Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Порядок передавання документів на зберігання до архіву закладу освіти
»
Взяти участь Всі події

Презентація уроку - узагальнення на тему: "Статеве розмноження і розвиток рослин"

Біологія

Для кого: 6 Клас

06.02.2020

619

14

0

Опис документу:
Ця презентація ознайомлює учнів з особливостями розмноження і розвитку рослин; розкриває значення цих процесів у природі та житті людини; розвиває увагу, спостережливість, уяву, уміння порівнювати біологічні процеси між собою, логічно мислити; виховує бережливе ставлення до навколишнього середовища та любов до рідного краю.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Статеве розмноження і розвиток рослин
Слайд № 1

Статеве розмноження і розвиток рослин

Епіграф до уроку “ Є щось загадкове в цьому прихованому житті, яке раптом проривається назовні, ми бачимо в ньому втілення самого життя, символ про...
Слайд № 2

Епіграф до уроку “ Є щось загадкове в цьому прихованому житті, яке раптом проривається назовні, ми бачимо в ньому втілення самого життя, символ пробудження від сну» К.Тімірязєва

Науково – дослідницький інститут СТАТЕВОГО РОЗМНОЖЕННЯ І РОЗВИТКУ РОСЛИН 2. ЛАБОРАТОРІЯ Вивчення НАСІННЯ ЛАБОРАТОРІЯ Вивчення Квітки і суцвіття 3. ...
Слайд № 3

Науково – дослідницький інститут СТАТЕВОГО РОЗМНОЖЕННЯ І РОЗВИТКУ РОСЛИН 2. ЛАБОРАТОРІЯ Вивчення НАСІННЯ ЛАБОРАТОРІЯ Вивчення Квітки і суцвіття 3. ЛАБОРАТОРІЯ Вивчення ПЛОДУ

Експрес опитування 1. Дайте визначення поняттю розмноження, квітка, суцвіття. 2. Що таке запиленням, запліднення, насіння? 3. Що називають плодом, ...
Слайд № 4

Експрес опитування 1. Дайте визначення поняттю розмноження, квітка, суцвіття. 2. Що таке запиленням, запліднення, насіння? 3. Що називають плодом, супліддям, багатолистянкою?

Відповіді на експрес опитування Розмноження – це процес відтворення собі подібних організмів, який забезпечує неперервність життя видів на планеті....
Слайд № 5

Відповіді на експрес опитування Розмноження – це процес відтворення собі подібних організмів, який забезпечує неперервність життя видів на планеті.   Квітка – це видозмінений пагін рослин, або орган насінного розмноження рослин. Суцвіття - це система пагонів, що спеціалізовані на утворені квіток. Запилення – це процес перенесення пилкових зерен із тичинок на маточки, у яких знаходяться насіння зачатки. Запліднення – це процес злиття чоловічої та жіночої статевих клітин з утворенням зиготи. Насіння – вкритий покривом – шкіркою зародок рослини із необхідним для його розвитку запасом поживних речовин. Плід – репродуктивний орган, у якому знаходиться насіння. Супліддя- щільне зібрання плодів, утворене із суцвіття. Багатолистянка – це плід, що розривається з квітки яка має кілька плодиків.

Тест №1 Якщо твердження правильно напишіть «Так», якщо ні – «Ні» 1. Розмноження забезпечує безперервність існування виду. 2. Існує два способи розм...
Слайд № 6

Тест №1 Якщо твердження правильно напишіть «Так», якщо ні – «Ні» 1. Розмноження забезпечує безперервність існування виду. 2. Існує два способи розмноження: статеве та вегетативне. 3. Квітка забезпечує статеве розмноження. 4. Статеве розмноження здійснюється за допомогою статевих клітин. 5. Усі квітки мають тичинки і маточки. 6. Під час запліднення відбувається об'єднання спадкової інформації двох батьківських клітин. 7. Головні частини квітки – віночок і пелюстки. 8. Рослини, в органах розмноження яких утворюються два типи гамет – яйцеклітини та спермії називаються дводомними. 9. Основою вегетативного розмноження є регенерація. 10. Квітки всіх перехреснозапильних рослин запилюються комахами. 11. Щеплення зберігає і поліпшує певні якості рослин. 12. Найпоширенішим у природі є перехресне запилення.

Відповіді: 1. Так 7. Ні 2. Ні 8. Ні 3. Так 9. Так 4. Так 10. Ні 5. Ні 11. Так 6. Так 12. Так
Слайд № 7

Відповіді: 1. Так 7. Ні 2. Ні 8. Ні 3. Так 9. Так 4. Так 10. Ні 5. Ні 11. Так 6. Так 12. Так

Завдання №1: Будова квітки Лабораторія №1: Назвіть і дайте визначення поняттям 1, 2, 3, 11 Лабораторія №2: Назвіть і дайте визначення поняттям 5,6,...
Слайд № 8

Завдання №1: Будова квітки Лабораторія №1: Назвіть і дайте визначення поняттям 1, 2, 3, 11 Лабораторія №2: Назвіть і дайте визначення поняттям 5,6,7,8 Лабораторія №3: Назвіть і дайте визначення поняттям 4, 9,10

Відповіді до завдання №1 Лабораторія №1: 1 – тичинкова нитка, 2 – пиляки , 3 - тичинка, 11- квітконіжка; Лабораторія №2: 5 - приймочка, 6 - стовпчи...
Слайд № 9

Відповіді до завдання №1 Лабораторія №1: 1 – тичинкова нитка, 2 – пиляки , 3 - тичинка, 11- квітконіжка; Лабораторія №2: 5 - приймочка, 6 - стовпчик, 7 – зав'язь, 8- маточка; Лабораторія №3: 4- пелюстки, 9 – квітколоже ,10 – чашолистки.

Завдання №2 для лабораторії №1 Дайте відповідь на запитання Назвіть зображені на малюнках рослини, які суцвіття їм характерні?
Слайд № 10

Завдання №2 для лабораторії №1 Дайте відповідь на запитання Назвіть зображені на малюнках рослини, які суцвіття їм характерні?

Відповіді до завдання №2 Лабораторія №1: 1 – китиця, підсніжник білий; 2 - щиток, яблуня ; 3 – складний зонтик, кріп; 4 - складна волоть, бузок.
Слайд № 11

Відповіді до завдання №2 Лабораторія №1: 1 – китиця, підсніжник білий; 2 - щиток, яблуня ; 3 – складний зонтик, кріп; 4 - складна волоть, бузок.

Завдання №2 для лабораторії №2 Дайте відповідь на запитання Назвіть зображені на малюнках рослини, які суцвіття їм характерні?
Слайд № 12

Завдання №2 для лабораторії №2 Дайте відповідь на запитання Назвіть зображені на малюнках рослини, які суцвіття їм характерні?

Відповіді до завдання №2 Лабораторія №2: 1 – зонтик, цибуля ріпчаста; 2 - колос, подорожник великий; 3 - конюшина, головка.
Слайд № 13

Відповіді до завдання №2 Лабораторія №2: 1 – зонтик, цибуля ріпчаста; 2 - колос, подорожник великий; 3 - конюшина, головка.

Завдання №2 для лабораторії №3 Дайте відповідь на запитання Назвіть зображені на малюнках рослини, які суцвіття їм характерні?
Слайд № 14

Завдання №2 для лабораторії №3 Дайте відповідь на запитання Назвіть зображені на малюнках рослини, які суцвіття їм характерні?

Відповіді до завдання №2 Лабораторія №3: 1 – кошик, ромашка; 2 - сережка, береза; 3 – початок, кукурудза; 4 - складний колос, пшениця.
Слайд № 15

Відповіді до завдання №2 Лабораторія №3: 1 – кошик, ромашка; 2 - сережка, береза; 3 – початок, кукурудза; 4 - складний колос, пшениця.

Завдання №3 для лабораторії №1 Назвіть що зображено на малюнку під цифрами 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Завдання №3 для лабораторії №2. Назвіть, що зображен...
Слайд № 16

Завдання №3 для лабораторії №1 Назвіть що зображено на малюнку під цифрами 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Завдання №3 для лабораторії №2. Назвіть, що зображено на мал. А під цифрами 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7. Завдання №3 для лабораторії №3. Назвіть,що зображено на мал. Б під цифрами 1, 2, 3, 4, 6

Відповіді до завдання № 3 Лабораторія №1: 1 – пилкове зерно, 2 – пилкова трубка , 3 - спермії, 4- яйцеклітина, 5- центральна клітина; 6 – зародкови...
Слайд № 17

Відповіді до завдання № 3 Лабораторія №1: 1 – пилкове зерно, 2 – пилкова трубка , 3 - спермії, 4- яйцеклітина, 5- центральна клітина; 6 – зародковий мішок, 7- насінний зачаток; Лабораторія №2: 1 – сім'ядоля пшениці, 2 – зародкова брунька, 3 – зародкове стебло, 4- зародковий корінець, 5 – ендосперм, 6- насінна шкірка; Лабораторія №3: 1 – дві сім'ядолі квасолі, 2 – зародкова брунька, 3 – зародкове стебло, 4- зародковий корінець, 6- насінна шкірка.

Завдання №4 для лабораторії №1 Дайте відповідь на запитання Які плоди зображені на малюнку під цифрами 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9 і яким рослинам вони хар...
Слайд № 18

Завдання №4 для лабораторії №1 Дайте відповідь на запитання Які плоди зображені на малюнку під цифрами 1, 2, 4, 5, 6, 8, 9 і яким рослинам вони характерні?

Відповіді до завдання №4 Лабораторія №1: 1 – біб, квасоля; 2 - стручок, капуста; 4- коробочка, мак; 5- коробочка, блекота; 6- горіх, ліщина; 8- сім...
Слайд № 19

Відповіді до завдання №4 Лабораторія №1: 1 – біб, квасоля; 2 - стручок, капуста; 4- коробочка, мак; 5- коробочка, блекота; 6- горіх, ліщина; 8- сім'янка, соняшник; 9- зернівка, пшениця.

Завдання №4 для лабораторії №2 Дайте відповідь на запитання Які плоди зображені на малюнку під цифрами 1а, 1б, 2а, 2б, 2в, 3а, 3б і яким рослинам в...
Слайд № 20

Завдання №4 для лабораторії №2 Дайте відповідь на запитання Які плоди зображені на малюнку під цифрами 1а, 1б, 2а, 2б, 2в, 3а, 3б і яким рослинам вони характерні? Завдання №4 для лабораторії №3 Дайте відповідь на запитання Які плоди зображені на малюнку під цифрами 4а, 4б, 4в, 5а, 5б, 6, 7 і яким рослинам вони характерні?

Відповіді до завдання №4 Лабораторія № 2: 1 а– кістянка вишні, 1б- кістянка сливи , 2 а– ягода помідору, 2б- ягода аґрусу, 2в- ягода винограду, 3а ...
Слайд № 21

Відповіді до завдання №4 Лабораторія № 2: 1 а– кістянка вишні, 1б- кістянка сливи , 2 а– ягода помідору, 2б- ягода аґрусу, 2в- ягода винограду, 3а -, яблуко яблуні, 3б – яблуко груші; Лабораторія №3: 4а- гарбузина дині, 4б- гарбузина кавуна, 4в- гарбузина огірка, 5а- помаранч лимона, 5б- помаранч апельсина, 6- багатогорішок суниці, 7- багатокістянка малини.

Тест №2 1. Під вегетативним розмноженням розуміють тип: а) статевого розмноження; б) нестатевого розмноження. 2. Вегетативне розмноження можна пров...
Слайд № 22

Тест №2 1. Під вегетативним розмноженням розуміють тип: а) статевого розмноження; б) нестатевого розмноження. 2. Вегетативне розмноження можна провести за допомогою таких живців: а) листкових, стеблових та кореневих; б) листкових та кореневих; в) стеблових та кореневих. 3. Генеративний орган – це: а) квітка, стебло; б) квітка, листок; в) квітка. 4. Головні частини квітки – це: а) тичинки й маточки; б) пелюстки та чашолистики; в) тичинки та пелюстки. 5. Одностатеві квітки – це ті, що мають: а) маточки; б) тичинки; в) маточки або тичинки. 6. Квітка має тичинки і маточки у: а) яблуні, кукурудзи, дуба; б) яблуні, огірків, вишні; в) яблуні, шипшини, вишні. 7.Однодомними рослинами є: а) дуб, береза, огірок; б) тополя, огірок; 8.Утворення суцвіть – це пристосування: а) до запилення; б) для краси; в) до приваблювання комах. 9. Суцвіття складний колос мають такі рослини: а) пшениця, бузок, жито; б) пшениця, жито; в) бузок, осот, пшениця. 10. Подвійне запліднення у рослин відкрив: а) К.Л.Тімірязєв; б) С.Г.Навашин; в) І.В.Мічурін. 11. Насінина розвивається: а) після запилення; б) після запліднення; в) після запилення та запліднення. 12. Плоди здебільшого утворюються із: а) зав’язі маточки; б) інших частин квітки; в) яйцеклітини.

Перевірка біологічного диктанту 1-б; 7-а; 2- 8-а; 3- в; 9-б; 4-а; 10-б; 5-в; 11-в; 6-в; 12-а
Слайд № 23

Перевірка біологічного диктанту 1-б; 7-а; 2- 8-а; 3- в; 9-б; 4-а; 10-б; 5-в; 11-в; 6-в; 12-а

Завдання №5 для лабораторії №1 Яке значення квітки в житті людини і природі? Завдання №5 для лабораторії №2 Яке значення плодів в житті людини і пр...
Слайд № 24

Завдання №5 для лабораторії №1 Яке значення квітки в житті людини і природі? Завдання №5 для лабораторії №2 Яке значення плодів в житті людини і природі? Завдання №5 для лабораторії №3 Яке значення насіння в житті людини і природі?

Робота в зошиті I Варіант: ст.-48 II Варіант: ст.-49
Слайд № 25

Робота в зошиті I Варіант: ст.-48 II Варіант: ст.-49

Домашнє завдання Повторити § 36-37 Підготувати доповідь: «Рухи рослин».
Слайд № 26

Домашнє завдання Повторити § 36-37 Підготувати доповідь: «Рухи рослин».

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ! ДО ПОБАЧЕННЯ
Слайд № 27

ДЯКУЮ ЗА УВАГУ! ДО ПОБАЧЕННЯ

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.