Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Порядок передавання документів на зберігання до архіву закладу освіти
»
Взяти участь Всі події

Презентація уроку - узагальнення на тему: "Різноманітність ссавців "

Біологія

Для кого: 7 Клас

05.02.2020

1223

61

0

Опис документу:
В цій презентації узагальнюються і систематизуються знання з теми «Ссавці» показується їхнє різноманіття, значення, взаємозв’язок в будові і функцій, між собою та з навколишнім середовищем; розширюється уявлення про тварин, їх значення для людини і природи; виховується науковий світогляд, уміння застосовувати знання в практичному житті.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Тема уроку: «Різноманітність ссавців» Епіграф уроку: «Природа- не лише середовище навколо нас, а й всенародне добро й багатство, за яке кожний гром...
Слайд № 1

Тема уроку: «Різноманітність ссавців» Епіграф уроку: «Природа- не лише середовище навколо нас, а й всенародне добро й багатство, за яке кожний громадянин нашого суспільства відповідає…». В. сухомлинський.

Дайте відповідь на запитання: 1) Завдяки чому ссавці займають панівне становище на планеті? 2) Чому ссавців відносять до теплокровних тварин?
Слайд № 2

Дайте відповідь на запитання: 1) Завдяки чому ссавці займають панівне становище на планеті? 2) Чому ссавців відносять до теплокровних тварин?

Завдання 1. 1 група ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ Якщо твердження вірне – намалюйте «коло», а якщо ні, то «трикутник». 1.Шкіра ссавців міцна та пружна, у більш...
Слайд № 3

Завдання 1. 1 група ГРАФІЧНИЙ ДИКТАНТ Якщо твердження вірне – намалюйте «коло», а якщо ні, то «трикутник». 1.Шкіра ссавців міцна та пружна, у більшості видів вкрита волосяним покривом. 2.Залози, секрет яких змащує жиром волосся, є потовими. 3.Кажани вловлюють відбиті навколишніми предметами ультразвуки, які самі видають. 4.У яйцекладних ссавців добре розвинена плацента. 5.Землерийки – великі тварини, дещо схожі на кротів. 6.Гризуни завдають великої шкоди садівництву.

ВІДПОВІДІ: „Коло” – 1,3,6. „Трикутник„– 2,4,5.
Слайд № 4

ВІДПОВІДІ: „Коло” – 1,3,6. „Трикутник„– 2,4,5.

Завдання 1. 2 група. ГРА «ЗНАЙДИ ЗАЙВОГО». 1. Антилопа, коала, кенгуру, опосум. 2. Кулан, зебра, кінь, білка. 3.Білозубка, їжак, бурозубка, вовк. 4...
Слайд № 5

Завдання 1. 2 група. ГРА «ЗНАЙДИ ЗАЙВОГО». 1. Антилопа, коала, кенгуру, опосум. 2. Кулан, зебра, кінь, білка. 3.Білозубка, їжак, бурозубка, вовк. 4.Білка, бобер, ондатра, кріт, нутрія.

Відповідь: 1– антилопа; 2 – білка; 3 – вовк; 4 – кріт.
Слайд № 6

Відповідь: 1– антилопа; 2 – білка; 3 – вовк; 4 – кріт.

Завдання 1. 3 група. Тест. Знайдіть вірні твердження: 1. У яких ссавців відносно довгий кишечник? А) рослиноїдні; б) всеїдні; в) м’ясоїдні. 2. Плац...
Слайд № 7

Завдання 1. 3 група. Тест. Знайдіть вірні твердження: 1. У яких ссавців відносно довгий кишечник? А) рослиноїдні; б) всеїдні; в) м’ясоїдні. 2. Плацента у ссавців – це: а) частина матки; б) частина зародку; в) похідні матки; г) похідні зародка. 3. Чим вище рівень організації тварин тим краще у них розвинен: а) головний мозок; б) рецептори; в) півкулі головного мозку; г) рухові і чутливі нейрони. 4. Наука, яка вивчає закономірності розповсюдження тварин на Землі: а) екологія; б) зоогеографія; в) фітогеографія. 5. Ссавці у яких зуби ростуть на протязі усього життя: а) хижаки; б) гризуни; в) непарнокопитні. 6. Ссавці поділяються на підкласи: а) першозвірі; б) сумчасті; в) справжні звірі; г) плацентарні.

Відповіді: – б, – г, – в, – б, – б, – г.
Слайд № 8

Відповіді: – б, – г, – в, – б, – б, – г.

Слайд № 9

Завдання 2. 1 група. Задача. Щоб поїсти досхочу леву потрібно 20 кг. мяса, причому він їсть 1 раз у 2 дні. Скільки кілограм мяса йому потрібно на 1...
Слайд № 10

Завдання 2. 1 група. Задача. Щоб поїсти досхочу леву потрібно 20 кг. мяса, причому він їсть 1 раз у 2 дні. Скільки кілограм мяса йому потрібно на 10 днів?

Дано: m – 20 кг; t – 2 дні; t 1 – 10 днів; m 1 - ? Розв'язання: Складаємо формулу і розв’язуємо за пропорцією: m/m1 = t/t1. Отже, m1= m * t1/ t m1 ...
Слайд № 11

Дано: m – 20 кг; t – 2 дні; t 1 – 10 днів; m 1 - ? Розв'язання: Складаємо формулу і розв’язуємо за пропорцією: m/m1 = t/t1. Отже, m1= m * t1/ t m1 = 20*10/ 2 = 200/ 2= 100 кг. Відповідь: 100кг.

Завдання 2. 2 група. Визначте систематичне положення білки звичайної та рудої вечорниці. Царство – Підцарство – Тип – Клас - Ряд – Рід – Вид –
Слайд № 12

Завдання 2. 2 група. Визначте систематичне положення білки звичайної та рудої вечорниці. Царство – Підцарство – Тип – Клас - Ряд – Рід – Вид –

Систематичне положення білки звичайної: Царство – Тварини; Підцарство – Багатоклітинні; Тип – Хордові; Клас – Ссавці; Ряд – Гризуни; Рід – Білка; В...
Слайд № 13

Систематичне положення білки звичайної: Царство – Тварини; Підцарство – Багатоклітинні; Тип – Хордові; Клас – Ссавці; Ряд – Гризуни; Рід – Білка; Вид – білка звичайна. Систематичне положення рудої вечорниці: Царство – Тварини; Підцарство – Багатоклітинні; Тип – Хордові; Клас – Ссавці; Ряд – Рукокрилі; Рід – Кажани; Вид – руда вечорниця.

Завдання 2. 3 група. 1) Дайте визначення поняттю харчовий ланцюг. 2) Складіть з запропонованих нижче організмів ланцюги живлення.
Слайд № 14

Завдання 2. 3 група. 1) Дайте визначення поняттю харчовий ланцюг. 2) Складіть з запропонованих нижче організмів ланцюги живлення.

Харчові ланцюги: 1) Рослини – комахи –птиці – змії – барсук – гієна, ведмідь. 2) Рослини – гризуни ( миші, білки) – лисиця, куниця – орел. 3) Росли...
Слайд № 15

Харчові ланцюги: 1) Рослини – комахи –птиці – змії – барсук – гієна, ведмідь. 2) Рослини – гризуни ( миші, білки) – лисиця, куниця – орел. 3) Рослини – косуля, олень, лось – рись, тигр, вовк. Харчови́й, або трофі́чний ланцюжо́к — набір взаємовідношень між різними групами організмів, які визначають послідовність перетворення біомаси й енергії в екосистемі. Наприклад, енергія сонця служить джерелом енергії для рослин, що служать їжею рослиноїдним, які, у свою чергу, служать їжею для хижаків.

Завдання 3. група. Назвіть риси подібності за якими представників класу Ссавці відносять до рядів: Першозвірі, Сумчасті, Комахоїдні, Рукокрилі. гру...
Слайд № 16

Завдання 3. група. Назвіть риси подібності за якими представників класу Ссавці відносять до рядів: Першозвірі, Сумчасті, Комахоїдні, Рукокрилі. група. Назвіть риси подібності за якими представників класу Ссавці відносять до рядів: Гризуни, Зайцеподібні, Парнокопитні, Непарнокопитні. група. Назвіть риси подібності за якими представників класу Ссавці відносять до рядів: Хижі, Ластоногі, Китоподібні, Примати.

1 група Риси подібності за якими представників класу Ссавці відносять до рядів: Першозвірі, Сумчасті, Комахоїдні, Рукокрилі. Першозвірі: розмножуют...
Слайд № 17

1 група Риси подібності за якими представників класу Ссавці відносять до рядів: Першозвірі, Сумчасті, Комахоїдні, Рукокрилі. Першозвірі: розмножуються за допомогою яєць; мають клоаку; кора головного мозку не має борозн і звивин; температура тіла може коливатись у певних межах, залежно від температури довкілля. Сумчасті: плацента слабко розвинена або взагалі відсутня; народжують малих і кволих малят, яких доношують у сумці, куди відкриваються протоки молочних залоз. Комахоїдні: кора головного мозку позбавлена звивин; усі зуби майже подібні один до одного за будовою. Рукокрилі: здатні до активного польоту; передні кінцівки перетворилися на крила; добре розвинені кіль і грудна мускулатура.

група. Риси подібності за якими представників класу Ссавці відносять до рядів: Гризуни, Зайцеподібні, Парнокопитні, Непарнокопитні. У раціоні гризу...
Слайд № 18

група. Риси подібності за якими представників класу Ссавці відносять до рядів: Гризуни, Зайцеподібні, Парнокопитні, Непарнокопитні. У раціоні гризунів і зайцеподібних переважає рослинна їжа. Тому в них: розвинені лише різці та кутні зуби; видовжений кишечник. У представників рядів Парнокопитні та Непарнокопитні: пальці на ногах вкриті роговим чохлом - копитом; не розвинені ключиці, що є пристосуванням до швидкого бігу; більшість видів - рослиноїдні; кишечник копитних видовжений, у жуйних парнокопитних - шлунок чотирикамерний. У шлунку або кишечнику мешкають симбіотичні мікроорганізми, які допомагають перетравлювати їжу.

3 група. Риси подібності за якими представників класу Ссавці відносять до рядів: Хижі, Ластоногі, Китоподібні, Примати. Представники ряду Хижі: спо...
Слайд № 19

3 група. Риси подібності за якими представників класу Ссавці відносять до рядів: Хижі, Ластоногі, Китоподібні, Примати. Представники ряду Хижі: споживають переважно тваринну їжу; мають усі типи зубів: різці, ікла та кутні зуби; є особливі хижі зуби видозмінені кутні. Ластоногі й китоподібні - ссавці, пристосовані до водного середовища життя. Для них характерно: обтічна форма тіла; перетворення кінцівок на ласти; волосяний покрив розвинений слабо або відсутній, добре розвинений підшкірний жировий прошарок; живуть у воді постійно (китоподібні) або більшу частину свого життя (ластоногі). Примати - група найбільш високоорганізованих ссавців, до яких належить і людина. Для приматів характерно: п’ ятипалі кінцівки, великий палець протиставлений іншим; добре розвинений головний мозок; є ключиці. Серед приматів виділяють напівмавп і мавп. Напівмавпи: мають кігті; часто є довгий хвіст; кора півкуль гладенька чи з невеликою кількістю звивин. Мавпи: мають нігті; здатні до о б ’ ємного зору; кора півкуль має звивини.)

Завдання 4. 1 група. Назвіть, до яких рядів належать представники ссавців, що ви бачите на малюнках.
Слайд № 20

Завдання 4. 1 група. Назвіть, до яких рядів належать представники ссавців, що ви бачите на малюнках.

Завдання 4. 2 група. До яких рядів належать дані представники ссавців? Які з зображених ссавців занесені до Червоної книги України?
Слайд № 21

Завдання 4. 2 група. До яких рядів належать дані представники ссавців? Які з зображених ссавців занесені до Червоної книги України?

Завдання 4. 3 група. До яких рядів належать дані представники ссавців? Які з зображених ссавців занесені до Червоної книги України?
Слайд № 22

Завдання 4. 3 група. До яких рядів належать дані представники ссавців? Які з зображених ссавців занесені до Червоної книги України?

Завдання 5. 1 група. На папері формату А3 за допомогою схем, таблиць, асоціативних малюнків, (користуючись олівцями, фломастерами) створіть рекламу...
Слайд № 23

Завдання 5. 1 група. На папері формату А3 за допомогою схем, таблиць, асоціативних малюнків, (користуючись олівцями, фломастерами) створіть рекламу на тему: «Значення ссавців в природі і житті людини». 2 група. Дайте відповідь на запитання: 1. Перерахуйте засоби, які здійснюються щодо охорони тварин. 2. Які заповідники України вам відомі? 3 група. На папері формату А3 за допомогою схем, таблиць, асоціативних малюнків, (користуючись олівцями, фломастерами) створіть рекламу на тему: «Правила поводження на природі».

Чи знаєте ви, що… - найкращий бігун на довгу дистанцію – гепард, його швидкість 100 км \год. - рекордна швидкість коня – 70 км\год рекорд довголітт...
Слайд № 24

Чи знаєте ви, що… - найкращий бігун на довгу дистанцію – гепард, його швидкість 100 км \год. - рекордна швидкість коня – 70 км\год рекорд довголіття коня – 62 роки; - у літній час меню скунсів на 50 – 75% складається з коників, цвіркунів, хрущів, ос, личинок різних комах. Ловлять вони і мишей, пацюків, ховрахів; - лісові лисиці на 80 – 85% харчуються полівками і гризунами і лише 15 – 17% їхнього раціону становлять птахи; - ласка – найменша тварина ряду Хижі, її маса – 40 – 100 г, знищує невеликих мишоподібних гризунів; - Найменшу вагу має летюча миша малютка, вага її 2 грами. - вівчарка живе 25 років; - кажан цілу зиму спить вниз головою; - у їжака на квадратний сантиметр припадає 15 голок; - руда вечірниця має надзвичайний апетит, вона може з’їсти 30 хрущів і не наїстися; - землерийка – найменший ссавець на Землі, важить всього 2 – 3 грами; загальна площа системи тунелів одного крота становить – 100 – 200 квадратних метрів, за добу він проходить і обстежує 200 – 300 метрів своїх підземних шляхів, а нових ходів риє 4 – 5 метрів;

. Домашнє завдання. 1. Опрацювати параграф 32, 33 підручника; 2. Заповнивши таблицю «Різноманітність ссавців» 3. Індивідуальні та творчі завдання. ...
Слайд № 25

. Домашнє завдання. 1. Опрацювати параграф 32, 33 підручника; 2. Заповнивши таблицю «Різноманітність ссавців» 3. Індивідуальні та творчі завдання. Підготувати повідомлення, кросворди, ребуси про різні види ссавців (рись, гепарда, ведмедя). Ряд Представники ряду Поширення      

Дякую за увагу!
Слайд № 26

Дякую за увагу!

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.