Презентація. "Вигук як особлива частина мови"

Опис документу:
Презентація "Вигук як особлива частина мови" допоможе вчителю-словеснику повести якісний урок української мови в умовах дистанційного навчання. Презентація складається з теоретичної та практичної частин, які допоможуть учням краще засвоїти матеріал

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Вигук як особлива частина мови. Кома і знак оклику при вигуках. 7-Б клас Вчитель: Макаліч С.С.
Слайд № 1

Вигук як особлива частина мови. Кома і знак оклику при вигуках. 7-Б клас Вчитель: Макаліч С.С.

Вигук — це особлива частина мови, яка виражає почуття, емоції, волевиявлення людини, не називаючи їх і служить засобом виразності в художній літера...
Слайд № 2

Вигук — це особлива частина мови, яка виражає почуття, емоції, волевиявлення людини, не називаючи їх і служить засобом виразності в художній літературі

Слайд № 3

Згрупувати наведені вигуки за розрядами. Ох, ой леле, цить, будь ласка, кукуріку, до побачення, ку — ку, гайда, овва, му — у — у, добридень, алло, ...
Слайд № 4

Згрупувати наведені вигуки за розрядами. Ох, ой леле, цить, будь ласка, кукуріку, до побачення, ку — ку, гайда, овва, му — у — у, добридень, алло, от тобі й на, годі, тьху, на добраніч, ня-а-ав, цур йому, анумо, гав — гав, вибачте, дзень, гей, геть, слава Богу, помагайбі, брязь, їй — богу.

www.themegallery.com Ну, пішли, синку, пішли… Вигук приблизно означає “Годі баритися”. Чотирнадцять вовків колись за нами гнались! – Ну, Петре Іван...
Слайд № 5

www.themegallery.com Ну, пішли, синку, пішли… Вигук приблизно означає “Годі баритися”. Чотирнадцять вовків колись за нами гнались! – Ну, Петре Івановичу! Невже таки чотирнадцять?! Вигук приблизно означає “Та що ви кажете?!” Ну! поїдемо на Носівку! Вигук приблизно означає “Вирішено!” Значення залежить від контексту, ситуації ВИГУКИ

Слайд № 6

Спишіть речення. Підкресліть вигуки, які, виконуючи ту чи іншу синтаксичну роль у реченні, набувають значення самостійних частин мови. 1. “А-а-а…” ...
Слайд № 7

Спишіть речення. Підкресліть вигуки, які, виконуючи ту чи іншу синтаксичну роль у реченні, набувають значення самостійних частин мови. 1. “А-а-а…” неслося десь здалеку, як од розірваної греблі. “А-а-а…” котилось ближче, і чулись в ньому і брязкіт скла, і окремі крики, повні розпуки та жаху, і тупіт ніг великої юрми… (М. Коцюбинський). 2. Нащо вороні великі хороми, знай, ворона, своє “кра” (Народна творчість). 3. Не удар авіабомби, не зловісна пісня кулі – над колискою хай лине материнське ніжне “люлі” (77. Усенко). 4. Гей, коби-то я газдинькою була в тім ластів’ячім гнізді (Г. Хоткевич). 5. Той ухо прихилив, а кум – шу – шу-шу-шу… (Л. Глібов).

У ролі яких членів речення виступають у поданих реченнях вигуки? У значенні яких повнозначних частин мови? І. “Ай”  казати не поспішай. В роботі  в...
Слайд № 8

У ролі яких членів речення виступають у поданих реченнях вигуки? У значенні яких повнозначних частин мови? І. “Ай”  казати не поспішай. В роботі  він “ох”, а от їсть за трьох. Нащо вороні довгі розмови, їй  досить одного “кра”. Один день “гой”, а все життя “йой”.  Як робити  - “ох”, а язиком меле за двох. Лихий жнець – дзень-дзень, аби минув день. Нащо вороні довгі розмови. Їй  досить одного “кра”. ІІ. З-поза хмар, з блакитних неба вікон пада журавлине “кру” сумне... (М.Самійленко.) Невеселим “курли” шлю до тебе прощальний привіт. (В.Раєвський.) Мовить заєць сумовито: “Важче жити з літа в літо. Йдеш пастися на хлібах, а мисливець бах та бах! (О.Пархоменко.)

www.themegallery.com Запам'ятай!!! що то за пісня була! Ах, Ти чуєш? Агов! – гей! – добірне… Сійте зерно “ура!” покотилося берегом. Тисячоголосе Ко...
Слайд № 9

www.themegallery.com Запам'ятай!!! що то за пісня була! Ах, Ти чуєш? Агов! – гей! – добірне… Сійте зерно “ура!” покотилося берегом. Тисячоголосе Кома Знак оклику Тире Лапки Розділові знаки На початку речення На початку речення У ролі підмета

www.themegallery.com Запам'ятай!!! Не виділяються розділовими знаками Вигуки Вигук О, ой, що стоять перед звертанням і тісно з ним пов'язані інтона...
Слайд № 10

www.themegallery.com Запам'ятай!!! Не виділяються розділовими знаками Вигуки Вигук О, ой, що стоять перед звертанням і тісно з ним пов'язані інтонацією, виступають у ролі часток: О пісне блаженна! О пісне крилата, лети над землею, дзвени і зови… Ой може не виділятися комою в реченнях, що мають пісенний характер: Ой не світи, місяченьку, не світи нікому…

Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки та знімаючи риски. 1. Пробачайте поетам дивацтва не/злі: не/багато поетів живе на землі (Б....
Слайд № 11

Спишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки та знімаючи риски. 1. Пробачайте поетам дивацтва не/злі: не/багато поетів живе на землі (Б. Олійник). 2. Хай сніги простяглися без/краї сиві хмари закрили блакить – по країні весна пролітає і крилом журавлиним шумить (В. Сосюра). 3. Гей літа орел гей літає сизий та по/під небесами; гей гуля козак козак-запорожець степами і ярами (Т. Шевченко). 4. Леле леле лелесенько засни/ж моє малесеньке (Народна пісня).

Поставте розділові знаки, враховуючи фонетичні та змістові особливості речення. 1.Так я буду крізь сльози сміятись, серед лиха співати пісні (Л. Ук...
Слайд № 12

Поставте розділові знаки, враховуючи фонетичні та змістові особливості речення. 1.Так я буду крізь сльози сміятись, серед лиха співати пісні (Л. Укр.).  2. Не минає й хвилини, а вже на високому стовпі з’являється перша листівка. «А що коли б приклеї­ти хоч одну біля старосгату?» (/4. Шиян).  3. —Ач подалися навтьоки! (А/. Баж.).  4. О Ми знали, що таке війна (ІО. Смол.).  5. — А що не я казав? Так ви ж і вуха позатикали. А бачите в людей. О ці не дадугь собі в каїну наплювати, не те, що ми, справді, як бабаки (А. Гол.). 6.Від себе відпгговхиув гонець По вінця повний поста­вець: «Ні я не буду з вами пить. Ідіть од мене! Геть ідіть!» (М. Баж.).  7. —Ой хліборобе мій, отакий малий! —Тепла ласка налляла очі материні (А. Гол.).  8. А що не я тобі казала: не йди! (Я. Мир.). 9. О вже й розвиднялось (Л. Укр.).  10. Ой не шуми луже зелений байраче (//. те.).

переписати речення, вставляючи розділові знаки. Пояснити значення вигуків о, ой. 1) О мій день золоторунний! Місто це а чи село? (В. Сосюра) 2) О в...
Слайд № 13

переписати речення, вставляючи розділові знаки. Пояснити значення вигуків о, ой. 1) О мій день золоторунний! Місто це а чи село? (В. Сосюра) 2) О вічне людське серце сказав комісар Данило ідучи до свого дому.(Ю. Яновський) 3) О глядіть знову іскорка блисне ти занадто палка моя пісне. (Леся Українка) 4) Ой пташечко голубонько Соломія сплеснула руками... (О. Довженко) 5) Ну-ну Чого ж ти замовк.(М. Кропивницький) 6) Гей ти поле колоскове молодість моя. (Б. Сосюра) Завдання: скласти речення з вигуками ой, о, ох, ах, щоб вони виражали радість, захоплення, здивування, біль, страх. Завдання : скласти речення з поданими вигуковими фразеологізмами. Ось воно що; от тобі й раз; ось тобі й на; хай йому цур; так його; була не була. Домашнє завдання

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Всі сертифікати за наші курси та вебінари можуть бути зараховані у підвищення кваліфікації.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.

Приклад завдання з олімпіади Українська мова. Спробуйте!
До ЗНО з УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ залишилося:
0
0
міс.
2
5
дн.
0
6
год.
Готуйся до ЗНО разом із «Всеосвітою»!