Бібліотека

Презентація уроку на тему "Паралельні прямі. Побудова паралельних прямих".

Опис документу:
Сформувати уявлення про зміст поняття «паралельні прямі» та спосіб їх позначення. Будувати пряму, паралельну до даної. Виробити вміння розпізнавати паралельні прямі на рисунку. Паралельні прямі у житті.

Відображення документу є орієнтовним і призначене для ознайомлення із змістом, та може відрізнятися від вигляду завантаженого документу. Щоб завантажити документ, прогорніть сторінку до кінця

Перегляд
матеріалу
Отримати код
Опис презентації окремими слайдами:
Паралельні прямі. Побудова паралельних прямих. Вчитель математики Одеської ЗОШ № 8 Малиновського району Кобзар Мар’яна Марківна 6 клас Математика
Слайд № 1

Паралельні прямі. Побудова паралельних прямих. Вчитель математики Одеської ЗОШ № 8 Малиновського району Кобзар Мар’яна Марківна 6 клас Математика

Сформувати уявлення про зміст поняття «паралельні прямі» та спосіб їх позначення. Навчитися будувати паралельні прямі. Виробити вміння розпізнавати...
Слайд № 2

Сформувати уявлення про зміст поняття «паралельні прямі» та спосіб їх позначення. Навчитися будувати паралельні прямі. Виробити вміння розпізнавати перпендикулярні прямі на рисунку. Мета уроку

Проведіть дві прямі так, щоб у них було різне взаємне розташування на площині. a b c d m n
Слайд № 3

Проведіть дві прямі так, щоб у них було різне взаємне розташування на площині. a b c d m n

a b c d Як можуть розташовуватися прямі на площині? Скільки спільних точок можуть мати дві прямі? m n
Слайд № 4

a b c d Як можуть розташовуватися прямі на площині? Скільки спільних точок можуть мати дві прямі? m n

Дві прямі на площині ,які не перетинаються називаються паралельними
Слайд № 5

Дві прямі на площині ,які не перетинаються називаються паралельними

Назва «паралельний» походить від грецького слова «Паралель», яке означає «що поряд йде», «один біля одного проведені» Для позначення паралельності ...
Слайд № 6

Назва «паралельний» походить від грецького слова «Паралель», яке означає «що поряд йде», «один біля одного проведені» Для позначення паралельності двох прямих давньогрецькі математики використовували знак «=». Але після того, як в 18 столітті стали використовувати знак рівності за призначенням, паралельність стали позначати за допомогою знака ||. Символ був повернуто вертикально Вильямом Отредом у 1677році. Історична довідка :

ДОСЛІДЖЕННЯ І СПОСТЕРЕЖЕННЯ В повсякденному житті мало хто звертає увагу на оточуюче нас середовище. Що воно собою являє? Варто озирнутися и ми поб...
Слайд № 7

ДОСЛІДЖЕННЯ І СПОСТЕРЕЖЕННЯ В повсякденному житті мало хто звертає увагу на оточуюче нас середовище. Що воно собою являє? Варто озирнутися и ми побачимо, що багато предметів мають форму, схожу на вже знайомі нам геометричні фігури. Все в нашому житті підпорядковано законам геометрії. Одним із важливих понять є паралельні і вже відомі нам перпендикулярні прямі. Одже ми знаємо, що дві прямі, які не перетинаються називаються паралельними.

У житті ми часто зустрічаємося з поняттям паралельності
Слайд № 8

У житті ми часто зустрічаємося з поняттям паралельності

У житті ми часто зустрічаємося з поняттям паралельності При будівництві будівель строго враховується поняття паралельності Найбільш наочний приклад...
Слайд № 9

У житті ми часто зустрічаємося з поняттям паралельності При будівництві будівель строго враховується поняття паралельності Найбільш наочний приклад паралельності прямих - залізничне полотно

Потяги рухаються по паралельним коліям, тролейбуси – по паралельним електролініям.
Слайд № 10

Потяги рухаються по паралельним коліям, тролейбуси – по паралельним електролініям.

Якби не було паралельних прямих ... Замикання електричних дротів Неможливість руху поїздів
Слайд № 11

Якби не було паралельних прямих ... Замикання електричних дротів Неможливість руху поїздів

Ще один приклад застосування паралельних прямих - це ескалатор У житті ми часто зустрічаємося з поняттям паралельності
Слайд № 12

Ще один приклад застосування паралельних прямих - це ескалатор У житті ми часто зустрічаємося з поняттям паралельності

Навіть, в спорті неможна обійтись без паралельності: доріжки в басейні і на стадіоні – паралельні, гімнастичні бруси, лижники на лижні
Слайд № 13

Навіть, в спорті неможна обійтись без паралельності: доріжки в басейні і на стадіоні – паралельні, гімнастичні бруси, лижники на лижні

Паралельні прямі: в музиці – нотний стан; на вулиці – «зебра», розподільні смуги руху автотранспорту.
Слайд № 14

Паралельні прямі: в музиці – нотний стан; на вулиці – «зебра», розподільні смуги руху автотранспорту.

В садах дерева висаджують в паралельні ряди. Все це для зручності поливу та збирання врожаю.
Слайд № 15

В садах дерева висаджують в паралельні ряди. Все це для зручності поливу та збирання врожаю.

Давайте побудуємо паралельні прямі за допомогою косинця і лінійки. a b a || b IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII...
Слайд № 16

Давайте побудуємо паралельні прямі за допомогою косинця і лінійки. a b a || b IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII 0 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16

Накресліть дві пари паралельних прямих.
Слайд № 17

Накресліть дві пари паралельних прямих.

А В С D На одній парі прямих відзначте по дві точки.
Слайд № 18

А В С D На одній парі прямих відзначте по дві точки.

А В С D Назвіть отримані відрізки.
Слайд № 19

А В С D Назвіть отримані відрізки.

А В С D Що можна сказати про ці відрізки? Сформулюйте визначення паралельних відрізків
Слайд № 20

А В С D Що можна сказати про ці відрізки? Сформулюйте визначення паралельних відрізків

На другій парі паралельних прямих відзначте по одній точці. K M L N
Слайд № 21

На другій парі паралельних прямих відзначте по одній точці. K M L N

K M L N які геометричні фігури вийшли? Що можна сказати про ці промені? Сформулюйте визначення паралельних променів
Слайд № 22

K M L N які геометричні фігури вийшли? Що можна сказати про ці промені? Сформулюйте визначення паралельних променів

Відрізки (або промені), що лежать на перпендикулярних прямих, називають перпендикулярними відрізками (променями). Відрізки (або промені), що лежать...
Слайд № 23

Відрізки (або промені), що лежать на перпендикулярних прямих, називають перпендикулярними відрізками (променями). Відрізки (або промені), що лежать на паралельних прямих, називають паралельними відрізками (променями).

Слайд № 24

Слайд № 25

Накресліть пряму m. Побудуйте прямі n і k, перпендикулярні прямий m. m n k
Слайд № 26

Накресліть пряму m. Побудуйте прямі n і k, перпендикулярні прямий m. m n k

m n k Що можна сказати про взаємне розташування прямих n і k?
Слайд № 27

m n k Що можна сказати про взаємне розташування прямих n і k?

m n k Накресліть пряму a. Відзначте точку А, що не належить прямій a. Проведіть через точку А пряму, паралельну прямій a. a А Скільки прямих, парал...
Слайд № 28

m n k Накресліть пряму a. Відзначте точку А, що не належить прямій a. Проведіть через точку А пряму, паралельну прямій a. a А Скільки прямих, паралельних даній, можна провести через точку площини, що не лежить на даній прямій?

ВЛАСТИВОСТІ Якщо дві прямі в площині перпендикулярні третій прямій, то вони паралельні Через кожну точку площині, що не лежить на даній прямій, мож...
Слайд № 29

ВЛАСТИВОСТІ Якщо дві прямі в площині перпендикулярні третій прямій, то вони паралельні Через кожну точку площині, що не лежить на даній прямій, можна провести тільки одну пряму, паралельну даної m n p c d k

ЗАВДАННЯ Виписати пари паралельних прямих. m n p s b a
Слайд № 30

ЗАВДАННЯ Виписати пари паралельних прямих. m n p s b a

ВІДПОВІДЬ: b || s n || a
Слайд № 31

ВІДПОВІДЬ: b || s n || a

Завдання. Побудову виконуйте за допомогою косинця та лінійки Опишіть взаємне розташування прямих. Побудуйте п'ятикутник, дві сторони якого паралель...
Слайд № 32

Завдання. Побудову виконуйте за допомогою косинця та лінійки Опишіть взаємне розташування прямих. Побудуйте п'ятикутник, дві сторони якого паралельні. А В С D E П’ятикутник ABCDE. AE || BC

ПРЯМІ на площині паралельні перпендикулярні Які перетинаються під кутом, нерівним 90 градусів АВ || MN AB ⏊ MN накладаються один на одного
Слайд № 33

ПРЯМІ на площині паралельні перпендикулярні Які перетинаються під кутом, нерівним 90 градусів АВ || MN AB ⏊ MN накладаються один на одного

А тепер перевіримо, як ви зрозуміли новий матеріал 1) Як називаються дві прямі на площині, що не мають спільних точок. 2) Як на грецькому буде «що ...
Слайд № 34

А тепер перевіримо, як ви зрозуміли новий матеріал 1) Як називаються дві прямі на площині, що не мають спільних точок. 2) Як на грецькому буде «що йдуть поруч»? 3) Паралельні ... 4) За допомогою якого інструменту ми сьогодні будували перпендикулярні і паралельні прямі?

Відповіді: 1) Паралельні 2) Паралелой 3) Прямі 4) Косинець
Слайд № 35

Відповіді: 1) Паралельні 2) Паралелой 3) Прямі 4) Косинець

Побудувати дві паралельні прямі, позначити їх і записати. Побудувати прямокутник, позначити його і записати всі пари паралельних відрізків. Побудув...
Слайд № 36

Побудувати дві паралельні прямі, позначити їх і записати. Побудувати прямокутник, позначити його і записати всі пари паралельних відрізків. Побудувати трикутник і провести через кожну вершину пряму, паралельну протилежній стороні. Наведіть кілька прикладів букв , що містять паралельні відрізки (наприклад: Т, Н, П) Практична робота

Приклад
Слайд № 37

Приклад

Чи паралельні лінії? Чи паралельні смуги? Це цікаво
Слайд № 38

Чи паралельні лінії? Чи паралельні смуги? Це цікаво

Так, паралельні ( якщо не довіряєш очам, приклади лінійку). Це – приклад оптичних ілюзій.
Слайд № 39

Так, паралельні ( якщо не довіряєш очам, приклади лінійку). Це – приклад оптичних ілюзій.

кожен різнобічно розвинений учень повинен знати історію паралельних прямих; паралельні прямі часто зустрічаються в навколишньому світі, тому вони д...
Слайд № 40

кожен різнобічно розвинений учень повинен знати історію паралельних прямих; паралельні прямі часто зустрічаються в навколишньому світі, тому вони дуже потрібні; паралельні прямі не перетинаються на площині! Підсумок уроку:

Домашнє завдання П.44 (вивчити правила), №1240; 1241; 1242(виконати)
Слайд № 41

Домашнє завдання П.44 (вивчити правила), №1240; 1241; 1242(виконати)

Закінчить речення: Сьогодні я дізнався... Було цікаво... Було складно... Я виконував завдання... Тепер я можу... Вдома мені потрібно…
Слайд № 42

Закінчить речення: Сьогодні я дізнався... Було цікаво... Було складно... Я виконував завдання... Тепер я можу... Вдома мені потрібно…

Бути сильним - добре! Бути розумним - краще вдвічі! (І. Крилов)
Слайд № 43

Бути сильним - добре! Бути розумним - краще вдвічі! (І. Крилов)

Паралельні прямі у природі
Слайд № 44

Паралельні прямі у природі

Дякую всім за увагу!
Слайд № 45

Дякую всім за увагу!

Зверніть увагу, свідоцтва знаходяться в Вашому особистому кабінеті в розділі «Досягнення»

Всеосвіта є суб’єктом підвищення кваліфікації.

Сертифікат від «Всеосвіти» відповідає п. 13 постанови КМУ від 21 серпня 2019 року № 800 (із змінами і доповненнями, внесеними постановою КМУ від 27 грудня 2019 року № 1133)

Обрати Курс або Вебінар.

Співпраця із закладами освіти.

Дізнатись більше про сертифікати.