Сьогодні відбувся
Вебінар:
«
Порядок передавання документів на зберігання до архіву закладу освіти
»
Взяти участь Всі події

Презентація уроку - узагальнення на тему: "Дихання"

Біологія

Для кого: 8 Клас

05.02.2020

948

29

0

Опис документу:
В цій презентації узагальнюються і систематизуються знання з теми «Дихання», показати взаємозв’язок будови і функцій органів дихання; розширюються уявлення про зв’язок організму з середовищем; виховується науковий світогляд, уміння застосовувати знання в практичному житті, здійснюється гігієнічне виховання школярів.
Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Дихання
Слайд № 1

Дихання

До науково дослідного центру де були зібрані спеціалісти з біології, фізіології та лікарі завітали журналісти з питаннями: У пригодницьких романах ...
Слайд № 2

До науково дослідного центру де були зібрані спеціалісти з біології, фізіології та лікарі завітали журналісти з питаннями: У пригодницьких романах Ф. Купера індіанці, ховаючись від ворога у водоймах, дихали за допомогою пустотілих стеблин очерету. Однак дихати в такий спосіб, перебуваючи під водою, можна лише на глибині до 1,5 м. Поясніть, із чим пов’язане це обмеження. У вересні 1862 р. у Франції був здійснений підйом трьох чоловік на повітряній кулі "Зеніт" на висоту 11 тисяч метрів. На Землю повернулася живою тільки одна людина. Інші загинули. Ніхто не зміг пояснити причину гибелі цих людей, бо ж кисню було достатньо на цій висоті. Знайшов цю причину російський учений І.М. Сєченов. У чому ж вона?

Вправа «Термінологічне лото». 1 група «Біологи» Дайте визначення поняттям: дихання, життєва ємність легень, голос. 2 група «Фізіологи» Дайте визнач...
Слайд № 3

Вправа «Термінологічне лото». 1 група «Біологи» Дайте визначення поняттям: дихання, життєва ємність легень, голос. 2 група «Фізіологи» Дайте визначення поняттям: парціальний тиск, зовнішнє дихання, внутрішнє (клітинне) дихання 3 група «Лікарі» Дайте визначення поняттям: кашель, вдих, видих.

Відповідь: Вправа «Термінологічне лото». 1 група «Біологи» Дихання –– це сукупність процесів, що забезпечують надходження в організм із зовнішнього...
Слайд № 4

Відповідь: Вправа «Термінологічне лото». 1 група «Біологи» Дихання –– це сукупність процесів, що забезпечують надходження в організм із зовнішнього середовища О2, використання його клітинами і тканинами, для окиснення органічних речовин та виділення з організму СО2. Життєва ємність легень (ЖЄЛ)— це найбільша кількість повітря, яке людина може видихнути після максимально глибокого вдиху. ДО + РО вдиху + РО видиху = ЖЄЛ. Голос — це сукупність найрізноманітніших за частотою, інтенсивністю і тембром звуків, які видаються людиною за допомогою голосового апарату, тобто гортанню.

2 група «Фізіологи» Парціальним тиском називають частину загального тиску, яка припадає на цей газ у газовій суміші. Цей термін вживається для газі...
Слайд № 5

2 група «Фізіологи» Парціальним тиском називають частину загального тиску, яка припадає на цей газ у газовій суміші. Цей термін вживається для газів, розчинених у рідині. Чим вищий відсотковий вміст газів у суміші, тим, відповідно вищий його парціальний тиск. Зовнішнє дихання - обмін повітря (газів) між зовнішнім середовищем і альвеолами легенів, насичення крові О2 та видалення СО2 із крові. Внутрішнє (клітинне) дихання - окиснювальні процеси в клітинах у результаті чого утворюється енергія. Яка потрібна для життєдіяльності організму.

3 група «Лікарі» Кашель — це захисна реакція організму, захисний дихальний рефлекс, який допомагає очищенню дихальних шляхів від скупчення слизу аб...
Слайд № 6

3 група «Лікарі» Кашель — це захисна реакція організму, захисний дихальний рефлекс, який допомагає очищенню дихальних шляхів від скупчення слизу або очищенню від чужорідних тіл. Вдих – процес спрямований на збільшення об’єму грудної клітки, завдяки якому вдихуване повітря переміщується по дихальним шляхам у легені. Видих – процес спрямований на зменшення об’єму грудної клітки, завдяки якому видихуване повітря переміщується з легень у зовнішнє середовище.

Будова і Функції ОРГАНІВ ДИХАННЯ
Слайд № 7

Будова і Функції ОРГАНІВ ДИХАННЯ

Дихальна система сукупність органів, що забезпечують дихання (газообмін між вдихуваним атмосферним повітрям і кров'ю). Для підтримання дихальної си...
Слайд № 8

Дихальна система сукупність органів, що забезпечують дихання (газообмін між вдихуваним атмосферним повітрям і кров'ю). Для підтримання дихальної системи в нормальному стані має значення: правильна організація побуту, загартовування, дотримання режиму праці і відпочинку, харчування. Сприятливо впливають на роботу дихальної системи фізична праця, заняття фізкультурою і спортом. Потрібно вчитися правильно дихати. Для цього треба застосовувати комплекси фізичних вправ, які розвивають дихання

Життєдіяльність організму пов’язана з постійним витрачанням енергії, яка йде на роботу різних органів і на зігрівання тіла. Без енергії й кисню, як...
Слайд № 9

Життєдіяльність організму пов’язана з постійним витрачанням енергії, яка йде на роботу різних органів і на зігрівання тіла. Без енергії й кисню, який бере участь у її звільненні, не відбувається жодного життєвого процесу. Від діяльності органів дихання залежить робота всіх органів тіла. Основна функція дихальної системи – забезпечення надходження кисню в кров і видалення з крові вуглекислого газу. Інших функції: участь у процесах терморегуляції; участь у процесах виділення; участь в імунних реакціях. Всі повітроносні шляхи вистелені війчастим епітелієм. Це має захисне значення для затримання дрібних частинок, які потрапляють із повітря: пилу, бруду, бактерій, вірусів.

Носова порожнина – початковий етап дихальної системи. Вона поділяється кістково-хрящовою перегородкою на дві половини – ліву та праву. У кожній з н...
Слайд № 10

Носова порожнина – початковий етап дихальної системи. Вона поділяється кістково-хрящовою перегородкою на дві половини – ліву та праву. У кожній з них є три звивисті носові ходи: верхній,середній та нижній. А у слизовій оболонці верхнього носового ходу містяться рецептори нюхового аналізатора. Функції носової порожнини . Війки миготливого епітелію затримують і виводять назовні все, що осідає на слизовій оболонці. Слизова оболонка дихальних шляхів під мікроскопом нагадує хлібне поле, яке колихається від вітру. Це війки¸ а епітелій носить назву війковий або миготливий. Кожна клітина має до 200 війок. Вдихуване повітря зігрівається або охолоджується кров’ю, що тече по густій сітці кровоносних судин. Залози слизової оболонки виділяють слиз, що зволожує повітря, а також затримує і знижує життєдіяльність бактерій, які потрапили із вдихуваним повітрям. До нижнього носового ходу носової порожнини відкривається носослізний канал

Носоглотка. Пройшовши через носову порожнину, повітря потрапляє до носоглотки, де є скупчення лімфатичних вузлів – мигдалики, які слугують захисним...
Слайд № 11

Носоглотка. Пройшовши через носову порожнину, повітря потрапляє до носоглотки, де є скупчення лімфатичних вузлів – мигдалики, які слугують захисним бар’єром дихальних шляхів. Гортань має вигляд лійки, стінки якої утворені кількома хрящами. Через носоглотку повітря поступає в гортань, що утворена з 9 хрящів і має лійкоподібну форму. Найбільші хрящі – це щитоподібний, перснеподібний та надгортанний. Хрящі гортані між собою з’єднані суглобами, зв’язками та м’язами. Хрящові пластинки перснеподібного хряща сполучаються майже під прямим кутом і утворюють кадик. Функції гортані: проходження повітря до трахеї, захист дихальних шляхів від потрапляня їжі, утворення звуків.

Надгортанний хрящ - надгортанник, закриває вхід у трахею під час ковтання їжі. Під час ковтання їжі надгортанний хрящ опускається вниз. Голосивий а...
Слайд № 12

Надгортанний хрящ - надгортанник, закриває вхід у трахею під час ковтання їжі. Під час ковтання їжі надгортанний хрящ опускається вниз. Голосивий аппарат. Голосовий апарат складається з двох голосових зв’язок та голосової щілини. Коли людина мовчить – голосова щілина має трикутну форму. Звук утворюється тоді, коли видихуване повітря проходить через голосову щілину, яка при цьому звужується.При проходженні повітря голосові зв’язки коливаються. Вони можуть здійснювати від 80 до 10 000 коливань за секунду.

Трахея. Далі повітря поступає в трахею, яка має форму трубки довжиною 10-14 см. Складається вона з 15-20 хрящових півкілець, які не дозволяють затр...
Слайд № 13

Трахея. Далі повітря поступає в трахею, яка має форму трубки довжиною 10-14 см. Складається вона з 15-20 хрящових півкілець, які не дозволяють затримуватись повітрю при різноманітних рухах шиї. Позаду від трахеї розміщений стравохід. Слизова оболонка трахеї вистелена епітелієм: залозистим та війчастим, що виконують захисну функцію. На рівні 5 грудного хребця нижній кінець трахеї поділяється на два бронхи.

Бронхи складаються з хрящових півкілець (6-12) які запобігають закриттю їхнього просвіту. Бронхи входять в праву і ліву легеню. У кожній легені бро...
Слайд № 14

Бронхи складаються з хрящових півкілець (6-12) які запобігають закриттю їхнього просвіту. Бронхи входять в праву і ліву легеню. У кожній легені бронхи галузяться на бронхіоли, утворюючи бронхіальне дерево. Бронхіоли закінчуються легеневими пухирцями – альвеолами. Їх нараховують близько 300 млн. Бронхи входять у ліву і праву легені. Правий бронх поділяється на три гілки, а лівий на дві. Тому правий бронх товщий за лівий. У кожній легені гілки багаторазово поділяються, утворюючи бронхіальне дерево. Найтонші бронхи – бронхіоли – альвеоли – тонкостінні пухірці діаметром 0,1 - 0,3 мм, що заповнені повітрям.

Легені - парні органи дихання, що займають майже всю площу грудної порожнини. Права легеня складається з трьох долей, а ліва з двох. Зовні легені в...
Слайд № 15

Легені - парні органи дихання, що займають майже всю площу грудної порожнини. Права легеня складається з трьох долей, а ліва з двох. Зовні легені вкриті сполучнотканинною оболонкою – плеврою, яка має два листки: легенева плевра та пристінкова. Легенева прилягає до легень, а пристінкова до ребер. Між листками плеври знаходиться плевральна порожнина, яка завжди заповнена плевральною рідиною. Ця рідина змочує поверхні листків і зменшує тертя між ними під час дихальних рухів. Основна функція легень — забезпечення газообміну між зовнішнім середовищем та організмом.

Альвеоли. Всю площу легень утворюють легеневі пухирці – альвеоли. Легеневі пухирці всередині вистелені спеціальною оболонкою, яка не дозволяє їм сп...
Слайд № 16

Альвеоли. Всю площу легень утворюють легеневі пухирці – альвеоли. Легеневі пухирці всередині вистелені спеціальною оболонкою, яка не дозволяє їм спадатися і дає можливість залишатися округлими, навіть під час видиху. У довгастому мозку є центр регуляції дихання. У ньому є дві ділянки – одна керує вдихом, а інша – видихом. Кожні 3 - 4 с виникає збудження в центрі вдиху. Воно через спинний мозок передається до дихальних міжреберних м’язів і діафрагми. М’язи скорочуються, об’єм грудної клітки збільшується – здійснюється вдих. При цьому нервові імпульси від м’язів і легень надходять до довгастого мозку. Вони викликають збудження центру видиху, водночас гальмуючи центр вдиху. Дихальні м’язи розслаблюються, об’єм грудної клітки зменшується – здійснюється видих.

Отже, значення дихальної системи полягає в: 1. Забезпечення організму киснем. 2. Виділення вуглекислого газу. 3. Окиснення органічних сполук з виді...
Слайд № 17

Отже, значення дихальної системи полягає в: 1. Забезпечення організму киснем. 2. Виділення вуглекислого газу. 3. Окиснення органічних сполук з виділенням енергії, необхідної для процесів життєдіяльності. 4. Виділення кінцевих продуктів обміну: водяної пари, аміаку, сірководню…

ЛІТЕРАТУРА: 1. Кучеров І.С. Фізіологія людини і тварин: Навч. посібник. – К.: Вища шк.., 1991. – 327 с.0 2. Тейлор Д., Грин Н., Стаут У. Біологія: ...
Слайд № 18

ЛІТЕРАТУРА: 1. Кучеров І.С. Фізіологія людини і тварин: Навч. посібник. – К.: Вища шк.., 1991. – 327 с.0 2. Тейлор Д., Грин Н., Стаут У. Біологія: В 3-х т. Т.1: пер. С англ./Под ред.. Р. Сопера – 3-е узд., – М.: Мир, 2005. – 454 с. 3. Чайченко Г.М. та ін. Фізіологія людини і тварин: Підручник /Г.М. Чайченко, В.О. Дибенко, В.Д. Сокур; За ред.. В.О. Дибенка. – К.: Вища шк.., 2003. – 463 с. Дякую за увагу!

2 рівень 1 група «Біологи» Вправа «Наведи порядок» Розташуйте у правильній послідовності органи: 1) Гортань; 2) Бронхи; 3) Трахея; 4) Носова порожн...
Слайд № 19

2 рівень 1 група «Біологи» Вправа «Наведи порядок» Розташуйте у правильній послідовності органи: 1) Гортань; 2) Бронхи; 3) Трахея; 4) Носова порожнина ; 5) Легені; 6) Глотка; 7) Носоглотка. 2 група «Фізіологи» Вправа «Складіть слова». Використовуючи подані букви складіть декілька слів по системі дихання, букви можна використовувати декілька разів. ПТЛВАРЯОГЬИФМХІЕДНСК 3 група «Лікарі» Вправа «Розв’яжіть задачу». Скільки повітря (л) використає під час дихання клас із 35 осіб за 45 хвилин уроку, якщо один учень у середньому робить 16 вдихів за хвилину, вдихаючи при кожному з них 500 мл повітря?

2 рівень. Відповіді: 1 група «Біологи» Вправа «Наведи порядок» 4. Носова порожнина 7. Носоглотка; 6. Глотка; 1. Гортань; 3. Трахея; 2. Бронхи; 5. Л...
Слайд № 20

2 рівень. Відповіді: 1 група «Біологи» Вправа «Наведи порядок» 4. Носова порожнина 7. Носоглотка; 6. Глотка; 1. Гортань; 3. Трахея; 2. Бронхи; 5. Легені.

2 рівень. Відповідь: 2 група «Фізіологи» Вправа «Складіть слова». - Дихання; - Бронхи; - Плевра; -Трахея; - Легені; - Альвеоли; - Тиск; - Гортань; ...
Слайд № 21

2 рівень. Відповідь: 2 група «Фізіологи» Вправа «Складіть слова». - Дихання; - Бронхи; - Плевра; -Трахея; - Легені; - Альвеоли; - Тиск; - Гортань; - Повітря.

3 група «Лікарі». Вправа «Розв’яжіть задачу» . Розв’язання: 1. Знаходимо скільки 1 вдихів робить учень за 45 хвилин. Складаємо пропорцію. 1учень за...
Слайд № 22

3 група «Лікарі». Вправа «Розв’яжіть задачу» . Розв’язання: 1. Знаходимо скільки 1 вдихів робить учень за 45 хвилин. Складаємо пропорцію. 1учень за 1 хв – 16 вдихів за 45 хв – х х= 16 *45 =720 вдихів 2. Знаходимо скільки вдихів 35 учнів роблять за 45 хвилин? 35 учнів за 45 хв – 25200 вдихів; 3. Обчислюємо скільки повітря (л) використає під час дихання клас із 35 осіб. Складаємо пропорцію. За 1вдих учень поглинає - 500мл (0,5л) кисню 35 учнів за 25200 вдихів – х мл кисню х=25200∙ 0,5 л х=12600 л повітря Відповідь: за 45 хвилин уроку клас із 35 осіб поглинає 12600 л повітря.

3 рівень 1 група «Біологи» Вправа «Цікаві запитання» У ссавців і багатьох птахів є голосові зв’язки. У мавп вони подібні до людських. Але жодна з т...
Слайд № 23

3 рівень 1 група «Біологи» Вправа «Цікаві запитання» У ссавців і багатьох птахів є голосові зв’язки. У мавп вони подібні до людських. Але жодна з тварин не здатна до свідомої членороздільної мови. Як ви це поясните? 2 група «Фізіологи» Вправа «Цікаві запитання» Чому під час ковтання припиняються дихальні рухи? 3 група «Лікарі» Вправа «Цікаві запитання» Коли людину перед операцією присипляють, їй кладуть на обличчя наркозну маску. Чи досить для приспання комахи помістити її голову в морилку?

3 рівень. Відповіді: 1 група «Біологи». Вправа «Цікаві запитання» В інших ссавців і багатьох птахів теж є голосові зв’язки, та тільки людині притам...
Слайд № 24

3 рівень. Відповіді: 1 група «Біологи». Вправа «Цікаві запитання» В інших ссавців і багатьох птахів теж є голосові зв’язки, та тільки людині притаманна членороздільна мова. Ця особливість пов’язана з розвитком вищої нервової діяльності. У мозку є спеціальні центри мови. Вони узгоджують роботу м’язів усього мовного апарату і пов’язані з процесами свідомості й мислення. 2 група «Фізіологи». Вправа «Цікаві запитання» М’яке піднебіння (язичок) закриває вхід до носової порожнини, унаслідок цього повітря в момент ковтання потрапити в легені не може. 3 група «Лікарі». Вправа «Цікаві запитання» Комаху необхідно повністю помістити в морилку, тому що комахи мають на черевці дихальця, що ведуть до розгалужених трахейних трубочок.

Захворювання дихальної системи
Слайд № 25

Захворювання дихальної системи

Причинами заорювань органів дихання можуть бути: 1. мікроорганізми (бактерії, віруси, гриби); 2.Фізичні й хімічні чинники (сухе, холодне, гаряче по...
Слайд № 26

Причинами заорювань органів дихання можуть бути: 1. мікроорганізми (бактерії, віруси, гриби); 2.Фізичні й хімічні чинники (сухе, холодне, гаряче повітря, чадний газ, оксиди Нітрогену тощо); 3. Шкідливі звички (вживання прохолодних газованих напоїв, куріння); 4. Інші хвороби До захворювань спричинених бактеріями (стафілококи, стрептококи, пневмококами тощо), належать гайморит, пневмонія, дифтерія, туберкульоз тощо; вірусами – грип, кашлюк. Усі вони належать до інфекційних хвороб. Деякі хвороби мають алергічну природу (наприклад бронхіальна астма), деякі, наприклад, рак легень, належать до онкологічних.

Гайморит – запалення слизової оболонки однієї з придаткових пазух носа (гайморової). За гострої форми гаймориту спостерігається загальне нездужання...
Слайд № 27

Гайморит – запалення слизової оболонки однієї з придаткових пазух носа (гайморової). За гострої форми гаймориту спостерігається загальне нездужання, болі в ділянці гайморової пазухи та відповідної лобної ділянки, головний біль, підвищення температури тіла, утруднене носове дихання.

Пневмонія (запалення легень) - група хвороб, які характеризуються запаленням тканин легень і кінцевих розгалужень бронхів. Пневмонія може бути само...
Слайд № 28

Пневмонія (запалення легень) - група хвороб, які характеризуються запаленням тканин легень і кінцевих розгалужень бронхів. Пневмонія може бути самостійним захворюванням або ускладненням інших інфекційних хвороб (наприклад, бронхіту). Загальними симптомами захворювання є: підвищення температури тіла (38—39°С і вище) та пітливість, головні та м’язові болі, задишка за звичайних фізичних навантажень, кашель, болі в грудній клітці, хрипи в уражених місцях легень.

Дифтерія - це гостре інфекційне захворювання спричинене дифтерійною паличкою. Характеризується утворенням нальотів на слизовій оболонці горла, горт...
Слайд № 29

Дифтерія - це гостре інфекційне захворювання спричинене дифтерійною паличкою. Характеризується утворенням нальотів на слизовій оболонці горла, гортані, трахеї і навіть носа тощо, появою набряків слизових оболонок та підшкірної жирової клітковини, загальною інтоксикацією організму ( з ураженням серця і нирок) та іншими ознаками. Зараження відбувається повітряно-крапельним шляхом, а також через різні предмети. Хвороба протікає швидко, трапляються смертельні випадки, найбільш сприятливі до хвороби діти від 1-7 років. Щоб запобігти дифтирії, уводять протидифтерійну лікувальну сироватку.

Туберкульоз – гостре інфекційне захворювання, найчастіше уражає легені (інколи кістки). Загальними симптомами захворювання є: підвищення t °С, зрос...
Слайд № 30

Туберкульоз – гостре інфекційне захворювання, найчастіше уражає легені (інколи кістки). Загальними симптомами захворювання є: підвищення t °С, зростаюча кволість, покашлювання або постійний кашель, спричиняється туберкульозною паличкою. Цю бактерію відкрив німецікий учений Роберт Кох у 1882 р. Вона надзвичайно стійка в довкіллі до дії хімічних сполук (кисло, лугів, спиртів), високих температур, може зерігатися в пилу десятки років. Туберкульозні палички, що потрапили в організм людини, не обо­в'язково спричинюють захворювання. Багато з них гине, а деякі збе­рігаються в тканині легень людини, вкрившись захисною оболонкою і тривалий час не викликають захворювання. За несприятливих умов (погане харчування, переохолодження організму) збудники тубер­кульозу можуть активізуватися, і людина захворює. У тяжких ви­падках збудник туберкульозу руйнує тканини легень, що може при­звести до смерті людини.

Грип – гостре респіраторне вірусне інфекційне захворювання (ГРВІ). Респіраторні віруси (РВ) вражають верхні дихальні шляхи та легені, інфекція поши...
Слайд № 31

Грип – гостре респіраторне вірусне інфекційне захворювання (ГРВІ). Респіраторні віруси (РВ) вражають верхні дихальні шляхи та легені, інфекція поширюється повітряно- крапельним шляхом. Основним механізмом боротьби з вірусом на ранньому етапі є підвищення температури тіла, що є головним симптомом хвороби. Збиття температури на цьому етапі перешкоджає виробленню імунітету, сприяє загостренню хвороби. Можливі ускладнення. Епідемії грипу були відомі вже в ранньому середньовіччі. Найбільші епідемії грипу спостерігалися в 1889 – 1892рр.і 1918 – 1920рр. Під час епідемії грипу у 1918 році, відомої під назвою « іспанський грип», або « іспанка», протягом трьох місяців захворіло близько 500 млн. людей, з яких 20 млн. померли. Людини, спілкуючись із хворими на грип, треба прикривати рот і ніс марлевою пов’язкою складеною вчетверо. Вона пропускає повітря, але затримує краплини, в яких є збудник хвороби.

Нежить (риніт) - запалення слизової оболонки носа. Гострий нежить може бути як самостійною недугою, так і симптомом багатьох інфекційних та алергіч...
Слайд № 32

Нежить (риніт) - запалення слизової оболонки носа. Гострий нежить може бути як самостійною недугою, так і симптомом багатьох інфекційних та алергічних захворювань. Виникненню югострого нежиті сприяє переохолодження.  Застуда-охолодження організму, при якому розвиваються різні захворювання: аденовірусні, риновірусної інфекції, грип і т. п. Виражається в загальному нездужанні, кашлі і т. д. і супроводжується підвищенням температури. При локальному охолодженні організму відбувається порушення кровообігу в різних частинах тіла. У місці охолодження кровообіг сповільнюється, в інших місцях залишається на колишньому рівні. На початку захворювання, при температурі тіла не вище 37,5 градусів.

Коклюш-гостра інфекційна хвороба характерними нападами судомного кашлю. Зараження можливо повітряно-крапельним шляхом при спілкуванні з хворим, збу...
Слайд № 33

Коклюш-гостра інфекційна хвороба характерними нападами судомного кашлю. Зараження можливо повітряно-крапельним шляхом при спілкуванні з хворим, збудник коклюшу нестійкий і поза організмом швидко гине. Симптоми захворювання спостерігаються близько трьох-чотирьох тижнів, потім кількість щоденних нападів йде на спад, і кашель стає звичайним. Коклюш у дітей триває ще кілька тижнів, однак нападів судомного кашлю вже не спостерігається. У той же час у дорослих людей при коклюші судомний кашель не проявляється. Хворим кашлюком необхідно негайно звернутися до лікаря.

Астма бронхіальна — алергічне захворювання. Дуже поширене в Україні, особливо серед дітей. Характеризується періодичними нападами ядухи і кашлю, по...
Слайд № 34

Астма бронхіальна — алергічне захворювання. Дуже поширене в Україні, особливо серед дітей. Характеризується періодичними нападами ядухи і кашлю, пов'язаними з гострим порушенням бронхіальної прохідності. Ці порушення спричинюються накопиченням у крові та тканинах алергенів, що призводять до спазмів м'язів брон¬хіол, посилюють секрецію слизу. Внаслідок цього в просвіті бронхів збирається в'язка речовина, виникає набряк, що порушує рухову функцію бронхіол. Людині важко дихати. За останні десятиліття перебіг бронхіальної астми істотно ускладнився (особливо у дітей). Напади мають важкий і затяжний характер. До бронхіальної астми є спадкова схильність. Лікують астму в спеціальних санаторіях, розташованих в екологічно чистих зонах.

Систему заходів щодо профілактики органів дихання є: 1. Дотримуватися правил особистої гігієни. 2.Дотримуватись режиму праці і відпочинку 3. Підвищ...
Слайд № 35

Систему заходів щодо профілактики органів дихання є: 1. Дотримуватися правил особистої гігієни. 2.Дотримуватись режиму праці і відпочинку 3. Підвищувати опір організму шляхом вітамінізації (раціонального) харчування, загартовування організму. 4. Уникати шкідливих звичок, зокрема відмова від куріння тощо. 5. Проводити вакцинацію, уникати активних контактів з хворими людьми.

Література: 1. Антипчук Ю.П. Анатомия и физиология ребенка. – К. Вища школа. 2. Коляденко Г.І. Анатомія людини. –К:Либідь, 2001. 3. Маруненко І.М.,...
Слайд № 36

Література: 1. Антипчук Ю.П. Анатомия и физиология ребенка. – К. Вища школа. 2. Коляденко Г.І. Анатомія людини. –К:Либідь, 2001. 3. Маруненко І.М., Неведомська Є.О., Бобрицька В.І. Анатомія і вікова фізіологія з основами шкільної гігієни. –К. Професіонал, 2004 Дякую за увагу!

4 рівень. 1 группа «Біологи» Вправа «На установлення однієї правильної відповіді» Тестові завдання. 1. Очищує вдихуване повітря від пилу, мікробів ...
Слайд № 37

4 рівень. 1 группа «Біологи» Вправа «На установлення однієї правильної відповіді» Тестові завдання. 1. Очищує вдихуване повітря від пилу, мікробів та зігріває його: А  трахея, Б  гортань, В  носова порожнина, Г  легені 2. При розмові голосові зв’язки: А  розходяться,    Б   набрякають, В  звужуються, Г   щільно прилягають одна до одної.            3. Газообмін між легенями і кров’ю відбувається у: А  бронхах,   Б  альвеолах,  В  бронхіолах, Г  трахеї.               4. Найдовша частина повітроносного шляху: А  трахея,  Б  бронхи,    В  гортань Г  носова порожнина.                               5. Грудна клітка розширюється і об’єм грудної порожнини збільшується при вдиху завдяки: А  скороченню міжреберних дихальних м’язів Б  скороченню міжреберних дихальних м’язів і діафрагми В  розслабленню дихальних м’язів і скороченню діафрагми Г  розслабленню дихальних м’язів і діафрагми 6. Діаметр альвеол дорівнює: А  0,1–0,4 мм   Б  1–2 мм    В  0,2–0, 3 мм Г  0,2–0,5 мм    

4 рівень. Відповідь: 1 група «Біологи» Вправа «На установлення однієї правильної відповіді» 1. В 2. Г 3. Б 4. А 5. А 6. В
Слайд № 38

4 рівень. Відповідь: 1 група «Біологи» Вправа «На установлення однієї правильної відповіді» 1. В 2. Г 3. Б 4. А 5. А 6. В

4 рівень. 2 група «Фізіологи» Вправа «Продовж речення» 1.Найбільший хрящ гортані… . 2. Дихальні рухи регулюються …. 3. Під час ковтання вхід до гор...
Слайд № 39

4 рівень. 2 група «Фізіологи» Вправа «Продовж речення» 1.Найбільший хрящ гортані… . 2. Дихальні рухи регулюються …. 3. Під час ковтання вхід до гортані закривається…. Зменшення об’єму легень, вихід повітря з легень…. 5.У разі зупинки дихання необхідно робити ……. 6. Гази можуть рухатися завдяки ……..

4 рівень. Відповідь: 2 група «Фізіологи» Вправа «Продовж речення» 1. Щитовидний. 2. Дихальним центром. 3. Надгортанним хрящем. 4. Видих. Штучне дих...
Слайд № 40

4 рівень. Відповідь: 2 група «Фізіологи» Вправа «Продовж речення» 1. Щитовидний. 2. Дихальним центром. 3. Надгортанним хрящем. 4. Видих. Штучне дихання. Дифузії.

  4 рівень. 3 група «Лікарі» Вправа «Визначення захворювань за симптомами». №1. Температура тіла 37. 0 С, тримається біля місяця, сухість в роті, с...
Слайд № 41

  4 рівень. 3 група «Лікарі» Вправа «Визначення захворювань за симптомами». №1. Температура тіла 37. 0 С, тримається біля місяця, сухість в роті, слабкий удушливий кашель, швидке скидання ваги, синюшність шкіри. №2. Болі в горлі, почервоніння задньої стінки гортані, висока температура тіла, озноб, пухлина на зовнішній частині гортані, мигдалини вкриті нальотом білого, а потім сірого кольору, дає ускладнення на серце. №3. Загальна слабкість, сльозовиділення з очей, виділення з носу, біль горлі, підняття температури, кашель, ускладнення на всі органи тіла, порушує обмін речовин, зневоднення організм.  

4 рівень. Відповідь: 3 група «Лікарі» Вправа «Визначення захворювань за симптомами». №1. Туберкульоз №2. Дифтерія. №3. Грип.
Слайд № 42

4 рівень. Відповідь: 3 група «Лікарі» Вправа «Визначення захворювань за симптомами». №1. Туберкульоз №2. Дифтерія. №3. Грип.

У пригодницьких романах Ф. Купера індіанці, ховаючись від ворога у водоймах, дихали за допомогою пустотілих стеблин очерету. Однак дихати в такий с...
Слайд № 43

У пригодницьких романах Ф. Купера індіанці, ховаючись від ворога у водоймах, дихали за допомогою пустотілих стеблин очерету. Однак дихати в такий спосіб, перебуваючи під водою, можна лише на глибині до 1,5 м. Поясніть, із чим пов’язане це обмеження. У вересні 1862 р. у Франції був здійснений підйом трьох чоловік на повітряній кулі "Зеніт" на висоту 11 тисяч метрів. На Землю повернулася живою тільки одна людина. Інші загинули. Ніхто не зміг пояснити причину гибелі цих людей, бо ж кисню було достатньо на цій висоті. Знайшов цю причину російський учений І.М.Сєченов. У чому ж вона?

Домашнє завдання. Дайте відповіді на запитання: Чому великі фізичні зусилля, наприклад піднімання штанги, завжди робляться на видиху? 2. Поясніть, ...
Слайд № 44

Домашнє завдання. Дайте відповіді на запитання: Чому великі фізичні зусилля, наприклад піднімання штанги, завжди робляться на видиху? 2. Поясніть, чому на холодному й сухому повітрі набрякає слизова оболонка дихальних шляхів? Яке це має значення? 3. Вивчити параграф 17.  

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу.