагу на відчуттях і почуттях учня, його емоціях, які викликані даною інформацією. Що ти відчуваєш коли знищують тварин?

Думайте! Помиляйтеся! Творіть!
Слайд № 20

Думайте! Помиляйтеся! Творіть!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.

Увага! Автор матеріалу забороняє відтворення, передрук або розповсюдження іншим способом цього матеріалу з сайту «ВСЕОСВІТА» (тексти, фото, відео тощо). Дозволяється лише гіперпосилання на сам матеріал.